wariatpolowy

Ursus wyrzuca wodę z chłodnicy...

Polecane posty

Sadek    1115

Miałem różne uszczelki zakładane, ale widziałem komplet do turbo co miał część otworów zaślepione a ja mam z turbo i uszczelkę mam jeszcze inną (cześć otworów jest zaślepiona).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

Kolego uszczelek jest kilka rok produkcji nie ma znaczenia, może ten przewód co idzie do chłodniczki jest za nisko miałem podobny przypadek z U-1004, uszczelek kilka i po żadnej nie było większej różnicy pomogło podniesienie przewodu wyżej, czy z termostatem czy bez to nie było różnicy wysadzał wodę.

 

 

ten przewód co idzie do chłodniczki pod zbiorniczkiem na płyn hamulcowy?? nie jestem weteranem mniejwiecej kumam ten sprzęt-rozbiebrałem go moze w całosci z 10 razy. wiec proszę o wyrozumiałość

 

dzięki za zajęcie sie tym tematem. a wiec pisze dalej:

 

Zakrzewiak - wode wyrzuca dopiero podczas pracy gdy ciągnik się zagrzeje -choć az tak nie powinien- normalnie nie ma problemów np podczas transportu czy prac podwórkowych- gdy ma ciężej dopiero zaczynają sie dziac te cyrki. rok temu pamietam orałem nicm w nocy przy +2 stopniach i nie było kłopotów. zapytam sie pracownika który smigał nim kilka lat czy słychac bąbelki w chłodnicy po zgaszeniu silnika - wnioskuję ze sugerujesz ze w jakiś sposób powietrze dostaje sie do układu np przez zdmuchana uszczele lub krzywą głowicę. wyniucham ten temat albo poprostu odpowiem na to pytanie jak go złożymy do kupy. teraz zimą bedzie mi cięzko sprawdzić czy się grzeje. ale zrobie co trzeba jak narazie.

 

zamierzam włożyć do niego uszczelkę z wszystkimi otworami o grubosci 1,5mm ; chodnica jutro pójdzie na carcher do czyszczenia( co do chłodnicy to powiem że była wymieniona dlatego,że na starej chłodnicy działo się tak samo a nawet jeszcze gorzej-nowa nieco pomaga w chłodzeniu nowe to nowe ale i tak boli go cos innego wiec nie przykłuwałbym takiej uwagi do chłodnicy - ale mimo to profilaktyka górą-> przeczyszcze ją sumiennie. chce jeszcze cofnąć rozrząd na srodkowy znak. moze jakiś pegerus kiedyś chciał go podrasować i teraz mamy takie problemy.

 

kolega pisął cos o wentylatorach - no mam tam jeden wentylator z 8 smigłami za chłodnicą.

w łączniku gumowym między termostatem a pompą jest metalowa tulejka - sprawdzałem

 

jeżdził zawsze na wodzie, ale teraz przed wlaniem petrygo jeszcze tej zimy wyciągne termostat zaleje jakiś środek który kolega tu wspominał i przeczyszcze z 2 razy cały układ.

 

co do kątów wtrysku - zielono mi.

 

czy jest jakiś sposób wykluczenia krzywej głowicy? ile to bedzie kosztować i czemu tak drogo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

dzisiaj dobralismy się do rozrządu. zamierzamy cofnąć o jeden frezik pompe wtryskową aby opóźnic dawke paliwa( maszyna jest bardzo zrywna i jak to mówi nasz pracownik doświadczony człowiek z PGR-u ,,strasznie dziwnie chodzi" i nie chodzi tutaj u luzy zaworowe. dopasowalismy znaki zębatek na rozrządzie i pytane jest nastepujące - w którą cyferkę na zębatce od p.wtryskowej przesunąć znak ? sa tam 3 cyferki 4,5,6. znak jest w 5 są dwie możliwosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

O 5 to nie słyszałem i nie widziałem.4 to silnik 4 cylindry a 6 to 6 cylindrów.Masz stuk silnika detoniczny bo jeśli tak to masz przyspieszony zapłon.Nie masz problemu z tłumikiem.Nie wygina się i przepala.

Ja w mojej 1224 miałem problem z rozrządem.Niby ok a nie chodził jak powinien.2 lata walczyłem i dopiero jak zmieniłem koło rozrządu wa wale to się uspokoiło.Przepalał mi tłumiki i pękał wałek w pompie wtryskowej. ,lub sprzegiełka.

Najlepiej włożyć bolca w koło zamachowe i ustawić zapłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jak był przyspieszony to już wszystko jasne czemu się grzał silniki turbo mają specjalnie zapłon opużniany żeby detonacja nie następowała zbyt wcześnie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

tak dokładnie!!! numeru 5 nie ma. ale sa 3 pozycje i na skrajnych jest 4 potem puste miejsce które nazwałem 5 bo skrajne po drugiej stronie jest 6. ustawiony jest na 5 czyli nieopisanym srodkowym. no można powiedzieć ze to dosyć charakterystyczny rzękot silnika. wydaje sie taki zdrowy i energiczny - ale to złudne.. przestawiny na pozycję 6 o jeden ząbek zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekręcając zębatką od pompy wtryskowej - czyli cofnięcie jak mniemam bo koło zamachowe kręci się przeciwnie do wskazówek zegara patrząc z miejsca operatowa w kabinie podobnie jak i ta wlasnie zębatka. czy dobrtze myślę? opóźnienie wtrysku o jeden ząbek to przesunięcie w kierunku przeciwnym do roboczego? czy jakies pomocne sugestie w tej zagmatwanej sytuacji?

 

tomek 73 - problemów z tłumikiem nie było...troche kopci na niebiesko-szaro jak jest zimny lub gdy sie przygazowuje - oleju nie bierze. inne traktory mają dymek taki czarnawy. czy to dla niego normalne? sa tez problemy z zimą z odpalaniem - długo trzeba gada kręcić podczas gdy nasz drugi 1222 pali w 2-3 sekundy - sądzę ze to przez turbo - moze jest jakiś sposób zeby palił szybciej? boje sie ze jak teraz cofniemy wtrysk pompy to juz całkiem bedzie meksyk zeby go odpalić...juz nie bedzie można zalewać go ciepłą woda bo petrygo wlejemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Teściu tak miał ale w 385.Koło przestawione o ząb.Chodziła ale szły uszczelki pod głowicą.Dymu nie puściła nawet jak się ją zaduszało.Silnik miał odgłos detoniczy.Pompa była na max do bloku.Po przestawieniu o ząb wszystko było dobrze a pompę ustawiło się na znak.

16 ma tłumik prosty a ja w 1224 miałem tłumik przykręcany z boku

Po przestawieniu zapal ją bez pokrywy rozrządu.

W 16 to może być przyczyna przegrzewania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaibuk75    0

Trzeba prawidłowo ustawić początek wtrysku - najlepiej ustawiając koło rozrządu na pompie tak jak powinno być czyli na znak "6" i ewentualnie zmienić zębatkę na pompie wtryskowej tak aby dało sie ustawić prawidłowy początek wtrysku - do tego dobrze działający termostat i czysta chłodnica i będzie OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

Trzeba prawidłowo ustawić początek wtrysku - najlepiej ustawiając koło rozrządu na pompie tak jak powinno być czyli na znak "6" i ewentualnie zmienić zębatkę na pompie wtryskowej tak aby dało sie ustawić prawidłowy początek wtrysku - do tego dobrze działający termostat i czysta chłodnica i będzie OK.

 

 

 

to koło ustawimy więc na pozycję 6. ewentualnie zamienić zębatke na pompie wtryskowej? która to zębatka? gdzieś od strony pompy? czy pozmianie na znak 6 mogą być kłopoty z odpaleniem? trzeba jakoś ustawiać pompe paliwową? z tego co wem lep;iej tego nie dotykać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Teraz to powinno być dobrze.Tryb to masz na pompie.Sprzęgiełko zakładane na pompę przykręcane nakrętka na klucz 17 lub 19mm.zależy co mieli to zakładali.Sciągniesz je specjalnym ściągaczem lub dwoma montówkami.Między pompę a trybik.Z tego co się orientuję to tych sprzęgieł to jest parę typów.Niektóre mają 1 ząb różnicy ale one idą do starych typów pomp i do 385.Od klina licząc to 7 lub 7 zębów.Później masz na sprzęgiełku numery bite 5/8 lub 5/4 lub całkiem bez oznaczeń.Te z numerami to szły do 360 i Zetorów.a bez były w ursusach ale i spotykało się z oznaczeniami.

Osobiście to ci radzę złożyć rozrząd i zapalić.Bez dekli.Nic się nie stanie a będziesz coś wiedział jak chodzi.Troszkę oleju się rozchlapię.

Jak będzie problem z odpaleniem albo zapali i będzie dziwnie chodziło to problem. .

Ale według mnie to powinien zapalić bez problemu.

Co do zmiany trybu na pompie to nie bój się tego bo to żadna filozofia.I nie prawdą jest że tego lepiej nie ruszać.Tam nic nie ma,to samo co w 360.Niekiedy problem jest trafić dobrze,ale jak dobrze popatrzysz i ustawisz to za pierwszym razem trafisz.

Jak będziesz miał problem to dzwoń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

zawsze patrzysz od strony przodu silnika a nie od tyłu i wał kręci się w kierunku zgodnym z zegarem w silniku benzynowym przyspieszenie jest zgodnie z rychem wału a opużnienie w kierunku przeciwnym w dieslu jest odwrotnie jak pompa idzie w kierunku obrotów w tym przypadku do silnika bo jest z lewej strony w 360 od silnika zapłon jest opużniany, natomiast jak pompę dajemy w kierunku przeciwnym do obrotów silnika czyli w dużych oddalamy od silnika a w360 zbliżamy wtedy przyspieszamy zapłon


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

no powiem tak. dzisiaj go złozylismy. wsio chodzi ok. cięzko go zagrzać teraz zimą. zresztą nie ma obciązenia. okaże sie w praniu wiosną albo dopiero w sierpniu. ustawilismy też początek wtrysku przekręcając na kadłubie pompą paliwową jak kolega tutaj wspominał. pali mysle ze dobrze. pompe oddalalismy od silnika zeby mniejwięcej początek wtrysku pokrywał sie z 1 dziurką na kole zamachowym. dzieki za pomoc napisze jak sie sprawuje w pracy za pare miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Kolega sadek ma racje zobacz czy termostat sie nie zacial do jesli sie zacial to nie bedzie otwieral obiegu cieczy i non stop bedzie ci gotowalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GelFred    0

no chłopaki - powiem tak. wiadomość mam dobrą. chodzi jak ta lala. w polu dałem mu ognia zeby go sprawdzić. ni chu chu nic sie nie grzał i nie wyrzucał wody. idzie jak ruski przecinak. dzięki Panowie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob1    0

Witam, jestem posiadaczem ciągnika jak w temacie, pojawił sie problem w postaci nadcisnienia w układzie chłodniczym. Objawia sie to wyrzucaniem płynu przelewem pod korkiem w chłodnicy, zdarzyło się również wyrwanie węża idącego od chłodnicy do kranu spustowego u dołu pod blokiem silnika. Ciągnik nie przegrzewa się, nie ma śladów zanieczyszczenia oleju płynem chłodniczym czy tez płynu w układzie chłodniczym olejem. Czy ktos na forum ma pomysł jak rozwiazać problem? z góry dziekuję za wszelkie pomysły i propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

możliwe że uszczelka pod głowicą,,,


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Raczej na pewno uszczelka. U mnie też tak było to bez korka z chłodnicy jeżdziłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też byłbym gotów zwalić wszystko na uszczelkę lecz na początek radzę wyjąć chłodnicę i wyczyścić żebra z kurzu i pyłu gdyż to właśnie on może zatykać szczeliny i uniemożliwiać poprawne chłodzenie.

Powinno ustąpić przegrzewanie się silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Na chłodny silnik zalej wodę, odpal i jeśli wywali przez chłodnice to albo uszczelka albo termostat jeśli masz ??. Najpierw wywal termostat jeśli masz potem uszczelka, może być też zawalona chłodnica jeśli jeździsz na wodzie to może być zakamieniała i wtedy też może nie być chłodzonka

Edytowano przez kamin60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

jak kolega wyżej pisze zalej wodą chłodnice tyle że na maxa na równo z korkiem odpal ciągnik i obserwuj wodę, jeżeli będą wydostawały się buńki powietrza to uszczelka na 100% wslnięta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob1    0

Dzięki za podpowiedzi, wychodzi na to, że wydmuchało uszczelkę bo pojawiły sie objawy o których piszecie, w poniedziałek zaczynam naprawiać, jak skończę dam znać czy faktycznie tak się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Kolego a przypadkiem nie opuścił ci się przewód od wymiennika (chłodnicy oleju ) do pompy wodnej.

 

Miałem taką przypadłość, po wymianie ww. węża pewien czas było OK. po pewnym czasie pojawiły się podobne objawy, uszczelka była wymieniana i zero poprawy (zresztą na uszczelce nie było widać uszkodzeń) dopiero problem się usunął jak podniosłem przewód z 5 cm do góry (też każdy obstawiał uszczelkę a jednak się mylił).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob1    0

Witam,dzieki za wszelkie sugestie i porady, rację mieli "obstawiający" wydmuchanie uszczelki pod glowicą. Wczoraj awaria została usunięta i przy okazji sprawdziło się porzekadło:"Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło" po zdjęciu pasków okazało się, że do wymiany jest również pompa wodna...nawet nie chcę myśleć co by się nawyrabiało jakby to się ujawniło np w orce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was chce zakupić  6stke byłem oglądać ursusa 1014 oraz 1614 i 1224 oraz 1634 i wszystkie miarka wyrzucają krople oleju jak miarkę się wyciągnie czy ma tak być ? Czy jest coś nie tak ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj