wb1402

regulator napięcia w alternatorze

Polecane posty

wb1402    0

Posiadam zasilacz regulowany od 3 V do 25V i różne żarówki 5,10,21 V.

Na wejście regulatora np.15,kolor żółty podłączam zasilacz regulowany a na wyjście np.67,kolor zielony podłaczam żarówkę.

Efekty są następujące:

na regulatorze RNA-2 9d-14V4 wszystko jest w porządku ( tzn. do 14V4V świeci żarowka a po przkroczeniu tego napięcia gaśnie i sprawdzam do ok.17-18 V.

natomiast na regulatorze RNc-12 14,4V niemożna tego sprawdzić a jest napewno dobry bo go podłączałem do ciągnika i było dobrze ( mierzyłem napięcie i regulował).

podobnie też nie dalo się sprawdzić dwóch regulatorów od alternatora z Opla Vectry a jeden napewno był dobry.

 

Co to może być za przyczyna !!!!!!!!!!!!!

Przeglądalem ten temat na różnych forum i nie ma efektu.

Czekam na odpopwiedzi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Regulatory RNA są do układu gdzie jedna szczotka jest podpięta do masy, reg RNc ma obie szczotki izolowane więc z żarówką należy się wpiąć między żółty a zielony przewód, zasilanie na żółty i minus na obudowę, z reg od opla (bosch) będzie ta sama zasada, żarówkę pod szczotki, masę pod oczko a prąd pod styk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie tak jak napisałeś kolego @vcc. W regulatorach RNa wirnik włączony jest pomiędzy 67 i masę, a w regulatorach RNc między zasilanie i 67. Regulatory RNc są o tyle lepsze, że na wirniku mamy wyższe napięcie o ok. 0,7V, ponieważ od napięcia wyjściowego nie odejmuje się napięcie UBE tranzystora regulującego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj