Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zawory C-330


76 odpowiedzi na ten temat

#41 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 10 luty 2010 - 07:29

Zawory C-330 Ja ustawiam 0,20 na ssace i 0,25 na wydechowe

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zawory C-330 Dzisiaj, 23:26
  •  

#42 Share Krystianrolnik

Krystianrolnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2010 - 09:28

Zawory C-330 A powiedzcie mi w jaki sposób zmienia się luzy zaworowe w ciapku ??

#43 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 12 luty 2010 - 10:45

Zawory C-330 Nad popychaczami masz śrubki. Trzeba poluzować kąntre (klucz 13) i śrubokrętem ustawić odpowiedni luz a potem skontrować.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#44 Share Krystianrolnik

Krystianrolnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2010 - 10:59

Zawory C-330 A czy śrubokrętem ustawię te 0,2mm?

#45 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 12 luty 2010 - 11:33

Zawory C-330 śrubokrętem kręcąc to zwiększasz luz zmniejszasz luz :D a ustawiasz to szczelinomierzem :D

#46 Share Krystianrolnik

Krystianrolnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2010 - 12:26

Zawory C-330 Dzięki bo nigdy tego nie robiłem i jestem ciekawy.


A mógłby mi ktoś napisać krok po kroku jak to wykonać, przyznam że w tym temacie jestem zielony kompletnie zielony.


Pozdrawiam Krystianrolnik

#47 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 12 luty 2010 - 14:05

Zawory C-330 No to po kolei. Pierwsze musisz mieć uszczelkę pokrywy klawiatury, dwie podkładki miedziane o śred. wew. 12mm, szczelinomierz, korbę do wału, klucz 13, 19 i śrubokręt. Jedziemy. Odprężnik ustawiasz w dolne położenie(zamknięte zawory). Bierzesz klucz 19mm i odkręcasz nakrętki kołpakowe z pokrywy klawiatury. Zdejmujesz podkładki i odkładasz to gdzieś na bok. Teraz jeżeli pokrywa sama nie zejdzie ostukujesz ją delikatnie i powinna zejść. Potem bierzesz korbę ręczną do wału i ustawiasz dla jednego cylindra wał tak, żeby oba zawory były zamknięte. W jakiś sposób blokujesz wał przed obrotem, np. włączając bieg jakiś. Teraz bierzesz klucz 13, odkręcasz przeciwnakrętkę, wsadzasz szczelinomierz między dźwigienkę zaworową i ustawiasz luz wkręcając, bądź wykręcając wkręt regulacyjny. Szczelinomierz ma się swobodnie przesuwać. W tym położeniu dokręcasz przeciw nakrętkę(uwaga, słaby gwint). To samo robisz dla reszty zaworów, tylko dla drugiego tłoka musisz obrócić wał. Polecam ustawić 0.25mm na wydech i ssanie. Zdrapujesz z głowicy starą uszczelkę, zakładasz nową i skręcasz do kupy wszystko. Zrobione. :D
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#48 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2010 - 20:34

Zawory C-330 Wszystko dobrze ,ale jeżeli silnik ma duży przebieg to bywa że dźwigienki mają wyklepane wgłębienia i takie ustawienie będzie zafałszowane .(luz będzie za duży)

#49 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 12 luty 2010 - 21:23

Zawory C-330 a no kolega dobrze pisze jak są wgłębienia to trzeba zdjąć kalwiature i wyrównać

#50 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 13 luty 2010 - 07:56

Zawory C-330 aby było jeszcze lepiej gdy krócce regulacji są zmordowane warto wymienić na nowe i nakrętki-groszowe sprawy.Warto sprawdzić czy koniki klawiatury nie są wystukane- jak i tez warto sprawdzić popychacze czy tez dobre mają gniazda tak nawiasem mówiąc a nie zaszkodzi sprawdzić całą karetke klawiatury napewno nie zaszkodzi

ps.warto tez wymienić oring prz klamce zaworów jesli jest przeciek aby nie było obsmarkane :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zawory C-330 Dzisiaj, 23:26
  •  

#51 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 08 maj 2010 - 09:56

Zawory C-330 witam robiłem remont silnika c-328 i odpalam go samostartem i on tak stuka jak chodzi regulowałem zawory i nic nadal stuka a zawory ustawiałem tak wydechowy 0,3 a ssący na0,25 i też stukał potem ustawiłem równo na 0,3 we wszystkie i nadal stukot taki metaliczny a z tłumika bardzo gęsty dum ale tylko na początku ale gęsty co morze być nie tak gaz wszystko chodzi bo jak gazuje to silnik przyspiesza ale strasznie stuka nie wiem jak ustawić zawory albo co morze być nie tak

#52 Share Fujitsu

Fujitsu

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świetokrzyskie

Napisany 08 maj 2010 - 12:09

Zawory C-330 Witam proponuje sprawdzić panewki, miałem w zeszłym roku taki sam problem i kilku mechaników podchodziło do silnika i każdy mówił zawory no i ustawiali ale nic z tego, w końcu zajżalem od spodu na wał i przyczyną była panewka na wale

#53 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 08 maj 2010 - 13:16

Zawory C-330 Witam a wiec tak ciągnik nadal stuka ustawiłem też na o.2 na oba i nic stuka i nic a panewki to jak trzeba rozbierać cały silnik czy jak jak zmienić panewki albo jak rozpoznać czy to one a jeszcze jedno jak zapaliłem to strasznie dymił że nic nie widziałem ale chodził potem ustał dym chyba że gazowałem i jak chciałem jechać kawałek to mi zgasł nie chciał ani trochę ruszyć pomocy
a jeśli to co innego to co morze być a jeszcze jedno jak zgasiłem silnik to taki drobny dymek leciał prawie nie widoczny tam gdzie są popychacze czy szpilki czy jak tam nazwane

#54 Share Rafal29

Rafal29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:mechanika, dobra książka

Napisany 08 maj 2010 - 14:09

Zawory C-330 A zapłon masz dobrze ustawiony? bo stukanie i dymienie świadczy o zbyt wczesnym wtrysku, może być też rozpylacz wtryskiwacza. A jaki kolor ma dym i napisz co wymieniałes przy remoncie. Zawory ustaw na 0,20.

#55 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 08 maj 2010 - 18:19

Zawory C-330 no wiec tak przy remoncie wymieniałem wszystkie uszczelki czyli silnik c-328 był rozkręcony w mak a z poważniejszych rzeczy to pierścienie na tłokach tak a zapłon to ustawiony jest tak że w okienku koła zębatego pompy jest 0 i te pozostałe koła na znaki też ułożone według znaków zawory ustawiałem różnie za każdym razem efekt ten sam teraz są ustawione na 0,20 i też ta sama reakcja takie stukanie pukanie i jak włączę to strasznie gęsty dym leci że nic prawie nie widać kolor taki siwawy czarny na początku potem ustaje ale również po jakimś sekundzie jak chce do gazować to jakby gasł i strasznie kopci i jak chciałem jechać trochę do przodu to nie miał siły i zgasł i strasznie tak puka nie wiem ale zawory już najróżniej ustawiałem proszę wiec o pomoc

#56 Share zielony33

zielony33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś na podlasiu

Napisany 08 maj 2010 - 18:38

Zawory C-330 z tego co piszesz to wygląda na to iż masz źle ustawioną pompę wtryskową. ustaw tak aby po włożeniu z prawej strony w korpus sprzegła blokady do ustawiania i po obruceniu wałem korbowym aż trafisz na blokadę pompa powinna zacząć podawać paliwo na pierwszą sekcję

#57 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 maj 2010 - 20:25

Zawory C-330

no wiec tak przy remoncie wymieniałem wszystkie uszczelki czyli silnik c-328 był rozkręcony w mak a z poważniejszych rzeczy to pierścienie na tłokach tak a zapłon to ustawiony jest tak że w okienku koła zębatego pompy jest 0 i te pozostałe koła na znaki też ułożone według znaków zawory ustawiałem różnie za każdym razem efekt ten sam teraz są ustawione na 0,20 i też ta sama reakcja takie stukanie pukanie i jak włączę to strasznie gęsty dym leci że nic prawie nie widać kolor taki siwawy czarny na początku potem ustaje ale również po jakimś sekundzie jak chce do gazować to jakby gasł i strasznie kopci i jak chciałem jechać trochę do przodu to nie miał siły i zgasł i strasznie tak puka nie wiem ale zawory już najróżniej ustawiałem proszę wiec o pomoc

Proste, że jest źle ustawiony zapłon i temu właśnie ten dym i stukanie sie pojawia
że zero jest w okienku to nie świadczy o tym że pompa jest właściwie ustawiona :lol: u mnie np. zera nie widać w okienku i ciągnik działa właściwie. Tak jak kolega pisał wcześniej ustaw na kołek lub na słuch (opóźnij zapłon) i zobaczysz co bedzie

#58 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 08 maj 2010 - 20:44

Zawory C-330 u mnie niema tego koła ustalającego z tego co wiem to te modele nie mają ( C-328)a opóźnić zapłon to poluźnić te 3 śruby koła zębatego pompy i w którą stronę kręcić w zgodnie z ruchem wskazówki zegara czy w przeciwną stronę to mówicie że takie stukanie głośne i straszne dymienie to jest spowodowane złym ustawieniem zapłonu dodam jeszcze ze jak ciągnik włączę to strasznie dymi po paru sekundach dymi normalnie ale jak gazu się da do nic nie widać taki dym a i jak chce jechać to gaśnie dymi i gaśnie

#59 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 maj 2010 - 20:50

Zawory C-330 aby opóźnić luzujesz te 3 śruby i kręcisz w lewo (przeciwnie do wskazówek)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zawory C-330 Dzisiaj, 23:26
  •  

#60 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 09 maj 2010 - 05:35

Zawory C-330 może to idiotyzm ale czy przewody od pompy są dobrze podłączone do wtrysków?? nie zamienione??

Podobne tematy