Skocz do zawartości

Zdjęcie

Katastrofa Narodowa


1133 odpowiedzi na ten temat

#861 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 18:20

Katastrofa Narodowa jesli loty treningowe wygladaja jak strzelanie w wojsku (jak jeszcze pobor byl, to koledzy mowili, ze przez cala sluzbe wystrzelili np. 6 pociskow :blink: ), to ten nawigator mogl byc doswiadczonym ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Katastrofa Narodowa Dzisiaj, 01:44
  •  

#862 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 18:53

Katastrofa Narodowa West-świetnie orientujesz się w temacie-śmiałbym nawet zaryzykować opinię że wiedzę o tym co działo się na pokładzie masz taką jakbyś był tam 97 osobą w tym samolocie lub w najgorszym wypadku jednym z rejestratorów :D .Niestety problem lezy w tym że chyba po dziś dzień owe rejestratory ("czarne skrzynki") nie dotarły do Polski a ów samolot rozkawałkowany a wszystko to działo się przy milczącej aprobacie naszego rządu.Jeżeli choćby z tego powodu nie masz nawet zamiaru spojrzeć naszym wschodnim braciom na ręce to...no właśnie owe ręce opadają.Kolego West mam jedną paskudną wadę-w naszym kraju rzekłbym nawet że wada ta uniemożliwia w miarę normalne funkcjonowanie-tą przypadłością jest przekleństwo dobrej pamięci.Pamiętam co i gdzie powiedział jakiś polityk-oczywistą oczywistością :D jest że w/w kłamią-i do tego nic nie mam-kłamać ludzką rzeczą jest.Ale zapominać co i komu się nakłamało ?-o nie -a nasz rząd w kłamstwie bije już wszelkie rekordy-szczęśliwi ci co oglądają telewizję i nie pamiętają co wczoraj było powiedziane...



#863 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:00

Katastrofa Narodowa Jaro, mówiąc nasz rząd kłamie mam nadzieje, że masz na uwadze wszystkie partie, czy tylko jedną?

Edytowany przez farmermf, 19 styczeń 2011 - 19:01.


#864 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:02

Katastrofa Narodowa Mam na myśli konkretne osoby .

#865 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:21

Katastrofa Narodowa

Co do ograniczonego zaufania, to wyobraż sobie pożar budynku, potężne zadymienie, żar palący w dupsko i strażaka, który poleca ci wyskoczyć z piątego pietra gdyż tam ustawiono materac.Czy w takiej sytuacji choć w najmniejszym stopniu zakładasz że strażak ustawił materac pod innym oknem lub nie ustawił go wcale?


Zastanawiam się gdzie stoi strażak, przed budynkiem i pokazuje mi materac czy ze mną w płonącym budynku i będzie skakał razem ze mną? :P


Podobnie idąc na operację chirurgiczną, będąc uśpiony i pozbawiony możliwości śledzenia wzrokiem lekarza,zakładasz że zamiast wyrostka wytnie ci jaja?


To by świadczyło o niekompetencji lekarza.


Czy to, że piloci powiedzieliby "nie" świadczyłoby o ich strachu i tchórzliwości? Wg mnie nie, bo to nie rower, że się przewrócisz, a za chwilę dalej jedziesz. Ale w poprzednich lotach właśnie piloci ze względu na zachowanie bezpieczeństwa i przeciwstawianie się byli uznawani za tchórzy i kończyło się tak jak kolega wyżej napisał. Czynników katastrofy było wiele, niemniej jednak sądzę, że skoro Polacy znali to lotnisko, wiedzieli o jego stanie, sprzęcie jakim dysponują to w takiej pogodzie nie powinni tam lądować, a skoro już zamierzali podejść to bez widzenia pasa nie powinni schodzić tak nisko.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#866 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:22

Katastrofa Narodowa Była wielka potrzeba polecieć i wylądować, a nuż się uda. Nie udało się i przyłożyło do tego rękę wiele osób pośrednio i bezpośrednio. Co do pierwszego pilota i nawigatora, to takie porównanie - za głupi błąd oblewają na egzaminie nauki jazdy - opryskiwać pola mogliby.

Edytowany przez zorzyk2, 19 styczeń 2011 - 19:23.


#867 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:32

Katastrofa Narodowa Zorzyk-a może poczekamy i zobaczymy za jakiś czas jak było naprawdę ?-tak przy okazji ptaszki dziś od samego ranka ćwierkają o Możejkach-ale to pewnie plotki,pomówienia złych ludzi są :D .

#868 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:35

Katastrofa Narodowa A czy ktoś się zastanawiał, co by było, jakby wieża w smoleńsku kategorycznie zabroniłaby lądować Polakom?
Zapewne za godz wszystkie gazety czy dzienniki trąbiły by w europie wesząc nie chęć Rosjan czy też inną propagandę, lub tez mimo zakazu samolot by lądował.

#869 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:50

Katastrofa Narodowa tak i akurat rosjanie by sie tym najbardziej przejeli :lol: . nie popadajmy w skrajnosci.
tak jak @jaro pisze, moze po prostu poczekamy na dalsze wyjasnienia.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#870 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 styczeń 2011 - 19:59

Katastrofa Narodowa To o Możejkach, to odgrzewany kotlet - nowinka, bo ujawniono coś tam.... Dawno Rosjanie chcieli przejąć tą rafinerię i byli wściekli(za prezydencji Putina), że nie udało się im jej kupić. Potem raptem skorodował rurociąg ją napełniający i zaprzestano dostaw rosyjskiej ropy,podobna i niemal identyczna sytuacja za odmowę przejęcia rurociągów, była z Białorusią. To co wiadome z zapisów - nawigator podawał dane z niewłaściwego, potem pomylił się i skasował ustawienia wysokościomierza z wpisanym ciśnieniem na płycie lotniska, olano komunikaty TAWS, nie podawano odczytu wysokości do "wieży" i odeszli na automacie, który bez ILS nie zadziałał. Wszyscy chcieli dobrze wszystkim dogodzić i na domiar tego komuna tkwi w nas i jeszcze przyszłe pokolenie ją wyssało z...
A za nie włączenie kierunkowskazu egzaminator oblewa kursanta.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Katastrofa Narodowa Dzisiaj, 01:44
  •  

#871 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:06

Katastrofa Narodowa Zorzyk - wiadomo z zapisów jakie udostępniają nam Rosjanie-gdzie są NASZE czarne skrzynki ?Dalej-akurat nie znam systemów Tu-154 ale z reguły jest tak że w samolotach większość systemów jest zdublowana-stąd moje pytanie-czy dane o wysokości załoga czerpie jedynie z jednego wysokościomierza ?

#872 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:49

Katastrofa Narodowa Z trzech , dwa ciśnieniowe i jeden radiowy(liczy i rejestruje odbite fale radiowe od gruntu). Jeden z ciśnieniowych ustawia się na ciśnienie panujące na płycie lotniska, które jest podawane przez kontrolerów i służy też do kontrolowania kąta zejścia samolotu przez wieżę.
Skrzynki
Jedna (serwisowa)jest w Polsce od samego początku i ona jest polskiej konstrukcji i tu ją odczytywano. Ciekawi mnie co by wyczytali niej Rosjanie, czy nie byłoby znów jakichś przykładów lajtowego podejścia do serwisu. Tamtych oryginalnych pewnie nie mielibyśmy czym odczytać, to takie magnetofony z aluminiowa taśmą i rysikiem. Wrócą, będą dowodem w prokuraturze i będziemy mogli na nie popatrzeć. Może nasi specjaliści spróbują zbudować taki magnetofonogramofon do odczytu.

#873 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2011 - 20:55

Katastrofa Narodowa Jak wrócą :D .Czyli mamy trzy wysokościomierze i na żadnym piloci nie zauważają nic podejrzanego ?Conajmniej podejrzane :D .

#874 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 styczeń 2011 - 21:10

Katastrofa Narodowa Przecież pisałem, że nawigator z jednego omyłkowo skasował zadane ciśnienie z płyty lotniska, a wpierw podał dane z innego i mamy teraz dwa i tych samych odczytach. Ten radiowy pokazuje to co dzieje się pod samolotem(rzeźba terenu) i nie ma odniesienia do poziomu płyty lotniska. To nie powinno się zdarzyć, lądować po omacku, to można PO-2(kukuruźnik), ten Tupolew po wycofaniu Concorda, jest najszybszym samolotem pasażerskim. Jako ciekawostka - jako pasażer miałem okazję lecieć takim samolotem, mniejszym tutkiem(Tu-134) - też, aha do Jaka czterdziestego jestem za długi, cholernie ciasno i niewygodnie tam takim "długowatym" :) pasażerom na dłuższych dystansach.

Edytowany przez zorzyk2, 19 styczeń 2011 - 21:11.


#875 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 19 styczeń 2011 - 21:12

Katastrofa Narodowa Zorzyk2 - olano komunikaty TAWS- jak to określiłeś, ponieważ ten system na tym lotnisku był zupełnie bezużuteczny. Jeżeli danego lotniska nie ma w bazie danych tego systemu to po wypuszczeniu klap i podwozia z jednoczesnym zniżaniem do ziemii system uznaje, że nie można tu lądować bo " nie widzi" lotniska. Wtedy włączają się automatyczne komunikaty, między innymi takie jakie było słychać na nagraniach. W samolotach z takim wyposażeniem jest specjalny przycisk "terrain inhibit", który wyłącza ten system na wypadek takich operacji. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego tego nie zastosowali.
Widzisz zorzyk2 nawet Ty wiesz co znaczy pull up , więc sugerujesz, że piloci tego nie wiedzieli?
Nie słuchajcie opinii pseudo ekspertów, których pełno teraz w telewizji, którzy nawet nie stali obok prawdziwych samolotów.

#876 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 styczeń 2011 - 21:44

Katastrofa Narodowa Ten komunikat był jednym z wielu czynników. Pomyliło się chyba z ILS-em

#877 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 19 styczeń 2011 - 21:53

Katastrofa Narodowa ILS ??? nie rozumiem. Jak możesz to sprecyzuj. Instrument landing system ( ILS ) to zupełnie co innego. Jest to system między innymi montowany na lotnisku. Tam go nie było

#878 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 styczeń 2011 - 22:36

Katastrofa Narodowa

Na Tu-154 miał 2937 z czego na stanowisku dowódcy 608 godzin tak aby uściślić. 3521 miał ogólnie godzin spędzonych w powietrzu. Pozostała część załogi raczej nie była tak doświadczona szczególnie nawigator niespełna 60 godzin na TU-154 i jak wskazują Polscy cywilni i wojskowi eksperci nie była ze sobą zgrana. Wydaje mi się że załoga polskiego "Air Force One" powinna być rekrutowana z najlepszych z najlepszych. Chyba że tak było że to byli najlepsi jakimi dysponowało nasze lotnictwo wojskowe jeśli tak to powinien zawisnąć na jajach minister obrony i dowódca sił powietrznych ten ostatni niestety zapłacił najwyższą karę za zaniedbania.

Jesteś niemiłosiernie upierdliwy, Tupolew 154 dawno, dawno temu został wycofany z floty pasażerskiej.
Jedyną możliwością nalotu godzin był samolot rządowy.Zdajesz sobie sprawę, że ani Premier, ani Prezydent nie lata codziennie, a samolot to nie gołąb i na zawody się go nie puszcza.
Powinieneś również wiedzieć że rok ma 365 dni i by nalatać 3000 h trzeba przez prawie dziesięć lat wykonywać godzinne loty.
Głąby prasowe, które propagują ruską wersję o braku treningu na symulatorze, zapominają dodać, że kabina rządowego Tupolewa rożniła się od symulatora, tak jak rożni się "picie w Szczawnicy od szczania w piwnicy" .

Podobno doposażono Tu w:

zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU – Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401;
radiokompas ARK-15M,
radiowysokościomierz RW-5M,
system nawigacji i lądowania Kurs-MP-70,
dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcześniej użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał kolejny odbiornik GPS-1000 z anteną typ CI 401,
odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR,
system sterowania samolotem ABSU-154-2,
system kursowy TKS-P2,
system danych aerodynamicznych WBE-SWS,
system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbliżaniu do przeszkód terenowych TAWS
system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiektów, obrazuje 30 z nich),
radar pogodowy RDR-4B,
wyświetlacz wielofunkcyjny MFD-640,
dopplerowski miernik kąta znoszenia i prędkości podróżnej DISS-013,
przenośny napęd dysków (Omega DTU) na stanowisku nawigatora.

Edytowany przez xemit, 19 styczeń 2011 - 22:41.


#879 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 19 styczeń 2011 - 23:00

Katastrofa Narodowa Jest kilka możliwości podejścia do tego lotniska patrząc na wyposażenie. Nie mam pojęcia, który wybrali. Mogli korzystać z sygnałów transmitowanych z NDB lub danych z RNAV ( GPS ). Ten drugi jest o niebo dokładniejszy. Jednak oba dają informację poziomą. Profil pionowy, czyli ścieżka schodzenia jeżeli nawet została wykreowana przez system nie mogła być uznawana za wiarygodną.. Dziś mamy za mało danych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Katastrofa Narodowa Dzisiaj, 01:44
  •  

#880 Share west

west

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 656 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 19 styczeń 2011 - 23:59

Katastrofa Narodowa Xsemit sam jesteś upierdliwy, fachowcu od siedmiu boleści gdzie zarzuciłem Pilotowi brak doświadczenia? Jedynie uściśliłem twoją wypowiedź bo napisałeś że miał 3500 godzin nalotu na samolocie w którym zginoł. Miał na TU-154 2937h czyli prawie dwukrotnie minimum (1500) jakie wymagane jest aby dowodzić taką jednostką więc w mojej ocenie był doświadczonym pilotem.
Uważałem i nadal uważam że piloci są nie winni tej katastrofy, popełniali błędy które doprowadziły do katastrofy ale nie działali autonomicznie tylko pod presją która spowodowała bałagan, do tego doszło zbyt małe zgranie załogi.
Całkowitą winę ponosi generał Błasik bo jako ich przełożony widząc łamanie procedur i że zadanie które im powierzył ich przerasta powinien zdecydowanie odradzić im dalszego podchodzenia do lądowania koniec kropka.

Podobne tematy