Skocz do zawartości

Zdjęcie

co myślicie o przyczepach samochodowych


122 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 27 czerwiec 2010 - 19:44

co myślicie o przyczepach samochodowych Jedź na SKP a przedtem poczytaj dobrze forum diagnostów i przerobisz sobie te D47A (samochodówka tzn ciężarowa) na D47 (ciężarowa rolnicza) i będziesz mniej płacił za przeglądy i robił je co dwa lata.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 01:13
  •  

#22 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 styczeń 2011 - 21:09

co myślicie o przyczepach samochodowych Witam też zastanawiam się nad kupnem przyczepy D-83 11t ładowność wywrot na 3 strony tylko jest rejstrowana jako ciężarowa, kolega mnie straszy że duże opłaty bedą za taką przyczepę. I tu moje pytanie ile by wyniosły opłaty przegląd i podatek drogowy bez żadnej zniżki???

#23 Share Darpol

Darpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 403 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bełżyce woj.lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 21:53

co myślicie o przyczepach samochodowych D-83 to typowo sztywna przyczepa ,ładowność 10t ,waga ok 3,8t i samochodowa na bliżniakach . Wszystko co jest inaczej jest przeróbką,wywrot również.Miałem kilka takich za samochodem ciągnąć to makabra ,a jak jeszcze było ją przeładować pow. 10t to nie mieściła się na szosie, ale za ciągnikiem chodzi dobrze,12t zboża to i c-360 w suchsze lata ciąga ją po polu.Koszty to ;ubezpieczenie 50zł(60% zniżki) Przegląd chyba ok 100 co rok,podatku w gminie nie płacę ,kazali mi napisać oświadczenie że jest użytkowana rolniczo.Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.Mam jeszcze dwie p-py typowo samochodowe ackerman BDFi KOGEL wywrotka 16t i też bez podatku.

#24 Share qba

qba

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Włosień :: Dolny Śląsk

Napisany 01 styczeń 2011 - 22:19

co myślicie o przyczepach samochodowych Ja w żniwa tylko samochodowych używam 2 osiowa na bliźniakach chyba sanos i niemiecką 3 osiówkę kogel

#25 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 01 grudzień 2011 - 19:44

co myślicie o przyczepach samochodowych

Witam też zastanawiam się nad kupnem przyczepy D-83 11t ładowność wywrot na 3 strony tylko jest rejstrowana jako ciężarowa, kolega mnie straszy że duże opłaty bedą za taką przyczepę. I tu moje pytanie ile by wyniosły opłaty przegląd i podatek drogowy bez żadnej zniżki???

Na Twoim miejscu dałbym sobie siana. Opłaty drogowe to jedno ale znajomy ma dwie takie i jedna idzie nawet nawet za ciągnikiem a druga bardzo ciężko. Pytałem paru osób w czasach jak się stało ze zbożem w kolejkach i raczej tych przyczep nie chwalili. Ogólnie jak chcesz jedną taką przyczepę ciągnać ursusem 6garowym to może i ma to sens. Ja sporo myślałem o takiej przyczepie ale jakoś zniechęciły mnie.

D-83 to typowo sztywna przyczepa ,ładowność 10t ,waga ok 3,8t i samochodowa na bliżniakach . Wszystko co jest inaczej jest przeróbką,wywrot również.Miałem kilka takich za samochodem ciągnąć to makabra ,a jak jeszcze było ją przeładować pow. 10t to nie mieściła się na szosie, ale za ciągnikiem chodzi dobrze,12t zboża to i c-360 w suchsze lata ciąga ją po polu....

Znajomy owszem czepił C360 i po sezonie silnik zaliczył kapitalkę ;)


Wracając do tematu - zima idzie i znów się rozglądam i rozważam te duże przyczepy, tym bardziej że już dwóch znajomych pytało się czy nie sprzedałbym ich mojej 6-tonówki.
Co mi się nasunęło - zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem?
Z racji że trochę się plany pozmieniały to przyczepę będą ciągnać na zmianę i Z10145 i MTZ952.3 zależy co będzie pod ręką a oznacza to że hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?
Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję.
Zgłębiając temat widzę że większość z nich to wg obecnej klasyfikacji jest przyczepą ciężarową a nie ciężarową rolniczą jednak można dokonać przeróbek w firmie mającej odpowiednie PKD i przyczepa będzie ciężarową rolniczą (brak podatku drogowego, niższe ubezpieczenie, niższy koszt badania technicznego i to badanie byłoby na 2 lata a nie na rok) co przy moich potrzebach będzie idealnym rozwiązaniem (transport płodów na jesieni i nawozów na wiosnę). Bele słomy nie będą wożone.

Dalsze pytania - jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?
Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?
Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?

Tak wiem - złożyć papiery jak będzie nowy PROW/MGR. Owszem złożę i wymienię D-46 na 4-5 tonową wywrotkę ale dużej przyczepy i tak będę potrzebował a na nic powyżej 10 ton przy obecnej produkcji nie mam szans (zresztą i finansowo to spory wydatek a w tych samochodówkach to czasem do 15tys brutto idzie coś fajnego znaleźć).

Tak wiem sporo pytań (może i głupich) ale nie każdy wie wszystko i czasami musi popytać ;)

Edytowany przez Nikita_Bennet, 01 grudzień 2011 - 19:46.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#26 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 01 grudzień 2011 - 20:34

co myślicie o przyczepach samochodowych O taką Ci chodzi http://allegro.pl/pr...1962290723.html
Na resorze, sztywna, tylko coś mało ładowności w papierach. Burty w takiej przyczepie musisz spiać pasami i nie ma problemu. Potem można otwierać zamki i luzując pas ładnie i powoli opuszczać. Ramy i osie w takich przyczepach nie do zdarcia. Nie ma porównania do D83 - trwałości piast i resorów. Takie przyczepy są stabilne(duży rozstaw osi), toczą się lekko, hamulce można przerobić (ta z linku chyba ma przerobiony) zmieniając zawór na polski lub w ciągniku dołożyć jeden i mieć dwa obwody. W takich przyczepach nawet nie warto specjalnie patrzeć na rocznik, tylko na stan. Ciągana za ciągnikiem nigdy nie jest tak męczona jak za ciężarówką. W przypadku wożenia balotów zdjęcie burt zajmuje kilka minut - nawet jednej osobie.

#27 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 01 grudzień 2011 - 20:45

co myślicie o przyczepach samochodowych zapomniałem że linki z pierwszego posta wygasły ;)
Ogólnie rozglądam się za czymś takim tylko do 12-14tys PLN:
http://otomoto.pl/ko...e-T2691399.html
http://otomoto.pl/ko...a-T2409118.html
http://otomoto.pl/ko...na-T863771.html
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 01 grudzień 2011 - 21:14

co myślicie o przyczepach samochodowych Takiej za te pieniądze nie kupisz. Czasami te starsze bywają na pierścieniowych felga 20 i węższych oponach. Pasują tam na podmiankę typowe 22,5 calowe, więc nie ma problemu i można też założyć szersze, nisko-profilowe. Ten metr burty przy długiej przyczepie dobry jest na twardym i równym podłożu, a z takiej rampy już możesz nie zjechać z otwartym, bo będzie zaczepiał. Moim zdaniem optymalnym byłoby 90cm, a i standard 80 nie jest złym(takie jak w linku).

#29 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 01 grudzień 2011 - 22:01

co myślicie o przyczepach samochodowych http://otomoto.pl/ko...a-T2701087.html
http://allegro.pl/pr...1959929116.html
http://otomoto.pl/kr...a-T2644882.html
http://otomoto.pl/fl...m-T2321996.html
http://otomoto.pl/in...k-T2556252.html


ogólnie idzie coś znaleźć bo w wolnych chwilach przeglądam te oferty, obecnie faktycznie jest ich mało ale bardziej interesują mnie odpowiedzi na pytania które są umieszczone wytłuszczonym drukiem w poście wyżej.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#30 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 grudzień 2011 - 22:51

co myślicie o przyczepach samochodowych Mam przyczepę Kaesbohrer z 91 roku bodajże, do osi jeszcze nie zaglądałem a wciąż jeździ za ciężarówkami, była budowlana z plandeką, ale jest skrócona i do drewna przerobiona. Mocniejsze resory założyliśmy i straciła stabilność na drodze, bo zamiast resor się uginać to się koło ugina, opona 425/65R22,5, normalna bezdętkowa opona.

Bliźniaka na pole sobie odpuść. mam porównanie z drugą przyczepą do drewna na bliźniaku i jest problem w błocie. Ale na drodze jest inaczej znów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 01:13
  •  

#31 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 02 grudzień 2011 - 18:32

co myślicie o przyczepach samochodowych a na jakiej wysokości jest podłoga w takich przyczepach??? w sztywnej i w BDF???

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#32 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 02 grudzień 2011 - 18:41

co myślicie o przyczepach samochodowych Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#33 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 grudzień 2011 - 18:53

co myślicie o przyczepach samochodowych U mnie jest koło 1,3 m bo mam duże koło

#34 Share wlkpmder

wlkpmder

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 737 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:polska

Napisany 02 grudzień 2011 - 19:15

co myślicie o przyczepach samochodowych Przyczepy samochodowe może i fajne tylko opłaty wysokie i przegląd co roku a ja na rolniczych 10-tkach mam przegląd raz na dwa lata ;)

#35 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 02 grudzień 2011 - 20:07

co myślicie o przyczepach samochodowych to ze co roku to mysle ze maly problem najgorsze ze trzeba zaplacic drugie tyle

#36 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 grudzień 2011 - 21:07

co myślicie o przyczepach samochodowych

Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?

Nie bój się nie zabraknie długości wywrotnicy, na nich wywracają też ciężarówki i całe zestawy. Miałem dwuosiową o długości 8,5m i mieściła się. Jeździła za ciężarówką i trudno było nią gdziekolwiek się zmieścić, a po zmianie dyszla na krótszy poprawiło się znacznie, za ciągnikiem nie ma żadnych problemów(diagnosta wystawił dokument i stała się rolniczą).

to ze co roku to mysle ze maly problem najgorsze ze trzeba zaplacic drugie tyle

Zainteresuj się jaka jest wysokość podatku od przyczepy ciężarowej.

#37 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 02 grudzień 2011 - 22:10

co myślicie o przyczepach samochodowych Wracając do moich pytań

1. zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem? Jak działa to pneumatyczne zawieszenie?

2. hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?

3. Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję (wszędzie się zmieszczę bo TIRy rozładują też na wywrotnicach).

4. zaczepu z tyłu nie potrzebuję.

5. wyższe opłaty - wiem że da się w papierach zmienić na ciężarową rolniczą więc to mnie nie martwi.

6. jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?

7. Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?

8. Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#38 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 02 grudzień 2011 - 22:55

co myślicie o przyczepach samochodowych dam ci odpowiedz na przykładzie sąsiada który rzepak io zboże odwozi swoim tirem i na najzwyklejszą starą naczepę z aluminiowymi burtami wyspokośc bodaj 80cm których na długości 13,4 m jest 4 sztuki srodkiem słupki wzmacniające sypie ful zboża i o ile dobrze pamitam pasami spina chyba tylko w jednym miejscu albo i tego nie.

zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane.

hamulce od bidy zawsze mozesz załozyc samemy własną instalacje-tj zostawić stare przewody a dać standardowe siłowniki, co najwyzej w zwiekszonej liczbie jeśli tamte maja wieksza siłę hamowania-jeden nowy cylinder to chyba ok 120 zł...
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#39 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 grudzień 2011 - 23:20

co myślicie o przyczepach samochodowych Ad. 1 ciągnikowa sprężarka może nie wydolić z powietrzem do hamulcy i poduszek, więc lepiej resor chyba. Zwłaszcza że jednoobwodówke chcesz mieć

Ad. 2 będzie trzeba zmienić pewnie niektóre siłowniki bo w ciężarowych jak niema powietrza to się blokują ale starsze przyczepy takich niemiały.

Ad. 3-5 nie zadałeś pytania

Ad. 6 Prosta dwa łożyska tylko że większych rozmiarów wszystko, ale prawie bez obługowe większość osi.

Ad. 7 tak tylko w serwisie ogumienia bo ciężko napompać takie koło bezdętkowe, nieraz potrzeba strzału powietrza by opona się rozeszła i przylgła do felgi by spokojnie napompować, jak dobre opony i nie rozetniesz to spokojnie wytrzymie aż nie skruszeje. U mnie 5 lat i połowa bieżnika nalewanej opony a za ciężarówką jeżdzi, 40 tys km rocznie.

Ad.8 powinny wytrzymać pozatym jest słupek na środku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co myślicie o przyczepach samochodowych Dzisiaj, 01:13
  •  

#40 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 grudzień 2011 - 23:57

co myślicie o przyczepach samochodowych Jeszcze raz
1. Resor paraboliczny, prostszy i tańszy w eksploatacji
2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy,
3. Lżejsza, niższa i jeśli nie potrzeba to zdecydowanie,
4. Zazwyczaj ktoś wcześniej dorobił jakiś hak by wyciągnąć ją w razie potrzeby do tyłu,
5. XXXXXX
6.Czy to będą SAF, BPV, Kaesbohrer czy jakieś inne, to nie ta klasa co polskie, wytrzymują ponad mln km,
7. W zasadzie z gwoździem, czy śrubą można jeździć. Da się samemu napompować całkowitego kapcia "rosyjskim" sposobem
8. Wytrzymają, ale dla przedłużenia żywotności i bezpieczeństwa należałoby spiąć(nigdy nie są dłuższe jak 3m, chyba że burtomatic), tam są inne zamki jak w krajowych(różne rozwiązania). Te młode rocznikiem, niemal nowe, mają ekonomiczne, czyli cienkie, lekkie i dużo słabsze materiały na burtach.

Podobne tematy