Skocz do zawartości

Zdjęcie

Deutz Fahr M2385


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share arek12408

arek12408

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 12 czerwiec 2010 - 10:46

Deutz Fahr M2385 Witam mam pytanie czy wie ktoś jaki jest optymalny pasek przeniesienia napędu sieczkarni do Deutz-Fahr M2385, nie mam seryjnej sieczkarni, moja sieczkarnia to Rekord Cliper

http://img811.images...0/zdjcie026.jpg a oto zdjęcie tego paska o który mi chodzi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M2385 Dzisiaj, 09:21
  •  

#2 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 czerwiec 2012 - 17:36

Deutz Fahr M2385 Wznowię temat, bo mam pytanie odnośnie 2385.
1. Do czego służą te pokrętła? Ustawia się nimi coś? Raz lampki się palą a raz zgaszone. To jakiś czujnik obrotów? Od czego konkretnie obrotów.Dodany obrazek
2. Jaki olej lejecie do hydrauliki do 2385? Ten sam co do silnika? Może być mobil delvac http://www.olejesamo...mx--15w40--60l/
3. Z lewego boku kombajnu w blasze wziernika jest specjalny otwór na dźwignie wchodzącą do klepiska. Przekręcając dźwignie odkrywa się albo zakrywa klepisko do czego służy to? Kiedy ma być zakryte a kiedy odkryte?
4. Jakie jest smarowanie w pompie? Centralne od silnika czy trzeba wymieniać olej?

#3 Share Piotrek1985

Piotrek1985

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 19 czerwiec 2012 - 07:18

Deutz Fahr M2385 kolego, te lampki z pokrętłami są od regulacji czułości czujników obrotu na wytrzasaczach, domłacaczach i podajniku zbożowym
a co do preta w klepisku to służy ono do przysłony klepiska i używa sie go w trudniej wymłacalnych zbożach takich jak np: Jęczmień itp.

co do oleju to prawie każdy producent olejów ma rozpiske jaki olej do czego i ile

#4 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 czerwiec 2012 - 12:48

Deutz Fahr M2385 Aha ok dzięki za odpowiedź. Z drugiej strony biorąc to na rozkminę to nie byłoby zbyt użyteczne gdyby to była regulacja czułości. Ja prędzej bym się kierował, że to jest raczej wskaźnik prędkości obrotowej czyli jak maksymalną mamy np 1000 obr/min to przy ustawieniu na środku pokrętła zaświeci się gdy będzie ok 500 obr/min? Co o tym myślisz?
1. W skrzyni biegów jest czujka. Po odłączeniu jednej z wsuwek nie ma żadnej reakcji. Co mierzy ten czujnik? Jest gdzieś wskaźnik tego na kokpicie?
2. Jak działa dźwignia zmiany prędkości obrotowej młocarni? To jest regulowane w jedną stronę?
3. Mam dwie klapki do domłacacza jedną żebrowaną drugą gładką. Gładkie są stosowane do większych ziaren, żebrowane do takich jak np. rzepak, przenica?

#5 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 czerwiec 2012 - 22:47

Deutz Fahr M2385 Co do pierwszych dwóch to nie odpowiem bo nie mam takiego kombajnu choć na drugie pytanie to raczej jest to przekładnia pasowa z płynną regulacją za pomocą dwigni. Ściskasz koło to większa predkość, jak popuszczasz to sam pas rozpycha i zmniejsza się prędkość.
Co do klapek w kłosowniku to jest tak ( przynajmniej w instrukcji) że ma być ta gładka a jak niedomłaca to ta jak tarka. W nowych nie ma już gładkich tylko mają co kawałek takie paski szerokie. Ja jak mi nie tnie pszenicy to robie na tarce bo lepiej domłaca jeczmień.

#6 Share Piotrek1985

Piotrek1985

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 20 czerwiec 2012 - 07:20

Deutz Fahr M2385 co do tej regulacji pokrętłami to można to też tak zinterpretować
ja ustawiam je tak ze włączam młucarnie i gaz tak jak do koszenia, następnie zmniejszam gaz o ok 1/3 i reguluje pokrętłami aby było na skraju gaśnięcia i świecenia, tak przynajmniej jest to opisane w instrukcji.
od.1
ta czujka to jest czujnik prędkości jazdy, na pulpicie powinien być guzik którym przełączasz czy na zegarze ma pokazywać prędkość młucarni czy prędkość kombajnu .
od.2 zbytni nie rozumiem o jaką dźwignie chodzi
w tych kombajnach reguluje sie prędkość młucarni z pulpitu guzikami, przy przekładni jest silniczek eklektyczny

co do klapek to kolega wyżej ci wytłumaczył

#7 Share nhfan

nhfan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 czerwiec 2012 - 11:15

Deutz Fahr M2385 panowie a macie instrukcje w wersji polskiej do tego sprzętu?? to ja bym na maila prosił jak coś :)

#8 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 czerwiec 2012 - 17:08

Deutz Fahr M2385 Najpierw odpiszę na pytanie odnośnie instrukcji. Nie spotkałem się z polską instrukcją, tylko w języku niemieckim i to też na zamówienie u takiego gościa co sprowadza i się tym zajmuje, ale stwierdziłem, że nie będę inwestował w instrukcję w języku, którego nie rozumiem. Stwierdził również, że na pewno nie załatwi tłumaczenia. Więc trzeba sobie radzić z niemiecką. Jak coś to ja mam katalog części do tego kombajnu, mogę przesłać na maila.
Co do tych pokręteł to i ja dopiero to sprawdzę w żniwa więc wtedy będę mógł więcej napisać.
Dodany obrazek
[size=8]
Chodziło mi o dźwignię nr 2. Jak się nią ustawia obroty młocarni(tak nazywam bęben młócący, a dla mnie motowideł prędkość jest ustawiana na kokpicie za pomocą przycisków)? Bo nią można ten łańcuch obracać w jedną stronę.
W internecie gdzieś spotkałem się z tabelą ustawień do koszenia dla każdego popularniejszego zboża. I tam miałem coś takiego, żeby np dźwignia nr 1 była 1/2 otwarta?? wy macie jakąś
naklejkę przy tej dźwigni ze skalą?
Dzięki za odpowiedź z tym czujnikiem już teraz mi się rozjaśniło wszystko.
W tym momencie to poszukuję tylko zegara który jest widoczny na zdjęciu w drugim poście tematu od temperatury cylindra.
Wiecie gdzie mogę dostać taki najlepiej używany, może gdzieś z rozbiórki?

Edytowany przez konradd, 20 czerwiec 2012 - 17:09.


#9 Share nhfan

nhfan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 czerwiec 2012 - 07:43

Deutz Fahr M2385 konradd kiedy kupiłeś ten kombajn i za ile?? i wyślij mi linka do tej tabeli co gdzie jak ustawiać

#10 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 czerwiec 2012 - 08:54

Deutz Fahr M2385 To nie jest kombajn mój. Fotki brałem z internetu ludzi którzy wystawili na sprzedaż taki kombajn (tak łatwiej i szybciej). Tak jak wyżej napisałem gdzieś się spotkałem. Jeszcze na początku jak szukałem mnóstwa informacji na temat tych kombajnów, a nie miałem sprecyzowanej marki. Teraz niestety nie jestem tego w stanie wyszukać..Na szczęście po przeczytaniu innych tematów ludzie piszą jakie maja być ustawienia. Sorka

Edytowany przez konradd, 21 czerwiec 2012 - 10:32.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M2385 Dzisiaj, 09:21
  •  

#11 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 13:14

Deutz Fahr M2385 Który zegar wskazuje temperaturę z czujnika umieszczonego na cylindrze? Zegar nr 1 czy 2?

Dodany obrazek

#12 Share tommy83

tommy83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj podlaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 01 lipiec 2012 - 13:35

Deutz Fahr M2385 nie mam takiego ale widać że 1 to ciśnienie oleju a 2 temperatura silnika przeciecz napisane?

a nie sory 1 to temperatura oleju

#13 Share konradd

konradd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2012 - 10:36

Deutz Fahr M2385 Widzisz? Temperatura oleju nie jest w zegarze głównym? a ta temperatura silnika to przez jakie medium jest mierzona?

Edytowany przez konradd, 02 lipiec 2012 - 10:37.


#14 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2012 - 06:39

Deutz Fahr M2385 Zegar pierwszy to temperatura oleju, 2 to temperatura głowicy cylindra ( czujnik wkręcony w jedną z głowic, jak zdejmiesz tą osłonę na silniku do jednej z głowic musi iść "kabelek") Jak dla mnie to jedynym miarodajnym pomiarem temperatury silnika chłodzonego powietrzem jest temperatura oleju.

#15 Share Jacek62

Jacek62

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2012 - 22:18

Deutz Fahr M2385 Mnie się wydaje-a prawie jestem pewny że zegar nr 1- to zegar olejowy.Nie widać na fotce jak jest podłączony czy mierzy ciśnienie rurką czy przez jakiś rezystor elektrycznie.Zegar Nr 2 to wskaźnik temperatury głowicy cylindra-cylindrów i właśnie w silnikach Deutza tę wartość temperatury przyjęto do określania jako temperatury silnika .Wskaźnik pokazuje zielone pole jako bezpieczne czerwone wiadomo temperatura za wysoka.Skąd wiesz że to właśnie wskaźnik jest uszkodzony sprawdź czujnik na głowicy podpinając jakiś inny np od Bizona ,zadaj mu jakąś temperaturę bez wkręcania w głowicę jak wskaźnik nie drgnie-to wtedy dopiero jest wiadomo że jest uszkodzony zakładając że instalacja od wskaźnika do czujnika jest nie uszkodzona.
Co do rozmiarów różnych pasków napędowych to korzystałem przed zakupem z tej strony:
http://www.kami.biz....fahr/index.html
i pasowały ale wiadomo że są różne "nietypowce" czy przeróbki i rozmiar oryginalny może się różnić

Edytowany przez Jacek62, 25 lipiec 2012 - 22:54.


#16 Share Maniekk

Maniekk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw
  • Zainteresowania:Stara motoryzacja
    Freeskiing

Napisany 29 lipiec 2012 - 16:04

Deutz Fahr M2385 Co do ustawiania obrotów to masz dwie dźwignie. Jedna od obrotów młocarni druga od wiatru. Ta od zewnętrznej strony kombajnu jest od młocarni. Tą dźwignią możesz zwiększać lub zmniejszać obroty i ona ''ciągnie'' w jedną albo drugą stronę tylko musisz obrócić taki grzybek co jest na końcu dźwigni o 180*. Dźwignia od strony kabiny jest od regulacji wentylatora i działa tak jak hamulec ręczny w samochodzi. Im wyżej zaciągniesz tym wyższe obroty.

#17 Share Mietek75

Mietek75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:rolnik ze starzem

Napisany 07 maj 2014 - 19:03

Deutz Fahr M2385 Mam pytanie jak zdemontować szczotkotrzymacz i elektromagnes w sieczkarni.
Sieczkarnia załącza się elektromagnesem a wyłączając odłącza prąd a obroty nie ustają jak by coś blokowało, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest dobrze

#18 Share szerszen16

szerszen16

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Garwolin okolice.

Napisany 09 lipiec 2014 - 11:10

Deutz Fahr M2385 Witam, moje pytanie dotyczy zielonej kontrolki oleju na panelu kontrolek, do czego ona służy?. Za odpowiedź z góry dziekuje.

Edytowany przez szerszen16, 09 lipiec 2014 - 11:11.


#19 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 04 lipiec 2015 - 16:38

Deutz Fahr M2385

Odświeżam...

O ile już kombajn ogarnąłem to parę pytań i tak będę miał.

Wiecie do czego jest ten przycisk ze strzałką w prawo (do tyłu)? Do niczego mi nie pasuje, a tej części przycisków w instrukcji nie opisali ;[

Załączone miniaturki

  • 20150704_173131.jpg

Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M2385 Dzisiaj, 09:21
  •  

#20 Share Piotrek1985

Piotrek1985

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 05 lipiec 2015 - 22:10

Deutz Fahr M2385

rewers przenośnika pochyłego lub tylko bębna w hederze

bo były dwa rozwiązania. 



Podobne tematy