Skocz do zawartości

Zdjęcie

SILNIKI DEUTZ


456 odpowiedzi na ten temat

#1 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 10:24

SILNIKI DEUTZ Witam,
jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
Zapraszam do zadawania pytań.

www.age-power.pl
DEUTZ - CZĘŚCI, SILNIKI, SERWIS

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 03:05
  •  

#2 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2010 - 10:54

SILNIKI DEUTZ Czym się różni deutz od same-owskich silników w sdf, układ paliwowy, czy pompotryski w deutz są wrażliwsze na kiepskie paliwo, czy nie, czy stosować asekuracyjnie czasami jakieś dodatki do paliwa jak olej mixol czy olej do pił motorowych?

#3 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 11:03

SILNIKI DEUTZ Niewiele wiem o silnikach SAME. O silnikach DEUTZa, tych chłodzonych cieczą, mogę powiedzieć tyle, że układ paliwowy jest rzeczywiście wrażliwy na jakość paliwa. Pompy wtryskowe (bo nie są to pompowtryski, ale jednosekcyjne pompy wtryskowe) siadają dosyć często przy kiepskim paliwie. Ratunkiem jest montaż wstępnego filtra paliwa z odstojnikiem (o ile wiem starsze ciągniki tego nie miały). Jest jeden model idealnie radzący sobie z problemem. Wydłuża to znacznie żywotność pomp. A jeżeli chodzi o dodatki do paliwa to absolutnie odradzam. Nie ma takiej potrzeby.

#4 Share emillo1212

emillo1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 13 kwiecień 2010 - 11:32

SILNIKI DEUTZ A jak to jest z schłodzeniem w tych silnikach? Chodzi mi o silniki które są chłodzone powietrzem.
Deutz is Power!

#5 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 11:37

SILNIKI DEUTZ Powietrze zasysane jest przez wentylator napędzany paskiem klinowym. Dalej wentylator tłoczy je przez oblachowanie silnika na chłodnicę oleju silnikowego i na użebrowane cylindry i głowicę. Ważna sprawa - nie może brakować elementów oblachowania, bo wtedy powietrze ucieka bokiem!! Chłodnicę i cylindry należy dosyć często myć, bo nagromadzony brud zmniejsza skuteczność chłodzenia. I wtedy kłopoty gotowe;)

#6 Share pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 12:59

SILNIKI DEUTZ kolega ma model DX 3.70 i prosił bym mu znalazł komplet zestawów naprawczych, znalazłem w sklepie którym kupuje takie:

http://farmexpert.pl...rodukt7310.aspx

jeszcze się o nie nie pytałem w tym sklepie, a skoro Pan jest znawcą to najpierw Pana zapytam, czy mogą być ? :)
W rolnictwie siła!!! :)

#7 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 13:21

SILNIKI DEUTZ Cena wskazuje raczej na dalekowschodnie pochodzenie:) Markowe (czyli zapewniające długi czas eksploatacji) części kosztują trochę więcej. Poproszę o podanie numeru seryjnego silnika, wtedy będę mógł sprawdzić kokretnie, jakie do tego silnika powinny być zastosowane tłoki i cylindry. Polecę też sprawdzone produkty. Adres mailowy: arek@age-power.pl

#8 Share pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 13:41

SILNIKI DEUTZ zamówiłem jednak te - zadzwoniłem do nich i powiedzieli, że są one brane z firmy Federal Mogul - a firma ta z racji, że mam dobre zdanie o marce Bimet - na rynek bubli nie wypuszcza :)

tak czy inaczej dzięki za odpowiedź
W rolnictwie siła!!! :)

#9 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2010 - 15:57

SILNIKI DEUTZ User @Agepower to specjalista od starszej geberacji silników deutz, z serią 1012 czy 2012 niewiele pewnie miał styczności?

#10 Share SpaceJockey

SpaceJockey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LV - 426 Derelict Ship
  • Zainteresowania:Authoring DVD

Napisany 13 kwiecień 2010 - 18:50

SILNIKI DEUTZ Witam, na ile należy ustawić luz zaworowy w silniku F4L912 ? pozdrawiam.
Public Enemy #1
Kocham Schranz i H4RdT3chN0
Mario Ranieri dla mnie Mistrz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 03:05
  •  

#11 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:08

SILNIKI DEUTZ Akurat znacznie więcej styczności miałem z silnikami chłodzonymi cieczą:-). Również z tymi z elektronicznym sterowaniem (EMR i EMR2 czy Common Rail). Polecam się w tej dziedzinie:-) 1012, 2012, 1013, 2013 - te silniki są opanowane;-))

w silnikach chłodzonych powietrzem serii 912, 913 (również turbo) zarówno zawór ssący jak i wydechowy mają identyczny luz: 0,15 mm

#12 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:12

SILNIKI DEUTZ Czy z silnikami 2012 w ciągnikach agrofarm/r3 itp 100% biodiesel są jakieś problemy, można jeździć na biodieslu i czy tak jak podaje instrukcja obsługo co roku wymiana gumowych przewodów? czy można wstawić np. przewody paliwowe z przewodów hydraulicznych?
ps. lepsze ( w sensie mniej awaryjne) popowtryski czy CR w silnikach 2012?

#13 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:36

SILNIKI DEUTZ jeżeli chodzi o biodiesel to nie ma większych problemów niż z normalnym ON. Rzeczywiście trzeba wymieniać co roku gumowe przewody w układzie paliwowym, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że instrukcja obsługi przy eksploatacji na biodieselu wymaga dwukrotnie częstszych przeglądów (wymiany oleju)!!
Natomiast CR w DEUTZu w układzie paliwowym bazuje na technologii bliźniaczo podobnej do wcześniejszej wersji z pojedyńczymi pompami wtryskowymi. Wysokie ciśnienie podawane do szyny wytwarzane jest przez dwie pompy wysokociśnieniowe niemal identyczne z pompami ze starszej wersji, nota bene montowane w tym samym miejscu co pompy cylindra 1 i 2. Dochodzi za to regulator ciśnienia pomiędzy pompami, zawór EGR na układzie wydechowym i to tyle. Komplikacja nieco większa, choć awaryjność tak naprawdę zbliżona, ale nie jest najgorzej zarówno z jednym, jak i z drugim;-)Ze swojej strony polecałbym zdecydowanie układ z pojedyńczymi pompami wtryskowymi i mechanicznym regulatorem obrotów.

#14 Share SpaceJockey

SpaceJockey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LV - 426 Derelict Ship
  • Zainteresowania:Authoring DVD

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:39

SILNIKI DEUTZ Dziękuję za odpowiedź pozdro :)
Public Enemy #1
Kocham Schranz i H4RdT3chN0
Mario Ranieri dla mnie Mistrz

#15 Share rom19

rom19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp.

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:42

SILNIKI DEUTZ Co kolega @AGEPOWER sądzi o zwiększaniu mocy w silnikach deutz? tych z common rail?

#16 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:51

SILNIKI DEUTZ DEUTZ nic innego nie robi niż zwiększanie mocy poprzez zmianę programu w sterowniku. Która firma produkowałaby tyle typów silników, ile różnych wariantów mocy. Sześciocylindrowy silnik 2012 z CR występuje w kilku dostępnych mocach. Oprócz tego, że wpływ na moc ma intercooler (lub jego brak), to pozostałe zmiany wprowadzane są wyłącznie oprogramowaniem (rzadko różni się turbosprężarka). Więcej mocy - droższy silnik. Zasada jest prosta. Odpowiedzialne zwiększenie mocy jest całkowicie niegroźne:-). Ale to moja osobista opinia...

#17 Share rom19

rom19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp.

Napisany 13 kwiecień 2010 - 19:58

SILNIKI DEUTZ masz doświadczenie z takimi sprawami? słyszałem, ze przez odpowiednie zwiększenie mocy moiżna zredukować znacząco spalanie, nie wiem czy to prawda.
zwiększenie mocy może być niegroźne dla silnika ale np już niekoniecznie dla innych podzespołów, przekładni, sprzęgieł itp.

#18 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 13 kwiecień 2010 - 20:16

SILNIKI DEUTZ w CR tego nie robiłem. Doświadczenie mam z wcześniejszymi wersjami elektroniki (EMR2). Tam to działa bez problemu:-). W CR musiałbym spróbować, ale do tego potrzebny byłby dostęp do mocniejszej wersji, żeby skopiować program:-)
Spalanie jeżeli spadnie, to niewiele. Jeżeli chodzi o szkodliwość dla elementów napędu poza silnikiem - myślę, że również nie powinno to być groźne. Nikt nie dobiera elementów idealnie pod moc. Zawsze brany jest pod uwagę pewien zapas. Wzrost mocy o 10 - 15% na pewno niczemu nie zaszkodzi. Myślę (choć nie mam pewności), że ciągniki o mocy wyższej o 20 procent bazują na tych samych sprzęgłach, skrzyniach biegów itp, co ich mniejsi "bracia".

#19 Share rom19

rom19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp.

Napisany 13 kwiecień 2010 - 22:58

SILNIKI DEUTZ wg mnie najodpowiedniejsze byłoby zwiększenie mocy silnika do tej którą odznacza się najmocniejszy model z danej serii ciągników, nie ponad to.
czy trzeba to robić w sposób "kopiowania" czy można "ręcznie" za pomocą komputera zwiększać parametry silnika, np przez zwiększenie dawki paliwa, czy przyspieszenie wtrysku, albo zmianę kąta łopatek turbiny etc.?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SILNIKI DEUTZ Dzisiaj, 03:05
  •  

#20 Share AGEPOWER

AGEPOWER

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 14 kwiecień 2010 - 06:07

SILNIKI DEUTZ parametrów jest kilkanaście tysięcy, więc jedyną metodą jest skopiowanie całego programu.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy