jktuning

Zestawy naprawcze, nowe części do silnika

Polecane posty

pawel8228    0

Witam ,w mojej 60 od jakiegoś czasu wycieka olej kolektorem wydechowym pewnie poszły pierścienie. Dlatego przymierzam sie do remontu silnika chce wymienić całą górę tłoki pierścienie i tuleje.Nie wiem tylko jak się wybija tuleje ,dlatego potrzebuję jakiegoś dobrego sposobu na wymianę tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

jak już wybijasz tuleje to załóż sobie nowe od zetora 6211 i bedziesz miał mocniejszy ciągnik a koszt prawie ten sam jedynie musisz przetoczyć żeby weszły


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Hms.... można i bić, pod warunkiem, że nie są pozapiekane tuleje itd. Bo czasem naprawdę ciężko ściągaczem wyciągnąć. Szczególnie na 4 cylindrze.

Bynajmniej jak będą lekko siedzieć to powinny wyjść już po pukaniu przez akacjowy klocek.

Tylko nie uszkodź bloku przy wybijaniu tulei(np twardym narzędziem).

 

Jak będą wielkie wżery na połaci styku gumek, to włóż nowe tuleje na silikon i będzie na pewno dobrze. Na 100000%. Woda nie poleci nawet po przegrzaniu. I wyciągnąć będzie łatwiej bo jak nie będzie wody pod gumkami, a silikon to nic nie pordzewieje ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitara    0

ale ten silicon to chyba ten czerwony temperaturowy ?

 

i jak to smarować całe tuleje czy tylko te obrzeża?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8228    0

Czy mógłby ktoś z posiadaczy takiego ściągacza umieścić jego zdjęcie lub zdjęcie tego krążka razem z wymiarami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Ja mam krążków pełno, tylko, że mi się nie chce tego wszystkiego pisać:D zmierz sobie na cylindrze środek i dodaj kilka mm na ścianki. Zobacz na nowym cylindrze.

 

Silikon może być ten tandetny temperaturowy czerwony. Wystarczy w zupełności. Powiedziałbym, że szkoda lepszych na smarowanie cylindrów.

 

Kolejność działania:

 

1. Czyścisz dokładnie cały blok silnika wewnątrz, ranty u góry itd. Możesz wytrzeć szmatką z benzyną i poczekać aż wyschnie. Oceniasz stan skorodowania bloku. Jeśli miejsce gdzie przychodzą gumki nie ma wżerów to wkładasz gumki tylko na smar.

Pamiętaj, żeby zatkać dziury w wale szmatkami i położyć na wał szmatę, żeby piasek z pod cylindra nie dostał się na wał itd. Co się dostanie to wydmuchaj powietrzem.

 

2. Jeśli masz wżery to na wyczyszczony blok wkładasz cylinder, musi wejść swobodnie do końca. Jeśli tak zrobisz i dopasujesz to jedziemy dalej.

 

3. Myjesz benzyną cylinder, a dokładniej miejsce gdzie przychodzą gumki. Zakładasz gumki, i smarujesz silikonem między gumkami. Robisz ścieżkę silikonu dość grubą w koło. Następnie robisz drugą ścieżkę poniżej dolnej gumki lub górnej do wyboru. I rozsmarowujesz do równości gumek palcem. Czyli tak aby silikon nie wystawał ponad gumki. Nadmiar wycierasz. Nie smaruj całego cylindra tylko miejsce gdzie są gumki.

 

4. Smarujesz dokładnie miejsce gdzie przychodzą gumki w bloku. Wkładasz cylinder, wpadnie spory kawałek sam, potem zakładasz głowicę i dociągasz na przemian 2 śruby.

 

5. Pamiętaj, że blok musi mieć załagodzone krawędzie papierem ściernym( tam gdzie gumki przychodzą). Łagodzisz po to, aby nie ściąć gumek przy wkładaniu.

 

Jeszcze jakieś pytania? ;)

 

P.s.

W skrajnych przypadkach wkładałem cylindry na klej, ale to tylko jak blok był spękany do oleju. I teraz dla tych którzy zaraz wyskoczą ze spiskowymi teoriami, że klej i silikon będzie mocno trzymał....otóż nie będzie. Smarujemy tak mało, że bez problemu wszystko wyjdzie przy następnym remoncie, dodatkowo zabezpieczmy blok przed wodą i rdzą. To tyle;) Silikon stygnie około 1 dnia;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackassiu    50

Witam :)

Macie jakiś dobry sposób żeby zdemontować tuleje w głowicy do której wchodzi wtrysk? W mojej "60" być może są od nowości i kontakt z wodą zrobił swoje. Korozja je przeżarła i dostaje się woda do komory spalania. Walczył już ktoś z Was z tym? W jaki sposób radziliście sobie :)


Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

jesteś pewny że tamtędy?? A nie przegniła Ci zaślepka od przemarzania??


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Można by włożyć coś do środka i pospawać a z drugiej strony młotek i powinno wyjść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackassiu    50

Chodzi mi o sprawdzone rozwiązania :) domowymi metodami tez dałem rade ale efekt nie nie jest zbytnio zadowalający.


Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian96    1

w moim ursusie c 360 3p zmieniłem dwie tuleje 2 i 3 i panewki i teraz coś stuka a przedtem nie stukało . wijecie jaki może być powód tego stukania . ja teraz mam jeszcze zamiar zmienić wszystkie tłoki może to pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackassiu    50

krystian96 Tobie chyba chodzi o tuleje cylindrowe, tak? A mnie nie o cylindrowe :)


Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

do Krystiana. Stuka, lecz gdzie, u góry bloku? Przyczyn może być wiele, wymieniam te z górny silnika:

-pęknięty pierścień,przytarty tłok

-wyskoczyło zabezpieczenie na sworzniu,

-luz w główce korbowodu,

-podparty zawór,

-pęknięte gniazdo zaworu i np: wbity jego kawałek w tłok(stuka bardzo mocno i silnik nierówno pracuje),

Wróżką nie jestem, stuku nie słyszę. Weź jakieś słuchawki lekarskie(z kompletu do mierzenia ciśnienia, nawet dziecięca zabawka jest takiej budowy, że działa jak stetoskop) i przykładaj do bloku, głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Hms co dokładniej robiłeś i przed wszystkim po co? Czemu zmieniałeś tuleje? Panewki były złe? Dobrze skręciłeś korbowody? Nic Ci nie podeszło pod głowicę przy dokręcaniu...?

 

Powodów stukanie nie może być 100, kwestia tylko gdzie puka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian96    1

zorzyk2 dzięki za podpowiedź może się przyda bo stuka u góry . Masato wymieniłem tuleje bo dymił a panewki tak przy okazji bo były zdarte . korbowody były bardzo dobrze skręcone i nic nie podeszło pod głowicę przy dokręcanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8228    0

Witam ponownie,a jakie jest wasze zdanie w sprawie korbowodów czy należało by je zawieść do przetoczenia pod sworzeń tłoka.A czy pierscienie zgarniające powinny być ze sprężynką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Hms może tłoki za wysoko wystają, ewentualnie źle ustawione zawory, ale to inny rodzaj stuku.

 

P.s

Na razie to nie wiesz co poszło nie tak, więc nie ma pewności czy nie wypadło z głowicy coś. Np z kanału wodnego kawałek grubej rdzy na tłok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

To zależy w jakiej kondycji są tulejki. Jak nowy sworzeń wchodzi odpowiednio to nie ma co się bawić z tulejowaniem.

Sprawdź jeszcze czy czasem tulejka nie jest krzywo rozwiercona, bo wtedy będzie trzeba wymienić na nową.

 

Co do wymiany tulei to ściągnij sobie wreszcie instrukcję napraw i pytaj tylko o to czego nie wiesz.(co jest nie napisane w instrukcji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8228    0

Witam panowie, dzisiaj skończyłem remont silnika.Wymieniłem całą górę ,panewki były w idealnym stanie , do tulei pożyczyłem ściągacz poszło super.Ogólnie cała robota super jak na pierwszy raz, dzięki wszystkim za wskazówki teraz sie dociera .A dla ciekawości to stare pierścienie w starej tulei miały po 6 milimetrów szczeliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj