Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURDUS - cała prawda o tym oleju


120 odpowiedzi na ten temat

#41 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 08 wrzesień 2010 - 21:59

TURDUS - cała prawda o tym oleju Jest też CD 15W40 (superol falco), używam go od około 10-lat w 3512-wymiana co 250-300mth.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURDUS - cała prawda o tym oleju Dzisiaj, 15:59
  •  

#42 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 09 wrzesień 2010 - 09:19

TURDUS - cała prawda o tym oleju

Z tego co ja wiem to nie powinno się wlewać leprzej jakości oleju niż był jeżeli to gorszy , żeby nie wymył nagaru z układu korbowo tłokowego i żeby nie powstało bicie* ( tak mnie w szkole uczyli)

To polecam zmienić szkołę, bo powtarzanie mitów o wyciekach itp. po wlaniu lepszej jakości oleju jest żenujące. Ja do wszystkich swoich samochodów leję oleje syntetyczne mimo że wcześniej zalane były półsyntetykiem, albo mineralem.
Jak kogoś nie stać na porządny olej to będzie takie farmazony prawił, że się bicie pojawi :D - to dopiero nowina, silnik (traktor) pracujący na nagarze.

#43 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 09 wrzesień 2010 - 11:07

TURDUS - cała prawda o tym oleju kolego jedną z wielu zalet olei syntetycznych są ich bardzo dobre właściwości wypłukująco-myjące i jeżeli zalejemy stary silnik jeżdżący od wieków na mineralnym, to naturalna koleją rzeczy jest to że zniknie nam szlam i resztki które uszczelniały nam stare uszczelki i pojawią się wycieki...

#44 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 wrzesień 2010 - 13:33

TURDUS - cała prawda o tym oleju A ja już kiedyś pisałem o tym... :D

(...)

Nie wiem czy API określa minimalne TBN oleju (liczba zasadowa), generalnie zależy to od konkretnego oleju, im większy TBN tym większa moc myjąca i neutralizująca, co przekłada się na możliwość wydłużenia okresu między wymianami, gdyż taki olej może zneutralizować więcej kwaśnych produktów spalania oraz dłużej zmywać i utrzymać w zawiesinie produkty utleniania i inne zanieczyszczenia w oleju.

(...)

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było :D Warto sobie zapamiętać że jak silnik ma wycieki to nie jest temu winien olej tylko niesprawne, przegrzane uszczelniania :D Niezbyt wiekowemu motorowi nic takiego nie grozi, co by mu nie wlać.

(...)

Co do wycieków to jest różnie, sam olej też zawsze oddziałuje na uszczelki w pewnym zakresie (są wytyczne w normach ACEA), jak ma mniejszą lepkość po rozgrzaniu to i większą tendencje do przesączania, resztę robi stan uszczelek.

(...)

Klasa jakościowa to nie tylko własności myjące ale także szereg innych takich jak odporność na ścinanie, odporność na pienienie, odparowalność, stabilność lepkościowa, itd. ogólnie wiele rzeczy mających wpływ na sprawność i żywotność silnika.



#45 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 09 wrzesień 2010 - 14:50

TURDUS - cała prawda o tym oleju

kolego jedną z wielu zalet olei syntetycznych są ich bardzo dobre właściwości wypłukująco-myjące i jeżeli zalejemy stary silnik jeżdżący od wieków na mineralnym, to naturalna koleją rzeczy jest to że zniknie nam szlam i resztki które uszczelniały nam stare uszczelki i pojawią się wycieki...



Tak tak, słyszę to od lat. A najczęściej te bajki powtarzają ci, których maszyny/samochody pracują na tanich mineralach, a mimo to pocą się. Do tego większość z nich uważa, że stary silnik musi się pocić, bo jest stary.

Skoro producent mojego samochodu/maszyny zaleca olej syntetyczny to dlaczego ja mam lać półsyntetyk? Argument że motor ma już 10 lat jest dla mnie idiotyczny. Kupując auto nigdy nie pytałem czym zalany jest silnik, od razu wymieniałem na taki jaki zaleca producent, a zwykle jest to pełen syntetyk.
Nawet jeśli pojawi się jakikolwiek wyciek, to diagnoza jest prosta - uszczelnienie do wymiany - ale nie dlatego, że został wlany olej syntetyczny, tylko dlatego że jest już stare i trzeba je wymienić. Tylko proszę już nie pisać, o jakiś luzach, bo się kabaret robi.

Każdy ma trochę inne podejście, ale jeśli ktoś woli jeździć na najtańszym oleju i starych, pocących się uszczelnieniach to proszę niech nie wmawia innym, że zalewanie lepszym olejem motoru grozi katastrofą.
Rolnictwo idzie do przodu, maszyny posiadają coraz bardziej wyżyłowane, a przy tym coraz bardziej termicznie obciążone silniki, bardzo mi przykro, ale trzeba odstawić stare nawyki i zacząć stosować się do zaleceń producenta w kwestii stosowanych olejów.
Tak czy siak, każdy zrobi jak uważa. Ja zawsze byłem zdania, że lepszy olej staremu silnikowi nie szkodzi, nawet kosztem wymiany kilku uszczelnień na nowe.

Temat ładnie wyczerpał kolega Mirasek.

#46 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 09 wrzesień 2010 - 16:15

TURDUS - cała prawda o tym oleju Castrol kłamie? punkt 6 http://www.castrol.c...ntentId=7001110

#47 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 wrzesień 2010 - 16:29

TURDUS - cała prawda o tym oleju http://www.agrofoto....31-ursus-c-330/

Jakby taki silnik zalać olejem z wyższej półki to sądzę, że wystąpiła by w nim istna rewolucja :D

#48 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 wrzesień 2010 - 16:54

TURDUS - cała prawda o tym oleju "Miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących jest liczba zasadowa (powszechnie stosowany skrót TBN). Liczba zasadowa jest wyrażana w mg KOH/g. TBN mówi nam również o zdolnościach neutralizacyjnych oleju."
cytat z opracowania Andrzeja Dudka - Oleje Smarowe Rafinerii Gdańskiej

Całkowita liczba zasadowa (TBN) wg ASTM 2896 - z kart produktów na stronie Castrola:
Magnatec 15W40 - 8,0 mg KOH/g
Magnatec 10W40 - 8,0 mg KOH/g
Edge 5W40 - 7,6 mg KOH/g
Edge 0W40 - 6,6 mg KOH/g

...tak żeby nie było że sam sobie to wymyśliłem :D Co do informacji na stronie Castrola to po jej przeczytaniu można stwierdzić że nagar jest zjawiskiem pożądanym w silniku... Castrol pisząc o olejach mineralnych niskiej jakości ma zapewne na myśli np. Selektol SC (TBN 3,5) albo Superol CA (TBN 1,5), w przeciwnym wypadku sam by sobie przeczył, przykład wyżej :D Napisze do nich maila, ciekawe co powiedzą w tej kwestii.

Tutaj moja mała rewolucja...
przed - http://img130.images...1/p1020639l.jpg
i po - http://img717.images...46/p1020740.jpg

#49 Share CaptOOrniC

CaptOOrniC

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:O-ca
  • Zainteresowania:Nowinki techniczne :)

Napisany 09 wrzesień 2010 - 18:08

TURDUS - cała prawda o tym oleju No to dobra wiem teraz jakie mam do wyboru odmiany Superolu, a teraz przydał by się jakiś konkret: Który wybrać aby można było na nim śmiało zrobić 200 motogodzin bez większej szkody dla jednostki napędowej ??? :D

A może jednak coś innego ?

Silnik nie jest stary ma niecałe 7 lat , pierwsze 3 pracował na takim samym typie oleju jak został zalany w fabryce, po skończeniu się zapasu dostał Superol i przy regularnych wymianach pracuje na nim 4 lata, więc moim skromnym zdaniem nagaru pewnie trochę ma , ale jak by go wypłukało to mu to nie zaszkodzi a nawet pomoże (czysty układ olejowy przyczyni się do lepszego smarowania silnika a więc pozytywnie wpłynie na jego żywotność [nie jestem specjalistą ale takie mam zdanie ])
Sprzedam Ursusa 912

#50 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 09 wrzesień 2010 - 18:24

TURDUS - cała prawda o tym oleju na temat castrrola moge mowic bardzo dluuuugo. Niestety w nie najlepszym swietle. Nigdy nie podoba mi sie barwa oleju po przejechaniu kilkuset oleju po wymianie. To ze castrol robi szlam z klawiatury to jest juz dawno stwierdzone. Jednak ostatnio doweidzialem sie ze tyle syfu na dnie miski to tylko chyba ten olej potrafi robic.... ja juz nigdy nie wleje castrola do zadnego samochodu. Teraz probuje Agipa polsyntettyk do starej audiczki ze zdrowym silnikiem 2.3 :D Nie boje sie ze bedzie sie pocil.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURDUS - cała prawda o tym oleju Dzisiaj, 15:59
  •  

#51 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 wrzesień 2010 - 19:07

TURDUS - cała prawda o tym oleju

Ostatnio zastanawiam się z ojcem nad zmianą oleju w Zetorze 3320, ma ona ponad 3000 motogodzin , rocznie robi 500-600 godzin, zalany jest Superolem cc30, wymienianym średnio co 120 h .A teraz do setna sprawy. Zależy nam na zalaniu go olejem który mógłby śmiało przepracować 250-300 godzin bez wymiany. Zminimalizowało by to koszty serwisu i odstępy między wymianami (w sezonie nasilonych prac to nawet co 3 tygodnie trzeba zalewać nowy olej ) A teraz moje pytanie : czy Turdus nadaje się ?, ile można na nim pracować bez wymiany? , czy jest może jakiś inny , dobry i nie drogi olej spełniający wyżej wymienione parametry ?

http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_ciezarowe,1,106.html Aprobata Zetora(i nie tylko),parametry nie gorsze niż Turdus,koszt w sieci sklepów Selgros to nie całe 50zł/5l.

#52 Share kris19911

kris19911

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Motoryzacja, komputery
    KPK kumurun team

Napisany 11 wrzesień 2010 - 14:09

TURDUS - cała prawda o tym oleju @CaptOOrniC wg mnie przesadzasz z tak częstymi wymianami, Zetor względnie szybko bije MTH więc wymiana SUPEROLA CC może spokojnie 200 MTH pracować. Natomiast Ja w Pronarze Turdusa wymieniam co 250 MTH (z początku sobie przespałem wymianę 350mth i lepkość oleju była bardzo marna... ale teraz przy regularnych wymianach olej do końca wymiany moim zdaniem niewiele traci) , a gwarantuje że to co najmniej 500 mth Zetora

#53 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 19 wrzesień 2010 - 16:12

TURDUS - cała prawda o tym oleju @ b0gdan

Castrol akurat robi tylko dobry marketing a ich oleje są takie sobie.

#54 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 20 wrzesień 2010 - 19:32

TURDUS - cała prawda o tym oleju sam nie używam Castrola, tylko Mobila, a do ciągnika leje Totala, a Castrola podpowiedziało mi Google ;)

#55 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 21 wrzesień 2010 - 20:02

TURDUS - cała prawda o tym oleju KiedyS rozmawiałem ze znajomym który zajmuie się wymianą oleji róznych marek powiedział że turdus to jest w sumie olej najgorszy z podobnych typu delvac rimula i takie tam. Swoją drogą dziwie się ludziom kupującym sprzęt za spore pieniądze, że oszczędzają na oleju max kilkadziesią zł. Ja w sprinterze i mf-ie używam oleju shell rimula ultra 10 w 40. W sprinterze taki lał serwis w mf sam zaczołem go lać nie wiem na jakim był wcześniej.
Co do wycieków i bicia (normalnie rewelacyjna teorja o tym biciu) czasy gdy silniki składano na uszczelki z korka lub kartonu po butach juz mineły i pojazdy te skończyły w hutach lub leżą gdzieś pod płotem. Napewno w silniku który zostal złożony fabrycznie lub przez kogos kto ma o tym pojęcie nic nie wycieknie podobnie jeśli chodzi o luzy itd jeśli juz są żaden olej ich nie skasuje. Są to teorie z czasów kiedy wchodziły syntetyki i nikt za bardzo nie wiedział co to będzie.
Co do czystości silnika nie zalezy to tylko od oleju ale np paliwa itd. Duzym plusem zaastosowania półsyntetyku nawet w starszym ciagniku jest łatwiejszy rozruch zimą.
Co do przechodzenia w starszych silnikach na lepszy olej to oczywiscie nie powinno się tego robić ale tylko w tych które praktycznie chodzą już resztkai sił. Jeśli silnik jest ok bez problemów można przejść z minerału na półsyntetyk.

#56 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 21 wrzesień 2010 - 20:49

TURDUS - cała prawda o tym oleju

turdus to jest w sumie olej najgorszy z podobnych typu delvac rimula i takie tam

Moje pytanie - dlaczego? :D

#57 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 22 wrzesień 2010 - 05:52

TURDUS - cała prawda o tym oleju Bo mechanik wujka syna stryjeczniej ciotki tak powiedział :D

#58 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 22 wrzesień 2010 - 13:00

TURDUS - cała prawda o tym oleju hubertuss
Te twoje opinie i tego znajomego mechanika są niewiele warte. Nic się nie zmieniło w technologii smarowania, oprócz powszechnego wprowadzenia olei syntetycznych. Mogę wskazać mineralny, który parametrami nie ustępuje syntetykowi, tylko go nie kupisz z powodu ceny. Powiedz dlaczego są produkowane oleje o podwyższonej lepkości do starszych i zużytych silników.

#59 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 wrzesień 2010 - 08:42

TURDUS - cała prawda o tym oleju Do starszych silników to może zbyt ogólne pojęcie, oleje wyższej lepkości (np. SAE 50, 20W50) mają zastosowanie do silników zużytych czy mocno zużytych lub silników pracujących przy dużych obciążeniach termicznych, gdzie średnia temperatura oleju w misce jest wyższa od nazwijmy to "standardowej". Stary nie zawsze oznacza zużyty :D

Silnik skonstruowano pod określoną lepkość oleju, oczywiście z jakąś tam tolerancją, ale istnieje pewne optimum dla niego, dlatego jeżeli jest w dobrej kondycji i pracuje w typowych warunkach, to bez względu na wiek czy przebieg należy się tego optimum trzymać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURDUS - cała prawda o tym oleju Dzisiaj, 15:59
  •  

#60 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 wrzesień 2010 - 10:53

TURDUS - cała prawda o tym oleju Przytoczyłem opinie kolegi, którego firma zajmuje się wymianą między innymi oleji różnych producentów w pojazdach ciężarowych maszynach rolniczych i autach osobowych parametrów raczej nie chciało mi się porównywać. Co do silników zużytych nie oszukujmy się gęstym olejem sprawy nie załatwimy silnik ma luzy konstrukcyjne określone przez producenta gdy ich wartości zostaną przekroczone silnik nadaje się do naprawy lub gdy ta jest nie oplacalna na złom. Ratowanie sytuacji gestszym olejem czy motodoktorem prowadzi czesto do jeszcze większych zniszczeń i kosztów napraw.

Podobne tematy