szlendi

MF 3070 - skrzynia biegów - problem

Polecane posty

rafik256    22

dokładnie tak jak pisze mirro... właśnie dlatego zapytałem czy wie na co ma patrzeć i czego szukać. Poza tym dokładnie opisałem jak sprawdzić tą usterkę.innej drogi nie ma.

 

EDIT:

 

NIe widziałem wypowiedzi micro16 jak pisełem swój post. Nie masz absolutnie racji to są jedne i te same widełki. W takim razie które widełki są od rewersu skoro od każdej z grup są oddzielne?? Widełek od grup A/B i od rewersu nie sprawdzisz i ich nawet dobrze nie zobaczysz jak nie rozbierzesz skrzyni od przodu.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

"Zostawmy szaleńca z jego szaleństwem" chciałoby się powiedzieć, ale przecież tak nie można bo szkoda chłopa. To są jedne widełki które poruszają tuleję przesuwną. Kiedy wykonują ruch do przodu(w kierunku sprzęgła) zazębiają tuleję z mniejszym kołem i załączają grupę B. Kiedy poruszają się w kierunku skrzyni zazębiają drugą stronę tej samej tulei z większym kołem załączająć grupęA. Załączanie odbywa się za pośrednicwem siłownika umieszconego w pokrywie bocznej skrzyni biegów. Czasem tem siłownik potrafi również zawodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

właśnie zapomniałem o siłowniku o którym wspomniał mirro. Czy te zgrzyty były tylko i wyłącznie na grupie B?? Czy nie zdarzało się czasami tak że jedziesz do przodu na B zatrzymujesz się, wrzucasz do tyłu na A i jest zgrzyt?? W takim wypadku wrzucenie do przodu na A a dopiero później do tyłu załatwiało sprawę bez zgrzytów?

Np.coś takiego mogłoby sugerować siłownik ale jeżeli teraz nigdy i w żadnym wypadku nie da się włączyć grupy B nieważne czy do przodu czy do tyłu to spadło koło zębate z wałka. Oczywiście ta diagnoza się potwierdzi dopiero po otwarciu skrzyni od przodu.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiu2007    0

jestem nowym użytkownikiem mf 3050 i mam pare pytań (problemów)np;

-przedni napęd nie wyłącza się (kontrolka nie świeci)

-koła (opony) z przodu mam 14,9 r24 tył 15,5 r38 czy to jest ok?

-z przodu na jednym z kół wyrzuciło mi olej i piasta była gorąca

proszę o odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Zdecyduj się na jakis temat bo to umożliwi sęsowne odpowiedzi.

Według producenta opony są OK.

Kiedy kontrolka świeci ,przycisk wciśnięty, napęd jest załączony.

Którędy wyrzucilo olej? Na pólosi, czy między obudową a czopem? Jeśli ten drugi wariant podnieś koło i sprawdź luz na głownych łożyskach. piasty. Jeśli nie ma sprawdź olej i zalej piastę najlepiej hipolem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Panowie jakbym tej skrzyni nie widzial zima to bym nie mowil ze jest tak, To nie jest tak ze grupa A i B chodza na jednych widelkach, do przodu i do tylu, W tym koszu sa wylacznie biegi od grupy A/R. my akurat te widelki musielismy regenerowac( i akurat sie zgodze z wami bo po wyciagnieciu kosza zobaczylismy dopiero jakie sa), Ale po zdjeciu dekla z boku wrzucalismy recznie grupe B/R. A jak sobie zajrzycie w katalog to zobaczycie ile sztuk tych widelek jest (4)

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Dobra, ja się poddaję.

Pierwsze od sprzęgla A-B

Drugie i trzecie biegi główne 1-2-3-4

Czwarte żólw- zając

Piąte jeśli masz biegi pełzające.

To są widełki na dole skrzyni

Szóste u góry nad AB , jazda przód tył.

W AB niczego się nie regeneruje, chyba że pękną, tylko wymienia końcówki widełek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego mirro, w serwisie to takie widelki troche kosztuja, a nam taki jeden spawacz je napawal i pozniej przyszlifowal, zlozylismy i chodzi dobrze, W moim MF6120 dynashift tez widelki byly napawywane i juz poltora roku sie jezdzi, serwis mi powiedzial 1300 uzywane 600-700 a za napawanie i oszlifowanie zaplacilem 100 wiec chyba roznica jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

A my dalej nie możemy się dogadać w temacie o które widelki chodzi. Końcówki tych widełek ,ślizgające się po tulei, są przymocowane śrubami i muszą się wychylać w stosunku do całych widełek, inaczej tuleja podczas łączenia dociskalaby nierówno pierścień synchronizatora, który pracowalby tylko częścią obwodu w czasie wyrównywania prędkości kół.

Rożnica jest i będzie pod warunkiem że spawacz wiedział czym napawa. A końcówki nie byly wcześniej oblane teflonem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Zdecyduj się na jakis temat bo to umożliwi sęsowne odpowiedzi.

Według producenta opony są OK.

Kiedy kontrolka świeci ,przycisk wciśnięty, napęd jest załączony.

Którędy wyrzucilo olej? Na pólosi, czy między obudową a czopem? Jeśli ten drugi wariant podnieś koło i sprawdź luz na głownych łożyskach. piasty. Jeśli nie ma sprawdź olej i zalej piastę najlepiej hipolem,

 

 

 

A z tymi oponami to nie powinno byc tak ze z przodu r24 to z tylu r34 ?? a jak przod r28 to tyl r38 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tak dokladnie mirro ja piszesz tak sa przymocowane kazde:) nie nie bylo zadnego teflonu, specjalna elektroda jakas napawywal, pozniej szlifowal i patrzyl suwmiarka zeby rowno bylo, powiedzial ze ten spaw jest mocniejszy niz calosc nie wiem ile w tym prawdy, ale jest tokarzem i spawaczem juz kupe lat wiec raczej sie zna na wytrzymalosciach materalu itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

micro mylisz się i to bardzo mocno... Nie ma czegoś takiego jak widełki A/R i B/R. To ja nie wiem jak ty naprawiasz te skrzynie skoro nie wiesz co jest od czego... Może i widziałeś tą skrzynię ale nie wiedziałeś na co patrzysz i już na pewno nie wiesz jaka jest zasada jej działania. Za zmianę grup A/B odpowiada siłownik a za zmianę kierunku jazdy ta dźwignią, którą masz w kabinie. To nie c-360 że jak przesuwasz dźwignie zmiany biegów na boki to poruszasz innymi widełkami. NIE...

Polecam przejrzenie katalogu. Tam jest napisane co do czego...

 

PS. To że na dźwigni masz napisane A/R i obok B/R to nie znaczy że w skrzyni to też tak wygląda.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego Rafik, po piersze patrzalem katalog, po drugie jeszcze raz pisze jakbym z kolega jej nie rozbieral to bym nie mowil ze tak jest. zgadzam sie z tym ze jest silownik o ktorym mowisz, ale z tymi widelkami tak jest, bo po rozjechaniu ciagnika i wyciagnieciu kosza w ktorym sa wlasnie widelki A/R bo te robilismy i innych nie ruszalismy poniewaz grupa B/R i biegi wchodzily bez problemu, tylko tam byl problem, ktory ustal po zregenerowaniu ich:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

11l67gz.jpg

 

Masz jeszcze jakieś pytania?? pokaż mi teraz które to niby widełki są A/R czy B/R bo ja tu widzę tylko A/B. Ty rozbierałeś i widziałeś to raz a ja trochę większą liczbę razy... Nie sprzeczałbym się z Tobą gdybym nie był pewien ze mam rację.

W tych widełkach nie trzeba nic napawać... jak napisał mirro wystarczy wymienić te "kamienie" oznaczone cyfrą 21. Jeżeli się przy czymś upierasz to sprawdź najpierw dokładnie czy masz rację... Tak jak napisałem wcześniej może i to widziałeś ale nie masz pojęcia na co patrzyłeś i do czego to służy... a już całkowicie nie masz pojęcia na jakiej zasadzie to działa.

Jeżeli chcesz wiedzieć to w lewym górnym rogu masz ten wałek i nakrętkę o której mówiłem. Zaraz za nią jest koło zębate od grupy B a następne jest od grupy A . Myślę że to by było na tyle w temacie.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21
8a4b355e49d94445med.jpgChodzi mi o te co chodza tam gdzie nr 18, Wiec jedno pytanie do kolegi rafika jeszcze, Wytlumacz mi czemu jak te widelki wyjelismy, nie bylo tych kamieni zadnych srubek tylko pelen odlew, i skoro to te same widelki sa od A/B to powiedz czemu na B bylo dobrze bez zgrzytow a na A zgrzytalo przy wlaczaniu tak juz ze nie dalo sie wlaczyc, i dopiero po regeneracji ich wszystko wrocilo do normy. Gdy je wyjelismy to jakbys zobaczyl to nie tylko byly na koncach wytarte tylko po calosci sie darly. Ja zwracam CI honor bo faktycznie jakby dobrze sie przyjrzec schematowi to A/B jest, Nie bedziemy sie klocic bo forum jest raczej od pomocy a nie od sprzeczek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

To są widełki od zmiany kierunku jazdy przód- tył i faktycznie na nich nie ma kamieni a pracują prawie całym obwodem. A zauważyliście taki mały wałek, w tel obudowie i jeszcze jedno kolo zębate? To właśnie one powodują możliwość jazdy do tyłu. Na dolnym wałku nie ma takiego zestawu więc odpada też możliwość zmiany A-R czy B-R, według przyjętego przez Was nazewnictwa. Wam nie zgrzytało A czyB wam zgrzytał rewers i jazda do przodu.

Tu nie ma co się kłócić, tu trzeba przyjąć świat jaki jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

No tak bylo takie cos:) ale nie zmienia faktu to ze bylo tak jak pisze tzn przyjmijmy B jako szybsza jazde, a A jako wolniejsza bo tak jest jakby nie patrzac, To czemu na szybszej zarowno do przodu jak i do tylu chodzilo wszystko dobrze, a na wolniejszej kupa zgrzytu w obu kierunkach??? dopiero problem ustal bo zrobieniu tych widelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

ze względu na to ze widełki zmiany kierunku jazdy obsługiwane są przez system dźwigienek. W zależności od tego jaka grupa jest włączona inaczej jest przenoszony ruch dźwigni na widełki. Kiedy widełki się przytrą ruchy dźwigienek w położeniu A są niewystarczające aby umieścić w odpowiednim miejscu pierścień przesuwny. Ot cały sekret... Zwróciłeś uwagę na te dźwigienki przykręcone do dekla?? Widziałeś co się dzieje jak ruszasz dźwignią na boki?? Zrobione jest to właśnie tak ponieważ ruch dźwigni na boki steruje zaworem, który jest nad tym srebrnym sworzniem przechodzącym przez dekiel. Zawór ten z kolei steruje działaniem siłownika od grup biegów.

No i właśnie pomimo tego że dźwignia rusza sie na boki musi cały czas mieć możliwość poruszania widełkami zmiany kierunku jazdy i do tego masz system dźwigienek. Gdyby było to zrobione tak jak np w c-360 to tylko na jednej z grup mógłbyś zmieniać kierunek jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

O tym silowniku to wiem ze takie cos tam jest, i czytalem ze w czasie jazdy nie powinno sie przekladac tych grup bo to niezbyt zdrowe jest. Przygladalem sie jak to chodzi:) Teraz juz wiem jak to jest :) dobitnie mi to wytlumaczyles:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiu2007    0

rafal88 A z tymi oponami to nie powinno byc tak ze z przodu r24 to z tylu r34 ?? a jak przod r28 to tyl r38 ??

 

ktoś mi napisał że rozmiar z przodu jak mam felge 24 to opna ma być 14,9 a tył jak mam felge r 38 to opona 15,5 wtedy ten zestaw jest kompomobilny czy coś takie jeszcze była opcja 13,6 r24 tył 13,6r38 wybrałem pierwszy wariant choć nie miałem przekonania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek221    0

Siema mam mf 3060

Problem jest w tym ze gdy załączę B-działa wszystko BR-działa wszystko (jest taki dzwiek dziwny ale on juz byl jak go kupiłem) A-działa AR-włącze bieg powoli ruszam podjade ze 2 metry i jest zgrzyt i ciagnik stoi w miejscu. Nie wiem co moze byc poniewaz stało sie to po zimie w zime działało przed zima tez a teraz nie :( A zółw i zając wgl nie działa jest ciągle na zółwiu (tylko to tez nie działa od kad go kupilem)

Co może być przyczyną ??

 

 

 

Z tym zolwiem i zajacem to musisz zobaczyc czy wgl prad dochodzi do elektromagnesu, a jak dochodzi wykrecic i zobaczyc ta zwore czy sie gdize nie zaciela. Mozesz rowniez to sprawdzic zamieniajac kable np, zdjac ten od przerzucanie a na jego miejsce blokade mechanizmow i wtedy przyciskiem od blokady zobaczyc czy zmieni na szybsza. a z tymi predkosciami A to niestety bedziesz chyba musial rozjechac ciagnik i dostac sie do skrzyni i popatrzec czy cos sie nie poluzowalo lub gdzies za bardzo nie wytarlo

 

 

 

Powiem tak prad do elektromagnesu dochodzi a nie wychodzi . A z tym rozjechaniem to niedawno był rozjezdzany bo robilismy półośkę do koła zamoachowego i tam było wszystko w porządku

Edytowano przez Jurek221

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Z tym zolwiem i zajacem to musisz zobaczyc czy wgl prad dochodzi do elektromagnesu, a jak dochodzi wykrecic i zobaczyc ta zwore czy sie gdize nie zaciela. Mozesz rowniez to sprawdzic zamieniajac kable np, zdjac ten od przerzucanie a na jego miejsce blokade mechanizmow i wtedy przyciskiem od blokady zobaczyc czy zmieni na szybsza. a z tymi predkosciami A to niestety bedziesz chyba musial rozjechac ciagnik i dostac sie do skrzyni i popatrzec czy cos sie nie poluzowalo lub gdzies za bardzo nie wytarlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

mam podobny problem MF3060 na pozycji A działa tylko rewers a na B tylko do przodu !!!!! w czym jest problem czy należy również rozpoławiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj