Zaloguj się, aby obserwować  
mariusz1983

Pilnie potrzebna pomoc w sprawie WOMU

Polecane posty

mariusz1983    0

Witajcie, pilnie potrzebuję pomocy bo nawalił mi WOM w MTZ-82 z 93r. i nie wiem co jest grane. Pracuję w lesie i Mtz-em ciągam przyczepę do zrywki drewna, na wałku WOM mam pompę napędzającą całą hydraulikę przyczepy. Nagle Wom przestał działać, nie kręci się. Gdy regulowałem obroty tą śrubą pod skrzynią i tą pod siedzeniem to zaczął działać ale na chwilę i teraz nie reaguje już na nic. Wyciągałem cały ten WOM z tyłu i wszystko jest ok. taśmy też są dobre i ich regulacja nic nie daje. Dodam, że mam do wymiany sprzęgło i czy to może być powiązane z awarią WOM? Pompa hydrauliki w MTZ działa dobrze ale nie jest wystarczająca i muszę użyć WOM. Co mogło się popsuć, czy trzeba rozbierać skrzynię? Czy to może być tylko związane ze sprzęgłem bo przy wbijaniu biegów strasznie zgrzyta i mam wymienić tarczę i docisk. Proszę o pomoc i dziękuję z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lopez    0

no jesli masz do wymiane tarcze sprzeglowa to moze ona nie zasprzeglac walka womu i to moze byc wlasnie caly problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tarcza sprzędła nie ma nic do WOMU.Jak pompa działa to sprzęgło jest dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

więc tak wom i pompa ma napęd niezależny od tarczy sprzęgła (tej od biegów) całe załączanie wom to właśnie te 2 taśmy teraz tak robiłem remont wom najpierw siadło łożysko (jak wyjołęś tą przekładnie to został wałek z kołem z uzębieniem wewnętrznym i na nim rozleciało się łożysko)za jakiś czas przy kosiarce stawał wom i okazało się że satelity pogubiły igiełki i szczerbate się porobiły :D:) i nowe taśmy teraz super chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca94    168

Ja a raczej ojciec ma ma mtzeta który pracował w lesie obecnie mam go na 50 hektarowym gospodarstwie i ja miałem taką rzecz ze wałek u mnie był na paski klinowe :D czy co w tym stylu i mechanik albo wymienił je albo to przerobił nie pamiętam już :) w każdym bądz razie to najprawdopodobniej to i to jest też związane ze sprzęgłem więc nie obejdzie się bez remontu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1983    0

Dzięki za pomoc. Rozjechaliśmy ciągnik, tarcza wymieniona i trzeba zjechać jeszcze. Tam pod spodem jest ten przełącznik obrotów, okazało się że chyba na pniaku to podgięło i nie trzymał trybu bo po odkręceniu zaślepki ten przełącznik latał sobie i nic nie trzymał. I chyba to jest przyczyną awarii, ale to wszystko na sucho i jeszcze nie sprawdzone. Jest też śruba u góry nad łożyskiem oporowym i ona jest luźna ale nie można jej więcej dokręcić , ona chyba trzyma jakiś tryb i nie wiem czy ona ma tak być czy trzeba jeszcze jakoś dociągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

w którym miejscu w obudowie sprzęgła od skrzyni to na górze jest oś pośredniego koła pompy na śrubę zabezpieczona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ten przelacznik od 540 1000 lata? w nim lubi scinac srut ktory trzyma zebatke od zmiany predkosci.Najlepiej zdejmij dekielek pod skrzynia posrednia i zobaczysz czy wszystko jest ok.Jak ten srut jest zciety to ten caly wodzik wyciagniesz przez to okienko pod spodem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Panowie mam do wymiany taśmy w Belarusie 820, 5latku. I teraz tak- wiem, że są to kostkowe- problem w tym, że są w sprzedaży różne ich rozmiary: w komplecie 36mm i 56mm bądź 44mm i jakas jeszcze.

 

Bez rozebrania WOM tego nie sprawdzę, rzecz w tym, że ciągnik jest uzywany dzien w dzien, taki Jan Niezbędny, a rozebranie WOM, zamowienie, dostawa i zalozenie to dwa dni postoju. Katalog odpada bo odwołuje się do czasów zamierzchłych, takich kiedy mnie na świecie chyba nie było, a tu taka mała zmiana, w nim nieuwzgledniona i problem.

 

Może ktoś się orientuje jakie pasy w tym typie powinny być zalozone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj