waldek315

piasek w oleju

Polecane posty

waldek315    2

witam ostatnio dolewałem oleju do 30 i ktoś chyba mi nasypał piasku do oleju :D .Jak nalewałem zauważyłem w ostatnim momencie że jakiś piasek płynie do silnika. I właśnie nie wiem czy wleciało coś czy nie co zrobić w takim przypadku. czy jeździć dopóki się nie zatrze i zrobić remont ciągnik to c330 88r. silnik nie ruszany od nowości ok. 6tys mth :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Lepiej nie ryzykować i wymienić olej. Będziesz mięć pewność że nic się nie stanie.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

nic sie nie stanie, jak było go mało to bedzie na dnie misy, a nawet jak go wciągnie zostanie on w filtrze odseparowany od oleju :rolleyes: podobnie jak masz drobne opiłki na korku spustowym przyciąganym przez magnes, tez filtr je odbiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Ja bym proponował wymienić olej dwa razy. Dlaczego? Otóż nie wiemy ile tak naprawdę piasku jest w silniku. Możliwe że jest go tam kilka gram 3 4 5 a może być go tam kilogram.

Zadaniem oleju w silniku jest smarowanie, uszczelnianie, chłodzenie, pochłanianie zanieczyszczeń, wiąże to co szkodzi silnikowi, usuwa z silnika produkty spalania i agresywne dla silnika substancje oraz opiłki a także inne produkty tarciowe. Także pozostawienie tego oleju w silniku może spowodować że np na żniwa będziesz robił remont kapitalny. A tak jedno popołudnie zmarnujesz na wymianę i oczyszczenie oleju i po kłopocie. Piasek porysuje cylindry możliwe że i dostanie się do panewek i robota na kilka dni. Co do filtra to może się okazać że piasek będzie miał bardzo małą średnicę i filtr go nie wyłapie ale szkody takie ziarenka zrobić mogą bo kwarc jest twardy. Jeśli piasku jest dużo to zabije Ci filtr a w tedy cały piasek nawet o dużej średnicy pójdzie na cylindry co skończy się poważną awarią. Dlatego uważam iż należy jak najszybciej wymienić olej i to kilka razy dzięki czemu będziesz miał pewność że silnik jest czysty wewnątrz. Olej który spuścisz z silnika odfiltruj przez gazę lub pieluchę tetrową możesz też pozostawić na noc aby się odstał po czym wlewasz go do układu i odpalasz ciągnik po kilku min 3-5 tak aby olej rozszedł się po układzie ponownie go spuszczasz i wykonujesz czynność oczyszczania jeszcze raz. Jeśli nawet jest tam całe nic tego piasku to taka kuracja oczyszczania silnika na pewno mu nie zaszkodzi co najwyżej może mu pomóc bo zawsze na dnie miski jakieś zabrudzenia się znajdą.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Lukas ma rację. Wylej olej i daj do odstania. Przelej silnik ropą, jest rzadka i szybko płynie przez silnik. Najprędzej wypłuka to co ewentualnie zostanie w zakamarkach miski czy głowicy. Jak to zostawisz to pompa zawsze coś pociągnie nie ma na to siły.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tylko jak będziesz zalewał ropę do silnika to chociaż go nie odpalaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he... zgadza się. I nie wkręcaj korka do miski. Niech sie ten bałagan od razu wylewa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Ja tak samo nawet bym nie próbował na tym jeździć , tylko odrazu wymiana oleju na nowy, za duże ryzyko, popsucia chociażby pompy oleju,, odrazu też kup 2 filtr oleju. i powinno wszystko śmigać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

wymiana oleju na nowy- jaki jest sens czyszczenia oleju ?? olej kosztuje niecałe 50 zł a remont silnika wiele wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Po pierwsze to filtr oleju jakby nie wyłapał ziarenek piasku to już dawno by każdy z Was musiał robić generalkę.

Po drugie jeżeli jest piasek w misce olejowej to najpierw olej z piaskiem zassa pompa przez smog olejowy. Olej z piaskiem przeleci przez pompę olejową i dostanie się do filtra. Tam przefiltruje się i pójdzie dalej. Także obawiać możemy się nie o silnik, a o pompę oleju. Co może skutkować później utratą ciśnienia. Chodź te pompy mogą dużo wytrzymać.

 

Jeśli komuś chcecie zrobić psikusa...nasypcie mu do silnika cukru. Około 1kg. Zrobi się melasa z olejem i wszystko, dosłownie wszystko się zatrze. Każdy luz zostanie wykasowany bez uszczerbku na silniku. Nic się nie zatrze do żywego metalu. Potem tylko trzeba wymyć wszystko w wodzie. No ale niestety trzeba do tego rozebrać silnik.

Kiedyś takowy robiłem:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj