Wito

Strasznie trzęsie w kabinie DF M620.

Polecane posty

Wito    0

Witam .

 

Mam taki problem , kupiliśmy nowego DF-a M620 . Kabina amortyzowana . Przednia oś nie jest amortyzowana . Podczas jazdy nawet na równym asfalcie strasznie trzęsie , nawet jak się jedzie 1 na najniższym półbiegu po betonie to strasznie trzęsie . Wiecie czym to może byś spowodowane ? Idzie się tego pozbyć ?

 

Z góry dziękuję za pomoc .

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jak Cię obtrzęsie to się przyzwyczaisz ;) to raczej subiektywne odczucia i kwesta "ułożenia się" opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Ale zaraz po tym przejechałem się JD 5720 to w ogóle tego nie ma ... A przyznam że to trochę denerwujące ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Jak może trząść nawet na równym asfalcie/betonie??? I układanie opon?? Moim zdaniem to raczej napewno jest coś nie tak , nic tylko zadzwoń do serwisu powiedz co i jak i niech to naprawią . Możę opony są źle założone albo felgi mają bicie, i nie wiem jak jest ale może amorki kabiny zostały zablokowane do transportu z fabryki do dilera i zapomnieli je odblokować . ( z tą blokadą to tylko przypuszczenie może wogule jej nie ma i nie było)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

No mówię wam na serio , przed chwilą jechałem w oborze po równym betonie na 1 i najniższym półbiegu to tak waliło kabiną na boki że aż dziwnie się jeździ ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

ciśnienie w oponach zmniejsz, jak to nie pomoże to pozostaje wróżka ;) lub nie siadaj do niego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Jeżeli posiadasz jeszcze gwarancje na niego, to nic nie kombinuj tylko dzwoń po servisantów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Ok , dzięki za pomoc .

 

Jeszcze się odezwę w tym temacie .

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    36

moim zdaniem poduszki mogą być słabo albo za mocno skręcone albo wybite ale to drugie jest mało prawdopodobne w nowym ciągniku ;)


Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

prawdopodobnie zle skrecone poduszki gumowe z przodu albo wadliwy zawór pływajacy moze tez byc zle wyregulowane ciegienko które nim steruje. ale jak masz gwarancje to nie masz co myslec tylko dzwoń a raczej jeszcze pisz i to polecony z potwierdzeniem odbioru:)


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Po bruku trzęsie bardziej jak się jedzie wolno samochodem, czy szybko?

Tak też jest z nowymi oponami, powoli trzęsą, szybko już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

ja jak kolega miszka31 obstawiałbym ciśnienie :D Kolego na jakim aktualnie jeździsz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Przy wolnej jeździe wina cisnienia? nie sądze, gdy miałem w tylnych kołach 0,8 bara fakt ciągnik skakał jak piłka ale to przy szybkiej jeździe. Raczej coś nie tak z amortyzacją kabiny lub jakaś inna usterka mechaniczna. Jaka jest częstotliwość tych wstrząsów czy jest to powiązane z obrotami kół (np 1 obr 1 wstrząs)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

przy niskim ciśnieniu to może bujać, zaś przy wysokim mogą być wybitnie irytujące drgania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Widziałem kiedyś taki przypadek po dłuższym postoju opona sie odkształciła. To dopiero była jazda ciagnik jak by co chwila w dziurę wpadał. Po jakims czasie wróciło do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Witam ponownie :)

 

Kupujemy obciążnik na przedni TUZ , tylko teraz powiedzcie o jakiej wadze najlepiej kupić ?? Tak żeby szło się komfortowo poruszać po drogach asfaltowych bo strasznie podskakuje , ale zarówno żeby nie dźwigało przodka w polu :)

 

Z góry dziękuję za pomoc .

 

Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Nic , serwisant był to mówił że jak się opony trochę zedrą to będzie lepiej . Ale co myślicie o tym obciążniku na przedni TUZ ? Jaka waga żeby tak nie podrzucało na asfalcie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Kolego mam podobny problem w moim Jelonku tylko u mnie było odwrotnie .Na nowych oponach

nie było tego problemu dopiero jak się zjechały to zaczeło drgać.Ogólnie u mnie wychodzi na to że

mimo że mam TLS zauważyłem że te drgania przenoszą się na kabinę przez drganie klocków w przednich

oponach .W zależności jak się układają i wpadają w ten rezonans w taki sposób przenosi się to

na drganie kabiny .W polu nie ma tego problemu pracuje się przyjemnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może macie opony stricte polowe? One maja rzadziej klocki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

No sam nie wiem mam Continental Contract i raczej te klocki są normalne.

Dodam że te wibracje nie są cały czas pod czas jazdy po szosie tylko wtedy

jak wpadną w rezonans klocki w tych przednich kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Tylko że u nas to nie są drgania . To jest takie bujanie , wg. mnie jest zbyt duże ciśnienie w oponach bo jak się wjedzie w dziurę to ciągnik czasem aż podskoczy . Wczoraj jechaliśmy 45km/h na 6 biegu i na półbiegu H przy 1800 obrotach i nie skakał tak , a gdy wrzuciliśmy półbieg S (najwyższy) to jechaliśmy 45km/h przy 1600 obrotach i skakał tak że musieliśmy zredukować więc stawiam na ciśnienie .

 

Ale kupujemy obciążnik na przedni TUZ , tylko powiedzcie o jakiej wadze najlepiej kupić , żeby to skakanie na drodze było jak najmniejsze , ale też żeby nie męczyć ciągnika ?

 

Bobek_Farmer , możesz jaśniej z tymi oponami ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

MOże zmierz to cisnienie i napisz ile masz. Jeśli buja to raczej zamało jest. Gęstość klocków przy 45 nie ma takiego znaczenia koło kręci się na tyle szybko że rezonans powstaje ale napewno nie buja. Jeśli chodzi o rezonans przenoszący się z przednich kół powiększający się w miare ich zużycia ciekawe czy opony nie zębią się, czy klocek jest ścierany tak samo z przodu i z tyłu. Niestety takich drobynch drgań nie wytłumią żadne zawieszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie jest podobnie w JD, że jak zejdzie się pod obciążeniem do obrotów 1500 to zaczyna, trząść. :) Prosta sprawa jak ma ciężko to trzeba trzymać się wyższych prędkości obrotowych, bo na niskich powstają naprężenia.

 

Odnośnie opon, to typowa transportowa ma gęstszy i cieńszy bieżnik, zaś polowa ma rzadszy i grubszy. Im gęstszy tym mniej czuć przejścia między klockami, zaś w rzadszej jest to bardziej wyczuwalne, bo opona jest jakby mniej idealnym kołem. Dodatkowo opona polowa ma większą tendencje to występowania efektu gąsienicy, czyli spłaszczenia czoła opona w kontakcie w podłożem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

te różnice moga powodowac co najwyżej wibracje a nie trzęsienie. W mojm nastoletnim mf 390 przy prędkości 45 jedyny efekt to zwiększony hałas może jakież lekkie wibracje/rezonans. Ciśnienie w oponach mam około 1,5 bara zawsze robie tak że gdy ciągnik stoji na płaskim pompuje aby cały klocek przylegał do podłoża, końce odstają od podłoża o jakiś 1 cm. efekt bujaania wystepował przy ciśnieniu 0,8 bara ciągnik podskakiwał jak piłka jadąc na równym asfalcie. Dodam że nie mam amortyzowanej kabiny czy jade na najwyzszym biegu z max prędkością czy tylko dotykam gazu nic nie wibruje i się nie trzęsie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj