Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 16 kwiecień 2010 - 21:22

SILNIKI DEUTZ @luk2782
U mnie jest to samo. W nocy widać biały dym. Turbo (Schwitzer) już regenerowałem i oleju jak narazie nie ubywa. Ale lekkie dymienie pozostało. Myslę, że jednak trzeba by zajrzeć do wtryskiwaczy...


Co do Turdusa to połowa maszyn budowlanych i z 1/3 ciężarówek w Polsce na nim jeździ i nie słyszałem aby nikt narzekał.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 13:38
  •  

#42 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 21:32

SILNIKI DEUTZ @Arek ciezko uslyszec narzekania, bo ewentualne szkody, ktore moglby przyniesc turdus w porownaniu do np. castrola beda widoczne po 10 latach uzytkowania, wiec nikt nie jest w stanie w sumie tego sprawdzic :)
natomiast podstawa to czesta zmiana oleju i to zapewni prawidlowa ochrone.

pamietam jednak, ze reklama castrola edge (kuzaj w niej wystepowal) nie byla calkowita bujda i zostaly przeprowadzone badania w ekstremalnych warunkach. rzeczywiscie edge spisal sie lepiej od swoich konkurentow, bez unikalnej formuly, takze moze cos w tym byc, ale nie ma co swirowac.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#43 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 21:43

SILNIKI DEUTZ @Brzozak, więc jeśli mój ciągnik całą zimę stoi nie używany, ale za to w sezonie jest często użytkowany na "krótkie podjazdy" to sensowność stosowania 10w40 nie jest aż tak duża, no i jeśli ma to się pocić czy cieknąć to tym bardziej, no ale konkretnie, bo nie mogę się patrzeć na tego akrosa turbo 15w40 za jedyne 22zł/l za zwykły olej, no to JAKI olej polecanie do lambo r3 15w40, to ten shell rimula, czy co innego na prawde dobrego?

#44 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 16 kwiecień 2010 - 21:55

SILNIKI DEUTZ Rimule masz prawie połowe tańszą, za 20L chcą 250zł na allegro. Ja go stosuje jak pisałem od 10 lat w silnikach Deutz'a, w ładowarce gdzie Perkins też go lałem. I nienarzekam.

#45 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 22:02

SILNIKI DEUTZ shell rimula R3 X 15w40 tak, to mobil delvac dokładnie tyle co shell :) (który lepszy? :) )

ps. skoro już o olejach, to kto mi powie czym różni się ten mobil devac do mobila super M, czy shell rimula od shell helix super diesel, ceny podobne wszystkei do diesla 15w40 więc czym się różnią?

#46 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 16 kwiecień 2010 - 22:12

SILNIKI DEUTZ Rimula jest do maszyn budowlanych i rolniczych ogólnie przemysłu, helix super diesel jest do samochodów osobowych wg strony Shella.

#47 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2010 - 07:30

SILNIKI DEUTZ http://www.lubrico.p...files/R RIM.pdf To teraz shell powprowadzał nowe nazwy, po staremu to interesuje mnie kwestia czy styknie ten R3 czy R4 oraz czy R4 (nowa nazwa Rimula Super) API CI-4 to nie za dobry olej jak teraz mam API-CF, w ogóle czy o poceniu się o którym wyżej wspomniane w związku ze zmianą na półsyntetyk to decyduje tylko te API, czy inne walory półsyntetyków, API-CH-4 byłby wystarczający do dojca z turbem- tak?

#48 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 17 kwiecień 2010 - 09:37

SILNIKI DEUTZ @brzozak2
Dobry olej w wysilonym silniku to podstawa. Ale akurat turdus zwłaszcza powertec to bardzo dobry olej i niczym się nie różni poza nazwą od zachodnich olei o takiej samej specyfikacji. Znam osoby, które robią koparkami po blisko 1500mth rocznie koparkami i po 100kkm rocznie ciężarówkami i od wielu lat używają turdusa i silniki mają w bardzo dobrym stanie.

@Ferdek07
W nowym silni nie ma co się obawiać pojawienia wycieków po zmianie oleju.



Btw. jaki powinien być luz zaworowy w BF6M1013C ?

#49 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2010 - 20:31

SILNIKI DEUTZ

A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

http://www.forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=14976
Markowe oleje to duże ryzyko trafienia podróbki, szczególnie jak się tanio kupuje na allegro, może i najlepszy ten turdus, przynajmniej tego nikt nie podrabia he he (chyba nie podrabia ;) )

#50 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 17 kwiecień 2010 - 21:19

SILNIKI DEUTZ Kolego Ferdek wybierz się do Chełma do ExOil tam mają bardzo duży wybór olejów, ja np kupowałem u nich oleje Total, te same które sprzedaje Korbanek i zalewa do Fendta i MF-a. Maja tam i mineralne i półsyntetyki, mogą tez dobrać zamienniki filtrów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 13:38
  •  

#51 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2010 - 23:06

SILNIKI DEUTZ http://www.lotos-ole...ndex-id-69.html to może półsynetyk turdusa, (może ktoś wie od kiedy to sprzedają? ) albo turdus powerstec semisyntetic, narobili nowych typów tego turdusa, a dlaczego ten powerstec chociaż półsynetyczny to jest 15w40?

#52 Share juzekxbigxarm

juzekxbigxarm

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 18 kwiecień 2010 - 11:21

SILNIKI DEUTZ @Arek jak biały dym to bierze olej, jak niebieski to leją wtryskiwacze.

#53 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2010 - 12:48

SILNIKI DEUTZ mi sie zawsze wydawalo troche inaczej ;)
bialy - woda
czarny - paliwo
niebieski - olej
tak generalizujac.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#54 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 18 kwiecień 2010 - 12:58

SILNIKI DEUTZ w zasadzie w dieslu czarny dym przy zwiększaniu obrotów i dużym obciążeniu (oczywiście w nie dużej ilości) to normalne.
Czarny, to tak jak pisze kolega brzozak2: układ zasilania.

#55 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 18 kwiecień 2010 - 12:59

SILNIKI DEUTZ Z tymi kolorami to różnie bywa, niebieski to olej ale również lejące wtryskiwacze....

#56 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2010 - 13:03

SILNIKI DEUTZ do tej pory przy lejacych wtryskach spotkalem sie tylko z czarnym dymem, mocno czarnym i duzo go ;)

przy turbo moze byc czasem jakas watpliwosc, ale to zalezy co ukleknie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#57 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2010 - 17:58

SILNIKI DEUTZ wracając do tematu olei to ja już nic nie rozumiem, @AGEPOWER napisał że akros turbo to olej API-CF, no to poszedłem do garażu zerwałem naklejkę z bańki akrosa i tam jest tak:
SAE 15W40 . ACEA E7/E5/E3 . API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF no i reszta to dopuszczenia no i poniżej
CODE 2255 5015 a na stronie seleni CODE 2253 to w końcu ten akros turbo to jest api CF czy CI?

#58 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2010 - 18:46

SILNIKI DEUTZ CI.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#59 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2010 - 19:20

SILNIKI DEUTZ CI no fajnie jak płące 22zł/l to powinien być CI, ale dlaczego na stronach internetowych podają kod oleju code 2253, a na mojej bańce jest code 2255, na niemieckiej stronie seleni jest coś tam pogmatwane (słabo po niemiecku rozumuje) ale że ten code 2253 to z 2005r a obecny to code 2255????
te oleje seleni niby made in italy na bańce to rozlewane we włoszech czy u nas są paskudzone?
znalazłem na włoskiej stronie tak jak ma być ;)
http://www.flitalia....prod/Itemid,25/

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 13:38
  •  

#60 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1397 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 18 kwiecień 2010 - 20:25

SILNIKI DEUTZ w moim DFie w nocy jak włącze swiatła na dachu to też widać jakiś dym w sumie to chyba silniki bez FAP tak mają wkońcu to diesel,sam sie zastanawiałem czy coś jest nie tak ale w prawie nowej koparce JCB też tak jest i nawet w NH7060 to znaczy że tak ma być,bo w dzień to tylko dama widać jak sie gazu da albo szybko rewers włączy,takie jest moje spostrzeżenie.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy