Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z przednim napedem 904/914


64 odpowiedzi na ten temat

#41 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 15 luty 2011 - 21:16

Problem z przednim napedem 904/914 jak wymienić łożyska stożkowe w przedniej osi?Można to zrobić samemu,czy potrzeba fachowca z odpowiednim sprzętem?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z przednim napedem 904/914 Dzisiaj, 02:11
  •  

#42 Share stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 15 luty 2011 - 21:29

Problem z przednim napedem 904/914 te na zwrotnicy?

#43 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 15 luty 2011 - 21:31

Problem z przednim napedem 904/914 jakim sprzętem ;)
bierz się sam za robotę , to nic skomplikowanego i wszystkie narzędzia na pewno masz

#44 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 15 luty 2011 - 21:41

Problem z przednim napedem 904/914 na zwrotnicy?

tak na zwrotnicy.

#45 Share stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 15 luty 2011 - 21:48

Problem z przednim napedem 904/914 Odkręcasz te cztery śruby od góry jak i od dołu wybijasz sworznie zbijasz łożyska ciężko jest z zewnętrznymi pierścieniami ale są na nie sposoby ;)
Prosta sprawa a wymień przy okazji te gumowe uszczelniacze bo po starych nie wiele pewnie zostało :P

#46 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 15 luty 2011 - 21:54

Problem z przednim napedem 904/914 jak wybić ten sworzeń?z tym mam problem.

#47 Share wiki868

wiki868

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów

Napisany 12 grudzień 2013 - 23:01

Problem z przednim napedem 904/914 Panowie mam ursusa 914, pólbiegi zaspawane, wymienione oringi w kostce, tarczki są jak nowe wiec nie wymienialem, wymieniona zostala rowniez mikropompka. i problem jest taki ze naped ciagnie ale słabo, podczas obciazenia jak oram czy talerzuje z wlaczonym napedem to jest znaczna roznica, lepszy uciag, to samo jak ladujemy turem obornik. ale jak juz przyjdzie przez jakies lekkie bloto przejechac to strach, wtedy on cos tam ciagnie, ale nie ma szans zeby kolo przednie zamieliło. chcialbym sprawdzic cisnienie na mikropompce i sprawdzic na rozdzielaczu. Podobno tam jest jakis zawor ze sprezyna ktora moze byc juz slaba i przepuszczac olej. Gdzie będzie sie najlepiej wpiąć by sprawdzic cisnienie?


prosze o szczegolową odpowiedz w ktory waz, badz jakies hydrauliczne wyjscie. wystarczy sciagnac pokrywe podlogi kabiny i juz ? czy gdzies na skrzyni posredniej ?

#48 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 13 grudzień 2013 - 16:58

Problem z przednim napedem 904/914 Ciśnienie na mikropompce sprawdzasz wkręcając manometr w miejsce czujnika na górze skrzyni.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#49 Share wiki868

wiki868

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów

Napisany 14 grudzień 2013 - 18:39

Problem z przednim napedem 904/914 A w jaki sposób sprawdzić rozdzielacz hydrauliczny czy jest sprawny w 100%. Podobno tam jest zawór ciśnieniowy który może puszczać olej, zamiast przekazywać dalej...

#50 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 15 grudzień 2013 - 18:29

Problem z przednim napedem 904/914 Już się nie doszukuj problemu w rozdzielaczu.Przesuwa się bez oporu to jest dobry.Ciśnienie mikropompy ma być na poziomie 8-10atm,a nie przestawić rozdzielacz żeby przypadkiem nie zmienić pompy.By ludzie olej zmieniali tak jak zalecił producent to teraz co parę lat zmieniają pompy....
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z przednim napedem 904/914 Dzisiaj, 02:11
  •  

#51 Share 1614

1614

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2014 - 14:56

Problem z przednim napedem 904/914 brak cisnienie to mikro pompka zawur przelewowy niskie ciśnienie ma byc ponad 12 ubytki oleju np na blokadzie przedniego napendu na przystawce przedniego napendu oraz na wzmacniaczu nalezy sprawdzic cisnienie i gdzie som spadki i kiedy muj numer to 667 098 143 pomoge mam wiedze odnosnie 912 i pochodnych wiem jak rególowac wzmacniac i tasme itp

i wom

#52 Share KaMaDiRxD

KaMaDiRxD

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 25 czerwiec 2015 - 17:00

Problem z przednim napedem 904/914

Siemka myślę nad zakupem u914 i mam pytanko on ma 4x4 a niema blokady przedniego mostu, czy jest możliwe założenie tej blokady bez zmiany napędu i oczywiście koszta i gdzie bym takie coś znalazł 



#53 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 25 czerwiec 2015 - 18:31

Problem z przednim napedem 904/914

ale do czego tobie potrzebna ta blokada??  przecież blokadę się używa przy dużym poślizgu kół i tylko na wprost.... a jak jest za duży poślizg, to albo ciągnik jest za słaby albo warunki nie sprzyjające... jak ciągnik za słaby to lepiej kup np.1224 a jak warunki nie sprzyjające, to poczekać aż będą lepsze..


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#54 Share KaMaDiRxD

KaMaDiRxD

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 26 czerwiec 2015 - 11:08

Problem z przednim napedem 904/914

mi generalnie chodzi oto czy da się ją założyć bez zmiany napędu a co będę nim robił to moja sprawa



#55 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 czerwiec 2015 - 14:04

Problem z przednim napedem 904/914

Kolega @FINN ma 100% racji. Nie pamiętam abym kiedykolwiek używał blokady w 4x4. Kiedyś gdy nie miałem kontaktu z 4x4 też myślałem że musi być - no i kupiłem z tą blokadą ale nie wiem nawet czy działa bo nie jest mi w niczym potrzebna. Tym bardziej w ciężkim ursusie.

A czy da się ją zamontować to na 90% nie. Musiałbyś dokonać modyfikacji lewej strony mostu. Można zawsze wymienić most na nowszy z blokadą hydrauliczną a do tego potrzebujesz jeszcze sterowanie z zasileniem tej blokady ( oryginalnie załączana jest razem z tylną ). 



#56 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 26 czerwiec 2015 - 19:28

Problem z przednim napedem 904/914

wymienić trzeba by było całą oś.... zostały by tylko zwolnice ze zwrotnicami i kołyska...  no i nie wiem jak z zasileniem, bo chyba zasilenie jest gdzieś ze skrzyni... ale nie wiem w jaki sposób, bo sie nie przyglądałem temu rozwiązaniu... bo tak jak kolega pisze wyżej, mam 3 ciągniki z 4x4 w tym 914... i blokada jest w nich zbędna... bo jak się zakopiesz  to i blokada w niczym nie pomoże... ;)

ale skoro to twoja sprawa, to wymieniaj i ładuj kase... my ci w tym nie mamy zamiaru przeszkadzać... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#57 Share Marciness

Marciness

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 czerwiec 2015 - 22:53

Problem z przednim napedem 904/914

Blokada przedniego mostu daje dużo, wystarczy, że jedno koło nie złapie dobrej przyczepności to drugie będzie stało. To tak samo jakbyś nie miał blokady tylnego mostu np w 912 (ma dużo mniejszy uciąg). FINN ty w żadnym ursusie nie masz blokady i nie wiesz co to daje. W takim razie blokady tyłu też nie używasz?  To poco to wymyślono skoro się nie przydaje? Rzadko się zdarza, że oba koła buksują równocześnie. W nowszych zachodnich automatycznie z włączeniem napędu włącza się też blokada. Miałem taki przypadek,że mf 3065,(jeszcze blokada załączana przyciskiem osobno) zakopał się, (jechał po łuku) po włączeniu blokad wyjechał o własnych siłach. Koszta zmiany napewno będą bardzo duże, wręcz nie opłacalne.



#58 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2015 - 12:58

Problem z przednim napedem 904/914

Ja nie wiem co wy z tą blokadą. Większość użytkowników takich ciągników jakich znam nie używa jej w ogóle. Jeśli zakopie się nawet te 2 koła ( 1 z przodu i 1 z tyłu ) to zawsze 2 pozostałe mają przyczepność. Przy 4x2 blokada jest jak najbardziej wykorzystywana ale to zupełnie inna historia. 

Mam tą blokadę i nie używałem jej jeszcze nigdy.

. Przednie mosty są przeważnie ze zwiększonym tarciem na mechanizmie różnicowym. Nie jest to żadna blokada automatyczna ( nie blokuje kół, a jedynie zmniejsza możliwość poślizgu jednego koła ). Takie rozwiązanie jest najlepsze - zmniejsza poślizg, a jednocześnie daj możliwość manewrowania. 

W nowych ciągnikach steruje tym elektronika - inna bajka.



#59 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 czerwiec 2015 - 13:36

Problem z przednim napedem 904/914

@marcines, kto tobie bajek naopowiadał ,że przy włączeniu napędu włącza się blokada??

 

Blokada mechanizmu różnicowego służy tylko i wyłącznie do jazdy na wprost!! nie ważne czy to nowoczesny ciągnik, czy stary ursus... zasada jest ta sama...  ;) bo układy unowocześnione to już inna bajka... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z przednim napedem 904/914 Dzisiaj, 02:11
  •  

#60 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 29 czerwiec 2015 - 17:38

Problem z przednim napedem 904/914

Ciekawe rzeczy piszecie, skoro ta blokada taka zbędna jest to czemu Zetor ją z czasem zaczął montować, bo zach. ciągnika nawet z lat 80-ych (starszych nie oglądałem) nie znajdziesz bez blokady.

Wyciągałem kiedyś 6-ke bo się wtopiła przy oraniu, a wyglądało to tak że w bruździe było dużo bardziej mokro niż na caliźnie i się tymi dwoma kołami jeszcze zagrzebała to wyglądało to i śmiesznie i straszno. Gdy by miała blokady i by na nich szła to poszła by bez kłopotów.

Osobiście często robię orki na blokadzie bo wystarczy że po wierzchu jest trochę mokro albo jak się przyoruje obornik to zawsze górne koła trochę się ślizgają a po co? W Aresie jak i w innych zach. ciągnikach jest taki bajer że jak włączysz blokadę z opuszczonym narzędziem to gdy podnosisz to blokada sama się rozłancza i jak ponownie opuszczasz to się załącza.  



Podobne tematy