marcinek904

Problem z przednim napedem 904/914

Polecane posty

1614    0

brak cisnienie to mikro pompka zawur przelewowy niskie ciśnienie ma byc ponad 12 ubytki oleju np na blokadzie przedniego napendu na przystawce przedniego napendu oraz na wzmacniaczu nalezy sprawdzic cisnienie i gdzie som spadki i kiedy muj numer to 667 098 143 pomoge mam wiedze odnosnie 912 i pochodnych wiem jak rególowac wzmacniac i tasme itp

 

i wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaMaDiRxD    1

Siemka myślę nad zakupem u914 i mam pytanko on ma 4x4 a niema blokady przedniego mostu, czy jest możliwe założenie tej blokady bez zmiany napędu i oczywiście koszta i gdzie bym takie coś znalazł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ale do czego tobie potrzebna ta blokada??  przecież blokadę się używa przy dużym poślizgu kół i tylko na wprost.... a jak jest za duży poślizg, to albo ciągnik jest za słaby albo warunki nie sprzyjające... jak ciągnik za słaby to lepiej kup np.1224 a jak warunki nie sprzyjające, to poczekać aż będą lepsze..


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaMaDiRxD    1

mi generalnie chodzi oto czy da się ją założyć bez zmiany napędu a co będę nim robił to moja sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Kolega @FINN ma 100% racji. Nie pamiętam abym kiedykolwiek używał blokady w 4x4. Kiedyś gdy nie miałem kontaktu z 4x4 też myślałem że musi być - no i kupiłem z tą blokadą ale nie wiem nawet czy działa bo nie jest mi w niczym potrzebna. Tym bardziej w ciężkim ursusie.

A czy da się ją zamontować to na 90% nie. Musiałbyś dokonać modyfikacji lewej strony mostu. Można zawsze wymienić most na nowszy z blokadą hydrauliczną a do tego potrzebujesz jeszcze sterowanie z zasileniem tej blokady ( oryginalnie załączana jest razem z tylną ). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

wymienić trzeba by było całą oś.... zostały by tylko zwolnice ze zwrotnicami i kołyska...  no i nie wiem jak z zasileniem, bo chyba zasilenie jest gdzieś ze skrzyni... ale nie wiem w jaki sposób, bo sie nie przyglądałem temu rozwiązaniu... bo tak jak kolega pisze wyżej, mam 3 ciągniki z 4x4 w tym 914... i blokada jest w nich zbędna... bo jak się zakopiesz  to i blokada w niczym nie pomoże... ;)

ale skoro to twoja sprawa, to wymieniaj i ładuj kase... my ci w tym nie mamy zamiaru przeszkadzać... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciness    15

Blokada przedniego mostu daje dużo, wystarczy, że jedno koło nie złapie dobrej przyczepności to drugie będzie stało. To tak samo jakbyś nie miał blokady tylnego mostu np w 912 (ma dużo mniejszy uciąg). FINN ty w żadnym ursusie nie masz blokady i nie wiesz co to daje. W takim razie blokady tyłu też nie używasz?  To poco to wymyślono skoro się nie przydaje? Rzadko się zdarza, że oba koła buksują równocześnie. W nowszych zachodnich automatycznie z włączeniem napędu włącza się też blokada. Miałem taki przypadek,że mf 3065,(jeszcze blokada załączana przyciskiem osobno) zakopał się, (jechał po łuku) po włączeniu blokad wyjechał o własnych siłach. Koszta zmiany napewno będą bardzo duże, wręcz nie opłacalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ja nie wiem co wy z tą blokadą. Większość użytkowników takich ciągników jakich znam nie używa jej w ogóle. Jeśli zakopie się nawet te 2 koła ( 1 z przodu i 1 z tyłu ) to zawsze 2 pozostałe mają przyczepność. Przy 4x2 blokada jest jak najbardziej wykorzystywana ale to zupełnie inna historia. 

Mam tą blokadę i nie używałem jej jeszcze nigdy.

. Przednie mosty są przeważnie ze zwiększonym tarciem na mechanizmie różnicowym. Nie jest to żadna blokada automatyczna ( nie blokuje kół, a jedynie zmniejsza możliwość poślizgu jednego koła ). Takie rozwiązanie jest najlepsze - zmniejsza poślizg, a jednocześnie daj możliwość manewrowania. 

W nowych ciągnikach steruje tym elektronika - inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

@marcines, kto tobie bajek naopowiadał ,że przy włączeniu napędu włącza się blokada??

 

Blokada mechanizmu różnicowego służy tylko i wyłącznie do jazdy na wprost!! nie ważne czy to nowoczesny ciągnik, czy stary ursus... zasada jest ta sama...  ;) bo układy unowocześnione to już inna bajka... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ciekawe rzeczy piszecie, skoro ta blokada taka zbędna jest to czemu Zetor ją z czasem zaczął montować, bo zach. ciągnika nawet z lat 80-ych (starszych nie oglądałem) nie znajdziesz bez blokady.

Wyciągałem kiedyś 6-ke bo się wtopiła przy oraniu, a wyglądało to tak że w bruździe było dużo bardziej mokro niż na caliźnie i się tymi dwoma kołami jeszcze zagrzebała to wyglądało to i śmiesznie i straszno. Gdy by miała blokady i by na nich szła to poszła by bez kłopotów.

Osobiście często robię orki na blokadzie bo wystarczy że po wierzchu jest trochę mokro albo jak się przyoruje obornik to zawsze górne koła trochę się ślizgają a po co? W Aresie jak i w innych zach. ciągnikach jest taki bajer że jak włączysz blokadę z opuszczonym narzędziem to gdy podnosisz to blokada sama się rozłancza i jak ponownie opuszczasz to się załącza.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

porównywać 4x4 bez blokady i z blokadą to tak jak porównywać 4x2 do 4x4 czyli nie ma nawet co porównywać, bez blokady to często mamy napęd tak naprawdę 4x2 czy nawet 4x1 wystarczy jedno koło lekko w góre i tyle nie ma napędu na przód. W quadach tylny most jest zblokowany na stałe a przedni można włączać blokade i jeździć bez problemu w kółko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Idź pojeździć na quadach bo takie bajki piszesz że nie mogę czytać.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Przy uprawach różnego typu proponuje żeby ci co mają blokadę jadąc na wprost włączyli ją, a później wyłączyli. Jak ktoś tak zrobi to niech opisze swoje wrażenia. mnie nikt nie przekona, że blokada jest nie potrzebna. 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

No i co mi to ma dać skoro nie mam poślizgu na kołach? Nie mówię że jest nie potrzebna ale nie jest też niezbędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Ja też nie miałem poślizgu jak orałem (co prawda zetorem 5211) - efekt był taki że zużyłem lewą oponę kilka lat wcześniej niż prawą. Poślizg zawsze jest tylko nie zawsze jest wyczuwalny, tzn. koło które idzie po caliźnie ma większy poślizg niż to kóre jest w bruździe (podczas orki), ciągnik jedzie odrobinę wolniej i jak to wyczuć??? Blokada przedniego mostu może i nie jest niezbędna ale nie można twierdzić że jest niepotrzebna. Mam "ruskopodobny" ciągnik z "przodkiem" więc nie wiem jak to jest nie mieć blokady przedniego mostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224

Maly odkop.

W zetorze 8145 na wiosne w orce pare razy wylaczyl mi sie przod, potem samoczynnie wlaczyl. Nie dzialo sie to pod jakims wiekszym obciazeniem, typu ze wjezdzam w bloto, czy gline i rozlacza-normalnie jadac po rownej, w miare lekkiej ziemi bach rozlacza i po paru sekundach zalacza. Frezy na wzystkich walkach, na ataku w bdb stanie, lej byl. Wymieniam uszczelniacze na przodzie i przy okazji rozebralem sprzeglo przedniego napedu. Mam tarczki, kupilem sprzeglo klowe(no i wiadomo wszystkie uszczelki, podkladki, oringi, itd). Przy zakladaniu klowego pan w sklepie powiedzial, zeby zostawic ostatni pierscien, tzn. ten, ktory jest od strony lozyska ma zostac. Tak ma byc, czy wywalam wszystko miedzy tlokiem i lozyskiem i laduje tam sprzeglo klowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224

Wygląda na to, że ten ostatni pierścień, to mniej więcej szerokość luzu sprzęgła kołowego. Tzn jak go dam, to będzie na stałe napęd. Ktoś potwierdzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podleś    0

Witam,

mam problem z wyciekiem oleju z korka (wlewowo-odpowietrzającego) w 914 de lux.

Napęd jest włączany klawiszem , a olej do napędu pobierany jest ze skrzyni. Nie mam pojęcia co może być przyczyną , czekam na Wasze rady i podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj