Skocz do zawartości




Reklama



Ursus c-330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
35 odpowiedzi na ten temat

#1 Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 28 maj 2010 - 15:57

Mam taki problem. Otóż od jakiegoś czasu C-330 zaczął mi bardzo mocno dymić z komina. Co jest tego powodem i jak się tego pozbyć?

#2 damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • 11109188
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 28 maj 2010 - 16:13

A moc nie zmalała? Bo jeżeli moc spadła to według mnie wtryski leją ;)

#3 lamboEVO100

lamboEVO100

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 16:15

A na jako dymi ?

#4 Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 28 maj 2010 - 16:18

Nie zauważyłem żeby moc stracił. A dymi na czarno - taki bardzo ciemny czarny

#5 damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • 11109188
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 28 maj 2010 - 16:25

No według mnie wtrysk leje paliwo a silnik jego nie przepala i dymi na czarno. Gdyby wtrysk/i lały/ł to moc by tracił.  Ale mogę się mylić. ;)

#6 pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 710 postów

Napisany 28 maj 2010 - 16:45

wg mnie tak samo chodzi o wtrysk, przepuszczający paliwo

sprawdź sobie - jak to nie bedzie to - szukamy problemu głebiej ;)
W rolnictwie siła!!! :)

#7 pysa

pysa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 17:07

a może filtr powietrza jeśli dostaje za mało powietrza to będzie brał więcej paliwa

#8 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4843 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 maj 2010 - 17:13

Jak pali olej to dymi na niebieski,biały kolor. Czarny dym to za mało powietrza względem paliwa. Lejące wtryski, stłumiony dopływ powietrza, zużyty silnik. Sprawdz dokładnie filtr powietrza czy jest drożny tak jak trzeba. Możesz zdjąć miskę z filtra albo cały filtr i zapalić silnik... zobaczysz co się będzie działo. Potem wtryski i zawory jeśli filtr powietrza jest dobry. Profilaktycznie wymień filtry paliwa.
KPK Kumurun Team

#9 Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 821 postów
  • 5334870
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 30 maj 2010 - 13:21

odkręc filtr powietrza i przejedź czy bedzie różnica , wymień filtry paliwowe bo to one przewaznie sa przyczyna kopcenia , jezeli nie to , pewnie wtryski
Straciłem ją na własne życzenie !!!!!!!!

#10 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 31 maj 2010 - 03:15

filtry paliwa nie mają wpływu na kopcenie na czarno-bo gdyby były zanieczyszczone -poprostu ciagnik nie otrzymałby paliwa to jakby miał kopcic??.Niema co się rozpisywać wyjmij wtryski -kup końcówki -wyreguluj i załóż bedzie po sprawie
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#11 masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • 1557847
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 03 czerwiec 2010 - 00:19

Po prostu zrób to:

1. Zdejmij Filtr powietrza lub odkręć miskę.
2. Wymień filtry paliwa
3. Odkręć wydech
4. Sprawdź czy końcówki grają
itd

Podnieś odprężnik i kręć rozrusznikiem. Jeśli nie będzie słychać rozpylaczy to wyciągnij wtryski(w tym silniku słychać to wyśmienicie). Zajrzyj też do zaworów profilaktycznie, aby się upewnić, że tam jest wszystko w porządku. Zdejmij wydech i posłuchaj jak chodzi. Zobaczysz czy wtryski leją, bo skoro leją to będzie wylatywać paliwo kanałem wydechowym. Filtr powietrza możesz odkręcić ponieważ to tylko 2 śruby.

Zawsze przystępując do diagnozy musimy zdjąć wydech. Wtedy widać co się dzieje.

Po wyjęciu wtrysków, sprawdź głowicę pompując powietrze przez kanał od wtrysku. Ciągnik ustaw na reg zaworów, włącz bieg wysoki i posadź kogoś w kabinie kto będzie trzymał do tego hamulec nożny. Potem zrób tak samo dla drugiego cylindra.
Będziesz doskonale słyszał wszystkie przedmuchy powietrza, bo nie masz wydechu i filtra powietrza.

Jak głowica ok, to sprawdź wtryski przyrządem, jeśli są ok to bierz się za pompę i zapłon.

Pompę można sprawdzić bardzo łatwo bez specjalistycznych narzędzi. Odkręć dekiel pompy z boku i ręcznie podpompuj sekcję, aby rozpylacz zagrał.

A o zapłonie nie chce mi się już pisać:D

P.s
filtry paliwa koniecznie wymień, aby się upewnić czy czasem nie są do bani. Może być tak, że szklanka w której jest filtr ma zardzewiały pipol:D( tam gdzie jest gwint), wtedy kawałek rdzy dostaje się do pompy i cuda się dzieją. Jak nie wiesz czy jest szklanka dobra to profilaktycznie zmień na nową tę od dokładnego filtrowania.

Kopcenie na czarno to za dużo paliwa względem powietrza. Także łatwo przemyśleć tok działania.

#12 przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • 1162 postów
  • 9409663
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 03 czerwiec 2010 - 07:09

Każdy Ciapek troche 'Kopci' mój też kopci, jak wcisniesz gaz, a twój  ci kopci na równych obrotach? bo jak dodajesz gazu, to każdy zakopci :D

#13 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 03 czerwiec 2010 - 09:00

powinien byc lekki dymek....to ze kopci -bedzie kopcil ale pod obciazeniem.....
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#14 DebyFarmer

DebyFarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • 2188572
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Mławski
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Motoryzacja

Napisany 03 czerwiec 2010 - 12:25

Zgadzam się z @przemrolnik, każdy troche kopci, ale jak na wolnych obrotach też kopci to jest to już problem. Zobacz filtry powietrza :D
ZAKAZ KOPIOWANIA ZDJĘĆ ©
bez uprzedniej zgody właściciela
Wszystkie prawa zastrzeżone/all rights reserved

#15 masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • 1557847
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 03 czerwiec 2010 - 23:43

Na wolnych obrotach nie powinien dymić, jak się depnie to tak. Jak wyrówna obroty to powinien przestać dymić.

#16 Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 04 czerwiec 2010 - 16:03

Wczoraj zacząłem robić opryski ciapkiem, ale po paru przejazdach stracił moc i zaczął kopcić na niebiesko. A dziś już nie chce zapalić.

#17 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4843 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 czerwiec 2010 - 16:45

Niebieski dym to raczej olej. Jak nie chce zapalić to brak mu kompresji. Chyba bez zdjęcia głowicy się nie obędzie. Żadna awaria układu paliwowego nie objawia się niebieskim dymem. Coś masz nie tak z uszczelnieniem tłok-tuleja. Prawdopodobnie.
KPK Kumurun Team

#18 Patrick345

Patrick345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 04 czerwiec 2010 - 19:45

To ja się przyłącze do tematu. Mam podobny problem ze swoim dymi ostro na czarno, starcił lekko na mocy ale oleju nie bierze. Po zapaleniu do puki sie dobrze nie rozgrzeje wali na czarno, to samo przy wkręcaniu się na obroty ale jak jest pod lekkim obciążeniem to wali jak lokomotywa. Jakieś 300mth była generalka, jak myślice co mogło powiedzieć "nie chce dalej robić"? Wtryski? Jeśli tak to jakie wybrać.
Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

#19 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4843 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 czerwiec 2010 - 04:44

Na czarno ropa się pali. Za dużo paliwa względem powietrza. Sprawdz filtr powietrza czy jest drożny, sprawdz ustawienia zaworów, jak to nie to pozostają  wtryski i pompa. Pompa to raczej regulacja początku wtrysku, one się prawie nie psują, a wtryski do regulacji lub wymiany. tak czy srak do pola i na próbnik.
KPK Kumurun Team

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • 1557847
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 06 czerwiec 2010 - 23:35

- Zdjąć kolektor wydechowy.
- Sprawdzić zawory.
- Sprawdzić zapłon.
- Wyciągnąć wtryski i sprawdzić.
- Zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
- Sprawdzić czy rozpylacz nie ściska się zbytnio we wtrysku(w obudowie). Czasem zdarza się, że jak jest już dolna kopułka mocno zmęczona to po nagrzaniu potrafi zacisnąć rozpylacz.
- Sprawdzić czy czasem coś się nie stało z odprężnikiem, czy śruba reg się nie wykręciła.


To co wyżej można zrobić aby się upewnić.

Jak żadna awaria układu paliwowego nie objawia się niebieskim dymem? Pomyśl zanim coś takiego napiszesz. Już samo złe ustawienie zapłonu może objawić się niebieskim dymem. A mianowicie przerzucaniem kłębów niebieskiego dymu raz z jednego cylindra raz z drugiego.

Lechu coś mogło się stać z pompą, może szlag trafił sekcje, przez jakiś brud. Lub nie dopilnowanie wymiany filtrów paliwa i szklanek. Może zapłon się przestawił bo śruby się poluźniły na kole pompy. Jak zapłon się mocno przestawi to nie odpali silnik.

Patrick może miałeś założone chińskie zestawy naprawcze i do tego niepotrzebnie założony drugi pierścień zgarniający olej. Po prostu może tuleje szlag trafił, ale to idzie łatwo sprawdzić. Dawniej drugi pierścień zgarniający zakładało się dopiero po pewnym przebiegu, gdyż właśnie na początku dwa pierścienie nie pozwoliłyby dosmarować dostatecznie cylindra i pierścieni.

Seweryn20 jeszcze kolega nie sprawdził podstawowych rzeczy, a Ty mu wylatujesz ze zdejmowaniem głowicy.





Zobacz także