waldek315

Co ile motogodzin wymieniać olej w C-360

Polecane posty

seweryn20    825

Walnołeś się o jedno zero. Po 1200 mth olej nie ma prawa się wylać z sinika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@seweryn kolega walnął się nie tylko na zerze, 10 litrów akurat mu starczy na silnik filtr i pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No. Chyba że to 4011. Tam do silnika wchodziło 9. A i tu niezgodność bo do filtra wchodzi 1,8. Mamy nowego Andersena.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas1g    1

No faktycznie się walnąłem, miało być 120mth. 1200 to jest tawot.

Ano poważnie ponad 9L leje w silnik, niecały litr w filtr. A w pompie wtryskowej od remontu nie zmieniałem.

 

Zgadza sie, od 60-tki tylko silnik. Skrzynia, most i przodek z filtrem pewnie od 40-tki.

Edytowano przez lukas1g

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No. Teraz to się prawie zgadza. Książkowo olej w silniku powinien być wymieniony co 200mtg. Biorąc pod uwagę fakt że ta cyfra powstała za czasów oleju LUX i superol dzisiaj na lepszym(ja wlewam ELF lum MOBIL) spokojnie można do tego przebiegu ciągnąc.

W 60-ce wcale nie jest to dużo. W mtz-cie wymiana co 250 a żeby do tego dotrwać to trzeba się na prawdę długo natyrpać bo mtg ma długa jak diabli.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe pytanie odnośnie zmiany oleju w poczciwej 60-tce a mianowicie ciągnik jest z 1981 r od nowości u nas w gospodarstwie silnik w oryginale ma niecałe 6000 mth (obrotomierz był zawsze sprawny).

Co roku miała wymianę oleju, filtru olejowego jak i pozostałych filtrów. Do tej pory lany był superol CB bodajże ten najpopularniejszy bo był duży zapas w tym roku na zimę musiałem wymienić uszczelkę pod miską olejową i zalałem Turdusa do 60-tki wymieniłem filt oleju i inne. I tu moje pytanie:

czy po zmianie oleju w trakcie następnego sezonu będzie mnie czekała wymiana filtra olejowego???

dodam że ciągnik współpracuje z belarką (ale tylko słoma i siano) agregatem uprawowym 2.8 m talerzówką 1.8 m pług 3x30 unia kultywator 15 łapowy troll i troszkę transport.

zastanawiam się właśnie jak to będzie z tym filtrem bo chcę również zalać turdusem usrusa 2812 oraz T-25 i ciekawi mnie jak to będzie??

 

Połączony +1 pkt. ostrzeżeń za dublowanie tematów.

 

proszę przeczytać mój następny post to wyjaśni się dlaczego założyłem nowy temat a nie pisałem w tym może niezbyt szczegółowo się wyraziłem ale można było się domyślić o co chodzi a nie od razu walić ostrzeżenia i pkt.

Edytowano przez blondynek2004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

O ile dobrze zrozumiałem to odpowiem tak: filtr oleju najlepiej wymieniaj zawsze wtedy jak zmieniasz olej. Na tym nie ma co oszczędzać. Do 2812 ten olej powinien się nadać. Jeśli chodzi o T-25 to nie wiem jakie ma wymagania więc się nie wypowiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że jak zmieniłem olej z superolu na turdusa czyli z oleju o niższych właściwościach na olej o właściwościach wyższych to czy w połowie sezonu nie będę musiał zmieniać filtru olejowego bo po prostu zapcha się syfem i o to mi chodzi a co do wymiany filtra olejowego to wymieniam zawsze przy każdej wymianie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic się nie zapcha, a co Ci szkodzi zmienić i filtr, przecież majątku znów nie kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to zmień olej i filtr, bo po co niepotrzebnie od razu zanieczyścić nowy olej starym, przecież we filtrze trochę oleju jest, a stać na pewno nic by się nie stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dobra to podsumujmy to trochę:

1. silnik zalany turdusem

2. nowy filtr oleju założony

3. olej w filtrze powietrza wymieniony

4. filtry paliwowe to dopiero na wiosnę bo każdy wie jakie paliwo jest u nas w kraju

 

 

i teraz powiedzmy kiedy wymienić olej albo sam filtr dodam że przy wymianie uszczelki pod miską olejową wymyłem miskę

czy zrobić tak jak pisze @balcerek1 po 50 mth wymienić? tu nie chodzi o pieniądze tylko żeby z ciągnikiem było wszystko w porządku to jest najważniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A gdzie po 50 mth, 150 - 200 mth, Turdus to jest to samo co Superol, tylko ulepszony, ludzie już nie przesadzajcie, przed czasem to można wymienić, jak wtryski leją i rozrzedzi, czy płyn chłodzący się dostanie, ale nie tak o, bo to i tak nic mu nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zdejmowałeś miskę więc widziałeś jak wygląda silnik od wewnątrz i co było na dnie miski.

Jeśli nie był oklejony syfem, jakąś mazią, dno miski także czyste więc czy ma się ten filtr i olej zabrudzić?

Więc dla spokojność wymienił bym w połowie przebiegu sam filtr i nic więcej.

Turdus jest lepszym olejem więc nie wiem co miało by zrobić silnikowi, na-pewno go nie rozszczelni.

Pytałeś się co do lania Turdusa do T-25. Lej jak najbardziej, klasa oleju właściwa a jakość oleju lepsza więc na pewno mu nie zaszkodzi.

Moje są z tego oleju zadowolone, najmniejszych problemów przy zmianie oleju. Olej po zmianie jest jeszcze przez kilka dni na miarce zółty.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

Ja również leję Turdus do c360, do pronarka też ale do c330 leję Alandę. Filtry i olej wymieniam u wszystkich co roku na wiosne nie patrzę na mth. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja zmieniam co rok tj. teraz na zimę, leję jak się trafi lotos diesel lub orlen platinium 15w40 ok 10-12zł/L, zmieniam co rok ale co nawet ponad 300mth, nie ma sensu lać lepszego oleju, a ilość godzin uważam za słuszną.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Ja wymieniam zawsze na wiosne przed robotą , wczesniej lałem Milwus chyba a teraz kupiłem 20 litrów okazyjnie z 2 mc temu Mobil1 więc takim zalałem i jest ok.

Filtry paliwa raz na 3 lata zmieniam bo leje dobre paliwo z Orlenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ale koledze chodziło oto ze zmieniał olej a był zalany Superolem a każdy znający się na rzeczy wie jak wygląda silnik po Superolu zakonserwowany smołą i czy Turdus nie będzie zmywał mu tej smoły tak zwane przepłukanie silnika co się wiąże z zatkaniem filtra oleju i praca silnika z nie filtrowanym olejem. :( Ja zalewam wszystkie sprzęty Tedexem i po ściągnięciu dekla klawiatury aż miło popatrzeć i brać się za robotę ale te silniki co się grzebie i są zalane superolem to się płakać aż chce jak wyglądają. :blush: Teść też zmienił na Tedex ale był parę razy co 50-60 zmieniany.Płukało silnik i teraz jest spokój i czysto i o dziwo nie przepłukało tłoków bo oleju nie bierze i utrzymuję ciśnienie. ;) A Tedex u mnie jest po 10 zł a Superol po 8,70 czyli aż tak drastycznej różnicy nie ma. :P Sąsiad czkawką ( c330 ) i zetorem za długo się nie nacieszył na Superolu bo tak 2000 motogodzin i zetorem 8011 też koło tego. :huh: Silniki po remontach i po tym przebiegu pierścienie po zapiekane aż popękały i tuleje do wyrzucenia. :o Może to przypadek ale o wymianę na czas to dba. :) A ze c 360 i MF 255 chodzą na Tedexie i mają koło 4000 tyś oba po remontach i nic się nie dzieje a dostają po tyłkach ze aż ich szkoda bo jego Wujek który mu pomaga w pracach polowych na zetora nie siada bo się boi chyba wysokości. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Widziałem kilka silników które jeździły na Superolu. Jedne były czyste, a inne obklejone w środku więc trudno ocenić od czego to. Na pewno od oleju ale skoro to ten sam to używanie jak i serwis ciągnika tez ma na to wpływ.

Kolega @blondynek2004 zdejmował miskę więc widział co jest w środku. Jak czysty to nie ma się czym przejmować.

A jak coś na ściankach jest to bym zmieniał filtr dwa razy, ale olej normalnie co 200MTh

Po pierwsze olej zalany lepszy więc jak troszkę straci na jakości to i tak nic się nie stanie skoro ciągnik jeździł wcześniej na gorszym syfie.

A po to w końcu jest filtr by to wyłapać.

A czyścić się on będzie przez kilka lat a nie od razu. Więc jakie koszty zmieniać olej tak cząstko.

Więc trzeba na jedną zmianę oleju zmieniać dwa razy filtr, przez jakiś czas.

 

To że komuś pierścienie się zapiekły po remoncie to zależy także od docierania jak i późniejszej pracy, także czy miały termostaty założone.

Już nie mówiąc o jakości części i montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik był czysty. W misce tak samo aby było trochę oleju co nie spłyną więc przemyłem i tyle.

Co do władka to olej wymienię już po świętach bo teraz trochę niema czasu no i zimno tylko ciekawe czy odpali z tą galaretą w środku. Ostatnio jak przywoziłem drewno do pieca to powiem że po 2 tygodniach stania już myślałem że będzie mnie czekała wycieczka po prostownik mimo że mam rozrusznik z przekładnią i 195 Ah aku 12V a świeca też jest sprawna. Naprawdę było ciężko dlatego chcę zalać turdusem bo mam porównanie jak 60-tka odpaliła po zmianie oleju. Teraz po małej regeneracji rozrusznika i z turdusem w silniku kręci jak wściekła mimo że aku mają już z 7-8 lat także jest różnica.

 

Czy teraz jest czytelnie??

Jak piszę to po prostu nie używam małych i dużych liter oraz znaków interpunkcyjnych tak już po prostu mam. :D B)

Edytowano przez blondynek2004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Właśnie właśnie jak to jest z tą c360 sąsiad ziemiania 2 razy do roku olej na zimę zimowy superol na lato letni, silnik podobno po remoncie i teraz pękła mu tuleja to syfu nagaru strasznie dużo, lałem te same oleje do mf-a i nie ma tragedii z nagarem, teraz przeszedłem na milvus w końcu to całoroczny olej, może w c360 jest coś nie tak ze spalaniem wtryski leją czy źle ustawiona pompa i stąd te nagary?

ps. jaki sens jest lać te sezonowe superole jeśli lepkość to około 100 a całoroczny ma lepkość 160, różnica w cenie to tylko 6-7zł/5l

c360 to stra konstrukcja podobnie jak c330 czy to że od remontu zalwana była superolem cb, to już nie mogę zmienić na nic innego, zrobiłem niezłą płukankę mobilem 10w40 z superolem cc, że olej wyrzycała bagnetem teraz zalałem spowrotem CB niby ok, ale wraz bagnet troche spocony, więc czy mój ciapek już jest do remontu, czy pierścienie zapieczone, czy po prostu ciapki muszą na superolu CB pracować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj