szlendi

MF 3070 - skrzynia biegów - problem

Polecane posty

szlendi    0

Witam

Mam ciągnik Massey Ferguson 3070 autotronic

skrzynia biegów: 4 biegi podstawowe + żółw/zając + Rewers A i B

Mam następujący problem. Wszystkie biegi wchodzą, jak puszczam sprzęgło to ciągnik nie rusza, tylko słychać jak coś rzęzi, trze. Po zdjęciu klapki z boku ze skrzyni biegów, można ręcznie włączyć bieg i ciągnik jedzie.

Dzieje się tak na wszystkich biegach.

Znajomy mechanik przyjechał, ale nie zna się na tym za bardzo i chce ściągać instrukcję.

Proszę o pomoc i podpowiedź co może być tego przyczyną i jak to naprawić.

Z góry dziękuję

szlendi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

Hej,

kolego mam dla ciebie dwie wiadomości (najprawdopodonbniej bo pewności to nigdy nie ma)dobrą i złą. Złą jest taka ,że będziesz musiał rozjechać ciągnik a dobra to taka że najpewneij nic się nie popsuło tylko popuściła taka duża nakrętka

co trzyma synchronizatory zakresów(AiB) od przodu ciągnika. Ma ona zabezpieczenie ale najpewniej je ścieła. Kidyś u Korbanków mi powiedzieli że jak oni robią remonty skrzyń to ją leciutko przyłąpują spawem żeby nie puściła. Myślę że to może być to:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BEZET    0

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

[/quo

Jeśli zgrzyta tylko na jednym biegu to pada synchronizator, nie powinno sie nigdy przełączać kierunku jazdy podczas toczenia sie ciągnika ( nawet powershift-y ) wiem z doświadczenia co sie w tedy w skrzyni dzieje ( naprawiam je potem :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMIN    0

WITAM POSYPALA SIE MI SKRZYNIA CZY MA KTOS MOZE INSTRUKCJE I MOGLBY MI PRZESLAC NA MEJLA TE STRONY JAJ TAM WSZYSYKO WYGLADA BYLBYM WDZIECZNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

co dolega tej przesuwce?? jeżeli masz problem z właczeniem grup biegów może wystarczy wymienić same kamienie w przesuwce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frankhwdp    0

Witam posiadam massey ferguson 3070 i nie działa mi zając i niewiem jaka jest przyczyna jest tak ze jest na chwile ładnie pieknie a potem nie ma i jest zułw i niewiem co zrobis jak ktoś wie to prośił bym o pomoc

 

Z gury dzięki

Edytowano przez frankhwdp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Frankhwdp mam rozumiec ze nie chodzi Ci polbieg tak?? a nie jest przypadkiem tak ze dopiero jak olej CI sie rozgrzeje i chodzi ten zajac na wyzszych obrotach a przy nizszych sam sie wylacza

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frankhwdp    0

jak włączam na zająca to jedzie wolno mozna włączyć polbieg czyli działa ale tez nieraz z rana włączam zająca to wyskakuje i zgrzyta coś w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Czyli nie rozchodzi sie o polbieg z tego wychodzi co piszesz. Mam rozumiec ze skrzynia jest A,B i na tych B mozna by to nazwac zajacem, jak wrzucisz to wyskakuje? i do tylu jak wlaczysz tak samo sie dzieje? bo jesli tak to byc moze widelki masz juz wytarte bedziesz musial rozjechac ciagnik i je po prostu z regenerowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

mam maly problem

jak naciskam sprzeglo to wydaje ono taki jek ale jak jest zimny to nie jak sie rozgrzeje to wtedy

jest to mf 8120

i wydaje mi sie ze najczesciej pojawia sie on na A

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3080mf    0

witam POMOCY!!!

w MF 3080 przy włączeniu biegu B lub R coś w skrzyni zgrzyta i nie jedzie,

bieg 1,2,3,4 i A,R działa bez problemu

co rozbierać gdzie szukać problemu ? :(

Edytowano przez 3080mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Witaj:) Kolega po 13 tys mth w mf 3050 mial ten sam problem tylko ze z predkosciami A kupa zgrzytu i nic wiecej, juz wgl nie dalo sie ich wbic, po rozebraniu okazalo sie ze widelki wytarte. Na Twoim miejsu to spuscil bym olej pierw odkrecil ten dekiel z prawej strony i zobaczyl czy ta srubka ktora trzyma widelki sie gdzies nie poluzowala, a po drugie to same widelki zobacz jak wygladaja, jesli okaze sie ze bardzo wytarte no to niestety czeka CIe troche roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Jak można ocenić stan czegoś czego nie widać? A co jeszcze ( może niepokojącego zauważyliście w przekladni A-B) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3080mf    0

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

 

dekle zdejmowałem i tam jest dobrze brak luzu na widełkach,a nawet wyjełem ten dekiel z pompo tam też nic ciekawego nie widać. jak rozumiem muszę rozpołowić ,a czy muszę wyciągać widełka zeby dojść do rewersu ? ps. sprawdzałem widełka te które dostałem ręko

Edytowano przez 3080mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Tak jak myślalem. Nie wiecie czego szukać, gdzie to się znajduje, ani jak to sprawdzić. W temacie o EHR podawalem link do strony z instrukcją warsztatową. Pobrać dział Transmission, popatrzec , podumać wyobrazić sobie gdzie to może być w maszynie i najważniejsze połuchać rady RAFIKA.

Nic nigdy nie jest do końca takie na jakie wygłąda - szczególnie w przypadku zsynchronizowanych skrzyń biegów i luzów między jej elementami.

A wogóle to głowa do góry, to nie czary!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

No ja bym sie z wami tak do konca nie zgodzil bo nie tak dawno z kolega robilismy przy takiej skrzyni, i po zdjeciu dekla 2 pary widelek widac podajrze tylko tej trzeciej nie Od grupy A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego mirro ale on pisze ze na predkosciach B mu nie chodzi a te widelki akurat widac, tante nie widoczne sa od predkosci A. Ale juz mniejsza z tym i tak czeka go troche roboty przy tym masseyku, bo bez rozjezdzania sie nie obedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj