Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#341 Share wpz

wpz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2015 - 19:52

SILNIKI DEUTZ

Witam.Mam pytanie co może być przyczyną że w Agrotronie K-420 po odpaleniu z nocy i w dzień kontrolka smarowania gaśnie po ok.3-4 sek.Dodam że olej i filtr oryginalny zmieniane co 250 g. przebieg ok 2000 godz.Jest może jakiś zaworek żeby olej nie spływał czy to grubsza robota.Jeśli miał ktoś taki przypadek niech napisze.Dziękuję.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 19:58
  •  

#342 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2015 - 21:41

SILNIKI DEUTZ

A mówiłem że władek rodem z PRLu ma lepiej rozwiązane smarowanie od deutz , ale kolega Laval ci podpowie on ma to w paluszku silniki deutz ,podpowie ci co masz przeczytać i td. i jak nie umiesz oleju wymienić żebyś pojechał do serwisu to jego mądrości.



#343 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2720 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 18 grudzień 2015 - 22:07

SILNIKI DEUTZ

Lejcie turdusy albo superole to kontrolka będzie gasła przy -10 po 10 sekundach, boicie się 10W40 jak diabeł święconej wody..... Co do ruska - najpierw dojdź od kogo zerżnęli konstrukcję silnika a nie chwalisz jak by był to cud techniki 



#344 Share wpz

wpz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2015 - 22:13

SILNIKI DEUTZ

Koledzy żeby uściślić olej 10W40 DF z serwisu.



#345 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2015 - 08:51

SILNIKI DEUTZ

Nie chwalę że cud bo jednego cudaka już mieliśmy, tylko że ma lepiej rozwiązane smarowanie ,tylko ty to żle zrozumiałeś jest jeden gość tutaj na naszym forum co wszystko inne wyzywa stęchlina czy jakoś tak , to ja mu specjalnie pokazuję że za PRLu były dobre rozwiązania.



#346 Share Niki20

Niki20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Harta/Podkarpackie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Motoryzacja

Napisany 19 grudzień 2015 - 19:27

SILNIKI DEUTZ

Lejcie turdusy albo superole to kontrolka będzie gasła przy -10 po 10 sekundach, boicie się 10W40 jak diabeł święconej wody..... Co do ruska - najpierw dojdź od kogo zerżnęli konstrukcję silnika a nie chwalisz jak by był to cud techniki 

 

kolego jaki zatem olej polecasz zamiast turdusa?



#347 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2015 - 21:34

SILNIKI DEUTZ

Ja polecam mobil 10w40 cena jakieś 12 zeta litr



#348 Share jarecki82

jarecki82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie
  • Zainteresowania:Siatkówka,boks,muzyka,film

Napisany 20 grudzień 2015 - 21:32

SILNIKI DEUTZ

12 zł/l Mobil 10w40 wolne żarty?. Hurtownie kupują po 12zł. NETTO :)



#349 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 21 grudzień 2015 - 10:31

SILNIKI DEUTZ

Silniki serii 912/913 mają wartość remontową odpowiednio 10000h dla 912 i 13000h dla 913 ich wodne odpowiedniki serii 1012/1013 mają tą samą wartość. Seria 1012/1013 została zastąpiono nowszą odmianą tego silnika, czyli 2012/2013.
Silniki wiatrowe mocno zaniedbywane i pracujące z mocą maxymalną ( albo większą J) dożywają 6000h przy mniejszych obciążeniach dożywają 10000h. Z minimalną dbałością w tych samych warunkach 10000/13000h. Dbanie potrafią przeżyć przy pełnym obciążeniu troskę ponad to, co wyznaczył producent. Nie zdyszane potrafią przekroczyć 20000h do remontu. W koparce taki silnik pracuje raczej na niezbyt wysokich obrotach, więc pracę ma lekką, W ładowarce troskę ciężej, ale też cyklicznie, więc ma troskę odpoczynku. Dodatkowo w starych maszynach silniki był przewymiarowane, więc jak się kończy to aż tak bardzo skutków ubytku mocy nie widać. W nowszych konstrukcjach układ jest na styk, więc mały ubytek mocy jest do przeżycia, ale trochę większy praktycznie uniemożliwia normalną pracę maszyny.
W widlastych silnikach serii 914/915  Wartoś remontowa wynosi 20000h. To są naprawdę twarde sztuki potrafiące przeżyć znacznie ponad 30000h. Dwa lata temu robiłem takiego, że sprężarki miał nalatane 48000h

 

Na silnikach wiatrowych Deutz zbudował legęde trwałości. Zastąpiły je później silniki chłodzone cieczą, ze względu na normy czystości spalin. Chociaż dzisiaj są z powrotem dostępne silniki chłodzone powietrzem.
Teoretycznie trwałość między remontowa tych jednostek jest według producenta ta sama. Ale jednak cieczowe wymagają już większej kultury technicznej i obsługowej, a z trwałością nie zawsze jest tak słodko Biorąc po uwagę umiejętności operatorów i szefów firm wyjętych żywcem z lat 70. O naszej mafii paliwowej nie wspomnę. Silniki wiatrowe serii 912/913 to techniczne bardzo stare i dopracowane silniki projektowane do pracy od Syberii do Afryki, więc układ chłodzenia jest w nich przygotowany znacznie lepiej jak w silnikach współczesnych cieczowe serii 1012/1013 gdzie producent często daje różne wyposażenie na różne rynki klimatyczne dostosowując silnik do panujących w danym regonie warunków. Potem silniki zostały zmodyfikowane i nazywają się 2012/13
Silniki serii 912/913 występowały w szerokiej gamie wersji i mocy. Miały 2,3,4,5 lub 6 cylindrów. Zarówno w wersji wolno ssącej jak i doładowanej. Natomiast ich bezpośredni następcy, czyli cieczowe silniki serii 1012/1013 to silniki doładowane mogące mieć 4 lub 6 cylindrów. Wymagane moce pośrednie uzyskuje się regulując dawkę paliwa i obroty. Ponieważ klijenci byli mocno przyzwyczajeni do wiatrowców Deutz-a ten w końcu wypuścili silnik 914. Który z zewnątrz wygląda tak samo. Niestety producenci maszyn nie lubią pustki i przeprojektowali swoje maszyny na silnik chłodzone cieczą i w tej chwili już nie widzą potrzeby powtórnego nakładu finansowego by zmienić silnik na inny. Chociaż silnik 914 jest już dostępny dobre 17 lat

Natomiast silniki serii 1011 to miały być w założeniu tanie i jednorazowe silnik. Producenci maszyn wymogli na Deutz-u skonstruowanie taniego silnika i taki właśnie ten silnik był. W założeniu wartość remontowa tego silnika wynosiła 6000h. Głowica to monolit odlana i obrobiona razem z prowadnicami. Przy remoncie trzeba to frezować i dopiero wstawić wymienne prowadnice. Blok miał tylko jeden szli potem wprowadzono dwa, a na końcu dodano możliwość wstawiania tulei w blok. Wał tylko dwa szlify. Często te silniki nie popracowały do planowanego czasu remontu. Chociaż mocno dbanie i nie zdyszane z trudem dochodziły do 7000-8000h. Potem silnik mocno zmodyfikowano i powstał 1011F i to był już dobry silnik który dożywał do 10000h i więcej mimo że wartość remontowa został przez producenta utrzymana na poziomie 6000h. Dopiero jego następca czyli 2011 ma wartość remontową podniesioną do 10000h. Chociaż robiłem taki silnik z przebiegiem 24000h z ładowarki.

 

 

Witam.Mam pytanie co może być przyczyną że w Agrotronie K-420 po odpaleniu z nocy i w dzień kontrolka smarowania gaśnie po ok.3-4 sek.Dodam że olej i filtr oryginalny zmieniane co 250 g. przebieg ok 2000 godz.Jest może jakiś zaworek żeby olej nie spływał czy to grubsza robota.Jeśli miał ktoś taki przypadek niech napisze.Dziękuję.

 

Spływowego nie ma. Podłącz mamometr i zobacz szybkość narastania ciśnienia fizycznie. Możesz mieć coś nie tak z filtrem oleju.
 

A co do mobila to najczęsciej podrabiany olej na naszym rynku. A nawet orginał 15W/40 To kiepski olej.Za to nasz orlen ma aprobatę Deutza. A grupa Lotos ma jedno z najnowoczesnieszych labolatoriów olejowe w Europie. Produkuje zresztą oleje pod innymi zachodnimi markam na które się rzucacie w sklepach w sklepach. :)



#350 Share wpz

wpz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2015 - 11:54

SILNIKI DEUTZ

Ja mam 2012 czyli trwały czy mniej trwały.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 19:58
  •  

#351 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 21 grudzień 2015 - 16:20

SILNIKI DEUTZ

A co do mobila to najczęsciej podrabiany olej na naszym rynku. A nawet orginał 15W/40 To kiepski olej.Za to nasz orlen ma aprobatę Deutza. A grupa Lotos ma jedno z najnowoczesnieszych labolatoriów olejowe w Europie. Produkuje zresztą oleje pod innymi zachodnimi markam na które się rzucacie w sklepach w sklepach. :)

 

Lotos też robi dla zachodnich marek ale jest wiele osób, które twierdzą że turdus to syf i wolą przepłacać za markową etykiete.



#352 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2015 - 17:18

SILNIKI DEUTZ

 Do kolegi Laval nie tak że  złośliwie ale ty mi często łatę doklejasz więc

1 przeczytaj  swój ostatni post i popraw błędy bo jesteś dość u...dliwy w tych sprawach

2 sam pisałeś we wcześniejszym poście że manometrem nic nie sprawdzisz i pisałeś że zapałki można wkładać itd.stęchliny czy coś takiego ,a teraz co manometr przeprosiłeś widzisz tak samo jak ty to robisz można poczytać dokładnie dokumentacje techniczną  i doradzić chłopu a nie doradzać o manometrze manometrem nic nie zrobi twoje słowa.

 

Odnośnie oleju mobil to może i kupuję podrobiony ale kupuję już może 15lat albo i dłużej tylko 10w40 i 15w40 mobil i nie widzę żeby był specjalnie zły a jeśli ktoś chce to mogę sprzedać jak ktoś nie dowierza oczywiście z moją marżą bo ja nie jestem mikołajem .

 No i oczywiście nie wymieniam oleju w deutz co 250mtg uważam że to za często co 3 miesiące wymieniać olej w mojm przypadku i ciągnę wiele dłużej  jak to robiłem  w innych moich ciągnikach nawet do 1000mtg oczywiście nie namawiam nikogo wiem że trochę przesadzam ale taka jest prawda.


Edytowany przez autoostrowski, 21 grudzień 2015 - 17:48.


#353 Share zbozowy

zbozowy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zwoleń

Napisany 21 grudzień 2015 - 19:11

SILNIKI DEUTZ

mój post odnośnie remontów silników dotyczył ładowarek z 6 cylindrowym 7 litrowym silnikiem. Gdyby nie opuszczały się w nich tuleje wytrzymywały by więcej. interwał zmiany oleju to ok 500 godzin. i o ile się zgodze, że w koparkach silniki mają optymalne warunki o tyle w ładowarkach nie mają łatwego życia.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.


#354 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 21 grudzień 2015 - 23:23

SILNIKI DEUTZ

Autoostrowski

Człowieku znowu ty i te mądrości, A raczej głupoty chłopskiego rozumu.

Ad1. Przejrzałem naliczyłem około 12 błędów z brakującymi przecinkami, więc niewiele jak na 600Parę użytych w tym poście słów. Zwłaszcza jak się weźmie twój z 20 słowami a w nim 19 byków. Których do dziś nie poprawiłeś. Do tego fleksja i stylistyka, która u mnie nie szwankuje.

Ad2. Zawsze ponoszę odpowiedzialność za to, co napisałem za to, co piszę i za to, co napisz. A nie za to, co zrozumiałeś a raczej nie rozumiesz i nie zrozumiesz.  Już ci pisałem, że nie znasz tych silników zupełnie, mylisz serie, itd. Bo nie można napisać, że znam silnik jak go rozebrałem nasrałem do środka złożyłem i chodzi.

Więc wskaż mi miejsce, w którym napisałem, że szybkości narastania ciśnienia w 1012/13 nie da się zmierzyć manometrem?

Zacznij pisać ze zrozumieniem a potem nauczysz się czytać ze zrozumieniem. To tak a propos podstaw.

Zmieniaj sobie olej, co ile chcesz jak nie widzisz różnicy. Bo producent daje ogólne wytyczne i zalecenia. A w najgorszym przypadku po uwzględnieni wszystkich możliwych współczynników wymiana oleju, co 15h, chociaż producent zatrzymał się na 30h a w najlepszym 1000h. Ale, po co czytać wytyczne producenta jak można to zastąpić chłopskim rozumem. Takich silników z przeciągniętymi wymianami oleju to się trochę narozbierałem. I skutki tego były widoczne gołym okiem.

 

@wpz x12 to 10000h x13 to 13000h

Masz ten mniej trwały ale za to tańszy w remońcie.



#355 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 grudzień 2015 - 08:37

SILNIKI DEUTZ

myślę ze oleje mobil nie są aż tak złe jak ich tu oceniają


Edytowany przez autoostrowski, 22 grudzień 2015 - 08:47.


#356 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 22 grudzień 2015 - 09:20

SILNIKI DEUTZ

myślę ze oleje mobil nie są aż tak złe jak ich tu oceniają

 

A jakieś dowody? bo.......

Mam kolegę prowadzi sporą firmę transportową. Która w latach 80 opierała się na Jelczach pracujących na Superolu. Przebiegi do remontu, jakie te silniki osiągały na tym oleju to w okolicach 250tyś. W latach 90 rozpoczął modernizację sprzętu i skupił się na Mercedesach, do których nie wypadał lać Superolu, więc stosował Mobil 15W/40. Tym samy by nie mieć dwóch olei jelcze też dostawały ten olej. I okazało się, że nagle ich przebiegi remontowe spadły do 150tyś. Po zmianie oleju na Fuchs przebiegi wzrosły do 350tyś. Więc ten zwykły Mobil to faktycznie znakomity olej. Zwróć uwagę na to, że dzisiaj producenci nowych silników zalecają jak już z Mobil-a to przynajmniej Delvaca, który jest już w miarę przyzwoitym olejem.

Trochę silników po tym oleju rozebrałem i widać było na wałkach rozrządu i szklankach popychaczy zmatowienia, do tego sporo laków w silniku. A po Motul-u silniczek czyściusieńki jakby tydzień temu z fabryki zjechał. Żadnych zmatowień na elementach współpracujących. Znacznie większy przebieg do remontu. Ale najlepszy olej nic nie da, gdy oszczędza się na filtrze oleju. Dobierając go po wielkości i rozmiarze gwintu. Skoro pasuje to jest dobry a jak 3 razy tańszy to najlepszy.



#357 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 grudzień 2015 - 16:29

SILNIKI DEUTZ

Dowody czy nie starym moim fendem z silnikiem mwm mam 17000myg tylko mobil i oczywiście tańszy żadnego problemu kiedyś miałem mercedesa c klasa z 1994r , 960 000km jak sprzedawałem i przy -30 stopniach palił były zimy.

Choć by to za dowód i dzisiaj  mam volvo xc90 396 000km żadnego problemu związanego z tym olejem

Stary ciągnik marki schluter 1250 VL dzisiaj już nim mało robię ale około 20000mtg silnik absolutnie nic nie rozbierany tylko zawory były ustawiane . Rębak z silnikiem mercedes om 314 żaden problem ciężko pracuje.

wszystkie inne maszyny mniejszy przebieg więc się nie wypowiadam

więc nie mogę złego słowa powiedzieć  na taniego mobila 15w40 czy 10w40 takie stosuję jeden i drugi w granicach 12zl brutto litr.

I jeszcze jedno co jest dość ważne przy takich opiniach nie wiem od kolegi itd ,tylko to jest moje własne . a jak jest coś typu stęchliny czy jak ty to nazywasz to i najlepszy olej na świecie nie pomoże.



#358 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 31 grudzień 2015 - 11:04

SILNIKI DEUTZ

15W/40 a 10W40 to rózne oleje. Pisałem o najtańszym sianie z Mobila 15W/40. Wiesz ten Mercedes to odziedzicył silnik po poprzedniku a te robiły ponad 4miliony  do remont. Więc to żaden wyczyn.Stare nie przesilone silniki nie są jakoś specjalnie wymagające co do oleju. Jak bedziesz często wymieniał i nie dusił z silnika ostatnich koni to każdy będzie trwały.I nie słyszałem od kolegi co ma firmę że to kiepski olej tylko byłem fizycznie u niego na placu naprawiać rózne sprzęty więc widzę co się dzieje.



#359 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2015 - 17:11

SILNIKI DEUTZ

Ja nie pisałem czy siano czy co tylko że po 12 zł brutto a to dla niektórych nie osiągalne i cena dla mnie jest jednakowa czy kupuję 10w40 czy 15w40 to że po poprzedniku to raczej tak o 4 milionach to nie słyszałem i nie widziałem , napisałem ile zrobił u mnie i z jakim przebiegiem go sprzedałem na tym to złym oleju , wiec takie pytanie który dzisiaj  wytrzyma taki przebieg nawet na najlepszym twoim zdaniem  oleju czyli 4 miliony km?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 19:58
  •  

#360 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 03 styczeń 2016 - 15:43

SILNIKI DEUTZ Producent to nie armia zbawienia. Nic na siłę. Klijent od dawna nie chce nic dobrego za to ma być tanio.

Edytowany przez Laval, 03 styczeń 2016 - 15:45.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy