Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa i dizagnoza


71 odpowiedzi na ten temat

#1 Share naprawaelektronikirolnicze

naprawaelektronikirolnicze

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 19 maj 2010 - 23:26

Naprawa i dizagnoza Jeśli masz problem z elektroniką napisz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 09:54
  •  

#2 Share zetor1111

zetor1111

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2010 - 16:42

Naprawa i dizagnoza z kąd jesteś ? znasz się na elektronice w prasie claas rollant 250 z owijarka bo jest tam problem polegający na tym że jak kompa się podłączy to on ciągle piszczy i nic się wiecej nie dzieje a i na wyświetlaczy pokazuje sie obrazek że prasa jest zamknięta. Nic się nie da zrobić coś się chyba zawiesiło czy coś. Jakbys mógł to napisz jaka może być tego przyczyna
Daj jakiś nr kontaktowy do siebie.

#3 Share lipnicak

lipnicak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 17 lipiec 2010 - 10:29

Naprawa i dizagnoza siema
Chłopaki mam problem z klimatyzacją w john deere 6620 se. Wczoraj nabiłem sobie czynnik chłodzący w warsztacie i wszystko było by ok lecz nie chodzi sprężarka klimatyzacji. Jeśli podłączę prąd do sprężarki na krótko od akumulatora do klima działa, więc coś musi być spieprzone z elektryką. Czytałem że może być popsuty jakiś termolegulator ale na 100 % to nie jestem pewny czy akurat to u mnie jest rozwalone. Za odp z góry dziękuję

#4 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2010 - 12:59

Naprawa i dizagnoza Witam panowie odpowiem koledze , poruszającym problem nie działającej klimatyzacji.
jak zrozumiałem jest to wersja 6620SE ,więc zacznij od najprostrzej czynności i sprawdż bespieczniki 118 i 119 one zabespieczają układ klimatyzacji.Wiemy jedno że spręzarka wraz z elektro sprzęgłem jest sprawna bo podłączyłeś na krutko do akumulatora i działała.
jeśli okaże się że bespieczniki są w pożądku zacznij od czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji,on działa jak zwykły wyłącznik z tą różnicą że włącza go ciśnienie panujące w układzie klimy.
Bardzo prosto jest go sprawdzić czy działa należy tylko sprawdzić czy napięcie pojawia się we wtyczce do której podłączony jest czujnik powinno być na jednym z pinów we wtyczce po złączeniu jej z czujnikiem to napięcie powinno być na obydwu przewodach jest to oznaką prawidłowej pracy czujnika,jeśli napięcie jest na jednym przewodzie a nie pojawia się na drógim po włączeniu sprężarki świadczy to o jego uszkodzeniu. W ten sposób wykluczyliśmy już uszkodzenie spężarki czujnika ciśnienia i bespieczników zostały jeszcze termoregulator i przekażnik ale to prosta diagnoza bo skoro bespieczniki są dobre i włączymy klimę a na czujnik nie dochodzi napięcie 12 V to napewno przyczyna tkwi w termoregulatorze ,to tyle na ten temat jak by to było nie jasne to napisz, a ja postara się bardziej szczegółowo ci podpowiedzieć , miłego ochłodzenia .

#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 17 lipiec 2010 - 16:55

Naprawa i dizagnoza Pytanie pierwsze jak nabijałes układ był pusty bo skoro tak to musi być jakas tego przyczyna na początek proponował bym jeszcze raz sprawdzić czy jest czynnik chłodzący.

#6 Share lipnicak

lipnicak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 17 lipiec 2010 - 20:58

Naprawa i dizagnoza Mistrzu nom już mi trochę rozjaśniłeś tylko mam takie pytania: Gdzie mogę znależć te podzespoły termoregulator, czujnik ciśnienia, przekaznik konkretnie w traktorze w jakim miejscu. Też się dowiedziałem że albo czujnik lub termoregulator można wyciąć całkiem połączyć przewody i klima będzie chodziła jak złoto. Po drugie primo mam takie pytanko czy jak by był wadliwy ten termoregulator to czy mogę kupić jakiś zwykły od samochodu czy orginalny od john deere ? Czynnik chodzący jest napewno :D nabity został w piątek w serwisie citreona który jest niedaleko koło mnie. Coś czuję że będę za tą poradę jakieś piwko wisiał :D

#7 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2010 - 08:56

Naprawa i dizagnoza Piwko i owszem czemu nie ……… :D
W wersji SE klima, jest montowana w dachu kabiny ,tak więc musisz zdjąć pokrywę dachu aby mieć dostęp do parownika wentylatorów i termoregulatora , poznasz go po wychodzącej z niego cienkiej rurce jest to kapilara i staraj się nie zginać tej kapilary bo cała robota na nic
Końcówka tej kapilary włożona jest w parownik na głębokość ok. 5,6 cm
W kabinie wykręć śruby mocujące panel sterowania układem klimatyzacji , następnie pociągnij za pokrętło tego regulatora powinno spoko się wysunąć jest na wcisk pod nim masz nakrętkę mocującą , odkręć i możesz wyjąć termoregulator .
Jeżeli chodzi o to czy musi być oryginalny to nie koniecznie problem tkwi raczej w jego zamontowaniu ,działanie jest praktycznie takie same wszystkich termoregulatorów .
Czujnik ciśnienia w zależności od nr seryjnego ciągnika posiada dwa miejsca lokalizacji ,
Do nr seryjnego ………. Pod schodami z prawej strony ,zaraz obok filtru układu klimy.
Od nr seryjnego w z wyż …….. za kabiną z tyłu obok zbiorniczka spryskiwaczy trudno nie zauważyć . Możesz go spoko wykręcić ,gniazdo ma zaworek nie musisz się obawiać utraty czynnika chłodniczego w razie konieczności jego wymiany.
Przekażniki masz w skrzynce bezpieczników zaraz obok fotelu z prawej strony .
Z mojej strony to tyle , zachęcam jednak stosowanie oryginalnych podzespołów masz pewność że po wymianie powinno wszystko grać .
Nie polecam obejścia tych elementów i podłączenia elektrycznego bezpośrednio kompresora ,
Na próbę spoko można , ale na stałe nie.!!
Miłego majsterkowania.

#8 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2010 - 10:31

Naprawa i dizagnoza Co do twojej prasy Zetor1111 ,wszystko wskazuje na niepełny cykl pracy,dlatego komp piszczy i pokazuje zamknięcie klapy najprawdopodobniej czujnik otwarcia klapy jest uszkodzony lub żle ustawiony .
Nieznam rozwiązania elektroniki w tej prasie tak że konkretów ci nie podam ale cykl pracy jest taki sam w każdej prasi i objawy sygnalizacji praktycznie takie same .Do puki nie zakończysz pełnego cyklu
obiawy nie ustąpią poprostu musisz wymusić zakończenie cyklu.Jeśli czujnikiem otwarcia klapy jest czujnik reagujący na metal bądż magnes zazwyczaj widoczna jest dioda która świeci w momęcie zbliżenia do metalu lub magnesu,możesz to sprawdzić w prosty sposób zbliżając do czujnika np, śrubokręt jeśli jest toczujnik reagujący na metal i jest sprawny dioda powinna zaświecić,tak samo sprawdzisz czujnik działający na zbliżenie magnesu.
W obydwu przypadkach jeśli dioda zapala się czujnik jest sprawny i wystarczy go doregulować dla poprawnej pracy.Jeśli nie zapala się czujnik jest do wymiany.
Gdy zaś czujnikiem otwarcia klapy jest zwykły wyłącznik to problem jest prosty do rozwiązania
zależny tylko od stanu pierwotnego przy zamkniętej klapie czy obwód jest zamknięty czy otwarty tego wyłącznika.Więc albo wymuszamy przerwę albo zwieramy styki na krutki czas,co pozwoli zasygnalizować komputerowi otwarcie klapy i zakończyć cykl, komp zwiększy stan licznika o jeden bal i rozpocznie cykl od początku.

#9 Share lipnicak

lipnicak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 18 lipiec 2010 - 13:11

Naprawa i dizagnoza ok dzięki w poniedziałek spróbuję to naprawić. Jak mi się uda to napiszę jaka dokładnie przyczyna była nie działającej klimatyzacji.

#10 Share lipnicak

lipnicak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 19 lipiec 2010 - 19:54

Naprawa i dizagnoza Klima zrobiona :D okazało się że pokrętło szwankuję. Zdjąłem dach jak mówiłeś, trochę wyczyściłem i chodzi tylko trochę się przycina trzeba pokrętło ze snieżką ustawić w odpowiedni moment kiedy charakterystycznie cicho pyknie ;[. Na dłuższą metę trzeba będzie pomyśleć o wymianie tego pokrętła z całym termostatem aby było tak jak Pan Bóg przykazał :D. Dzięki za poradę życzę bez awaryjnych żniw

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 09:54
  •  

#11 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2010 - 17:38

Naprawa i dizagnoza Cieszy mnie że,mogłem ci pomuc z tą klimą,ale tak jak mówisz w najbliższym czasie wymień ten termostat i wszystko będzie gut.przy okazji wymień filtry od klimy.
Jak będziesz miał problem ze swoim Joochnem pisz na adres wjanusz23@wp.pl
to pomogę wmiarę możliwości i dzięki za życzenia pomyślnego żniwowania.
Tyle że ja nie żniwuję,a jedynie naprawiam Joochn Deery.
Narki i wzajemnie wysokich plonów. :D

#12 Share zetorek5340gr

zetorek5340gr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 28 lipiec 2010 - 18:11

Naprawa i dizagnoza wjanusz23- I jak jest z awaryjnością Jeleni według innych marek?

#13 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 lipiec 2010 - 17:42

Naprawa i dizagnoza Witam Zetorek,odpowiadając na twoje pytanie,powiem tak.
Jak każdy sprzęt bez względu na markę ma swoje wady i zalety,psuje się wszystko i tyle.
Joochn nie jest wyjątkiem,jednak coś powoduje że jeden sprzęt kupujemy chętniej a drugi, nie bardzo nam przypada do gustu,coś ma na to wpływ,
powiem ci co klienci zazwyczaj mówią kupując jaki kolwiek model JD.
Po pierwsze fajnie się prezętuje ma w swoim wyglądzie coś co przyciąga wzrok i poprostu się podoba .
Po drugie Jooch ma w polsce bardzo sprawny serwis,praktycznie na terenie całego kraju,a co najważniejsze nie czekasz na serwis tygodniami,dwa trzy dni max a w żniwa jeszcze szybciej,problemy gwarancyjne staramy sie załatwiać od ręki,ludzie to doceniają.
A tak naprawde to poprosto lider, w tej dziedzinie przez stulecie wypracował sobie markę,a inni starają się poprostu mu dorównać.
Jednym się to udaje bardziej, innym mniej i tak to już jest, sam wiesz jak to jest gdy jesteś na zakupach w markecie pewne towary poprostu kupujemy chętniej.
A wszystkie te bajki że, dużo pali, to lipa, chwyt marketingowy tych ktuży są na rynku i muszą coś mieć do zaoferowania klientowi,jedyny argument który może mieć wpływ na wybór marki i nic poza tym.
Wiem tylko jedno jak ciężko pracuję to muszę dobrze zjeść,kawał mięcha i tyle,Joochn w polu tyra i też musi wypić trochę paliwa,niema nic za friko .Paliwo zeżre ale swoje zrobi.
Bardzo dobra maszyna i tyle, potrafi się odwdzięczyć jak trochę onią zadbasz pracują latami bez większych awarji.
Jednak jeszcz się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.
Wybór i tak należy do cirbie. Ja bym kupił Jocochna.

#14 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 25 sierpień 2010 - 11:17

Naprawa i dizagnoza mam kilka drobiazgów dosłownie odnośnie 6210SE po pierwsze nie działa mi kogut i lampka oświetlenia kabiny, kogut jest dobry sprawdzałem podłączając pod kombajn, bezpiecznik ma przejście ale dla pewności załozyłem nowy, jaka może być przyczyna. Po drugie czy jest wyprowadzona fabrycznie instalacja pod oświetlenie robocze przednie czy też trzeba samemu to zrobić, jesli tak to w jaki sposób tak aby było zabepieczenie w tablicy bezpieczników. Po trzecie (już nie elektryka) czy do wymiany filtra hydrauliczno-przekładniowego należy spuscić/upuscić pewną ilośc oleju ?
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#15 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 29 sierpień 2010 - 09:54

Naprawa i dizagnoza Mam pytanko.Pomka paliwa w zbiorniku w jelonku 6400 po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia silnika przez pewien okres czasu mimo przekręcenia kluczykiem nie dostaje zasilania.Ipowstaje problem z ponownym odpaleniem silnika.Po 5-10min odczekania wszystko jest ok.Pomka chodzi silnik odpala.Czyżby ona była sterowana przez jakies czujniki cisnieniowe w układzie paliwowym.Bardzo proszę o pomoc gdyz ostatnio przez przypadek podczas ruszania z miejsca zgasł mi na skrzyzowaniu i nie chciał zapalić az po 10min kiedy usłyszałem pomki prace ciagnik zapalił i zjechal ze skrzyżowania .Koszmar.Z góry dzieki.

#16 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2010 - 17:27

Naprawa i dizagnoza 6400 nie posiada żadnego czujnika ciśnienia które mogło by mieć wpływ na pracę pompki zasilającej w zbiorniku ,ale jest przełącznik czytający pozycję nie neutralna dżwigni on może być powodem twoich problemów.
Mała podpowiedż daj dżwignię zakresów w pozycję neutralną,dżwignie rewersera w pozycję do przodu i przekręć kluczyk,powinieneś słyszeć pracę pompki.

#17 Share krzysiek24m

krzysiek24m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów

Napisany 02 wrzesień 2010 - 17:42

Naprawa i dizagnoza Dzieki za rade.Może opisze dokladniej.Zimny silnik to obojętnie jak jest ustawiony rewers czy neutralnie czy w przód czy do tyłu bądż biegi czy na A czyna B czy itd. to pompke paliwa słychać że chodzi.Natomiast jak dobrze rozgrzany to obojętnie jakie ustawienie czy rewrsa czy biegów do 10min pompka nie chce się załączyć.I pytanie co ma pirnik do wiatraka -zimny silnik a rozgrzany.Chyba ktoś coś tam wcześniej grzebał.Moje działania.Na zimnym silniku kiedy pompka pracowała wyjąłem przekażnik od pomki to przestała pracować.Natomiast jest też bezpiecznik od pomki gdzie wlutowane ma jak opornik jak coś ale jak jego wyjąłem to i tak pomka chodziła. Dla mnie to jest dziwne .skoro wyjęty bezpiecznik chyba od pomki to raczej nie powinn chodzić. Prośba jeżeli by ci to coś podpowiedziało to odpisz.Może jakieś inne jeszcze próby zrobimy .Z góry dzęki.Pozdrawiam

#18 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2010 - 11:51

Naprawa i dizagnoza Krzysiek tu się z tobą zgodzę co do tego piernika i wiatraka,konstruktor przewidział to tak że kiedy dzwignia zmiany zakresów jest w pozycji nie neutralnej to pompka powinna pracować,myślę że ze względu na ochronę pompki przed niepotrzebną pracą jałową. Uciebie poprzednik dokonał małych przeróbek i tyle,powiedz mi tylko czy na przewodzie paliwowym masz założony zaworek zwrotny.jeśli nie masz to go założ co pozwoli na utrzymanie ciśnienia przed pompą wtryskową i myślę żę problem zniknie.Bo nawet nie pracująca pompka zasilająca nie będzie miała większego wpływu,na pracę układu paliwowego a pompa wtryskowa sama sobie poradzi z zassaniem paliwa.Zaworek załuż tuż przed filtrem wstępnym ,narki i pozdrawiam.

#19 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 07 wrzesień 2010 - 16:33

Naprawa i dizagnoza ziomki, do 6210 zalecany jest akumulator 110 Ah i 500 A na rozruch, czy mogę kupić 110 Ah i np. 920 A na rozruch ?
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa i dizagnoza Dzisiaj, 09:54
  •  

#20 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 wrzesień 2010 - 19:12

Naprawa i dizagnoza Jakiś duży ten prąd rozruchu przy takim akumulatorze. Nie ma obaw, ta wartość wskazuje na to jak dużo prądu może dostarczyć akumulator i jest szczególnie pożądana przy niskich temperaturach. Takiego jak zalecany z tak niskim prądem rozruchowym już chyba nie znajdziesz.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy