Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#21 Share luk2782

luk2782

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borszyn k. Góry
  • Zainteresowania:Kazda porażka jest nawozem sukcesu!

Napisany 14 kwiecień 2010 - 07:23

SILNIKI DEUTZ Mam ciagnik DF 165 Mk3 z silnikiem BF6M1013 (dokładnie symbolu nie pamietam) w kazdym bądz razie 6 cyli 7,1l pojemnosci. przy pracy w nocy zauwazyłem ze dymi. w dzien tego nie widac, ale w nocy przy włączonych swiatłach na dachu to widac. Ciagnik ma 8,5 tys mtg zastanawiam sie nad wymiana pierścieni. mam tez problem ze spreżarka przy silniku bierze mi olej, nie duzo bo któras setke na 10-15 mtg. Zastanawiam sie nad naprawa tego podzespołu.
Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)
szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 22:52
  •  

#22 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 14 kwiecień 2010 - 08:15

SILNIKI DEUTZ jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.
Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

#23 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2010 - 08:54

SILNIKI DEUTZ Ciekaw jestem, w silniku deutz 2012 w ciągnikach df agrofarm jest z prawej strony filtr oleju dość wysoko, chyba równie wysoko z głowicą i czy jak sprawdzamy poziom oleju to należy odczekać i na zimnym silniku sprawdzać czy zaraz po zgaszeniu, bo z tego filtra spływa chyba z 1l oleju i wtedy jest ponad poziom na bagnecie, serwisanci na przeglądzie twierdzili że ma być właśnie ponad stan i odnośnie tego filtra oleju, jest wysoko z takim jakby ślimakiem w środku i od tego filtra z pod spodu idzie gumowy wężyk do misy olejowej dziwnie to jest zrobione żeby obok silnika wisiał sobie gumowy wężyk 30cm, czy zerwanie tego wężyka spowodowało by szybko "wygonienie" oleju silnikowego? Czy tam od filtra szybko przepływa olej?
No i jakie filtry poza orginalnymi deutz stosować do tych silników? mann, donaldson?

#24 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 14 kwiecień 2010 - 09:19

SILNIKI DEUTZ olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

#25 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2010 - 12:26

SILNIKI DEUTZ A jaki najlpeszy olej do deutz, np. akros turbo jest OK?
Co do tego wężyka od filtra do misy jakby się uszkodził, to jak już błyśnie kontrolka od ciśnienia smarowania silnika, to już z silnikiem będzie nie ciekawie? jak jest zbudowana ta chłodnica oleju, to olej zanim trafi do filtra przechodzi przez tą chłodniczkę czy to jest jakiś osobny obieg?

#26 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 14 kwiecień 2010 - 12:59

SILNIKI DEUTZ czy to jest silnik z Common Rail? jakie jest dokładnie oznaczenie typu? Mogę podrzucić na e-maila więcej szczegółowych informacji dotyczących doboru oleju, tylko muszę znać dokładnie typ (chodzi głównie o odpowietrzenie skrzyni korbowej - czy jest otwarte, czy zamknięte i czy jest CR czy starszy).

#27 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2010 - 17:02

SILNIKI DEUTZ BF4M 2012 CE 56T nie jest na CR, chciałbym zmienić olej na tańszy polski

#28 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 16 kwiecień 2010 - 08:01

SILNIKI DEUTZ do tego silnika polecałbym olej półsyntetyczny 10W40. Bez wskazywania żadnej konkretnej marki (byle nie TURDUS - mam złe doświadczenia). DEUTZ wymaga tylko, żeby olej wg klasyfikacji API miał oznaczenie CH, CI lub CJ (nie niżej).

#29 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 08:07

SILNIKI DEUTZ jeśli już kilka lat jest zalewany akrosem turbo 15w40 to zmiana na innego producenta na syntetyczny nie jest szkodliwa? No i 10w40 jest dużo produktów na rynku co wybrać?
ps. jakie płyny chłodzące czy może być petrygo lub inny tańszy płyn tylko częściej zmieniany?

#30 Share luk2782

luk2782

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borszyn k. Góry
  • Zainteresowania:Kazda porażka jest nawozem sukcesu!

Napisany 16 kwiecień 2010 - 08:08

SILNIKI DEUTZ

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.
Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

dym jest koloru białego. w dzien wogóle tego nie widac. Co do spreżarki wiem ze jest "trafiona bo w butli zbiera mi sie olej. wiem ze jest ona firmy WABCO znalazłem numery w ich katalogu koszt naprawy(tłok + pierscienie )ok 700zł
Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)
szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 22:52
  •  

#31 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 16 kwiecień 2010 - 13:09

SILNIKI DEUTZ

jeśli już kilka lat jest zalewany akrosem turbo 15w40 to zmiana na innego producenta na syntetyczny nie jest szkodliwa? No i 10w40 jest dużo produktów na rynku co wybrać?
ps. jakie płyny chłodzące czy może być petrygo lub inny tańszy płyn tylko częściej zmieniany?

ten akros ma specyfikację API CF. To jest najgorszy olej, jaki można stosować do tego typu silnika, a na dodatek należy go wymieniać co 250 godzin. Dobry półsyntetyk (API CG, CH, CI, CJ) 10W40 można wymieniać co 500 godzin. Chyba w związku z tym nie opłaci się stosować taniego oleju. Polecam MOBIL DELVAC, SHELL RIMULA.

Płyn też wymienia sięco 2 lata, więc nie ma sensu ryzykować tanich marek. PETRYGO to minimum.

dym jest koloru białego. w dzien wogóle tego nie widac. Co do spreżarki wiem ze jest "trafiona bo w butli zbiera mi sie olej. wiem ze jest ona firmy WABCO znalazłem numery w ich katalogu koszt naprawy(tłok + pierscienie )ok 700zł

proponuję sprawdzić wtryskiwacze i ciśnienie sprężania w cylindrach. Sprężarka może wysysać olej z silnika poprzez odmę. Jak jest zanieczyszczony filtr powietrza, task się dzieje. Odpowietrzenie skrzyni wchodzi do kolanka przed turbo i tam też zasysa sprężarka powietrza. Stąd może się przedostawać olej do kompresora, zwłaszcza przy brudnym filtrze. Przwidłowe ciśnieni sprężania dla tego silnika 32-38 bar na zimno.

#32 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 16 kwiecień 2010 - 15:04

SILNIKI DEUTZ RIMULA ale która R3 czy R4? Bo ja właśnie leje Rimule ale do Deutz'ów chłochodzych powietrzem 913 i 912.

#33 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 16 kwiecień 2010 - 15:09

SILNIKI DEUTZ

RIMULA ale która R3 czy R4? Bo ja właśnie leje Rimule ale do Deutz'ów chłochodzych powietrzem 913 i 912.

R3 jest wystarczająco dobra. R4 to raczej samochodówka, do fitrów sadzy i katalizatorów.

#34 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 16 kwiecień 2010 - 15:17

SILNIKI DEUTZ Oki dzięki. Ten olej to już kilka dobrych lat stosuje, może z 10 nawet będzie. A wymiana co ile bo robimy co 250-300h.

#35 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 16 kwiecień 2010 - 18:32

SILNIKI DEUTZ

Oki dzięki. Ten olej to już kilka dobrych lat stosuje, może z 10 nawet będzie. A wymiana co ile bo robimy co 250-300h.

250 - 300 godzin dla silnika chłodzonego powietrzem to w sam raz :) . tak trzymać.

#36 Share szymon1804

szymon1804

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 19:02

SILNIKI DEUTZ A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

#37 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 19:02

SILNIKI DEUTZ he, żeby to ten akros turbo 15w40 był tani 22zł/litr!!! czy po 800mtg można zmienić olej z tego 15w40 akrosa na jakiś 10w40? serwisant nie polecał mi takich zmian

#38 Share powsinoga

powsinoga

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 16 kwiecień 2010 - 19:42

SILNIKI DEUTZ

ten akros ma specyfikację API CF. To jest najgorszy olej, jaki można stosować do tego typu silnika, a na dodatek należy go wymieniać co 250 godzin. Dobry półsyntetyk (API CG, CH, CI, CJ) 10W40 można wymieniać co 500 godzin. Chyba w związku z tym nie opłaci się stosować taniego oleju. Polecam MOBIL DELVAC, SHELL RIMULA.

Płyn też wymienia sięco 2 lata, więc nie ma sensu ryzykować tanich marek. PETRYGO to minimum.


proponuję sprawdzić wtryskiwacze i ciśnienie sprężania w cylindrach. Sprężarka może wysysać olej z silnika poprzez odmę. Jak jest zanieczyszczony filtr powietrza, task się dzieje. Odpowietrzenie skrzyni wchodzi do kolanka przed turbo i tam też zasysa sprężarka powietrza. Stąd może się przedostawać olej do kompresora, zwłaszcza przy brudnym filtrze. Przwidłowe ciśnieni sprężania dla tego silnika 32-38 bar na zimno.

500 mtg przy polskim zaśiarczonym paliwie czy to nie za dużo

#39 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 20:13

SILNIKI DEUTZ 500 mtg w nowych ciągnikach gdzie mtg to godziny zegarowe to wcale nie tak dużo :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 22:52
  •  

#40 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2010 - 21:20

SILNIKI DEUTZ

czy po 800mtg można zmienić olej z tego 15w40 akrosa na jakiś 10w40? serwisant nie polecał mi takich zmian

mozna. jedyne co moze sie zdarzyc to, ze zacznie sie pocic, wtedy albo bedziesz musial zlikwidowac przecieki, albo znow wrocic do mineralnego.

natomiast sensownosc stosowania syntetycznych czy polsyntetycznych olei w maszynach, ktore pracuja w wysokim stopniu zabrudzenia jest dosc marna. lepiej czesciej zmieniac olej niz lac lepszy (tzn drozszy). na zime oplaca sie zalac lepszym olejem, jesli codziennie uzywasz ciagnika.

A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

kurde w samochodzie mam slabszy olej.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy