jasiekt

Zawory C-330

Polecane posty

jasiekt    0

mam c-330 po kapitalnym remoncie silnika już 2 lata chodzi jak zegarek (dobrze dotarta) jednak od jakiegoś czasu mam problem z zaworami ,słychać głośny klekot ,wyregulowałewm - pomogło ale klekotu nie słychać gdy silnik jest dobrze rozgrzany (jak słabo to nadal słychać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

może masz wytłuczoną klawiaturę, lub dźwigienki i zawory- jeśli tak i ustawiasz na szczelinomierz to wartości ustawiane są pozorne- zdarzało się tak w polskich samochodach- jakość części była tak marna, że wycierały się szybko i poprawnie ustawić szło tylko na tzw oko czyli na wyczucie luzu ręką- niestety w układzie OHV tak jest, że laski i dźwigienki wydłużają się wrast ze wzrostem temperatury i na zimnym zawsze słychać trochę zawory, ale nie powinny za mocno klepać, z drugiej strony z dwojga zlego leprzy jest troszkę większy niż mniejszy luz, gdyż przy zbyt małym, na ciepłym silniku luzy się kasują i może dochodzić do niedomykania zaworów i utraty kompresji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Chce jeszcze dodać że trzeba sprawdzić dźwigienki czy nie są wyklepane bo w tedy pomiar szczelinomierzem będzie fałszywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0
obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)

 

 

można prosic o dokladniejsze wyjasnienie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniu    2

maher wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0
maher wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

 

prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

odkrecasz przewód od pompy idacy do wtrysku pierwszego cylindra (tylko odkrecaj przy pompie) i delikatnie krecisz kolem pasowym dopoki nie zauważysz ze krople ropy nie zaczna wypływac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Do tego co pisze "sygala" po prostu dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0
Do tego co pisze "sygala" po prostu dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

 

i coś jeszcze trzeba robic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniu    2

sorry <maher> ten mój wczesniejszy post nie był adresowany do ciebie tylko do <piciaj> pomyliłem przepraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

C330 koło pasowe ma dokręcone śrubą przystosowaną do korby. taką korbę miały kiedyś na wyposażeniu Zuki, to ułatwia sprawę kręcenia wałem ( silnikiem). @Daniu jeżeli stoisz przed chłodnicą to prawą ręką zgodnie z ruchem wskazówek zegara. @maher ta sekcja na której pojawiła się ropa odpowiada temu cylindrowi na którym masz ustawić zawory, tzn. jeżeli 1 od chłodnicy, to na pierwszym cylindrze ( też od chłodnicy), a jeżeli 2 to na drugim. Dalej postępuj tak jak pisał @piciaj to drgnięcie ropy na 1sekcji, to GMP, oba zawory będą zamknięte i gotowe do ustawienia. Aha i nie zapomnij sprawdzić tego o czym pisał @Gorali. Jeśli jest wypracowanie trzeba odkręcić klawiaturę, tzn popychacze ( dźwigienki) i je wyrównać , przeszlifować...........................Samo ustawienie: Każdy popychacz łączy się z laską popychacza śruba regulacyjną z nakrętką kontrującą. Należy poluzować nakrętkę, włożyć listek szczelinomierza między zawór, a popychacz i za pomocą wkrętaka śrubą regulacyjną ustawić luz zaworu, po ustawieniu dokręcić nakrętkę kontrującą śrubę regulacyjną. I tak dla każdego zaworu z tym, że ustawiamy zawór ssący i wydechowy jednego cylindra jednocześnie tzn nie przekręcając wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deasel    0

O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji
Prawidłowo to sie nazywa kołek ustawczy , a trzeba go włozyc w otwór (odpowiedni ) w kole zamachowym <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Tak panowie dokładnie, ale to bardziej jest potrzebne do zgrania walu korbowego z wałkiem rozrządu. Do ustawienia zaworów nie jest to specjalnie konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakiego zgrania wału z wałkiem rozrządu? Wszystkie koła zębate mają wpusty i inaczej nie da się ich zamontować. Ten kołek ustawczy służy do ustawienia początku wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Masz racje @elektrotechnik to mi się pomyliło, ale właśnie sprawdzałem i wytłumaczcie mi jak laik możne ustawić zawory jeżeli na kole zamachowym są dwa otwory na ten pręcik w niewielkim oddaleniu i w który z nich mam włożyć ten bolec?? bo sam bym tego nie wiedział, i w którym miejscu jest dokładnie 180 stopni obróconego wału zęby było GMP drugiego tłoka? bo dziur już tam nie ma.

To co napisałem to najprostszy sposób ustawienia zaworów w c330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Sprawdź jeszcze raz , Ustaw na kołek GMP pierwszego cylindra potem go wysuń przekręc koło zamachowe o 180 stopni i zobaczysz czy kołek wpadnie w otwór czy nie ! Ja twierdzę że wpadnie ...........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniu    2

Witam u mnie jest tak jak napisał <miscola>

w kole zamachowym jest dwa otworki blisko siebie ,ale tylko jeden odpowiada GMP pierwszego tłoka, natomiast do ustawienia GMP drugiego tłoka już nie ma otworka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest dokładnie tak jak pisze @daniu. Są dwa otworki blisko siebie. Pierwszy z nich oznacza początek wtrysku paliwa i służy właśnie do ustawiania pompy wtryskowej, a drugi oznacza GMP pierwszego tłoka. Po obróceniu wałem o 180° nie ma otworu. Ale nie ma się czym przejmować bo nawet jeżeli obróci się wiecej niż 180° to przecież trwa suw pracy więc zawory i tak są zamknięte (problemy mogą byc jeżeli obróci się mniej niż 180°). A swoją drogą ja nigdy nie używałem kołka ustawczego do regulacji zaworów. Po prostu obracam powoli wałem przy zdjętej pokrywie i patrzę kiedy zamykają się zawory pierwszego cylindra. Jeżeli przez niewielki obrót wału pozostają zamknięte to je reguluję, następnie obracam o 180° i reguluje drugi cylinder. Do tej pory nie zdarzyło się żeby ta metoda nie sprawdziła się. Metoda z obserwacją paliwa w króćcu pompy też jest dobra, tylko zajmuje więcej czasu, bo jeszcze trzeba odkręcać przewód wysokiego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0
Jest dokładnie tak jak pisze @daniu. Są dwa otworki blisko siebie. Pierwszy z nich oznacza początek wtrysku paliwa i służy właśnie do ustawiania pompy wtryskowej, a drugi oznacza GMP pierwszego tłoka. Po obróceniu wałem o 180° nie ma otworu. Ale nie ma się czym przejmować bo nawet jeżeli obróci się wiecej niż 180° to przecież trwa suw pracy więc zawory i tak są zamknięte (problemy mogą byc jeżeli obróci się mniej niż 180°). A swoją drogą ja nigdy nie używałem kołka ustawczego do regulacji zaworów. Po prostu obracam powoli wałem przy zdjętej pokrywie i patrzę kiedy zamykają się zawory pierwszego cylindra. Jeżeli przez niewielki obrót wału pozostają zamknięte to je reguluję, następnie obracam o 180° i reguluje drugi cylinder. Do tej pory nie zdarzyło się żeby ta metoda nie sprawdziła się. Metoda z obserwacją paliwa w króćcu pompy też jest dobra, tylko zajmuje więcej czasu, bo jeszcze trzeba odkręcać przewód wysokiego ciśnienia.

 

mozna prosic jakies zdjecia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0
obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)

 

 

Gmp? co to jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
    • Przez MarianT
      Witajcie potrzebuję pilnie głowicę do silnika TOYOSHA 3S200  lub MF 1040. może być do regeneracji. Potrzebuję ją do ciągnika Hinomoto E384 . Moja pękła i nie da się ją pospawać.. Gdyby ktoś taką posiadał to proszę o kontakt pod. tel. 604457046. W oczekiwaniu na wiadomość pozdrawiam Marian
    • Przez adam1968z
      Witam poszukuję pompy wtryskowej do kombajnu lexion 405 motor perkins może ktoś ma na sprzedaż.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj