Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kontrolka do alternatora


21 odpowiedzi na ten temat

#1 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 30 kwiecień 2010 - 06:24

Kontrolka do alternatora Chciałbym obalić mit co do kontrolki 4W do ładowania, wczoraj zmieniłem u siebie na 2W ponieważ powoli zaczynało topić oprawkę w dwuwskaźniku w c360, alternator (elmot 55A) wzbudza się przy ok 1000obr a przy 4W było to ok 700obr, w 3P ostatnio montowałem alternator bosch z forda, kontrolka od ładowania była założona 1,2W i altek wzbudzał się przy 1400obr. Co do 1 wzbudzenia po zamontowaniu nowego alternatora lub regenerowanego należy nieraz podać napięcie na szczotkę przez ok 1 sek, wynika to z montażu i utracie magnetyzmu początkowego.

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka do alternatora Dzisiaj, 12:13
  •  

#2 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 30 kwiecień 2010 - 08:15

Kontrolka do alternatora Pozwole sie z toba nie do konca zgodzic. 

Wszystko zalezy od samego alternatora. Jeden potrzebuje tego pradu wiecej, drugi troszke mniej.

Piszesz o elmocie i ze przy 4W startowal od 700 obrotow. Ja Ci napisze, ze moje Delco 70A na zarowce 4W startuje od ok 500obr. Natomiast z 2W zarowka potrzebowal przegazowke do ok 1000 obr.

Kiedys zamontowalem altek lukasa od forda . I na zarowce 2W startowal w gronicach 600obr.

Nie nalezy jednoznacznie stwierdzac, ze to czy tamto rozwiazanie jest zle.

Prawda jest jednak taka. Wskazniki to starych ursusow nie sa przystosowane do zarowek mocniejszych jak 2W. Pozostawienie na minute lub dwie wlaczonej zarowki 4W w oprawce ladowania powoduje topienie szkielka oprawki. Wiem z autopsji.

Wiem takze, ze np w Oplach Kadetach zarowka od ladowania to taka sama sztyftowa 5W jak w postojowkach.

Najlepsze efekty wzbudzania alternatorow uzyskiwalem gdy uzywalem zarowki 21W. Zwarcie obwodu wzbudzenia wprost do 12V z akku powodowalo troche za duzy pobor pradu.

#3 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 01 maj 2010 - 04:59

Kontrolka do alternatora dokładnie zgodzę się z kolegą co rozwiążania problemu topienia żarówki zawsze można kupić dodatkową oprawkę już odporną na temperaturę i zamontować na desce albo poprostu wyjmować kluczyk...

#4 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 maj 2010 - 07:39

Kontrolka do alternatora czyli jak dobrze rozumiem im większa żarówka tym szybciej/przy mniejszych obrotach zacznie pracować alternator (żarówka potrzebna jest do wzbudzenia go ?)

#5 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 01 maj 2010 - 07:47

Kontrolka do alternatora Nie im wieksza, tylko o wiekszej mocy :rolleyes: Dobra- zartuje. Tak wiekszy prad plynacy przez zarowke= wiekszy prad wzbudzenia w wirniku= szybsze, mocniejsze indukowanie pradu w uzwojeniach na poczatku.

#6 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 maj 2010 - 08:15

Kontrolka do alternatora a więc dlatego pewnie muszę przegazować by ładowanie zaczął a żarówka malutka Więc jak by dać więcej Wat to przy mniejszych obrotach zacznie pracować, ale można by dać 2 żarówki to nie zrobi różnicy

To jednak nie tyczy się prądnic :rolleyes:

#7 Share DominikKuchniak

DominikKuchniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opatów

Napisany 02 maj 2010 - 06:48

Kontrolka do alternatora może trochę nie na temat napiszę, ale nie uważacie że po zmianie alternatora z oryginalnego na jakiś od samochodu, zmienia się też koła pasowe alternatora na mniejsze, a co za tym idzie alternator ma większe obroty np przy 500obr/min ciągnika i zaczyna wcześniej ładować. bo np u mnie tak jest, gdy założyłem koło pasowe od prądnicy z c-330 do alternatora to on potrzebuje teraz z 200obr/min więcej żeby zacząć ładować niż przy wcześniejszym kole, żarówka wzbudzenia jest ta sama

#8 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 02 maj 2010 - 07:07

Kontrolka do alternatora tak zmienia się ale mniej wiecej ..koło pasowe jest prawie to samo

#9 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 maj 2010 - 08:19

Kontrolka do alternatora Bo nie wazna jest srednica kola przy alternatorze, a przekladnia pasowa na jakiej alternator pracuje.

Trzeba zwrocic uwage na to, ze w traktorze rola na wale korbowym sa jednak troszke wieksze niz w przecietnym samochodzie.

Tak wiec srednica kola na wale korbowym, w stosnku do srednicy na alternatorze. J ajak napisal elektrotech- te niewielkie roznice sa pomijalne.

#10 Share Bawidamek

Bawidamek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 08 maj 2010 - 19:39

Kontrolka do alternatora Ja mam taki problem ze kontrolka od ladowania jak odpalam to kontrolka gasnie na malych obrotach nie swieci ja jak dodaje gazu to ona swieci coraz jasniej.Elektryk wymienil diode wzbudzenia bo mowil ze to byla przyczyna ale okazalo sie ze nie.Alternator to Expom o mocy 44A Ciagnik to C-360
www.takeagift.pl/polecam:120152 --> Bardzo fajna stronka i mozna duzo narod wygrac POLECAM

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka do alternatora Dzisiaj, 12:13
  •  

#11 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 08 maj 2010 - 20:08

Kontrolka do alternatora A co ma moc żarówki w kontrolce do prądu jaki wytwarza alternator?A do czego jest regulator napięcia,a jak przepali się żarówka w kontrolce to alternator nie ładuje?Może mnie ktoś oświecić?

#12 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 maj 2010 - 20:55

Kontrolka do alternatora Moc żarówki nie ma nic do prądu jaki wytwarza alternator. Jedynie wpływa na wartość prądu wzbudzania, zanim alternator zacznie ładować. Im większy ten prąd, tym niższe obroty potrzebne są do wzbudzenia alternatora. Jeżeli kontrolka się przepali to alternator nie wzbudzi się na niskich obrotach i nie będzie ładował. Może się wzbudzić na bardzo wysokich obrotach (bez obciążenia) dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (o ile będzie on wystarczający). @Bawidamek zrób pomiary napięcia na wyjściu alternatora oraz napięcia na wyjsciu wzbudzania. Bez tego ciężko będzie coś wymyślić.

#13 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 09 maj 2010 - 02:26

Kontrolka do alternatora Po pomiarach napięć coś będzie można stwierdzić, objawy wskazują na uszkodzoną diodę prądową

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#14 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 09 maj 2010 - 06:13

Kontrolka do alternatora Objaw - Uszkodzona jedna dioda plusowa prostownika głównego.

ps pasowałoby zrobić tak:

przed odpaleniem ciągnika zmierzyć napięcie na akumulatorach -wynik???
odpalić ciągnik na wolnych obrotach - kontrolka gasnie -sprawdzamy napięcie na aku - wynik??

przygazować -kontrolka bedzę się powoli rozjaśniała -sprawdzamy napięcie na aku ile-spada???


Rozumię że mechanik sprawdził stan szczotek jak i też diody alternatorze wymienił na zalecane,jesli tak regulator wymień (niewiem czy razem jest z szczotkotrzymaczem) jesli zabieg nie pomoże -ponownie diody do przejrzenia.Pytanie też czy przed naprawą alternatora objaw był ten sam czy inny???

#15 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 09 maj 2010 - 07:32

Kontrolka do alternatora Ale oczywiscie pomiary zalecane przez kolegow tak. Z tym, ze najpierw obejzyj dokladnie polaczenia masowe alternatora, sprawdz kontakt na kablach PLUS.

Ta kontrolka rozjasnia sie zawsze tak samo czy bardziej gdy sa wlaczone swiatla, lub jakis wiekszy odbiornik?.

#16 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 09 maj 2010 - 10:08

Kontrolka do alternatora To jeszcze zapytam od którego momentu regulator podaje prąd na wirnik i czy ten prąd nie wystarczy do wzbudzenia alternatora?

#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 maj 2010 - 10:18

Kontrolka do alternatora Od momentu wciśnięcia/przekręcenia kluczyka w stacyjce/włączenia "masy"*. Ten prąd jak najbardziej wystarczy do wzbudzenia alternatora. Ale wirnik (przez regulator napięcia oczywiście) zasilany jest przez żarówkę w kontrolce. Gdy jest przepalona - nie ma wzbudzania. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator się wzbudzi, prąd wzbudzania pobierany jest z dodatkowego prostownika i wtedy kontrolka nie jest konieczna do prawidłowej pracy alternatora.
*niepotrzebne skreślić

#18 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 09 maj 2010 - 10:26

Kontrolka do alternatora Ale przecież nie wszystkie alternatory mają dodatkowy prostownik.W fiacie 125p był taki alternator w którym kontrolka była sterowana przekaźnikiem.

#19 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 maj 2010 - 11:46

Kontrolka do alternatora No bo to był alternator obcowzbudny. Prąd wzbudzania pobierany był ze stacyjki. A kontrolka służyła tylko do sygnalizacji ładowania. Takie zasilanie regulatora powodowało różne problemy z powodu spadków napięć, przez co regulator błędnie odczytywał napięcie w instalacji. Ale to już wykracza poza zakres tego posta. :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka do alternatora Dzisiaj, 12:13
  •  

#20 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 09 maj 2010 - 12:09

Kontrolka do alternatora Ale wydaje mi się że prąd z dodatkowego układu prostowniczego służy tylko jako napięcie sterujące regulator a nie zasila wzbudzenia.

Podobne tematy