Zaloguj się, aby obserwować  
look19

wygoda w zetorze 8011

Polecane posty

look19    30

Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarioCCH    0

To zależy czy dużo nim obrabiasz. Ja osobiście bym tego nie robił ze względu na dość duże koszty które nie wzrócą się tak szybko i nie przebywa w zetorku tak dużo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

według mnie nie opłaca sie ponieważ to jest już stary typ zetora i będą duże koszty które jak pisał kolega wyżej długo się nie zwrócą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusekC360    0

Jeśli jeździsz zetorkiem na usługi i dużo nim robisz to niezastanawiaj się tylko bierz klime i siedzenie zawsze to wygodniej spędzisz czas w pracy :P


URSUS C-360 musi wystarczyć na 10 Ha ;[
************************************************************************
Rolnictwo to coś więcej niż praca, pieniądze!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jeżeli jest to Twój główny ciągnik i sam nim jeździsz a nie pracownicy to ja bym zakładał i fotel i klime, z tym że jeżeli miałbyś wybierać między klimą a fotelem to chyba jednak fotel bym wziął bo on daje lepszą wygodę, a klima nie jest potrzebna w zimne wietrzne dni. Jeżeli zamierzasz tym zetorem jeździć jeszcze kilka lat to ten wydatek jest uzasadniony, bo jak bierzesz za rok czy dwa coś nowego to bym nic nie inwestował w ten ciągnik poza wymaganymi naprawami i przeglądami. Wygoda jest bardzo ważna, człowiek mniej zmęczony lepiej pracuje, wiem jak to jest przesiadać się z NH TM z klimą i fotelem do zetora forterry albo do ursusa ciężkiej serii i naprawdę jak masz możliwości finansowe polecam dołożyć fotel i klimę. Kiedyś parę lat temu mieliśmy ursusa 1734 niestety bez klimy ale dołożyliśmy fotel pneumatyczny, całkiem inna jazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Mówię o tych modyfikacjach, gdyż ojciec od kiedy ma w new hollandzie T5060 klimę i fotel pneumatyczny, to nie może się tego nachwalić. Ja z resztą też odczułem ogromną różnicę w komforcie pomiędzy nim, a np. wspomnianym 8011. Raczej nie będzie nas stać na następny nowy ciągnik, dlatego też pomyślałem, że jeśli za ok.6tys zł można mieć te dodatki w starym ciągniku, to czemu nie. Zwłaszcza, że są takie roboty, do których szkoda brać nowy ciągnik, np. przykrywanie kopców obsypnikiem, jazda z rozrzutnikiem tandem, koszenie łąk - w tych pracach często można wybić szybę, a szyba do new hollanda, to wydatek ok. 10X taki jak do 8011. Dlatego właśnie myślę o tych dodatkach. Wcześniej nie znałem ich i nie wiedziałem, że aż w takim stopniu poprawiają komfort pracy i samopoczucie kierowcy.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Zdecydowanie zakładajcie fotel i klimę i nie słuchajcie gadania że się nie opłaca, no bo to się nie opłaca:D zysku z tego nie będzie ale wygoda i wogle, trzeba zadbać trochę o swoje warunki pracy. Tak jak mówisz nie znałeś przedtem jazdy z takimi dodatkami i właśnie najczęściej ci którzy nie znają tak gadają że to się nie opłaca i wogle. Jak was stać na to to się nie ma nad czym zastanawiać - w razie czego można przecież fotel wyjąć i dać do innego ciągnika czy coś np jakbyście tego 8011 sprzedawali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Fotel pneumatyczny można zdobyć niewielkim kosztem. Niemal każda zachodnia ciężarówka ma taki, czeskie też. Na szrotach tego wiele się poniewiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Fotel nowy, a stary, to 2 zupełnie inne rzeczy. Aby fotel był wygodny, to musi być pneumatyczne, a taki z liaza ify czy kamaza jest resorowany mechanicznie, a dobry używany fotel to też ok. 500zł. Do tego dochodzi fakt, że nierzadko trzeba dorobić mocowanie do niego, bo ciężarówki mają inne. W sumie kwestia do przemyślenia... Natomiast klima musi być nowa, gdyż jak kupię starą, to może się okazać, że korzysta ona z nieprodukowanego już czynnika r12 (taka klima była np. w mercedesie w124).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Liaz i tatra mają pneumatyczne(w tych fotelach można zamontować inne siedzisko bo podstawa pneumatyczna jest oddzielnym elementem, kupisz taki kpl. fotel za 50zł i na górę możesz wrzucić niemal dowolny od od osobowego auta byleby całośc pasowała wysokością), o kamazie nie pisałem.

http://allegro.pl/item990900325_fotel_siedzenie_liaz_pneumatyczny_star_jelcz_tatra.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

To nie jest typowy fotel pneumatyczny, a siedzisko o resorowaniu pneumatycznym: http://allegro.pl/item990900325_fotel_siedzenie_liaz_pneumatyczny_star_jelcz_tatra.html. Typowy fotel pneumatyczny ma kompresor na 12volt. Fotel pneumatyczny to taki jak np. ten na zdjęciu 6,7,8: http://allegro.pl/item998058680_fotele_siedzenia.html. A takie coś kosztuje już ok.400zł. Z resztą tak na zdrowy rozsądek - kto sprzedawałby dobry fotel pneumatyczny za 50zł, jeśli nowy kosztuje ponad 2500zł(mowa o grammerze, a nie jakimś badziewiu).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie znam fotela pneumatycznego do ciężarówki z własną spręzarką, tam jest instalacja pneumatyczna która steruje niemal wszystkimi układami i stąd bierze powietrze. Te pneumatyczne do ciągników z własną sprężarką, to wymysł pod zachodnie ciągniki pozbawione instalacji pneumatycznej i małych cięzarówek typu sprinter, ducato. Zasadą działania się nie różnią oprócz źródła zasilania, a siedzisko, to masz w tej chwili w tym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

A to takie buty... Czyli można zaoszczędzić 2500zł. Dziękuję tym, którzy mi to podpowiedzieli, bo człowiek sam wszystkiego nie ogarnie :)


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Co do siedzenie pneumatycznego - bierz i się nie zastanawiaj. Ja wziąłem do nowego belarusa i siedzi się lepiej niż w samochodzie osobowym. Zmienisz ciągnik to siedzenie zabierzesz do tego w którym będziesz spędzał więcej czasu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj