Skocz do zawartości

Zdjęcie

co myślicie o przyczepach samochodowych


122 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 grudzień 2011 - 12:43

co myślicie o przyczepach samochodowych

...zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane....

thx za adresy - poczytam napewno.
Co do pneumatycznego zawieszenia - Zetor 10145 odncina chyba przy 4,5-5,5, MTZ952.3 przy 7-8 atm. Wątpie aby był sens podkręcać wyżej obie sprężarki (zawory) bo jednak parę zwykłych przyczep mi pozostanie ;)
Będę szukał z zawieszeniem resorowym.

...2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy...

z czego?
Ewentualnie dołożenie zaworu talerzowego do ciągnika? Nie wiesz przypadkiem czy do Zetora 10145 da się taki dołożyć?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 03:58
  •  

#42 Share gonzobonzobong

gonzobonzobong

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 439 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:szerokie w biodrach, wąskie w pasie

Napisany 03 grudzień 2011 - 15:30

co myślicie o przyczepach samochodowych Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowany przez gonzobonzobong, 15 grudzień 2012 - 11:52.

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

#43 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 grudzień 2011 - 16:10

co myślicie o przyczepach samochodowych sporym błędem jest to co robisz czyli robienie oftopic z konkretnego tematu który jest poruszany w danym wątku.
Temat jest o "przyczepach samochodowych takich o ładowności 12-18ton" i fajniebyłoby jakby takim pozostał ;)
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#44 Share gonzobonzobong

gonzobonzobong

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 439 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:szerokie w biodrach, wąskie w pasie

Napisany 03 grudzień 2011 - 16:21

co myślicie o przyczepach samochodowych Ale ta przyczepa ma niecałe 18 ton ładowności nominalnej ;) Panie Very Important Person,pytam co ludzie myślą więc nie rozumiem gdzie OT.
Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

#45 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 grudzień 2011 - 16:27

co myślicie o przyczepach samochodowych Idzie mi o to że temat jest o jednej rzeczy i o tym piszemy w tym temacie (łamiesz netykietę po części).
Takie jest założenie każdego z for. Ty zmieniasz temat bo do tematu dołączasz swój problem nie związany z tematyką poruszaną w danym temacie. Po prostu śmiecisz. A to że ktoś nie odpisuje w Twoim temacie - może temat jest za trudny?
Ogólnie - jeden temat i o nim rozmowa, inny temat i w nim o czymś innym. Wtedy inni mogą wyszukać interesujące rzeczy po tytułach tematów a nie przeglądać 100 stron pierniczenia o d*pie maryny.

O co chodzi z tym VIP?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#46 Share gonzobonzobong

gonzobonzobong

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 439 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:szerokie w biodrach, wąskie w pasie

Napisany 03 grudzień 2011 - 16:37

co myślicie o przyczepach samochodowych Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowany przez gonzobonzobong, 15 grudzień 2012 - 11:51.

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

#47 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 grudzień 2011 - 17:54

co myślicie o przyczepach samochodowych http://otomoto.pl/kr...r-T1923421.html
http://otomoto.pl/ko...l-T2563610.html
http://otomoto.pl/sc...0-T2640907.html
http://otomoto.pl/ka...a-T2340154.html
http://allegro.pl/pr...1959709663.html
http://allegro.pl/ko...1972783024.html
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#48 Share gonzobonzobong

gonzobonzobong

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 439 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:szerokie w biodrach, wąskie w pasie

Napisany 03 grudzień 2011 - 21:23

co myślicie o przyczepach samochodowych Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowany przez gonzobonzobong, 15 grudzień 2012 - 11:52.

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

#49 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 04 grudzień 2011 - 00:24

co myślicie o przyczepach samochodowych Pierwsza bdf duża masa własna poduchy, raczej nie warta uwagi.
Druga warta uwagi resor paraboliczny ale strasznie długa 7,2m ja mam 6,5 i to już mega długie.
Trzecia bdf poduszki.
Czwarta jeśli parabola to warta obejrzenia.
Piąta bdf poduszki
Szósta jesli parabola można obejrzeć.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#50 Share gonzobonzobong

gonzobonzobong

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 439 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:szerokie w biodrach, wąskie w pasie

Napisany 04 grudzień 2011 - 10:56

co myślicie o przyczepach samochodowych Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowany przez gonzobonzobong, 15 grudzień 2012 - 11:52.

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 03:58
  •  

#51 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2011 - 11:40

co myślicie o przyczepach samochodowych 1. nabicie ciśnienia to jedno - trochę więcej sprężarka w ciągniku popracuje, poza tym mnie interesuje rozwiazanie gdzie w układzie hamulcowym będzie potrzebne max 4,5-6 atm.
2. na pusto "ponoć" trochę skacze,
3. widziałeś w rolnictwie nieprzeładowaną przyczepę? Rzepakiem jej nie przeładujesz ale jak przyjdzie kilka razy przewieźć betonowe elementy to przeciążona będzie bankowo.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#52 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 04 grudzień 2011 - 11:52

co myślicie o przyczepach samochodowych czyli ile konkretnie musi wynosić ciśnienie w układzie pneumatycznym ciągnika, żeby taki ciągnik swobodnie mógł pracować z przyczepą ciężarową na poduszkach??

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#53 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2011 - 12:37

co myślicie o przyczepach samochodowych nie wiem ale nie chce zajechać sprężarek. Sprężarka w ciągniku ma dla mnie działać tylko do hamulców przyczepy.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#54 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 04 grudzień 2011 - 13:41

co myślicie o przyczepach samochodowych W ciężarówce jest między 6-8 bar ciśnienie robocze.

#55 Share Michciu

Michciu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Maz, okolice
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze, szczególnie produkcji polskiej

Napisany 04 grudzień 2011 - 14:40

co myślicie o przyczepach samochodowych

Wracając do moich pytań

1. zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem? Jak działa to pneumatyczne zawieszenie?

2. hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?

3. Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję (wszędzie się zmieszczę bo TIRy rozładują też na wywrotnicach).

4. zaczepu z tyłu nie potrzebuję.

5. wyższe opłaty - wiem że da się w papierach zmienić na ciężarową rolniczą więc to mnie nie martwi.

6. jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?

7. Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?

8. Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?


Ad. 1. Możesz patrzeć i na pneumatyczne zawieszenie, jak zamierzasz ją ciągać w terenie lepszy będzie resor, jesli tylko po utwardzonych drogach - miechy powietrzne. Miechy też są mniej odporne na przeładowanie.
Ad. 2. A może lepiej dorobić drugi obwód w ciągniku? Wydaje mi się, że koszt mniejszy niż przerabiać w przyczepie instalację.
Ad. 6. Łożyskowanie na 90% nie będzie takie jak w Autosankach, ale napewno trwalsze, także o wymianę, naprawę nie ma co się martwić.
Ad. 7. Jeśli opona będzie bezdętkowa to wymiana tylko u wulkanizatora, w domowych warunkach można sp*******ć oponę.
Ad. 8. Burty powinny wytrzymać. Jeśli będą dzielone to na kłonicy warto ich spiąć.

Poza tym, jak czytałem ten temat to aż oczy mnie zabolały od niektórych głupot. Owszem, w samochodach cieżarowych w układzie pneumatycznym panuje wyższe ciśnienie, ok 8-10 atm. w nowszych nawet do 12, ale do obwodu przyczepy jest ono zmniejszane specjalnym zaworem, także sprężarka ciągnikowa powinna dawać radę. Starsze przyczepy typu autosan mogły współpracować np. ze Starami, i także z ciągnikami. W takich lepszych przyczepach nie wiem, może i potrzeba trochę większego ciśnienia, ale nie aż 12 atm. Widziałem, kiedyś poczciwym Starem 200 ciągnął przyczepę 3-osiową, która wcześniej chodziła za kamazem, to dlaczego ciągnik nie miał by dać rady? Chodzi mi oczywiście o ciśnienie na złączkach.
Żeby w ciągniku mieć dwuobwodowe hamulce, nie wystarczy dołożyć jednego zaworu, jak tu ktoś napisał. Trzeba drugi zawór ham. i zrobić wyjście zasilające, najlepiej od zbiornika powietrza. Hamulce jednoobwodowe i dwuobwodowe działają zupełnie inaczej. Jak by ktoś był zainteresowany mogę wytłumaczyć.

A jeszcze jeśli chodzi o elektrykę, takie przyczepy najprawdopodobniej będą miały inne gniazda świateł, i to nie jedno a dwa. Można to przerobić na dwa sposoby: albo jedna wtyczka taka jak w autosance i wymienić żarówki na 12 V, albo drugi sposób to dołożyć w ciągniku dwa gniazda (takie jak w samochodach ciężarowych) i podłączyć napięcie 12 V no i żarówki w przyczepie też 12 V, chociaż to może nie będzie w pełni wykorzystane, bo jedno gniazdo jest od świateł podstawowych (pozycje, stop, kierunki), drugie od świateł przeciwmgielnego i cofania.

#56 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2011 - 15:31

co myślicie o przyczepach samochodowych 1. w terenie tyle co z pola wyciągnąć i droga gruntowa obok mnie + podwórko a reszta to asfalt ;)
2. drugi obwód w Zeotrze 10145 - tylko za ile, po prostu nie bardzo wiem czy się opłaci i jak to zrobić, poza tym instalacji dwuobwodowej w MTZ952.3 nie testowałem bo nie mam przyczep na 2 obwody.
6. chodzi mi raczej o ewentualną wymianę bo jednak w używanej przyczepie to może się zepsuć a wymiana w autosanach jest bajecznie prosta a w tych nie wiem.

Wiem że gdzieś była dyskusja o założeniu instalacji dwuobwodowej do ciężkiego ursusa/zetora który miał jednoobwodówkę ale nie mogę jej teraz znaleźć tak więc jakbyś mógł opisać to poproszę.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#57 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 04 grudzień 2011 - 16:30

co myślicie o przyczepach samochodowych Wymiana łożysk też jest prosta, 2 łożyska plus odrzutniki których i tak być nie musi. Pozatym tam się rzadko zagląda jak jest wszystko ok.

#58 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2011 - 16:51

co myślicie o przyczepach samochodowych a wiesz coś na temat dołożenia drugiego obwodu do ciężkiego ursusa/zetora? Mam tam odolejacz i zawór taki jak w C330/C360 i dwie jednoobwodówki chodzą za nim elegancko tylko jak to teraz w miarę tanio przerobić na dwa obwody tak aby zachować instalacje jednoobwodową?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#59 Share Michciu

Michciu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Maz, okolice
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze, szczególnie produkcji polskiej

Napisany 04 grudzień 2011 - 17:06

co myślicie o przyczepach samochodowych W dwuobwodowym układzie do połączenia z przyczepą są dwa złącza: zasilające z czerwoną osłonką i sterujące z żółtą osłonką. W zasilającym jest cały czas ciśnienie, w sterującym ciśnienie pojawia się po naciśnięciu na hamulec. Zasilający wystarczy połączyć przewodem od zbiornika, np poprzez jakiś trójnik, do złącza, a sterujący kolejno: od zbiornika do zaworu sterującego, z zaworu do końcówki żółtej. Zawór musi być połączony cięgłami, może linką, z pedałem hamulca. Ja mam zamiar zrobić taką właśnie instalację w Ursusie C-385, ale jakoś nie mogę znaleźć czasu. Chcę wykorzystać zawór hamulcowy używany od samochodu Avia A31T. Jeśli byś kupował nowy musisz zwrócić uwagę na zasadę działania.

A żeby zachować instalację jednoobwodową to nowe połączenia zrobić poprzez trójniki.

Edytowany przez Michciu, 04 grudzień 2011 - 17:10.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 03:58
  •  

#60 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 04 grudzień 2011 - 17:14

co myślicie o przyczepach samochodowych U ciągnika ciężko (drogo) jest przerobić jedno obwodowe na dwu obwodowe. Jednak jest bardzo prosto zrobić jedno obwodowe z dwu obwodowych w przyczepie - wywalamy jeden wąż - żółty, zakładamy korek na zaworze i pod wąż z czerwony złączem zakładamy typowe złącze do jedn obwodowych.
Albo odwrotnie jak nic nie pomieszałem, ale już tak robiłem przy dwóch przyczepach ;).
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Podobne tematy