Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#401 Share Jarecki88

Jarecki88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 czerwiec 2016 - 08:47

SILNIKI DEUTZ

Panowie mam problem z silnikiem 1000.6AT. Generalnie chodzi dobrze, zapala od strzału, w duże mrozy zapala jako jedyny traktor na wsi ale od jakiegoś czasu ma problem z mocą.  Bardzo szybko spada z obrotów, pod obciążeniem słabo się wkręca. Na biegu jałowym czasami słychać minimalne falowanie obrotów. Generalnie mimo, że powinien mieć prawie 130KM, jedzie się jakby miał ze 100KM. Końcówki wtryskiwaczy wymieniłem profilaktycznie po tym jak jeden wtryskiwacz zaczął lać. Wydaje mi się, że silnik dostaje za mało paliwa bo jak spada z obrotów, po prostu żeby ginął pod górę z pługiem to nigdy nie puścił dymku. Nigdy. No i do tego jakoś mało pali, tylko przez to, jak mu jest ciężko to dość szybko rośnie temperatura oleju. Czy można samemu podnieść dawkę paliwa? Silnik ma elektroniczny regulator obrotów i pompy jednosekcyjne. 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 05:39
  •  

#402 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 27 czerwiec 2016 - 16:31

SILNIKI DEUTZ Przecież to nie jest silnik Deutza.

#403 Share Jarecki88

Jarecki88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 czerwiec 2016 - 21:36

SILNIKI DEUTZ Ale Deutz miał podobne konstrukcje i być może ktoś wie, jak poradzić sobie z tym problemem. Nie wpadłeś na to?

#404 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 27 czerwiec 2016 - 21:42

SILNIKI DEUTZ

A filtry wymieniałeś? Bo tak piszesz o końcówkach że profilaktycznie ,a o filtrach paliwa nic. Sprawdzałeś czy do paliwo do pompy dostaje się bez przeszkód? Czy nic nie jest zatkane?


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#405 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 27 czerwiec 2016 - 22:25

SILNIKI DEUTZ Ja nie widzę podobieństwa zupełnie różne konstrukcje. Już szybciej mu do Hatza. Wykręc korki z wydechu powkręcaj czujniki EGT. I zdaj relacje.

Edytowany przez Laval, 27 czerwiec 2016 - 22:29.


#406 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 19 lipiec 2016 - 22:29

SILNIKI DEUTZ

Mam problem z F6L913 w kombajnie- nagle zaczął łapać temperatury - podejrzewam termostat - czujniki zmienione - pytanie czy kupi go w normalnych pieniądzach? przedumałem żeby dać sprężynę odwrotnie tak aby cały czas puszczał na chłodnicę a nie w obieg - eksperymentował ktoś takie rozwiązanie? Laval pomyśl  ;)



#407 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2016 - 23:04

SILNIKI DEUTZ Dasz odwrotnie to zamkniesz obiektu na chłodnicę. Jak nagle to co się stało. To napewno F6L a nie BF6L? Termostat możesz sprawdzić podgrzewając go w oleju czy się otwiera. Tam wusuwa się trzpień przesłaniają szczeliny w chłodnicy. Ciecz idzie tam gdzie lżej chyba że ją zmusisz. Termostat dział inaczej niż taki wodny w samochodzie. Pokaż czujnik. Masz jeden dwa czy trzy? Jeden od przegrzania w głowicy jest zawsze pozostałe opcjonalnie w zależności od potrzeby na zegar. Może być w głowicy albo w oleju w podstawie filtra.

#408 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 20 lipiec 2016 - 06:03

SILNIKI DEUTZ

F6L 913 121 KM. Jak bym znał skok tego trzpienia to bym podłożył coś żeby od razu olej szedł na chłodnicę tylko pytanie czy gęsty olej jej nie uszkodzi? Czujniki mam 2 - w chłodnicy i w głowicy - oba oddalone max od wentylatora 


Edytowany przez pawel885, 20 lipiec 2016 - 06:06.


#409 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 20 lipiec 2016 - 07:34

SILNIKI DEUTZ Skok około 1cm, może troskę więcej. Gęstość oleju prawie nie zależy od temperatury. A chłodnica jest certyfikowana na 10bar. Dokładnie jak piszesz czujnik jest na 1 czasem 2 cylindrze. Sprawdź pasek i wentylator, do tego czujnik zerawnia paska. Te silnik chodzą w Afryce i sprawne się nie grzeją. Poświęć latarką od spodu w chłodnicę i sprawdź w ten sposób jej drożność

#410 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 20 lipiec 2016 - 08:32

SILNIKI DEUTZ

Paski są dwa w bdb stanie niedawno zmieniane, mam go już z 15 lat, zegar dziwnie zeskalowany - przy 90stC już czerwona kreska i do niej się zbliżała wskazówka podczas pracy, nagle w ubiegłym roku zaczął łapać 100-105stC wg zegara , nie pomogło dokładne przedmuchanie ( robiłem to codziennie w żniwa) no i ciąłem tak, jedyny pomysł to ten termostat - olej idzie górną rurką a nie przez chłodnicę i dla tego się grzeje, Chłodnica drożna - czyszczona powietrzem, 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 05:39
  •  

#411 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 20 lipiec 2016 - 08:55

SILNIKI DEUTZ Dziwne bo do 120 stopni powinno być zielone pole. Podłuż nakrętkę pod termostat co go przesunie na pracę. Powinno ci wejść M10-12.

Edytowany przez Laval, 20 lipiec 2016 - 15:01.


#412 Share witek88

witek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 10:06

SILNIKI DEUTZ

Witam, mam problem z silnikiem Deutza, chodzi on w ładowarce zettelmayer a model to F4L1011T, problem polega na tym że do ropy przedostaje się olej silnikowy, a ten oczywiście ginie z silnika, w czasie jazdy szosą ok 30 km poszło jakieś 4L. Silnik jest na 4 oddzielnych pompkach i to na nie padło pierwsze podejrzenie, oddałem je do firmy która się na tym dobrze zna i stwierdzili że owszem sekcje są już wyrobione ale wszystko jest szczelne i nic takiego nie powinno mieć miejsca.

Ma ktoś jakiś pomysł którędy olej może iść do ropy? 

Pompkę paliwa raczej odrzucam bo wtedy sytuacja jest odwrotna, znaczy ropa idzie do oleju. 



#413 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 13:52

SILNIKI DEUTZ Nie ma silnika F4L 1011 T chyba że masz na myśli silnik doładowany to wtedy jest BF4L 1011. W każdym razie w tym silniku nie ma możliwości przedostania się oleju do paliwa. Skąd zresztą wpadłeś na taki pomysł? Silnik spala olej. Jeżeli masz doładowany to może być turbo. Odkręcasz zaslepkę w kolektorze ssącym przystawiasz rękę i patrzysz czy nie pojawią się plamki oleju. Typową przypadłością tego silnika jest uszczelka pod głowicą. Ponieważ silnik jest chłodzony olejem, to chłodziwo czyli olej dostaje się do cylindra i jest spalany. Przy małym ubytku nie będzie kopcił na niebiesko jak się już rozgrzeje.
Albo też został przegrany. Też będzie brać olej. Lub po prostu się zużył. To proste i tanie silniki, w zamierzeniu konstruktora jednorazowe. Ile masz już godzi pracy i czy coś robiłeś.

#414 Share witek88

witek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 17:15

SILNIKI DEUTZ

Robiłem kapitalny remont silnika jakiś rok temu, z opisu przez telefon zdanego przez właściciela (ubyło sporo oleju, kopci i stracił moc) też postawiałem na uszczelkę lub turbo, zdjąłem kolektory z turbina a tam sucho jak pieprz więc zabrałem się za demontaż głowicy, odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia i poleciała ropa koloru oleju, dalsze oględziny ropy wykazały że te 4l oleju jest w ropie, olej jest czarny jak smoła.

To tłumaczy kopcenie i ubytek mocy, ale w jaki sposób owy olej dostał się do ropy? 

Kiepski żart operatora wykluczam, znam właściciela itd.



#415 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 18:06

SILNIKI DEUTZ Masz ori pompkę paliwa? Nawet gdyby olej się dostawał do paliwa to będą to niewielkie ilości. ON się zakoloruje ale nie ubędzie ci go w ilości które zauwazysz. Jedyny Deutz który mógł kolorować paliwo to 1012/1013 z pompkami z Czech. Bez wpływu na pracę silnika i zużycie oleju. Wlej kieliszek przepracowanego oleju do bańki z 20 litrami ON będziesz zdziwiony jaki czarny się zrobi.

Edytowany przez Laval, 25 lipiec 2016 - 18:08.


#416 Share witek88

witek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 18:17

SILNIKI DEUTZ

Można dodać tu jakoś zdj? chętnie dodał bym tego co zastałem w zbiorniku paliwa, robię to codziennie więc mój błąd  rozpoznania oleju w ropie można pominąć...

Faktycznie to FB4L1011T, moja literówka bo większość robię 912.



#417 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 19:07

SILNIKI DEUTZ Zdjęcia można dodać przez załącz plik, silnik BF a nie FB a 912 ma to samo oznaczenie. Z tym że nie ma tam turbo więc i literki B. T na końcu nie potrzebne i nie ma go tam. Była kiedyś w oznaczeniach servisowych potwierdzając B. Literka B świadczy o turbo.

#418 Share witek88

witek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 20:02

SILNIKI DEUTZ

Ok, na tabliczce znamionowej jest dokładnie BF4L1011T, ale myślę że literówki nie wnoszą nic do tematu przedostającego się oleju do ropy.

IMAG0075.jpg

IMAG0076.jpg


Edytowany przez witek88, 25 lipiec 2016 - 20:09.


#419 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2016 - 23:26

SILNIKI DEUTZ

1. cz dymi spalonym olejem?

2 czy ściągałeś również kolektor wydechowy i czy dymi z każdego cylindra ?

3.jeśli w silniku jest jest wszystko w oryginale ,to nic nie zostaje innego jak pompka choć ciężko w to uwierzyć.

 

 

 

 

 

 


Edytowany przez autoostrowski, 25 lipiec 2016 - 23:29.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 05:39
  •  

#420 Share witek88

witek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów

Napisany 26 lipiec 2016 - 00:06

SILNIKI DEUTZ

1. Z racji tego że w ropie jest olej to jak silnik był zimny kopcił potężnie, jak się rozgrzał było nieco lepiej.

2. Kolektor zdjęty razem z turbiną, kopci z każdego, na żadnym nie ma oleju

3. Silnik jest cały ori, sam go naprawiałem i przez rok było wszystko ok. Chodzi Ci o pompkę zasilającą czy jedną z pompek wtryskowych?

 

Pompki wtryskowe są w tej chwili poddawane regeneracji, wymiana sekcji, wg firmy która to naprawia wszystko było szczelne.

Po prostu analizuję wszystko żeby oddać sprzęt w 100% sprawny, bo jak wiadomo jest sezon i musi pracować 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy