Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa i dizagnoza


71 odpowiedzi na ten temat

#21 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 wrzesień 2010 - 08:56

Naprawa i dizagnoza Moje zdanie na ten temat jest takie,jeśli instrukcja mówi że należy stosować akumulator 110Ah/500A to należy się do tego stosować,nie wolno dowolnie sobie dobierać mocy akumulatora myśląc że, poprawi się wydajność rozruchowa silnika.W twoim przypadku praktycznie podwajasz prąd rozruchu ,niema takiej potrzeby z dwóch powodów,popierwsze rozrusznik po jakimś czasie odmówi posłuszeństwa ,podrugie akumulator będzie napewno droższy.Wniosek z tego jest prosty zapłacisz podwujnie.
Instalacja elektryczna jest projektowana pod kątem przepływajacych przez nią prądów stąd masz różnej średnicy przewody,więc jeśli do rozruchu wystarczającym prądem jest 500A to i instalacja została obliczona na taki prąd maksymalny,to tak jakbyś zastosował przewód hydrauliczny o ciśnieniu 500 bar do układu w którym panuje ciśnienie 950 bar,reszty możnasię domyślić co może się stać.
Jeżeli musisz zmienić akumulator to zmieniaj na taki sam. Takie jest moje zdanie,ale nie każdy musi się z nim zgodzić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 15:12
  •  

#22 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 04 listopad 2010 - 17:09

Naprawa i dizagnoza koledzy pomocy.W Jelonku 6400 po włączeniu wyłącznikiem walka przekaznika mocy lampki na pulpicie świcą z boku wykrzyknik lampka miga a przekażnik się nie kręci.Sprawdzałem bezpiecznik jest chyba jeden bo po wyjęciu zgasły lampki.Jak najprościej zdjagnozować przyczynę .Nie wiem gdzie szukać przewodu który załącza przekażnik mocy czy ztyłu ciągnika czy pod spodem .Prosze o prostą rade.Nadmieniam że była przechalana kabina do wymiany przegubu .Czyżby coś się rozłącZyło

#23 Share unki

unki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 04 listopad 2010 - 20:45

Naprawa i dizagnoza Elektrozawor zalanczania walka znajduje sie z tylu ciagnika po prawej stronie wieszaka trodno nie zauwazyc. Podepnij zaroeke 12 V pod przewod dochodzacy do cewki i wlacz walek jesli zaswieci sie zarowka to problem tkwi w polaczeniu miedzy wtyczka a przewodem a jesli zarowka nie zaswieci sie to znaczy ze przerwany obwod jest gdzies wczesniej i ciezko stwierdzic gdzie. Mozesz jeszcze sprawdzic sama cewke przez pomiar opornosci chyba powinna miec 12 ohm ale to tez zalezy od temp cewki no oczywiscie to sprawdzenie ma sens jezeli napiecie do niej dochodzi. Prosta sprawa z reguly gdy miga kontrolka od womu tzn ze mamy przerwany gdzies obwod. I jeszcze jedno zeby ktos znowu nie zarzucil mi braku profesjonalizmu to od razu powiem dlaczego sprawdzenia dokonac zarowka a nie miernikiem a mianowicie dlatego ze sterownik nie wysle pelnego napiecia gdy nie bedzie mial obciazenia a zarowka takowe daje. Powodzenia

#24 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 05 listopad 2010 - 18:41

Naprawa i dizagnoza No duże już dzieki Unke .Zrobiem tak jak proponowałeś.Moje wyniki to-podłoczony probnik napiecia do kostki to zarzenie przerywane w takt lampki migającej na pulpicie.Natomiast dałem napięcie na przewód plusowy przed kostką z tylu (lekko go zaciołem)i wałek sie zakrecił tzn. tak jak powiedziałeś brak dojścia napiecia bo masy to raczej chyba nie.Teraz wychodzi raczej na to że jest brak zasilania między kostką a przekażnikiem bądż bezpiecznikim którego chyba bym wykluczył bo znalazłem jednego i jak go wyjmne to wszystko gaśnie.Byłbym Ci serdecznie wdzieczny jak byś mi coś dalej podpowiedzał. Tak na marginesie to zdaje mi się że sa dwa przekażniki bo je słychać może się mylę ale ja tylko podpowiadam by móc zdignozować awarie. Proszę o dalsza pomoc za co ci z góry serdecznie dziękuję.

#25 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2010 - 09:28

Naprawa i dizagnoza Krzysiek powiedz nam czy w twoim JD jest też przedni wałek i czy na błotniku masz włącznik wałka ,to dosyć istotne informacje .

Proponował bym sprawdzenie wszystkich złączy po drodze od cewki elektrozaworu do sterownika BCU ,bo jak sam mówiłeś ,kabina była przewracana , mogło coś się naruszyć i stąd ten problem i najprawdopodobniej tak jest , bo tak jak Unki ci mówił jest przerwa w obwodzie , nie wykluczam też zwarcia .

Elektrozawór sterowany jest bezpośrednio z BCU po drodze nie ma przekażnika .


Podaj więcej szczegułów o wyposarzeniu swojego Johna. :P


#26 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 06 listopad 2010 - 14:11

Naprawa i dizagnoza Nie ma przednigo napedu wałka.-Dzisiaj Po załączeni włka przekażnika sprawdziłem z tyłu w kostce czy daje napiecie to na probniku napięcia żarówka bardzo lekko pólsacyjnie świcila tzn.jakies tam małe napiecie dochodzi gdzieś granicy 2v.Kolega powiedzial że jak przy wskazniku obrotomirza wałka przy kierownicy się rozłączy to tez nie załączy wałka. Mnie się zdaje że to nie ma nic wspolnego. Musze chyba sprawdzić przekażniki ale które to są ile ich jest i jak się za to zabrać.Teraz pytanie-czy napięcie z akumulatora to idzie przez wyłącznik póżniej bezpiecznik i dopiero na przekażnik no i w końcu na odbiornik.Czy ten przekażnik jest uwarunkowany pracą może jakiegoś drugiego.Nie chciałbym znowu przewracać kabiny no chyba ze przyjdzie konieczność. Ten BCU to jest sterownik czy przekaznik i czy byłoby wrazie konicznosci zastosować taki jak jest czy może są jakieś zaminniki. No dzięki może coś zdziałamy.
NO-Doszedłem co było przyczyną .Jak się okazało to są dwa przekażniki odpowidzialne za uruchomienie przekaznika WOM.Nie wiem co i jak ale cvhyba ze sobą współpracują.
Zrobiłem kresówke na obydwóch i po odpaleniu ciagnika wałek odziwo sie kreci Pomyślałem sobie że jest dobrze bo wiem chociaż że między przekażnikiem a nodbiornikiem nie ma przerwy.Wziołem się za przekażniki i ich gniazda.Okazało się że jedeno gniazdo miało bardzo głęboko wysuniętą wsówke od minusa by móc zamknąć obwód sterowaniem przekażnika . A pomyslałem sobie skoro na krótko działa to brak sterowania przekażnikiem.I była to moje trafna diagnoza.W gniżdzie przekażnika szczypcami podciągłem wsówke samiczke włożyłem przekażnik i ku moim oczekiwaniom maszyna gwizda.A piszę dlatego bo jak by się komóś coś podopbnego przytrafiło i to by moglo być pomocą.Dzięki wszystkim za to że mnie na forum naprowadzili na to jak można samemu czasem nie do pomyślenia awrie naprawić.Pozdrowienia.

#27 Share emil201

emil201

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 29 listopad 2010 - 13:57

Naprawa i dizagnoza Witam wszystkich Forumowiczów i użytkowników Jelonków.
Zakupiłem JD 6800 z 96 r. I potrzebuje kilka informacji.
1. Wariuje troche wyświetlacz tzn. wyświetla ładnie tylko nie prawdę.
nie pokazuje obrotów rzeczywistych obrotów wałka prędkości godzin tylko takie jakieś dziwne.
2. Nie świecą kontrolki od WOM i prędkości WOM (ale to może być wina żarówek)
3. W wiązce od alternatora jest jeden wolny przewód (dwa kabelki zakończone wtyczką na zatrzask ) długości około 30 cm nie wiem od czego to może być.
4. Nie mam halogenów w dachu ale czy jest wyprowadzona do nich instalacja elektryczna żeby je podłączyć ( włącznik w kabinie jest przy kierownicy).
Jak ktoś posiada jakieś instrukcje do niego lub serwisówkę to bym prosił o jakieś informacje.
Jeszcze go nie przywiozłem ale jak już zwiozę to zrobię fotki w razie potrzeby.

#28 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 08 grudzień 2010 - 12:10

Naprawa i dizagnoza wymieniłem filtr paliwa w 6210senapełniłem go plawiem, poluzowałem na filtrze plastikowy korek i właczyłem stacyjke aby pracowała pompka paliwowa, gdy leciało juz samo paliwo dokreciłem korek, podgrzałem na swiecach 20 sekund ciagnik zaplaił na 2 sekundy i zgasł nie mogę go uruchomić. W instrukcji jest że odpowietrza sie sam jak pracuje 20 sekund pompka paliwowa. Co mam zrobić, czy może gdzieś jeszcze odpowietrzyć ?
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#29 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 08 grudzień 2010 - 12:52

Naprawa i dizagnoza Hmm, ale temat dotyczy raczej problemów elektrycznych /może to podpiąć pod awarię pompki zasilającej B) /
Poluzuj przewody zasilające na wtryskiwaczach - powinno pomóc...
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#30 Share emil201

emil201

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:23

Naprawa i dizagnoza Witam. potrzebuje opisu skrzynki bezpieczników do JD 6800.
Konkretnie to mi chodzi o przekaźniki który do czego i te dwa czarne "bezpieczniki" wygląda mi to na jakąś diode sądząc po oznaczeniu lecz mogę się mylić. Jak powinny być włożone o kierunek strzałki mi chodzi bo jest tam taki symbol. i co to jest.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 15:12
  •  

#31 Share SANIK

SANIK

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Elbląg

Napisany 05 luty 2011 - 23:30

Naprawa i dizagnoza Witam moje pytanko dotyczy problemu z półbiegami w 6620 mianowicie problem polega na tym iż nie przerzuca z pierwszego na drugi półbieg tzn na wyświetlaczu ukazuje się dwójka ale wogóle jej nie wlącza, jak przełącza sie już na 3 potem 4 wszystko dziala już ok czekam na jakieś uwagi.

#32 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 23 luty 2011 - 20:42

Naprawa i dizagnoza Słuchajcie -kolega kupił Jelonka 6400 i kazał mi sie przejechać.Okropne wycie w kabinie skrzyni.Jak wcisłem sprzęglo podczas jazdy to tak jakby hamulec wcisnął.Okazuje sie że jest cały czs załączony przedni napęd.A na dobro sprawy to chyba wysokosci kół przednich z tylnymi nie są zgrane i z tego powodu wycie skrzyni i samochamowanie.To jest moja opinia ale chyba trafna.Kolega idzie na to ażeby narazie wymontować wał przedniego napedu azeby nie uszkodziło się cos.Jest brak przewodów elektrycznych na pulpicie wyprowadzajacych do załączania przednigo napędu.Teraz pytanie czy istnieje jakas możliwość po stronie elektrycznej by wyeliminowac chwilowo przedni napęd bez odkrecania wału .Co ja jako amator mechanik mógłbym w prosty nie kosztowny sposob sprawdzic.Bardzo proszę o rady. Z góry za podpowiedż dzęki.Jeszcze moje prywatne rozumowanie.Jak coś nawali przy załączeniu przedniego napędu po stronie elektrycznej to czy on zostaje już cały czas załączony.Bo to jest dla mnie ważna informacja

#33 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 luty 2011 - 21:00

Naprawa i dizagnoza Napisz skąd jesteś, bo mam z pod Leszna mechaników do JD.Kolega miał coś podobnego to zmieniał oringi bo tam ciśnienie odłącza.Lub coś takiego.

#34 Share ejczbio

ejczbio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2011 - 23:27

Naprawa i dizagnoza krzysiek, czytałem jakiś czas temu na tym forum, że przedni napęd jest cały czas załączony, a przyciskiem tylko go odłączamy.... więc jak nawali elektrozawór/czy jakaś cewka to takie są objawy...

#35 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 24 luty 2011 - 06:50

Naprawa i dizagnoza No dzięki lekko mnie pocieszyłeś.Czy mogę sam w prosty sposób zdiagnozować gdzie tkwi przyczna braku możliwości rozłączenia napędu.Gdzie zajżeć,gdzie i co sprawdzić ?.Proszę o podpowiedż.

#36 Share jankris

jankris

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 637 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 luty 2011 - 09:04

Naprawa i dizagnoza Sprawdź jeszcze czy nie idzie impuls od hamulców, bo wtedy załącza się przednia oś.

#37 Share nemezis

nemezis

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 24 luty 2011 - 11:38

Naprawa i dizagnoza Mam prośbę do użytkowników JD serii XX10 SE - czy mógłby ktoś sprawdzić czy do elektrozaworu oznaczonego strzałką dochodzi napięcie na zimnym silniku . Posiadam JD 6210 SEJohn.JPG

#38 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 24 luty 2011 - 17:13

Naprawa i dizagnoza A jak gdzie i czym i w którym miejscu sprawdzić ten impuls?.

#39 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 28 luty 2011 - 20:50

Naprawa i dizagnoza ja mam taki ciagnik, od czego ten elektrozawór ?
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 15:12
  •  

#40 Share nemezis

nemezis

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 01 marzec 2011 - 10:16

Naprawa i dizagnoza Ten zawór steruje dawkę paliwa albo kąt wtrysku na zimnym silniku . Mi chyba padł czujnik , który nim steruje - ten w obudowie termostatu (z dwoma kabelkami) obok czujnika temperatury silnika .


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy