Skocz do zawartości




Reklama



Filtr oleju, wlew oleju do silnika C 330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
20 odpowiedzi na ten temat

#1 Karzelek

Karzelek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 6760659
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 15 maj 2010 - 15:14

Witam,
mam starego c 330 który jest bardzo zaniedbany. Na szczęście odpala bez problemów.

Postanowiłem się nim trochę zająć, bo szkoda maszyny. Zakupiłem olej na wymianę i filtr oleju i w tym momencie pojawił się problem. Spuściłem stary olej (było go niecałe 3 litry)i nie mam pojęcia, gdzie znajduje się korek wlewu oleju do silnika, ani gdzie znajduję się filtr oleju. Może ktoś mógł by pomóc, był bym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje.

#2 zenekc330

zenekc330

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 896 postów
  • 19503073
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 15 maj 2010 - 15:24

jak podniesiesz maskę to zobaczysz korek na pokrywie klawiatury, a filtr jest koło prądnicy, w stronę kierowcy

#3 Karzelek

Karzelek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 6760659
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 15 maj 2010 - 15:43

na pokrywie klawiatury ? nic mi to nie mówi , ale postaram się coś dojrzeć. Filtr koło prądnicy -> to znajdę .

Dziękuje

edit.

Znalazłem zdjęcie przed chwilą gdzie znajduje się filtr oleju. Jednakże w moim traktorku wygląda to nieco inaczej. Jest to puszka (wielkości filtra, a na górze jest przykręcona nakrętka, która trzyma przewodzik przez który prowadzony jest olej z komory silnika właśnie do ów puszki. Po odkręceniu tej nakrętki myślałem, że dana puszka wyjdzie, ale za ch**a  nie chce się ruszyć, z niej wystaje śruba (centralnie na środku u góry)i są tam ślady oleju.

Nie wiem jak do tego się zabrać, ponieważ na zdjeciach c330 filtr wygląda tak jak ten co kupiłem, a moim sprzęcie, jest w miejscu filtra cos innego ...(albo jakiś filtr samorób w co watpie)

#4 zenekc330

zenekc330

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 896 postów
  • 19503073
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 15 maj 2010 - 15:56

pokrywa klawiatury jest na głowicy a głowica jest na bloku silnika, powinieneś znajść,

http://allegro.pl/it...gnika_c330.html

2 zdjęcie na samej górze silnika czyli na pokrywie jest korek
3 zdjęcie filtr oleju,
który masz rocznik c330?

#5 Przemko

Przemko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 412 postów
  • 6007472
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:USŁUGA KOSZENIA ZBÓŻ KOZIENICE, MAZOWIECKIE, OKOLICE

Napisany 15 maj 2010 - 16:24

Olej wlewasz od góry przez ten korek, jeżeli miałeś tylko 3l oleju to chyba było poniżej min, więc nie dobrze,  a jak będziesz dokręcał filtr oleju to przykręć go ręką mocną, tylko nie używaj klucza  B)

#6 Karzelek

Karzelek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 6760659
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 15 maj 2010 - 16:44

I właśnie u mnie to się troche różni.

Zrobiłem przed chwilą zdjęcia, które zamieszczam niżej.
1.Zdjęcie silnika z boku :
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

2. Zdjęcie silnika z drugiego boku:
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

3.Zdjęcie silnika od góry:
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

4.Zdjęcie - filtr oleju ?
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

5.Z innego ujęcia:
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Nie wiem dlaczego to wszystko różni się od reszty, może to po prostu inny model ursusa ?

Rok produkcji ? Szczerze to nie mam pojęcia, nie wiem gdzie jest (czy w ogole jeszcze istnieje) dowod rejestracyjny.

#7 Petekw

Petekw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • 1719298
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kościelna Wieś k. Kalisza
  • Zainteresowania:Rolnictwo głównie i troche komputery.

Napisany 15 maj 2010 - 17:17

Kurcze jakas dziwna ta 30. Co do filtra to masz filter starego typu tzw. odrzutnikowy. Wystarczy go rozebrać i wymyć chyba.
Ta wajcha to odprężnik. Pomaga przy odpaleniu. A co do wleu oleju to wygląda na to że u ciebie wlewa sie go przez ten grzybek kolo pompy paliwowej. jeszcze nie widziałem czegoś takiego. Niech sie wypowiedzą inni koledzy bardziej obeznani. Pozdro.
Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

#8 motocrossboy

motocrossboy

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika, samochody , ciągniki, motocykle cross-owe, Formuła1, wojsko,

Napisany 15 maj 2010 - 17:24

Po pierwsze to nie jest 30 tylko 28.
Ten grzybek który zaznaczyłeś, to tam wlewasz olej, dawniej tak robili.
A na tym filtrze to odkręcasz tę górną śrubę, można postukać i musi zejść, następnie płukasz srodek. Jego się nie wymienia tylko myje. musiało z tego korka wyciec bo inaczej byś się popaprał B)
A ta wajchą podnosi się klawiaturę, inaczej odprężnik. Pomocna jest przy zapalaniu w zimę, eliminuje tzw. suchy start.
Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

#9 rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 605 postów
  • 6640860
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piotrowice

Napisany 15 maj 2010 - 17:29

to jest 325 poprzerabiany na 330, pompa od 330, ciekawe jakie cylindry, 330 ma większą średnicę
325 miały właśnie ten wężyk pomiędzy filtrem a blokiem

jak masz tabliczkę na silniku to zobacz czy to S 312 czy 312b 312c

filtr nie jest odrzutnikowy tylko odśrodkowy, nie będę się rozpisywał bo znam go teoretycznie tylko, po prostu w środku wiruje wirnik i na jego ściankach pod wpływem siły odśrodkowej osadzają się zanieczyszczenia, rozebrać, wymyć jak kolega pisze

#10 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 maj 2010 - 18:11

Witaj kolego. A więc tak: silnik jest od C-328 albo C-325. Wlew jest do pokrywy rozrządu siedząc na siedzeniu to jest prawa strona. Z przodu przed pompą wtryskową. Do silnika wchodzi 6.3L oleju, najlepiej i ekonomicznie Turdus 15W40. Teraz jedziemy dalej, masz filtr oleju ośrodkowy, tzw. bąk. Jeżeli chcesz go wyczyścić to rozbierasz i myjesz w ON. Ja bym kupił korpus filtra oleju i założył filtr pełnoprzepływowy - koszt 35zł. W tym silniku masz dwa przewody od pompy olejowej, jeden napędza ten oto filtr, a drugi smaruje. Ta dźwignia na pokrywie zaworów, tudzież klawiatury to tzw. odprężnik. Otwiera on zawory wydechowe, przez co rozrusznik na lżej kręcić wałem, ponieważ kompresja ucieka przez otwarte zawory. Ten srebrny wkręt nad filtrem to od czujnika temperatury. Masz zerwany przewód, czyli jeżeli chcesz mieć to sprawne musisz kupić cały nowy wskaźnik, najlepiej Mera KFM. Dwuwskaźnik około 80zł, trój gdzieś 120zł. @raff24 cylindry w każdym silniku: S-312/b/c mają taką samą średnicę. Poza tym masz zużyte pierścienie albo prowadnice zaworów. Może być też głowica pęknięta koło sztyftu kolektora wydechowego, zaraz tam są kanały olejowe i tamtędy kapie Ci olej. W innych miejscach też masz dość spore wycieki. Usuń je jak najprędzej. Umyj ten ciągnik bardzo dobrze, bo wygląda jak dzik.  B)  Rok produkcji masz pod pedałem gazu na tabliczce, albo obok przewodów wysokiego ciśnienia od wtryskiwaczy. Na 99% jest to C-328 z silnikiem S-312B z czasu 1963-1967.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#11 tomek30

tomek30

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WMA
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 15 maj 2010 - 18:59

Masz silnik od C328 tym grzybkiem wlewasz olej,filtr się czyści a nie wymienia.

#12 rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 605 postów
  • 6640860
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piotrowice

Napisany 15 maj 2010 - 21:13

325 miał średnicę cylindra 98mm poj. 1810 cm3
328 i 330 śr. cylindra 102mm  poj 1960 cm3

#13 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 maj 2010 - 22:58

Tak, C-325 zgadza się.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#14 Karzelek

Karzelek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 6760659
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 17 maj 2010 - 11:35

Dziękuje wszystkim za rady i pomoc.

Na mojej maszynce (tabliczce) widnieje napis iż jest to C 325 A z 1960roku, wiec ten dziadek obchodzi 50-lecie B)
Filtr wyczyściłem, olej zalałem, maszynę odpaliłem. Teraz ją ładnie wyczyszczę, sprawdzę skąd mu cieknie i ładnie go odnowie, wraz z malowaniem.

Montował ktoś może pług do odśnieżania z przodu ? Fajna sprawa i przydatna.

#15 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 17 maj 2010 - 13:09

Przy tej osi jakiekolwiek obciążenie to katorga. Pęka szyna na odległość 30-40cm od gniazda sworznia i robią się problemy. U mnie pękło z obydwóch stron i było spawane. W tym roku zamieniłem sobie oś na płaską z mocowaniem na 4 śruby.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#16 motocrossboy

motocrossboy

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika, samochody , ciągniki, motocykle cross-owe, Formuła1, wojsko,

Napisany 17 maj 2010 - 16:51

Pług można, tylko ramy trzeba poprowadzić do skrzyni biegów. Żeby przenosiło siłę, a nie na oś wszystko szło. Lecz do starego przodku jest ciężko, jest zbyt słaby. Lepiej założyć od 30.
Wstaw zdjęcie jak skończysz B)
Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

#17 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 17 maj 2010 - 20:04

widzę  ze pojawil sie ciapek starszy od mojego B) ja mam z 1962  roku
-pytaj i powiem co i jak ... nareszcie rodzimy CIAPEK :)
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#18 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 479 postów
  • 12486372
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 18 maj 2010 - 09:06

Malować nie maluj jak pod centymetrem kurzu jest ładny niebieski kolor. Co oryginał to oryginał. Po części tylnego błotnika stwierdzam że traktor źle nie wygląda więc umyj cały ciągnik i polikwiduj wycieki i śmigaj  B) . Co do pługa to można by tak zrobić jak szyny do TUR-a i chyba powinno dać radę.


P.S. Elektrotech ja mam z 1967  :) .

#19 adam01

adam01

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 11 październik 2011 - 18:35

Silnik  dość dobrze wygląda jak na wiek , olej nie ucieka gorą czyli głowica ok, na pewno głowica jest dobra , nie słuchaj głupot ze jest pęknięta, na ten wiek takie przecieki  to normalne , pierścienie są do wymiany   olej sączy się przez kolektor wydechowy , mogą być nawet dobre , najlepiej przerób go na filtr z wkładem , kup podstawę filtra http://www.farmexper..._produkt31.aspx
i przekręć na śruby , wskaźnik WSKAŹNIK POTRÓJNY C-328 C-330 WP-76 http://www.sklep.miz...-1506.htmljakis przewód zeby to połączyć , filtr odśrodkowy do dobra rzecz jak działa poprawnie po takim czasie elementy ruchome mogły się pościerać  , po odkręceniu śruby powinien dać się rozebrać  , odkręcasz nakrętkę , ściągasz oczko  od oleju i poruszaj nim powinien zejść,
olej wlewa się przy pompie wtryskowej , wajch u góry to odprężnik otwiera zawory i nie masz kompresji podczas zapalania , zapłonu też :) czyli kręcisz rozrusznika i trzymasz wajchę podniesioną   zaczyna kręcić wajch odprężnika w dół  ,
nie jestem pewien czy podstawa filtra będzie pasować  pewnie tak ale możesz odkręcić stary odśrodkowy i pomierzyć i zobaczyć nowy
jak uwarzysz ze  3 wskaźnik około 120 to drogo , możesz kupić czujnik elektryczny  smarowania od c360   i zaślepić tam gdzie  jest otwór i kopic dwuwskaźnikowy jest o 60 złoty tańszy mozesz sam czujnik jak jesteś odważny albo podłaczyć do gdzieś do kontrolki starej :) , ale dla pewności trzeba by było mu zmierzyć jakie ma smarowanie , manometra i jakiś przewód
wymień wkłady 2  filtra powietrze około 11 złoty  za sztukę  starego typu i olej w filtrze powietrza , na zimę nalepeij zalać go płynem borygo około 7 złoty za litr   czyli około 70 złoty , nie wlewaj wody z kranu , jak lejesz wodą to tylko destylowaną , z kranu ma sole mineralne i żre tuleje , odkłada się kamień kotłowy i , płyn borygo trudnij zagotować

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów

Napisany 12 październik 2011 - 19:12

link do wskaźnika nie dziala, masz tu poprawny:


http://farmexpert.pl...rodukt2078.aspx
W rolnictwie siła!!! :)






Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk