jasiekt

Zawory C-330

Polecane posty

greeduz123    0

witam robiłem remont silnika c-328 i odpalam go samostartem i on tak stuka jak chodzi regulowałem zawory i nic nadal stuka a zawory ustawiałem tak wydechowy 0,3 a ssący na0,25 i też stukał potem ustawiłem równo na 0,3 we wszystkie i nadal stukot taki metaliczny a z tłumika bardzo gęsty dum ale tylko na początku ale gęsty co morze być nie tak gaz wszystko chodzi bo jak gazuje to silnik przyspiesza ale strasznie stuka nie wiem jak ustawić zawory albo co morze być nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    15

Witam proponuje sprawdzić panewki, miałem w zeszłym roku taki sam problem i kilku mechaników podchodziło do silnika i każdy mówił zawory no i ustawiali ale nic z tego, w końcu zajżalem od spodu na wał i przyczyną była panewka na wale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

Witam a wiec tak ciągnik nadal stuka ustawiłem też na o.2 na oba i nic stuka i nic a panewki to jak trzeba rozbierać cały silnik czy jak jak zmienić panewki albo jak rozpoznać czy to one a jeszcze jedno jak zapaliłem to strasznie dymił że nic nie widziałem ale chodził potem ustał dym chyba że gazowałem i jak chciałem jechać kawałek to mi zgasł nie chciał ani trochę ruszyć pomocy

a jeśli to co innego to co morze być a jeszcze jedno jak zgasiłem silnik to taki drobny dymek leciał prawie nie widoczny tam gdzie są popychacze czy szpilki czy jak tam nazwane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

A zapłon masz dobrze ustawiony? bo stukanie i dymienie świadczy o zbyt wczesnym wtrysku, może być też rozpylacz wtryskiwacza. A jaki kolor ma dym i napisz co wymieniałes przy remoncie. Zawory ustaw na 0,20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

no wiec tak przy remoncie wymieniałem wszystkie uszczelki czyli silnik c-328 był rozkręcony w mak a z poważniejszych rzeczy to pierścienie na tłokach tak a zapłon to ustawiony jest tak że w okienku koła zębatego pompy jest 0 i te pozostałe koła na znaki też ułożone według znaków zawory ustawiałem różnie za każdym razem efekt ten sam teraz są ustawione na 0,20 i też ta sama reakcja takie stukanie pukanie i jak włączę to strasznie gęsty dym leci że nic prawie nie widać kolor taki siwawy czarny na początku potem ustaje ale również po jakimś sekundzie jak chce do gazować to jakby gasł i strasznie kopci i jak chciałem jechać trochę do przodu to nie miał siły i zgasł i strasznie tak puka nie wiem ale zawory już najróżniej ustawiałem proszę wiec o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony33    0

z tego co piszesz to wygląda na to iż masz źle ustawioną pompę wtryskową. ustaw tak aby po włożeniu z prawej strony w korpus sprzegła blokady do ustawiania i po obruceniu wałem korbowym aż trafisz na blokadę pompa powinna zacząć podawać paliwo na pierwszą sekcję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

no wiec tak przy remoncie wymieniałem wszystkie uszczelki czyli silnik c-328 był rozkręcony w mak a z poważniejszych rzeczy to pierścienie na tłokach tak a zapłon to ustawiony jest tak że w okienku koła zębatego pompy jest 0 i te pozostałe koła na znaki też ułożone według znaków zawory ustawiałem różnie za każdym razem efekt ten sam teraz są ustawione na 0,20 i też ta sama reakcja takie stukanie pukanie i jak włączę to strasznie gęsty dym leci że nic prawie nie widać kolor taki siwawy czarny na początku potem ustaje ale również po jakimś sekundzie jak chce do gazować to jakby gasł i strasznie kopci i jak chciałem jechać trochę do przodu to nie miał siły i zgasł i strasznie tak puka nie wiem ale zawory już najróżniej ustawiałem proszę wiec o pomoc

Proste, że jest źle ustawiony zapłon i temu właśnie ten dym i stukanie sie pojawia

że zero jest w okienku to nie świadczy o tym że pompa jest właściwie ustawiona :lol: u mnie np. zera nie widać w okienku i ciągnik działa właściwie. Tak jak kolega pisał wcześniej ustaw na kołek lub na słuch (opóźnij zapłon) i zobaczysz co bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

u mnie niema tego koła ustalającego z tego co wiem to te modele nie mają ( C-328)a opóźnić zapłon to poluźnić te 3 śruby koła zębatego pompy i w którą stronę kręcić w zgodnie z ruchem wskazówki zegara czy w przeciwną stronę to mówicie że takie stukanie głośne i straszne dymienie to jest spowodowane złym ustawieniem zapłonu dodam jeszcze ze jak ciągnik włączę to strasznie dymi po paru sekundach dymi normalnie ale jak gazu się da do nic nie widać taki dym a i jak chce jechać to gaśnie dymi i gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

aby opóźnić luzujesz te 3 śruby i kręcisz w lewo (przeciwnie do wskazówek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

może to idiotyzm ale czy przewody od pompy są dobrze podłączone do wtrysków?? nie zamienione??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak podłączy odwrotnie przewody to silnik w ogóle nie zagada. Poza tym przewody są tak wyprofilowane że się nie da... chyba że ktoś jest nie lada geniuszem. Popuść śruby od pompy, zapal silnik, kręć pompą i słuchaj czy jest jakaś zmiana. Jeśli stukanie ustaje, zgaś silnik i ustaw to tak jak się należy na kołek w kole zamachowym. Cała filozofia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev2222    0

Witam robiłem uszczelkę pod głowicą w swojej c330. Po naprawie ciągnik ciężko zapala. Podejrzewałem ciśnienie sprężania, trochę ciężko przerobić miernik który posiadam do osobówek i dostawczych, a pomiar i miejsce pomiaru w c330 tego nie ułatwia, trzeba specjalną końcówkę montowana w miejsce wtrysku. Niby coś tam zmierzyłem, ale nie wiem na ile to jest wiarygodne. wyszło po ok. 16bar na każdy cylinder. Nie wiem, czy przy takim ciśnieniu na obu cylindrach jeszcze by odpalił? U mnie zapala, ale dosyć ciężko, trzeba trochę pokręcić.

 

Moją uwagę zwróciły sprężyny zaworowe w głowicy. Może to one są przyczyną. Nie naprawiam zbyt często C330 i dlatego chciałbym się spytać, czy w c330 sprężyny zaworowe przy zamkniętych zaworach mają być luźne? Może nie do końca, ale palcami da się bez problemu trochę przesuwać je w poprzek jak pozwala gniazdo sprężyny. Trochę jakby były już luźne. Po naciśnięciu palcami, bez większego problemu, da się je też naciskać, tzn. otwierać zawory. Mając więcej doświadczenia w osobówkach, gdzie trzeba przyłożyć z 60kG, żeby je nacisnąć, wydało mi się to trochę dziwne. Czy tak powinno być?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Zapewne źle zmierzyłeś ciśnienie bo przy 16 barach byś go nie uruchomił. Sprawny silnik powinien mieć od 26-30 bar, do naprawy 20-24 bar.

Co do sprężyn to zapewne są za luźne już, u mnie trzeba trochę siły użyć aby wcisnąć zawór.

jak zdejmowałeś głowicę to jak wyglądały grzybki zaworów wystawały wystawały czy były schowane?? Bo jak były schowane plus jeszcze stare sprężyny to wtedy będziesz miał taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Widać że sam dobrze wiesz że tak nie powinno być.

A jak ustawione zawory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Snajper20    5

Siemka ;) Czy może mi ktoś napisać dokladnie w  jakiej pozycji ustawić zawory by dobrze ustawić luz? Z tego co wyczytałem to musze ustawić tlok w GMP ? Czy w chwili kiedy zamknie mi się zawór ssący mogę już ustawiac luz? Jaki ustawić luz po 0,25 będzie Ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

odkręć rurki i w gnieździe pompy aż się pojawi, trzeba ustawic gaz zeby leciało, ale dokładniej jest na kołek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Zawór ssący zamyka się jak tłok skończył ssać czyli szedł w dół to jeszcze z pół obrotu i wtedy mozesz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

powinieneś mieć wkręcone w obudowę sprzęgła koło skrzyni na narzedzia taki kołek z gwintem to go wykręcasz i wkładasz drugą stroną w dziure, trzymasz go docisnietego a ktoś kręci korbą i jak ci zaskoczy w pierwsza dziure to go wyjmij i kręć dalej pomału korba i potem wskoczy w drugą dziure i masz gmp ustawiasz zawory a potem 180* korba i masz gmp na drugim

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Nie chcę zakładać nowego tematu, a pytanko związane po nieco z tym...

Jakich używacie uszczelek pod pokrywę zaworów w swoich 30-stkach ? I jak mocno dociągacie nakrętki ;)  

W ostatnim czasie zakładałem u siebie nową uszczelkę korkową i mimo to się poci... Pokrywa bez uszczelki równo przylega do głowicy, a mimo to uszczelka słabo trzyma czy takie lipne uszczelki teraz robią? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
    • Przez MarianT
      Witajcie potrzebuję pilnie głowicę do silnika TOYOSHA 3S200  lub MF 1040. może być do regeneracji. Potrzebuję ją do ciągnika Hinomoto E384 . Moja pękła i nie da się ją pospawać.. Gdyby ktoś taką posiadał to proszę o kontakt pod. tel. 604457046. W oczekiwaniu na wiadomość pozdrawiam Marian
    • Przez adam1968z
      Witam poszukuję pompy wtryskowej do kombajnu lexion 405 motor perkins może ktoś ma na sprzedaż.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj