Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pytanie o wymianę półosi


21 odpowiedzi na ten temat

#1 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 24 czerwiec 2010 - 18:40

Pytanie o wymianę półosi Muszę wymienić półoś długą tą co wychodzi z mechanizmu różnicowego,jest krzywa.
Czy muszę też wymienić ten duży tryb w zwolnicy(jest trochę drogi)?

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pytanie o wymianę półosi Dzisiaj, 09:27
  •  

#2 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 24 czerwiec 2010 - 18:52

Pytanie o wymianę półosi wymienisz samą półoś bez wymiany tego trybu dużego i małego to wszystko zostanie w zwolnicy a półoś samą wybijesz po zdjęciu zwolnicy i odkręceni nakredki zabezoieczającej właśnie tą półoś

#3 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 24 czerwiec 2010 - 19:10

Pytanie o wymianę półosi Nie wiem czy dobrze żeśmy sie zrozumieli,chodzi mi o półos co na zdjęciu.
Czy ten tryb można z niej zdjąć?

Dodany obrazek

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#4 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 24 czerwiec 2010 - 19:28

Pytanie o wymianę półosi półoś zmienisz bez tego dużego tryba ?? ale którego tego w skrzyni biegów w dyfrze czy masz na myśli to drugie duże trybo od zwolnicy?? I jak będziesz brał sie rozbieranie to zwolnica w c-360 i podobnych schodzi razem z pochwą jak zdejmiesz to dopiero cegier zdejmujesz od bębna hamulcowego , zdejmiesz bęben i dopiero da sie odkręcić pochwe od zwolnicy bo w c-330 to można rozkręcić odrazu i to zdjęcie co dałeś to jest półoś i jeśli miałeś na myśli czy nie da się zdjąć tego tryba co jest na tym wałku to nie nie da się ponieważ jest to jednolita część nierozbieralna .
I zmień uszczelniacze simeringi od strony skrzyni i zwolnicy bo często się zdarza że puszczją i raz olej sie wylewa a dwa zalewa hamulce i nie hamuje ciągnik jak należy , i sprawdź stan samych hamulców może trzeba przy okazji zmienić.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#5 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 24 czerwiec 2010 - 19:29

Pytanie o wymianę półosi to pisz w jakim ciągniku chcesz to robić bo tak to wiesz...
tego trybu nie zdejmisz jest on razem z półosią i w zasadzie trzeba by było wymienić półoś i ten większy tryb aby nic nie zgrzytało ale jak ten stary jest w miare dobry to ja bym go zostawił

#6 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 24 czerwiec 2010 - 19:35

Pytanie o wymianę półosi OK.
Wszystko jasne,dziękuje.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#7 Share bezeta10

bezeta10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 31 październik 2010 - 18:05

Pytanie o wymianę półosi Podłcze sie do tematu ostatnio 4011 wyjmowałem polos i okazałosie ze ten mały tryb ma 12zebow. standardowo w 55 i 60 były montowane 10-cio zebowe w40 i 3P 11-cio zebowe. Moze ktos mi podpowie od czego jest ta polos.

#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 październik 2010 - 20:01

Pytanie o wymianę półosi W 4011 zwolnice mają inne przełożenie niż 55 czy 60-ka, są szybsze. Dla tego jest więcej zębów na półosi i mniej na dużej zębatce.
KPK Kumurun Team

#9 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 31 październik 2010 - 20:34

Pytanie o wymianę półosi Przypadkiem znalazłem ten temat więc się "podepnę". Jak w swojej 40-stce zmieniałem półosie to również miały po 12 ząbków, a te duże koła zębate 55 (jeśli dobrze pamiętam).Tak przy okazji to miałbym pytanko, czy ktoś z kolegów na forum, zakładał w zwolnicach od 40-stki półosie od C-360 (oczywiście razem tymi dużymi kołami zębatymi od 360), a konkretnie, czy oryginalne obudowy zwolnic od 4011 różnią wielkością od tych w C-360 i czy pozwolą na taką zmianę?

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 listopad 2010 - 07:43

Pytanie o wymianę półosi Musiał by porównać numery katalogowe obudowy zwolnicy i łożysk 40-ki i 60-ki. Jeśli są takie same to można założyć że to to samo.
A czemu chcesz wymieniać 40-ka ma trochę szybsze według mnie to lepiej chociaż różnica nie jest porażająca.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pytanie o wymianę półosi Dzisiaj, 09:27
  •  

#11 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 listopad 2010 - 11:12

Pytanie o wymianę półosi Mam katalog części który obejmuje ursusy C-355, C-355M, C-360, (od 4011 niestety nie posiadam) i w tym katalogu jest wzmianka że od nr 217100(tu chyba chodzi o nr ciągnika) były montowane korpusy zwolnic w miejsce korpusów o nr 0050/42-832/0(ten numer dotyczy akurat korpusu lewego.Jest też uwzględniona różnica numeracji korków spustowych oleju, które to we wcześniejszych modelach były większe i miały rozmiar M30x1,5a później były montowaneM24x1,5. Co do samych korków to jest pikuś :). Jest jeszcze różnica w numeracji półosi i dużych kół zębatych ale akurat tu wiadomo, że chodzi o różnicę w ilości zębów. Co do ułożyskowania to nie ma różnic w modelach katalogowych i te same rozmiary łożysk mam w 40-stce na bank, bo jak z ojcem zmienialiśmy półosie to sprawdzałem z katalogiem, który posiadam i numeracja się zgadzała.
Temat z tymi obudowami drążę dla własnej wiedzy na przyszłość jak również z ciekawości, ponieważ jak przyszła konieczność wymiany półosi to niestety w sklepie ich nie było (oczywiście lepszych jakościowo, bo jakieś buble firmy..."krzak" to były, ale o takich nie chciałem słuchać), jedynie nowego typu od C-360 i wtedy był dylemat czy zrobić przekładkę na nowszy typ, ale czy wielkość obudowy ta sama czy też nie??? :) W rezultacie nie było takiej konieczności, bo sprzedawca podzwonił tu i tam i na zamówienie sprowadził :)

#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 listopad 2010 - 12:51

Pytanie o wymianę półosi Obudowa zwolnicy w 4011 ma numer 0050/42-832/0 do numeru silnika 89999 i powyżej tego numeru
0050/42-833/0.
Półoś 0050/42-822/0
Koło zębate duże 0052/42-809/0
Jest też coś o korkach spustowych oleju ale to akurat mało ważne.
Masz 40-kę?
KPK Kumurun Team

#13 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 listopad 2010 - 15:59

Pytanie o wymianę półosi To z tej numeracji wynika, że pierwsze 355 miały ten sam numer obudowy zwolnicy co wcześniejsze wypusty 40-stki, to może i też te same przełożenia w zwolnicach?
Co do 40-stki to tak tak mam taki sprzęt :)
Tyle, że z oryginału niestety dużo nie zostało jedynie skrzynia biegów z tylnym mostem i zwolnicami, jednoczęściowy WOM, wspornik przedniej osi i koła 18-stki z przodu. Bo silnik jest od C-360(taki już miała jak ją kupiliśmy), "miękki przód" (jak dla mnie fajna sprawa) niestety z braku części został zastąpiony na ten bez amortyzacji :), z podobnego powodu oryginalna kolumna kierownicza została zastąpiona kolumną od Stara (taka bez wspomagania)ale i tak kręci się bardzo lekko, do tej kolumny trzeba było zrobić zbiornik paliwa i również przy tej okazji została założona maska od 360 (standardowa) i kwadratowa kabina. Byłbym zapomniał, układ hamulcowy jest na dwa pedały jak w 60-tce. obciążniki kół tylnych jak w 60 i z przodu również.
Więc nawet wizualnie 40-stki już nie przypomina. W sumie w mojej wiosce są 4 takie bryki, tyle że jedna to jest w kiepskim stanie ale oczywiście na chodzie.

#14 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 listopad 2010 - 17:00

Pytanie o wymianę półosi Ja mam taką jak na zdjęciu. Silnik też 60-ka z bodajże 85 roku, układ kierowniczy 60-ka i tyle.
Reszta oryginał z 72 roku. Blokada tylko przerobiona na dzwignię od hamulca ręcznego.
Nie wiadomo czy różnica w obudowie zwolnicy jest z powodu zmiany przełożenia czy z powodu jakiejś pierdoły nie mającej znaczenia.
KPK Kumurun Team

#15 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 listopad 2010 - 18:28

Pytanie o wymianę półosi Otóż to, że może być byle głupstwo w różnicy między obudowami. Na przykład w 60-tkach widywałem obudowy zwolnic z 2 korkami, czyli wlewowy i do poziomu oleju (nie licząc korka spustowego), jak również z jednym korkiem, czyli wlew i poziom w jednym. I właśnie niby głupstwo ale zawsze jakaś różnica jest!
Jak widać na zdjęciu, ładna bryka! Po prostu nie ma to jak oryginał! Moja 40-stka według papierów to 67 rocznik,a na silniku jest wybity 78 rok.
Ten pomysł z blokadą na dźwignię od ręcznego to fajna sprawa! A właśnie co do hamulca ręcznego to też mam taki jak w 360 na cięgna.
Przy tym temacie o 40-stkach miałbym pytanko, ponieważ słyszałem kiedyś, że podobno od jakiegoś zetora z amortyzowanym przodem pasują części do "miękkiego przodu" w 4011, orientujesz się może w tym temacie? Bo z częściami do miękkiego przodu od 40-stki to u mnie jest lipa i dla tego przerobiliśmy go na "twardy" chyba już z 8 lat będzie.

#16 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 listopad 2010 - 19:33

Pytanie o wymianę półosi http://instrukcja.pl...s=2&title=ursus
Tu masz katalog do 4011.
Zainteresuję się tymi zwrotnicami. Bardzo możliwe że coś podejdzie. Szukałem w internetowych sklepach z częściami do ursusa ale na razie nic nie znalazłem.
Moja 40-ka prawdopodobnie pójdzie do sprzedania za rok może dwa lata. Szkoda mi jej trochę bo przez 20 lat jak nią jeżdżę nie stanęła ani razu. Jedno jest pewne... skrzynia biegów wytrzymuje O WIELE więcej niż te w 60-kach, przednia maska otwierana do góry to prze wygoda... i chyba tyle.
Podnośnika to wykończyć nie idzie, okrągła oś też o wiele więcej znosi niż płaska.
KPK Kumurun Team

#17 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 01 listopad 2010 - 21:25

Pytanie o wymianę półosi

Otóż to, że może być byle głupstwo w różnicy między obudowami. Na przykład w 60-tkach widywałem obudowy zwolnic z 2 korkami, czyli wlewowy i do poziomu oleju (nie licząc korka spustowego), jak również z jednym korkiem, czyli wlew i poziom w jednym. I właśnie niby głupstwo ale zawsze jakaś różnica jest!
Jak widać na zdjęciu, ładna bryka! Po prostu nie ma to jak oryginał! Moja 40-stka według papierów to 67 rocznik,a na silniku jest wybity 78 rok.
Ten pomysł z blokadą na dźwignię od ręcznego to fajna sprawa! A właśnie co do hamulca ręcznego to też mam taki jak w 360 na cięgna.
Przy tym temacie o 40-stkach miałbym pytanko, ponieważ słyszałem kiedyś, że podobno od jakiegoś zetora z amortyzowanym przodem pasują części do "miękkiego przodu" w 4011, orientujesz się może w tym temacie? Bo z częściami do miękkiego przodu od 40-stki to u mnie jest lipa i dla tego przerobiliśmy go na "twardy" chyba już z 8 lat będzie.

W mojej C-360 przednia oś jest od 4011 i z częściami problemu nie ma żadnego.
@seweryn20 nie wydaje mi się żeby okrągła zrobiła więcej od płaskiej. Sprężyny dość szybko pękają, i dość ciężko kręci się kierownica, ale amortyzacja to dobra rzecz. A na płaskiej lepiej się kręci i większy promień skrętu.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#18 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 listopad 2010 - 21:47

Pytanie o wymianę półosi Co do zwrotnic to z góry dzięki wielkie! Jak również za ten link do instrukcji! W wolnych chwilach postudiuję sobie.
Z tą trwałością, 40-dziecha to sprzęt nie do zajechania! Kolega bez litości zarzyna taką maszynę i zarżnąć nie może, żadnej dbałości z jego strony o ten ciągnik, kopci , stuka, puka, ale chodzi!
Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam.

#19 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 listopad 2010 - 22:26

Pytanie o wymianę półosi Hej milanreal1, w swojej 360 montowałeś oś od 40-stki u siebie, czy taka już nabyłeś? Chodzi mi konkretnie o to czy kupowałeś nowiuśkie kompletne zwrotnice od 40-stki. Bo w mojej 40-stce nawet obudowy zwrotnic były wytarte, a z częściami kiepsko i trzeba było zmienić na zwrotnice bez amortyzacji.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pytanie o wymianę półosi Dzisiaj, 09:27
  •  

#20 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 01 listopad 2010 - 23:06

Pytanie o wymianę półosi Gdy kupowałem już było oś od 40. W sumie zwrotnicy nie kupowałem to nie wiem. W moim przypadku głównie pękały sprężyny.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Podobne tematy