Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#381 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 06 marzec 2016 - 21:37

SILNIKI DEUTZ Nigdy nie zakończył. Silniki chłodzone są do tej pory ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 01:56
  •  

#382 Share Nismo

Nismo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2016 - 22:01

SILNIKI DEUTZ

to zdawało mi się że już w traktorach nie montują tego typu silników z uwagi na emisje spalin a tu jednak się myliłem, a może byś podał w jakich modelach stosują je



#383 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 06 marzec 2016 - 22:07

SILNIKI DEUTZ

Nie tyle emisję spalin co hałas, chodzi Ci o chłodzenie powietrzem domyślam się...



#384 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 06 marzec 2016 - 22:37

SILNIKI DEUTZ Silniki 912/913 zabiła emisja spalin. Ich następcą to 914.

#385 Share Nismo

Nismo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2016 - 21:25

SILNIKI DEUTZ

tak chodziło mi o silniki chłodzone powietrzem,tylko szkoda że tak mało producentów traktorów poszło tą drogą i nie rozpowszechnił się ten rodzaj chłodzenia, 

a ten 914 to w czym był montowany? 



#386 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 08 marzec 2016 - 18:32

SILNIKI DEUTZ W traktorach nie widziałem. Z resztą jakie to ma znaczenie silnik to silnik.

#387 Share Nismo

Nismo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2016 - 20:51

SILNIKI DEUTZ

silniki chłodzone powietrzem nie były tańsze w produkcji?chyba gdzieś czytałem na ten temat



#388 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2016 - 21:14

SILNIKI DEUTZ

Jeśli jest chłodzony powietrzem to jest problem z pobraniem np.centralnego ogrzewania do kabiny trzeba kąbinować z olejem ogólnie to były bardzo dobre motory.



#389 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 08 marzec 2016 - 22:04

SILNIKI DEUTZ

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu



#390 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 08 marzec 2016 - 22:11

SILNIKI DEUTZ

Problemu z ogrzewaniem żadnego nie było z racji tego ze jest chłodnica oleju od której jest odprowadzana temperatura również przez olej na chłodniczkę do kabiny czyli tak samo jak w wielu innych przypadkach chłodzonych płynem. Co do nierównomiernego zużycia się cylindrów można polemizować z racji tego że ten efekt występuje również w silnikach chłodzonych  cieczą z racji tego że najchłodniejszy płyn dopływa na na pierwszy cylinder od chłodnicy ogrzewając się dociera do ostatniego i ponownie wraca na wymiennik ciepła. Po wielu naprawach różnych silników mogę stwierdzić że wszystko zależy od tego jak kto dba o sprawność układu chłodzenia niezależnie czy jest to chłodzenie cieczą czy powietrzem.


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 01:56
  •  

#391 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 08 marzec 2016 - 22:42

SILNIKI DEUTZ

silniki chłodzone powietrzem nie były tańsze w produkcji?chyba gdzieś czytałem na ten temat

 Ceny podobne nawet większe dla chłodzonych powietrzem 

Jeśli jest chłodzony powietrzem to jest problem z pobraniem np.centralnego ogrzewania do kabiny trzeba kąbinować z olejem ogólnie to były bardzo dobre motory.


Jasne kompilator niesamowity. Dla wody potrzeba tylko krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. A dla oleju aż krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. Że już nie wspomnę o wersjach fabrycznie dla malkontentów wyposażonych w wymiennik ciepła olej/woda. Właśnie po to by myśleli że mają silnik chłodzonych wodą. Nie wspomnę o możliwości nagrzania kabiny ciepłym powietrzem od silnika. Co było dość popularne w niektórych zastosowaniach do lat 80  

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu

Pierwszy wcale nie miał najlepszego chłodzenia, a ostatni najgorszego. Spujrz na rozkład temperatur i to gdzie są wkręcone czujniki temperatury. W Deutz-u masz kierownicę powietrza pomiędzy cylindrami więc różnica temperatur pomiędzy cylindrami jest bardzo niewielka. Dodatkowo pamiętaj że w tych silnikach sporo ciepła odbiera olej i to naprawdę sporo.

#392 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 08 marzec 2016 - 23:14

SILNIKI DEUTZ

Naprawiałem F6L913 i  różnica zużycia między pierwszym a szóstym cylindrem była w widoczna. Czujnik jest na szóstym dlatego właśnie że osiąga najwyższą temperaturę



#393 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 08 marzec 2016 - 23:25

SILNIKI DEUTZ Czujnik jest na drugim cylindrze a nie na szóstym. Sporo zależy oczywiście przy zużyciu od użytych części złożenia no i eksploatacji.

#394 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 08 marzec 2016 - 23:52

SILNIKI DEUTZ

W kombajnie mam na szóstym, on pierwszy przekroczy dopuszczalną temp, żadnych kierownic powietrza nie ma, jest tylko chłodnica oleju. Czytałem kiedyś o ciągnikach eicher i dla tego poruszyłem problem chłodzenia, nie sprzeczaj się bo nie masz racji , i nie porównujcie chłodzenia cieczą do powietrza bo tu powietrze wydostaje się na zewnątrz i ostatni cylinder ma go najmniej, a tam ciecz krąży i temperatura jest bardziej równomierna



#395 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2016 - 19:31

SILNIKI DEUTZ

Eicher to były też  bardzo dobre maszyny.



#396 Share MichaBoguszewski

MichaBoguszewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 24 czerwiec 2016 - 23:29

SILNIKI DEUTZ

Witam!

jeśli można podłączyć się do tematu mam problem z silnikiem F4L912.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że pluje czarną sadzą a dzisiaj przy upałach zaczął sam gasnąć.

Po zgaśnięciu są duże problemy z odpaleniem trzeba poczekać aż trochę ostygnie i w tedy dopiero odpala.

Czy ktoś jest w tanie podpowiedzieć mi gdzie szukać rozwiązania problemu?



#397 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 czerwiec 2016 - 06:20

SILNIKI DEUTZ Zacznij sprawdzać układ paliwowy wtryskowy. Bo to w nim leży przyczyna.

#398 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 czerwiec 2016 - 06:20

SILNIKI DEUTZ

Wtryski, pompa do regeneracji



#399 Share MichaBoguszewski

MichaBoguszewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 czerwiec 2016 - 15:08

SILNIKI DEUTZ

Pompa była regenerowana jesienią 2015 czyli wtryski muszę sprawdzić


Edytowany przez MichaBoguszewski, 25 czerwiec 2016 - 15:08.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 01:56
  •  

#400 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 czerwiec 2016 - 15:56

SILNIKI DEUTZ Pompa i wtryski daje się w komplecie. Wtrysk nie powoduje zgaśnięcia. A to że była kiedyś regenerowaną nie oznacza że teraz jest dobra. Jak ci znowu stanie polej ją wodą i zobacz jak wtedy pali.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy