Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ


28 odpowiedzi na ten temat

#1 Share lernik

lernik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 13 czerwiec 2007 - 10:59

MTZ gdzieś przeczytałem, że jak zamiast tłumnika założy sie pustą rurę to ciągnik będzie silniejszy nawet o 10KM. czy to prawda? czy ktoś coś takiego robił? jak to się sprawdza w MTZ i w innych ciągnikach?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Dzisiaj, 11:37
  •  

#2 Share tores

tores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 13 czerwiec 2007 - 17:25

MTZ jakaś bujda układ wydechowy nie ma żadnego znaczenia na uzyskanie mocy w ciągniku

#3 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 13 czerwiec 2007 - 17:50

MTZ pic na wode, najlepiej to zdjąć całkiem tlumik to wtedy 20 koni przybędzie, hehe :D

#4 Share tomcio748

tomcio748

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łodzkie

Napisany 13 czerwiec 2007 - 18:09

MTZ A tu akurat się z wami nie zgodzę.

#5 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 13 czerwiec 2007 - 18:12

MTZ No to jakie są korzyści zmiany tlumika na rure pustą?? To może i ja założe. Jeśli już to minimalne związane z oporem jakie dostaje powietrze podczas przelotu przez tłumik, MINIMALNE nie odczuwalne .

#6 Share lewy

lewy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 13 czerwiec 2007 - 20:19

MTZ jasne że to bujda, przecież ci co robili ciągnik nie zamontowaali by czegoś co osłabia maszynę

#7 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 14 czerwiec 2007 - 15:43

MTZ U mnie sie kiedyś tlumik urwal w MTZcie przy zwożeniu balotów. To nie odczuwałem najmniejszej różnicy w mocy, jedynie co to zakopcona maska i hałas na całą wieś gdy mu sie depło w pedał z ciężarem :D

#8 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 16 czerwiec 2007 - 17:42

MTZ

jasne że to bujda, przecież ci co robili ciągnik nie zamontowaali by czegoś co osłabia maszynę

Zamontowali, bo przecież tłumik jest potrzebny. Jednak zabiera on nieco mocy (ale nie 10KM :D ), ale jest to raczej niezauważalne bo silnik w ciągniku jest niskoobrotowy.

#9 Share ktm950

ktm950

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów

Napisany 16 czerwiec 2007 - 22:13

MTZ Dawno temu miałem w c360 wąski tlumik (montowany kiedyś zresztą seryjnie) o wąskiej gardzieli, to było czuć, że ciągnik się wolniej rozpędzał, i widać było, bardzo "zbity" snop spalin. Po prostu jego przelot był za mały. Po zmianie na okrągły różnica była odczuwalna, szczególnie przy przyśpieszaniu, tłumik go już znacznie mniej dławił. Dużo zależy więc od samej konstrukcji danego tłumika - jeśli ma jakieś przegrody, albo kanały, to może i trochę by pomogło. Faktem jest jednak, że gdyby moc wzrastała o 10 KM, to pronar w modelu 82 TSA zamiast turbo, zmienałby tylko tłumik :D

#10 Share leszek

leszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 03 lipiec 2007 - 21:20

MTZ Wymontowanie tłumika i zamontowanie samej rury może da jakiś niewielki przyrost mocy ale za to hałas jaki wielki. Dobór odpowiedniego tłumika nie jest taki prosty bo jest to związane ze zjawiskiem falowym a na zjawisko falowe wpływa długość i przekrój rury a wątpię żeby ktoś z nas tym bardziej że nie mamy odpowiednich przyrządów do pomiaru tego zjawiska dobrał odpowiednią rurę. Więc niech lepiej pozostanie fabryczna.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Dzisiaj, 11:37
  •  

#11 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 03 lipiec 2007 - 21:36

MTZ heh jest tez taka opcja ze mozna zalozyc tlumik od zetora (koszt okolo 350zl) pronarowski 100zl moze nimimalnie mocy przybedzie :(

u mnie przy pronarze w ciagu miesiaca potrafil sie 3 razy tlumik urwac (wiadomo byl na gwarancji a ciagnik potrzebny) no i dorobilismy z rury no roznica na mocy byla (ale nie 10KM) no i odglos super :)

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#12 Share Goblin

Goblin

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie

Napisany 02 luty 2009 - 23:10

MTZ Mam tsa to jak odpadł mi tłumi to założyłem rurę chyba dwu calową to tylko odczułem większy huk a dokładnie rzecz mówiąc bass, ach bym zapomniał podczas orki można było patrzeć czy spala dobrze hehe:P

#13 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 02 luty 2009 - 23:16

MTZ a my jak kupowalismy ciagnik to wpadamy do goscia a tu mtz bez tlumnika:P gosc mial pole blisko domu i nie musial wyjezdzac na droge i nie mial tlumnika a gdy zawozil buraki to zakladal tlumnik od ursusa my pozniej mielismy ten tlumnik dopoki nie kupilismy orginalu ale nie bylo roznicy tylko dzwiek inny ;)

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#14 Share xdxaxmxixaxnx

xdxaxmxixaxnx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 02 luty 2009 - 23:18

MTZ

gdzieś przeczytałem, że jak zamiast tłumnika założy sie pustą rurę to ciągnik będzie silniejszy nawet o 10KM. czy to prawda? czy ktoś coś takiego robił? jak to się sprawdza w MTZ i w innych ciągnikach?


10 KM może by przybyło, ale w ciągniku o mocy 300 KM. Prawda jest taka, że nie warto nadwyrężać słuchu swojego i sąsiadów za przyrost mocy którego się nie odczuje.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

#15 Share Boniek

Boniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północne mazowieckie

Napisany 02 luty 2009 - 23:21

MTZ Jak w Zetrze robiliśmy pompę paliwową i był tłumik zdjęty to można tylko ogłuchnąć...
Forza JUVE!!!

#16 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 02 luty 2009 - 23:38

MTZ koledze podczas orki w mtz odpadł tłumik bo źle był zamocowany, to usłyszałem go na swoim podwórku jak orał na polu oddalonym o 2-3km i to nie jest ściema ;) . teoretycznie po zmianie tłumika na pustą rure , moc silnika powinna wzrosnąć o niewielki procent, ale w praktyce nie ma róznicy.
Wieczny kawaler ;)

#17 Share Boniek

Boniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północne mazowieckie

Napisany 02 luty 2009 - 23:43

MTZ Mój znajomy też wiele lat jeździł MTZtem bez tłumika. To jest trochę niebezpieczne, bo jakby wtryskiwacze były źle ustawione, to łatwo o pożar. W tłumiku to jeszcze zdąży zgasnąć...
Forza JUVE!!!

#18 Share Pronarek82a

Pronarek82a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokółka (Podlaskie)
  • Zainteresowania:Motoryzacja i maszyny rolnicze

Napisany 03 luty 2009 - 14:35

MTZ A ja sie nie zgodze z tym że jeżeli niema tłumika to ta sama moc. Wiem jak jest umnie w busie przy kolektorze sie odkręcił to nie było czym jechać.

#19 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2009 - 14:58

MTZ

A ja sie nie zgodze z tym że jeżeli niema tłumika to ta sama moc. Wiem jak jest umnie w busie przy kolektorze sie odkręcił to nie było czym jechać.


Zgadzam sie z toba w 100%. Odkręćcie wydech w samochodzi i sprobujcie jechac,zobaczycie jaki muł sie zrobi. Długosc tłumnikow i jego przekroje sa scisle dobrane do konkretnych silnikow a bardziej do kolektorow wydechowych. Chodzi o nakladanie sie spalin na wyjsciu z kolektora do tłumnika co powoduje "ciag" podobny jak w kominie ktory pomaga oczyscic komore spalania z resztek spalin przez co silniki osiagaja lepsza moc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Dzisiaj, 11:37
  •  

#20 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 luty 2009 - 17:03

MTZ Nawet więcej. Długość układu wydechowego jest ściśle dopasowana do układy dolotowego. Najbardziej zauważalne jest to w silnikach wysokoobrotowych. Tam też najbardziej odczuwalna będzie zmiana mocy np. po zdjęciu tłumika. Jako przykład mogę podać, że w bolidzie F1, który normalnie ma 800-900 KM po zdjęciu tłumika moc spada o jakieś 300 KM.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy