Turbina

Wszystko o kombajnach Dronningborg

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ftl    17
13 minut temu, tomaszt135 napisał:

Co chcesz wiedzieć o czujniku strat?

Zakupiłem płytę i dwa komputerki. Jeden z nich to LHAgro 862 który jest oryginalny z dronningborga. Ja chce do MF27 wrzucić. Nie wiem czy działaja i poszukuje jakiegoś schematu instalacji aby w razie "w" moc naprawić. Mój magik już unicontrol mi zrobił więc myślę że to też ogarnie ale potrzebuje wspomniany schemat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

schematu nie mam, ale ten co ja mam, ma opisane obrazkami miejsca podłączenia z poszczególnych czujników z tyłu na obudowie. Pomylić się nie da, a sprawdzić można pukając w czujnik strat. Wskazówka będzie reagować. 

Ja mam natomiast pytanie do użytkowników d3000. Ponieważ kupiłem go kilka miesięcy temu, nie wiem gdzie włącza się sygnał dzwiękowy ( klakson) i światła drogowe. Nie wiem czy ktoś coś poprzerabiał, bo nie mam do tego włącznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ftl    17

Mówisz o tych obrazkach? A możesz zrobić zdjecie jak masz płytę wibracyjna zamontowana? 

IMG_20200420_152838.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Zgadza się. Ja mam czujniki zdjęte przez poprzedniego właściciela. okrągły montowany jest przy wylocie z sit wialni, a płaski na wytrząsaczach słomy. Prawdopodobnie zdjął ponieważ podłączona jest sieczkarnia do słomy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ftl    17

A dał Ci ta belkę okrągła? Jeśli tak to masz na sprzedaż? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Witajcie, mam d3000 przesyłam zdjęcie pulpitu, tą małą dźwignią włącza się kierunki lewo/prawo, przyciskasz sygnał dźwiękowy, posuniecie w dół światła drogowe, posunięcie do góry mruganie ;)  

DSC01395.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

kierunki działają, ale sygnał ani drogowe nie włączają się. Nie chciałem popsuć. Czyli trzeba nacisnąć dźwignię do dołu żeby włączyć światła, a jak przycisnę to będzie sygnał. Jutro sprawdzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11
23 godziny temu, tomaszt135 napisał:

kierunki działają, ale sygnał ani drogowe nie włączają się. Nie chciałem popsuć. Czyli trzeba nacisnąć dźwignię do dołu żeby włączyć światła, a jak przycisnę to będzie sygnał. Jutro sprawdzę.

Ponownie sprawdzałem/ niestety nie działa oprócz kierunków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Zaglądałeś do środka? kable itp? Jeśli kable są i prąd dochodzi to znaczy że przełącznik padł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    79
Dnia 20.04.2020 o 21:04, KubaMF napisał:

Witajcie, mam d3000 przesyłam zdjęcie pulpitu, tą małą dźwignią włącza się kierunki lewo/prawo, przyciskasz sygnał dźwiękowy, posuniecie w dół światła drogowe, posunięcie do góry mruganie ;)  

DSC01395.JPG

przesunięcie dźwigni od kierunkowskazów w dół przełącza na światła długie, a światła mijania włącza się wyciągając włącznik oznaczony symbolem światła, który znajduje się na lewo od kluczyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

To u mnie mam tak że ten po lewo, na pierwszym stopniu włącza światła mijania i dodatkowo mam zamontowane pod kabiną dwa dodatkowe światłą i na drugim stopniu włączam właśnie je. A długie mam tak jak mówię na przełączniku ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bucakinkoo    0

Witam

Poszukeuje części do skrzyni biegów do dronningborg d3000 czy ktoś wie gdzie mogę takie dostać?

Dokładnie chodzi o zębatki 2/3 bieg

I zebatka na walku sprzegłowym

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panbomba    0

W stacyjce mysz mi poobgryzala osłonki od kabli, myślałem żeby wymienić cała szpule z tymi kablami. Robił już to ktoś z was ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Myślę, że lepiej założyć izolację w miejscach uszkodzeń. Wymiana całych przewodów , to grubsza robota. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panbomba    0

Wie ktoś dlaczego nie mogę zmienić obrotów młocarni w dronningborg 3600?. Ta śrubę w kole odkręcam i dalej nie mogę kręcić ani w lewo ani w prawo

received_237573037535713.jpeg

received_563778934545311.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panbomba    0

Czyżby dało się nią kręcić tylko przy zapalonym silniku ?. Pytam bo kombajn jest remontowany i nie mam jak sprawdzić tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Hm raczej powinno się to zmieniać przy włączonym silniku i młócarnii na najniższych obrotach najlepiej, i wtedy powinieneś zmieniać. Bo wydaje mi się że jak koła się nie kręcą i załóżmy chcesz zwiększyć średnice koła i pasek wypychasz wyżej to jak długo nie używany mógł się zastać czy coś. Jak na włączonym nie pójdzie to wtedy możesz się martwić, przynajmniej ja tak sądzę ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ftl    17

Obroty młocarni  powinieneś zmieniać na włączonym silniku jak i całym zespole młócącym. Wariator koła pasowego schodzi się i rozchodzi powodując zmianę prędkości obrotowej bębna. Zasada działania jak przerzutki w rowerze :). Na sucho nie idzie a w biegu bez poeblemu :)

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ftl    17

Prawie, robi wielka różnice. :). Sam błądzę jeszcze ze sprawami mechanicznymi w kombajnie i wiem że dobry opis pozwala na samodzielna naprawe a na pewno na diagnozę :). 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Mam pytanie do was, od roku mam problem z koszem sitowym. Co ciekawe po naciągnięciu paska od jego napędu co idzie na takiego targańca cały kosz dziwnie ciągnie na prawą stronę i ścina mi zawleczki, gumy wymieniłem na tym ramionach i dalej to samo chodź troszkę lepiej. Czy naciągniecie paska by tak negatywnie wpłynęło na to? Bo po za tym nic nie robiłem a samo z siebie tak by się nie stało ciekawe to jest :/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ftl    17

Kosz sitowy chodzi na targańcu na którym jest mimośród i łożyska. Sprawdź czy nie masz wybitych tych dwóch rzeczy. Jeśli wcześniej nie miałeś problemu a od roku coś się zaczęło dziać to skupiłbym się na tym. Może coś być również mniej skomplikowanego czyli skrzywione wieszaki. Zerknę dzisiaj jak jest u mnie w MF. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Witam, szukam instrukcji obsługi kombajnu massey ferguson 31xp lub dronningborg 8500 z racji ze to bliźniacze konstrukcje, nigdzie nie mogę znaleźć, liczę na moc forum agrofoto 💪 ZDU

    • Przez farmer_89
      Witam, ma ktos wiedze czy dronningborg d 4000 na pomaranczowym spodzie wychodzily orginalnie bez  kabin? czywiscie niektore egzemplarze.
    • Przez szakal911
      Witam.
       
      Przeszukałem forum i nie znalazłem nic odnośnie tych kombajnów, mogłem coś przeoczyć oczywiście.
       
      Zakupiłem niedawno sampo 580 rocznik 90. Poszukuje katalogu części oraz instrukcji użytkowania.
       
      Będę ogromnie wdzięczy za pomoc : )
    • Przez Dariusz12
      Witam moj john deere 2064 nie może się zatrzymać na hydrostacie zawsze jedzie powoli do przodu lub do tyłu co moze byc tego przyczyna ?  Jest lekki wyciek z rozdzielacza (tego od sterowania na linke ) czy to może być przyczyną?
       
    • Przez David567
      W trakcie koszenie kukurydzy , między blacha a wytrzasaczem wchodzą osadki kukurydzy ,klinuja  się i  napierają one dosyć mocno na wytrząsacz, który z kolei napiera na kolejny wytrząsacz. Wytrząsacze zaczynają piszczeć , a wał robi się bardzo gorący, pewnie przez to że zwiększa się tarcie. 
      Myślę , żeby dać jakaś uszczelkę między wytrzasaczem a blacha kombajnu ale nie wiem za bardzo jak to zrobić .
      Czy w kombajnach którymi kościele kukurydzę , macie jakąś uszczelkę , gumę , fartuch pomiędzy wytrzasaczem a blacha ?? Jeśli tak moglibyście pokazać zdjęcie jak to jest zrobione ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj