gege

Czy warto remontować C-330?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gege    1

Ja pamiętam jak miałem puszkę kabinę i też musiałem bak zdjąć to powykręcałem wszystko ale przelewu chyba nie i jakoś z bólem zszedł czyli jest to możliwe. Siatkę wyczyść a ropa chyba nie szkodzi bynjamniej mi nie zaszkodziła a już dużo się w ropie bawiłem.

 

Nie da rady:/ a jakbym jednak chcial sciagac kabine, to duzo z tym roboty?

 

Jak wyciągnąc te siatkę? Obręcz pod nią nie jest zamocowana aby na stałe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Da się wyciągnąć tylko dolną kasetę. Pozostałe jedna albo dwie są wspawane w obwód filtra. Po takim czasie radziłbym kupić nowy filtr powietrza, o ile ma się fundusze, lub stary doprowadzić do odpowiedniego stanu.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W 30-ce z 72 roku dało się te siatki wyciągnąć. Ogólnie wystarczy dobrze to umyć czymś co dobrze rozpuszcza syf. To się nie zużywa, może się jedynie zalepić brudem ale to się dzieje tylko wtedy gdy we filtrze brakuje oleju, brud zamiast spływać z olejem do misy zostaje na siatce. Zobacz czy czyste, jak trzeba umyj i zakładaj do silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

W 30-ce z 72 roku dało się te siatki wyciągnąć. Ogólnie wystarczy dobrze to umyć czymś co dobrze rozpuszcza syf.

A co dobrze rozpuszcza syf?:) Ropą pobełtać, jeśli są niewyjmowalne?

 

I co z tą kabiną? Muszę koniecznie przeczyścić bak:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

wrzucić siatkę do naczynia z ropą i poczekać z dzień i się rozpuści syf :) co do baku wykręciłeś wszystkie śruby bo do baku to przykręcona jest tablica z zegarami

 

Co do odpalenia po takim czasie może wykręć wtryskiwacze i wlej z strzykawkę oleju by nasmarować cylindry bo wyschnięte nie będą przepuszczać kompresję i zakręć wałem nawet rozrusznikiem ale bez wtryskiwaczy

a i zawieś wtryski do sprawdzenia bo bo takim czasie pewnie będą lały jak się nie mylę to wymiana końcówek to ok 100 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

wrzucić siatkę do naczynia z ropą i poczekać z dzień i się rozpuści syf :) co do baku wykręciłeś wszystkie śruby bo do baku to przykręcona jest tablica z zegarami.

 

Co do odpalenia po takim czasie może wykręć wtryskiwacze i wlej z strzykawkę oleju by nasmarować cylindry bo wyschnięte nie będą przepuszczać kompresję i zakręć wałem nawet rozrusznikiem ale bez wtryskiwaczy

 

Nie no, odkręciłem wszystko.

 

Chyba muszę jednak zdjąć kabinę, ale nie wiem czy to takie proste...

 

Hmm, olej w miejsce wtrysków? To nie słyszałem o tym jeszcze. Po czym poznam, że wtryski leją po odpaleniu (na razie nie mam funduszy zeby je zawozic do sprawdzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Wzrokowo. Wykręcasz wtryskiwacze, podnosisz odprężnik w pozycję górną - otwarte zawory, druga osoba siada na ciągnik i kręci rozrusznikiem, a Ty patrzysz. To tylko pobieżne sprawdzenie.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

ok, to jeszcze jedna kwestia na ten moment: czy ktos z Was sciągał kiedyś kabinę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Tak więc udało się zdjąć bak bez zdejmowania kabiny:):):)

 

Proszę o radę:

1. w baku syf, chyba z 5 razy bełtałem na wszystkie strony wlewając za każdym razem ok. 1 litra ON. Syf wylatuje już mniejszy, ale na dnie ciągle są takie drobinki popielate (żółty lakier prawie cały zszedł). Nie wiem co to jest i czy olać sprawę i kupić nowy bak. Jednakże ciężko z kasą. Ma ktoś jakiś sposób na usunięcie tego czegoś z baku? Albo może to nie jest jakiś problem i filtry dadzą radę, co by wtryskiwaczy nie uszkodzić?

 

2. okazało się, że jest filtr oleju starego typu (wirnik). Ponoć nie ma już cześci do takiego rozwiązania, a ja potrzebuję: uszczelkę pom. obudową filtra a blokiem, uszczelkę samego filtra oraz siatka filtrująca jest już dziurawa.

Słyszałem o przystwkach, które można zamonotwać miast starego i tam wkręca się nowy typ filtra, ale to w sumie 80 dych :/.

 

Poradźcie co chłopaki oraz dziewczyny:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nasyp do baku trochę nakrętek, wlej ropy i potrząsaj. Powinno wydrapać. Z filtrem problem. Poszukaj może ktoś ma dobrą używkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Stary, dobry sposób - tłuczesz szkło o różnej grubości, wlewasz trochę ON i w/w szkła. Potrząsasz do skutku, powinno pomóc. Co do filtra to ja bym jednak kupił korpus zwykłego filtra pełnoprzepływowego-wymiennego i sprawa z głowy na lata.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Moja 40 stka stała w garażu 10 lat.Wyremontowałem na wiosne (b.r.) i jest zaje...

:)


sprzedam:
_Nowa Pompa hydrauliczna podnośnika (nie wzmocniona) c330 Hydrotor Tuchola (z gwarancją) -200 zł
|PW| **Przedmiot mogę wystawić na Allegro**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

No i udało się, odpalił prawie za pierwszym razem:D. Tak więc wszystkim za pomoc dziękuję!

Prawie, bo jest mały problem z rozrusznikiem: robi takie TYK i dopiero za którymś razem zaskakuje. Zdjąłem go więc i chcę wymienić szczotki. Jednakże mam problem z wyłącznikiem, który jest sprzężony z rozrusznikiem. Jest on na takiej blaszce, która na końcu ma zacisk do ktorego dołącza się automat śrubą. No i ten zacisk się mnie naderwał. Chcę więc wymienić całą blaszkę, ale nie mogę jej wykręcić z korpusu rozrusznika. Czy to trzeba rozebrać cały rozrusznik, żeby się do niej dostać? Pod nią była taka prowizoryczna izolacja: ta balszka nie może się stykać z korpusem rozrusznika? W sklepie mi powiedzieli, że takich blaszek się już nie robi. Najlepiej pokazałbym to na zdjęciu, ale nie mogę znaleźć jak zamieścić takowe bezpośrednio z kompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek81    0

Witam...

los rzucił mnie na głęboką wodę i obecnie odziedziczyłem trochę sadu i ciapka z '82...

Posiadam gospodarstwo sadownicze 4 ha:

- 2,5 ha jabłoni

- 1 ha wiśni (oddalone od siedliska o 7 km)

- 0,5 ha czereśni

- za 1,5 roku planuję dokupić 1,5 ha (oddalone od siedliska o 7 km)

 

Posiadam ciągnik Ursus c-335, który remont silnika przeszedł 3 lata temu, na który nie narzekam, ale muszę wykonać kilka napraw.

Mianowicie do wymiany/naprawy/kupna:

- wymiana sprzęgła (od nowości jest coś z nim nie tak, bo często się psuje)

- zakup opon przód i tył

- kierownica przepuszcza i nie chodzi płynnie, coś strzela (nie znam się na tym)

- zwolnice, bo ciekną i je słychać

- podnośnik nie podnosi

- zakup kabiny i nowej maski

- hamulce pewnie też do wymiany

- urwane/odlamane 3 miejsca gdzie wchodzą szpilki łączące silnik z resztą

- malowanie, wymiana wszelkich płynów i inne...

 

Ciagnik posiadal najpier mój dziadek, potem ojciec a teraz ja. Prace jakie się nim wykonuje to: opryskiwanie drzew owocowych, koszenie trawy w międzyrzędziach, transport owoców (1,5 tony owoców), kultywator i glebogryzarka w młodych drzewkach.

 

Pytanie:

czy warto zajmować się remontem tego ciągnika czy raczej zakupić inny do remontu?

Obecnie mógłbym wydać ok. 20 tys. zł na ciągnik.

czy warto zajmować się remontem tego ciągnika i jaki orientacyjny byłby koszt części i robocizny?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Kolego jeśli masz wyremontowany silnik i jest to zrobione ok to uważam że warto zainwestować w taki ciągnik i wyremontować go. Najdroższy jest w remoncie silnik ty już masz go zrobiony. Opony to koszt ok. 180 zl/szt na przód i ok.800-900 zl/szt na tył do reszty to nie orientuję się. Pamietam że farby na moją C-360 poszło na silnik 2 litry po 60 zł za litr i na maski 2,5 litra po 50 zł/litr. druga sprawa jest taka że jak kupisz uzywany ciągnik to nie wiesz co w nim siedzi a ten jak macie od 3 pokoleń to wiecie co tam jest nie tak. Podsumowując ja bym remontował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Krzysiek81

A co myślisz, że używany kupisz lepszy ??? Każdy sprzedający ma raczej coś do ukrycia. Dużo maszyn z wyglądu ładnie się prezentuje,ale najważniejszy środek jest jaki jest. Najlepiej szukać kogoś kto zamierza kupić nowy lub kupił w ramach np PROW.

Jeśli takiego nie masz na oku, lepiej wyremontuj swój ciągnik- będziesz miał pewność że jest zrobiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

proste że remontuj swój, jest w twojej rodzinie od nowości i napewno dziadek czy ojciec w jakimś tam stopniu dbali o niego dokonywali napraw itp, a jak masz zrobiony silnik i o skrzyni nic nie piszesz czyli ok to jest to ciągnik w dobrym stanie, z tamtymi naprawami spokojnie sie uporasz, z nowym możesz nie trafić i jeszcze więcej wyniesie jego wyremontowanie niz tego co masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Za 6tyś to wyremontujesz spokojnie,znaczna część tych kosztów to będzie zakup kabiny ok 2tyś.

Ale wtedy masz nową kabinę,nowe gumy i sprawną maszyne.

Wiesz czym jeździsz.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

nie wiem czy sie wyribo w 6 tys jesli by robil to sam to tak a nwet troszke miej ale jak bedzie mial ci ktos to robic to cie to wyniesie troche wiecej

 

wszystkie te naprawy wymagaja rozkrecenia cignika praktycznie do czesci pierwszych

 

ale mysle ze jednak oplaci ci sie wyrematowac jesli ciagnik nie bedzie pracowal w polu to po co ci wiekszy czy tam mocniejszy ten bedzie dobry a jak juz wspominali koledzy bedziesz wiedzial co masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

wojtas972 jak cały ciągnik na części pierwsze ?? nie strasz kolegi, do wymiany sprzęgła rozpołowienie tylko a do hamulców, wymiany łożysk zdjęcie zwolnic ewentualnie pochw i do pompy pokrywy tylnego mostu więc nie ma tu jakiejś wielkiej filozofii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

Roki212 ja nie napisalem ze caly ciagnik na czesci pierwsze tylko praktycznie do czsci pierwszych

jest to troche roboty a samemu napewno nie dasz rady

ja ostatnio rozpolawialem c360 i sam napewno bym tego nie zrbil zeby odjechac przodem i wjechac spowrotem trzeba min 2-3 osob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

nie no to wiadomo do rozjechania czy zjechania mozna poprosić kogoś tak samo do zdjęcia i wstawienia zwolnicy bo troche to wazy, ale z resztą sam sie napewno upora jak bedzie robił powoli bez pośpiechu, ale na upartego jeśli nie ma pomocy da się to zrobić samemu mówie o 30-stce z własnego doświadczenia bo cały ciagnik u siebie sam rozbierałem, robiłem wózki do rozciągania dzwignie na lince do zdejmowania pochw i zwolnic, wiadomo jest przy tym samemu trochę pracy ale się napewno da zrobić, a jasne że pomoc jak zawsze mile widziana :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek81    0

Dziękuję za pomocne odpowiedzi...

Będę remontował :blink:

 

Odnośnie robocizny to ja nie będę miał czasu się tym zająć i zlecę remont znajomemu...

Nie wiem ile dokładnie wyniesie remont, ale za sprzęgło ode mnie weźmie 200 zł + koszt części (z Chełmna sprzęgło kompletne 500 zł + wałek bo go w zestawie chyba nie ma). Wydaje mi się, że cena jest ok.

 

Teraz odnośnie części to gdzie najlepiej zamawiać? Macie może jakiś dobry sklep internetowy? Z tego co czytałem na forum, to najlepiej jest kupować części z Chełmna. Jest drożej, ale wykonanie i materiały są lepsze od zamienników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek81    0

Tak, 200 zł. Poza tym mi się nie śpieszy i może miesiąc to robić... a na opryskanie drzew mocznikiem to ciągnik od sąsiada pożyczę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj