Polecane posty

Gregu    0

Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? ;)

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Luzy i tak ci nie znikną i będziesz je odczuwał tylko, że lżej ci będzie się kręiło


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Jeżeli masz miękki przód to orbitrolu raczej nie da się założyć choć na upartego wszystko da radę. W jego nowszym odpowiedniku Zetorze 3340 standardowo była montowana przednia oś nieresorowana z orbitrolem, a w opcji można było zamówić amortyzowany (miękki przód) i wtedy występował on z serwomechanizmem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

może najpierw pokasowałbyś luzy i naprawdę tak ciężko się robi czy masz tura lub skomplikowane pola.

Może pokombinuj z orbitolem najlepiej jakby był do tego siłownik z dwoma tłoczyskami wtedy nie potrzebny drążek ,ale może być i zwykły tylko montuj go do osi nie do ramy (mniejsze zużycie przegubów i brak sił chcących skręcic osią ) .A cena oryginalnego siłownika to jest kompletnego z zaworami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

wujek ostatnio zakładał wspomaganie do 7711 i powiem wam ze nie jest to taka mala inwestycja-koszt około 5tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

mam zamontowane od podstaw na orbitrolu , siłownik jest w miejscu serwa , z jednej strony opiera się tam gdzie serwo z drugiej w dorobiony otwór w dźwigni od przekładni , oś kierownicy wywalona , daruj sobie serwo bo nie dość ,że koszty są kosmiczne to w dodatku pozostaną luzy z przekładni . Jak chcesz coś więcej jak to rozwiązałem to służę radą ;)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6
Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? :P

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :P

Cześć

Ja właśnie zamontowałem to tureckie wspomaganie w swoim zetorze i naprawde jest super... Jeżeli chcesz to moge ci dać link do gościa który sie zajmuje sprzedarzą tych wspomagań, koszt tego wszpomagania to 1600 zł za KOMPLET. nic juz nie musisz dokupywać


i życie toczy sie dalej.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6

witam zdjęcia wspomagania są już w galerii, w dziale wynalazki i udoskonalenia " tureckie wspomaganie kierownicy zetor "

pozdrawiam


i życie toczy sie dalej.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2008    0

mam zetora 7011 i kupiłem to tureckie wspomaganie na Allegro ,sprawuje się świetnie :lol: i kosztowało tylko 1600zł!!!. u nas w agromie chcieli za czeskie 4500zł. chyba sie urwali z choinki nie wiem skąd ta cena im sie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2008    0
Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? :lol:

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :D

 

Gregu, wspomaganie na orbitrolu jest mało bezpieczne , wystarczy że pęknie Ci wąż , i już nie masz kontroli nad ciągnikiem. Pół biedy jak to sie stanie na polu. Lepiej kup to oryginalne z siłowinik z boku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Ja mam zetora 5211 i załorzyłem mu wspomaganie kupione w agromie dałem za nie 1999zł niewiem jakiej produkcji ale sprawuje się dobrze


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki788    0

Mam problem ze wspomaganiem przy Zetorze 5211 mianowicie ciężko się skręca w prawo wiem że jakoś się ustawia to wspomaganie ale nie wiem jak dokładnie mam to zrobić co odkręcić czym kręcić itp. proszę o pomoc to jest bardzo ważne a i jeszcze jedno czy to będzie się powtarzać bo podobno jak koło się zaprze to lubi się wtedy przestawić można to jakoś wyeliminować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

na siłowniku od wspomagania masz założoną opaskę skręconą śrubą M6 i zasadniczo tym możesz coś zdziałać. Podnosisz przód do góry (oba koła nad ziemią), odpalasz ciągnik, luzujesz nakrętkę i kręcisz siłownikiem aż koła będą stały prosto, nie będą skręcać na boki.

 

Ole też przydałoby się sprawdzić, ale jak piszesz że w jedna stronę ciężko się kręci to olej pewnie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

najlepiej to spróbuj wyregulować siłownik "francuzem" tzn.jego gwint.zapalasz , kręcisz tą śrubą w lewo czy w prawo i patrzysz czy sam skręca . jeśli to to powinno być ok


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Witam.

Brat cioteczny planuje założyć wspomaganie w 5211 i mamy w związku z tym kilka pytań.

 

Czy ktoś z Was już to robił?

Czy jest sens i jeżeli tak to czy trudno jest samemu założyć?

 

Zamierza kupić to:

 

http://www.farmexpert.pl/wspomaganie_ukladu_kierowniczego_zetor_3_cylindrowy_kompletne_produkt8097.aspx

 

Jakieś porady?

 

Za informacje z góry dziękuję.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

no parę rzeczy można dorobić nie trzeba kupować podstawa pod zbiornik oleju parę rułek a tak żadna sztuka to założyć jest różnica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

no to podejrzewa, że lepiej chodzi w sumie po to jest wspomaganie :)

 

czyli warto kupować i nie jest duży problem z montażem ?


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

jak chcesz dobrze zrobić to lepiej posłuchaj mojej rady :) Czasem pod obciążeniem zdarza się, że szklanka siłownika przekręci się względem głowicy serwomechanizmu i dlatego sam skręca na boki. Zauważ, że przy głowicy serwomechanizmu (bliżej kabiny) jest opaska która właśnie zabezpiecza przed tym aby tłok siłownika nie obracał się. Luzujesz ją i obracasz tłokiem siłownika dopóki nie przestanie skręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

Ja do swojego kupiłem oryginalny siłownik na allegro za 800 zł reszte czesci kupilem nowy i mam oryginalne koszt jakieś 2000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

no tu już jest gotowy zestaw, nic nie trzeba kompletować i powiedziano mi, że jakościowo bardzo dobry

 

już jest zamówiony - jak zamontujemy dam znać jak śmiga :lol:


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj