Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skrzynia biegów Z056


233 odpowiedzi na ten temat

#141 Share grzepo

grzepo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów

Napisany 06 listopad 2013 - 17:34

Skrzynia biegów Z056 To faktycznie takich rzeczy nie słyszałem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów Z056 Dzisiaj, 03:20
  •  

#142 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 06 listopad 2013 - 22:33

Skrzynia biegów Z056 Ja po zakupie bizona jak remontowalem gardziel znalazlem na klepisku klucz 19 plasko-oczkowy, jakis yugoslavianski ale bardzo dobry.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#143 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 07 listopad 2013 - 13:47

Skrzynia biegów Z056 Koledzy, doradzcie mi czy firma Korurs ma produkty dobrej jakości czy lepiej je omijać? Wysłałem maila do nich i mają obydwie półośki na stanie a łączna cena z przesyłką to ok 160 zł. Pisałem też do ZKZ Wrocław. Odpisali, że mają tylko prawą i nie planują narazie uruchamiania produkcji, ale za to cena zwala z nóg, prawie 200 zł z przesyłką tylko za tą prawą. Aha, niech ktoś kumaty rzuci okiem do mojej galerii na 2 zdjęcia: wałka i koła zębatego. Pytania są pod zdjęciem. Dzięki z góry.
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#144 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 07 listopad 2013 - 22:23

Skrzynia biegów Z056 KORURS to najwiekszy szmelc i badziew totalny dla mnie, powiem tak, tej firmy kupowalem zebatki gardzieli, zebatki podajnikow i walki podajnikow, jak sobie pomysle co w sezonie przezylem przez ta firme to mi sie odechciewa. Zebatki wszystkie do szlifowania bo mialy skwary w miejscu gdzie chodza lancuchy, za male srodki ma walki, trzeba bylo roztaczac, walki mialy za male otwory na kliny trzeba bylo frezowac, masakra...

Edytowany przez Junkers, 07 listopad 2013 - 22:39.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#145 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 08 listopad 2013 - 12:31

Skrzynia biegów Z056 Czyli pozostaje tylko SKROPOL?
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#146 Share lisek

lisek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Lokalizacja:najstarsze miasto w Polsce

Napisany 08 listopad 2013 - 12:44

Skrzynia biegów Z056

Bez komentarza... . To może lepiej wyciąć całą skrzynię? :) . Wystarczy odsunąć jedno koło razem z półosią, reszta wychodzi. Jak "mechanik" będzie chciał coś wycinać, to niech najpierw wytnie sobie mózg, bo i tak jest mu niepotrzebny...

Chyba nigy nie wyciągałeś dużego koła zwolnicy, ani mechanizmu różnicowego. Chodzi właśnie o to, że nie wychodzi. Trzeba odkręcać całą belkę poprzeczną i kątownik nad skrzynią (jak nie chce się nic wycinać). Porażka.

#147 Share grzepo

grzepo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów

Napisany 08 listopad 2013 - 18:26

Skrzynia biegów Z056 Koło zwolnicowe wychodzi po odłupaniu rantu brzegu obudowy skrzyni (ok 2 cm długości i 0,5 cm na grubość). Mechanizm różnicowy nie wiem nie wyciągałem.

#148 Share lisek

lisek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Lokalizacja:najstarsze miasto w Polsce

Napisany 08 listopad 2013 - 18:40

Skrzynia biegów Z056 Ale jeśli nie chcesz nic wycinać i łupać to jak mówią urzęnicy "nie da się". Ja odkręcałem tę belkę nad skrzynią i jest to naprawdę sporo roboty, a brakuje naprawdę niewiele.

#149 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 08 listopad 2013 - 19:35

Skrzynia biegów Z056 Ale belkę wyjmuję się po to by wsadzić dobrze głowę do skrzyni i trzeba ją dla wygody wyjąć. Mechanizm różnicowy pisałem, trzeba wyjąć najpierw prawą stronę, później lewą(krótkie półośki hamulcy) i mechanizm różnicowy spada na dół, trzeba przetoczyć go do przodu skrzyni i wyjąć do góry. Co do wycinania to koledzy nie muszą wycinać sobie mózgu :D faktycznie prawa strona wychodzi problematycznie, najlepiej jak jest wycięta trochę ta przyspawana do skrzyni poprzeczka pod deklem na górze skrzyni ten ceownik.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#150 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 08 listopad 2013 - 19:48

Skrzynia biegów Z056 albo rozkręcić i skręcić w skrzyni i wyciągnąć półośkę od strony schodków i bez problemu mechanizm wyszedł. tylko gordziela wtedy nie miałem w kombajnie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów Z056 Dzisiaj, 03:20
  •  

#151 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 18 grudzień 2013 - 12:24

Skrzynia biegów Z056 Koledzy, powiedzcie mi czy na te krótkie półośki hamulcowe przychodzą dwa typy łożysk? A mianowicie w katalogu są wyróżnione 6216 i 6310. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś błąd bo już raz tak miałem, że w katalogu napisane było coś natomiast w rzeczywistości było trochę inaczej.
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#152 Share karol73

karol73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja,zwierzęta, maszyny rolnicze
    i wszystko co związane z rolnictwem

Napisany 18 grudzień 2013 - 20:55

Skrzynia biegów Z056 z tego co pamiętam to 6310

#153 Share Maciek1418

Maciek1418

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 23 kwiecień 2014 - 17:14

Skrzynia biegów Z056 Witam.,. Panowie mam taki problem w moim bizonie, mianowicie złożyłem skrzynie biegów ostatnio, gdzie wszystko bez wyjątku dałem nowe chodzi o koła zębate wał główny, wał pośredni wał biegu wstecznego łożyska, pierścienie ,wszystko bez wyjątku nowe i książkowo złożone i problem jest z biegiem wstecznym gdy go wrzucam jest dosyć mocny zgrzyt pod obciążeniem, słychać też pracę trybów kół przesuwanych i stałych czy to normalne>? i nie mam pomysłu co to może być biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów. Czy ta skrzynia ma się dotrzeć czy to jest za ciasno spasowane Proszę pilnie o pomoc!

Połączone

Edytowany przez razor275, 25 kwiecień 2014 - 18:51.


#154 Share jarekf

jarekf

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo ale nie tylko

Napisany 04 maj 2014 - 12:07

Skrzynia biegów Z056 Panowie mam takie pytanie, natomiast wyjołem mechanizm różnicowy ze swojego 56 i na kole co się go nituje jest podtartych tylko 20 zebów, zaczynając od pierwszego do 10 stopniowo więcej 10 jest cienki o ponad połowę a dalej wraca do normy spowrotem. Jaka może być tego przyczyna ktoś się z tym spotkał, wspomnę o wale głównym skrzyni co jest to małe koło zamachowe nie jest aż takie straszne. Czekam na pomoc.

#155 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 04 maj 2014 - 15:57

Skrzynia biegów Z056

Panowie mam takie pytanie, natomiast wyjołem mechanizm różnicowy ze swojego 56 i na kole co się go nituje jest podtartych tylko 20 zebów, zaczynając od pierwszego do 10 stopniowo więcej 10 jest cienki o ponad połowę a dalej wraca do normy spowrotem. Jaka może być tego przyczyna ktoś się z tym spotkał, wspomnę o wale głównym skrzyni co jest to małe koło zamachowe nie jest aż takie straszne. Czekam na pomoc.


Mogło być tak, że to koło zostało przez producenta obrobione cieplnie tylko w tej części , która ma zachowane wymiarowo zęby.

#156 Share piotrek18ony

piotrek18ony

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2014 - 17:57

Skrzynia biegów Z056 Witam. Panowie zabrałem się do naprawy uszkodzonego mechanizmu różnicowego w moim Bizonie Z056. Wszystko pięknie ładnie ale nie mogę wyciągnąć lewej półosi nawet na kilka centymetrów. Oczywiście odkręciłem wszystko na dużej zębatce. Próbuję to wybijać, robie patenty z naciąganiem pasem i za nic nie chce zejść (trzyma na łożysku od strony skrzyni). Macie jakieś pomysły czemu to nie chce puścic i co zrobić żeby rozwiązać ten problem ? :) Pozdrawiam

#157 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2014 - 20:47

Skrzynia biegów Z056 A odkręciłeś koło.

#158 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 25 maj 2014 - 12:04

Skrzynia biegów Z056 Dokładnie tak jak Balcerek pisze. Odkręć koło, wysuń półoś długą, spadnie koło zwolnicowe duże i zrobi się więcej miejsca na manewry.
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#159 Share piotrek18ony

piotrek18ony

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 maj 2014 - 12:14

Skrzynia biegów Z056 Koło jak najbardziej odkręcone. Zabierak wyciągnięty. Nie mogę wybić długiej lewej półosi żeby sprecyzować. Wybijamy półoś w środku skrzyni a ona nawet ani drgnie. Trzyma ją na łożysku od strony skrzyni.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów Z056 Dzisiaj, 03:20
  •  

#160 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 maj 2014 - 13:15

Skrzynia biegów Z056 A nie wlazła podkładka zabezpieczająca we frez.Jak nie to pozostało ci podeprzeć ramę i odkręcić razem z pochwą bo być może że zapiekło się łożysko na pół osi albo coś ktoś kombinował i zaspawał łożysko z pół osią.

Podobne tematy