szlendi

MF 3070 - skrzynia biegów - problem

Polecane posty

micro16    21

No niestety raczej bedziesz musial go rozpolawiac bo tak to nic dokladnie nie zobaczysz. Zapytaj jeszcze ewentualnie kolegi Rafika lub Mirro oni maja wieksza wiedze na temat skrzyn to moze cos Ci doradza:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

w tym przypadku zacząłbym od wymiany uszczelnień na siłowniku od zmiany grup biegów i jego regulacji. W sumie bez zdejmowania dekla wymienisz tylko jedno ale jeżeli tutaj jest problem to powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

Od kilku dni o tym myślałem ,ale nie miałem czasu i pewności już jutro to sprawdzę,specjalnie zakupiłem instrukcję naprawy i zacząłem ją przeglądać. Za każdą paradę serdeczne dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

Sprawdziłem,wymieniłem uszczelniacze i nic nie pomogło.Teraz szukam mechanika co zna się na MF-ach,sam nie zabieram się do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

a dobrze wyregulowałeś siłownik?? Nie dokręciłeś chociaż do końca tej dużej śruby, która osłania siłownik od przodu?? Jeżeli dokręciłeś to nie ma prawa działać...

Jeżeli wszystko jest zrobione jak książka pisze to faktycznie nie ma na co czekać tylko otwierać skrzynie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

siłownik raczej dobrze wyregulowałem i myślę że problem jest w środku skrzyni ale sam nie mam odwagi jej rozbierać to nie MF235 czy C-360 -potrzebuję fachowca ale w okolicy narazie wszyscy zajęci trzeba trochę poczekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiu2007    0

wymieniał ktoś widełki w skrzyni od rewersu?jak go rozjadę to od przodu dużo roboty i czy wszystkie widełki mają jednakowy rozmiar?gdzie mogę najtaniej kupić

Edytowano przez grzesiu2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

A jesteś pewien że musisz je wymienić? Może wystarczy napawanie?Jak go już rozpołowisz to faktycznie wiele roboty nie pozostaje. A jakie, albo które widełki mają mieć jednakowy rozmiar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiu2007    0

jeszcze go nie rozpołowiałem otwierałem boczny dekiel i jest luz na widełkach od rewersu ok 8m.nie wchodziły mi żadne biegi. Jest tam taki klinik który przesówa coś tam :rolleyes: i mu brakowało pare mim. i somsiad mechanik wzioł dekiel na warsztat wyjoł z niego tom przesówke i ją troche podtoczył aby miala większy przesów (ruch)narazie jest ok ale w przyszłości będe musial widełke wymienić lub znaleść kogoś co by mi ją napawal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu

mam mf 3080 podczas pracy na polu wyskakuje mi 3,1 bieg czasem też podczas wrzucania 3 zgrzyta, ciągnik normalnie rusza i po przejechaniu kilku kilkunastu metrów biegi wyskakują zazwyczaj 3 nieważne czy w grupie A czy B.

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mam taki problem dość duży mf 3095 skrzynia 32/32 nie mogę przełożyć wajchy z zakresu B na A zakres B chodzi bez problemów a zakres a to nawet nie mogę w tej lini dać na luz po prostu ta wajcha nie dochodzi do końca do dekla w skrzyni między wajchą a deklem jest tak z 3 mm i nie da się dalej jej w głąb przesunąć co może być przyczyną i nie działa mi również zająć tak jak by ślizgał , swieci mi również kontrolka niskiego ciśnienia gdzie może być przeciek ? jak sprawdzić czy orbitrol nie ma przecieku ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3050    74

a przypatkiem nie próbowałeś zmienić z A na B jak traktor się toczył (jechał) :D bo to może być przyczyna ale moge się mylić a o skrzyniach się za bardzo się nie znam chociaż posiadam MF 3050 skrzynia 32/32 mi się raz zdarzył taki przypadek jak chciałem z B na A włonczyć to nie mogłem na A dzwigni do przodu ale poczekałem chwile i normalnie już wszystko było ok ale to było około 2 lat temu ale do tej pory jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@rafal3050 to normalne w czasie toczenia sie jest swego rodzaju ograniczenie żeby w locie nie zmienić i tak ma być :P A co do tego to hmm powód to za krótka ta wajcha nagle sie zrobiła czy po prostu stawia opór ? Jeśli opór no to coś w skrzyni związanego z tymi zakresami ( co dokładnie nie powiem bo nie znam się do tego stopnia ) Najlepiej niech się wypowie jakiś mechanik czy ktoś kto ma pojecie o tym :) Ewentualnie znajdź użytkownika @mariuszZDUN on jest mechanikiem może coś poradzi


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

tak wajcha stawia opur że nie dojdzie całkowicie do dekla pokrywy skrzyni


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

No to raczej coś w środku :) A co tam dokładniej jest to już niehc się wypowiada ktoś kto to przerabiał i ma jakieś pojecie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

a za zmiane zakresu z B na A w tych ciągnika odpowiada jakiś siłowniczek ? albo układ niskiego ciśnienia ? jakie powinno być sięnienie w niskim układzie ciśnienia i co jest sterowane przez ten układ ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

W tych skrzyniach AB jak i żółw zając przełączane jest ciśnieniem oleju (układ niskiego ciśnienia), więc jeżej ani jedno ani 2 nie działa to szukał bym przyczyny w układzie hydrauliki, sprawdz czy wyłącza Ci się przedni napęd, hmm ale skor pali Ci się kontrolka to on się nie wyłączy, musisz zmierzyć ciśnienia na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

jeżeli chodzi o ciśnienie to pomiar dokonuje się przed filtrem oleju ? jeżeli tam to mam tam ok 20 bar a jak przekręce kierownicą to ponad 100 bar pompa hydrauliczna była wymieniona więc raczej jest dobra gdzie jak sprawdzić czy orbitrol gubi ciśnienie ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekzz23    0

Witam jestem nowy i ma 3080 mam problem z skrzynią 32x32 brak biegów biegi przełanczam a on stoi do przodu i do tyłu .co mogło by się stać co rozbierać od czego zaczynac z góry dzieki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek49    0

Witam ja również mam problem z rewersem w 3075 skrzynia 16x16,a mianowicie chcąc jechać do przodu lub do tyłu załanczając drzwignie od rewersu muszę zwiększą siła do końca włanczać dopiero wtedy jedzie a jak normalnie to bieg nie wskakuje ,proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek1971    0

Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mam taki problem dość duży mf 3060 skrzynia 32/32 nie mogę przełożyć wajchy z zakresu B na A zakres B chodzi bez problemów a zakres a to nawet nie mogę w tej lini dać na luz po prostu ta wajcha nie dochodzi do końca do dekla w skrzyni między wajchą a deklem jest tak z 3 mm i nie da się dalej jej w głąb przesunąć co może być przyczyną, reszta działa bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1977    1

W tej skrzyni zakres z B na A przełącza się hydro mechanicznie . Najlepiej poszukać instrukcji napraw tam są rysunki i można poznać zasadę działania .Maciek 1971 jak chcesz więcej informacji to zadzwoń do mnie może będę mógł Ci pomóc .Mój numer to 792-586-392.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Kolego Maciek mam ten sam problem. Jak ciagnik jest zimny np rano to mogę przełączyć z B na A, ale jak już sie olej rozgrzeje to nie idzie przełączyć, narazie jeźdze tylko na B ale bede musiał coś z tym zrobić. Kolega doszedł już co to była za przyczyna?

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj