Skocz do zawartości

Reklama

Ile mozna zarobic na...?

• Nie możesz odpowiadać w tym temacie
19 odpowiedzi na ten temat

#1 Ivek

Ivek

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 39 postów
  • Zainteresowania:Narty, wspinaczka, podroze.

Napisany 30 maj 2010 - 20:30

Pytanie bardzo ogolne - jestem laikiem i potrzebuje informacji jedynie przyblizonej.

Ile mniej wiecej mozna miec czystego zysku z hektara z uprawy
pszenicy, zyta, pszenzyta, buraka cukrowego i rzepaku na glebach
dobrych i srednio dobrych (kl. IIIa-IVa) w nowoczesnym (dobre
maszyny, porzadne srodki ochrony roslin) gospodarstwie rolnym?

Co jest najbardziej oplacalne? Pszenica i rzepak?

Zalozmy, ze posiadam gospodarstwo wielkoobszarowe (70% III, 30% kl
IVa) oraz potrzebny sprzet i budynki. Musze zatrudnic ludzi, rowniez
kogos do zarzadzania calym gospodarstwem.

Zdaje sobie sprawe, ze zysk zalezy od mnostwa czynnikow, cen skupu,
warunkow pogodowych itd... wiec bardziej chodzi mi o przyblizone
sumy - czy to bedzie np. 300zl czy 500 czy 700 z hektara rocznie
(juz po uzyskaniu doplat).

Ewentualnie poprosze o linki do wiarygodnych stron, gdzie takie
informacje mozna znalezc.

#2 Mariusz x

Mariusz x

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1905 postów

Napisany 30 maj 2010 - 20:33

WIR

To powinno wystarczyć, żeby ostudzić zapał;).

#3 Przemko

Przemko

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 415 postów
  • 6007472
  • Zainteresowania:USŁUGA KOSZENIA ZBÓŻ KOZIENICE, MAZOWIECKIE, OKOLICE

Napisany 30 maj 2010 - 20:38

Kolego nigdy nie zaplanujesz albo nie wyliczysz ile zarobisz na danym asortymencie, dlatego że jesteś lejkiem to wogóle się do tego nie bierz, poszukaj sobie normalnej pracy,  ;)

#4 Ivek

Ivek

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 39 postów

Napisany 30 maj 2010 - 20:38

Dlaczego ostudzic?
Przy gospodarstwie 1500 ha mozna wyciagnac calkiem niezly zysk:)

#5 Mariusz x

Mariusz x

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1905 postów

Napisany 30 maj 2010 - 20:41