Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dziwny problem z alternatorem!?


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 05 kwiecień 2010 - 18:14

Dziwny problem z alternatorem!? Witam! Czytałem dużo na forum o problemach związanych z alternatorami jednak nie znalazłem odpowiedzi.
Chodzi o to że alternator w ciągniku Renault 106.14 nie dość że nie ładuje poprawnie bo bez obciążenia 13v a z obciążeniem 12.5v to na dodatek każdy pasek się pali (ślizga). Już 2 nowe oryginalne paski są spalone choćby nie wiadomo jak mocno go naprężył to zawsze piszczy(nawet bez żadnego obciążenia). Alternator raczej jest oryginalny 50A pisze "made in france" bla bla... Paris, szczotki są założone nówki, diody też (ale to pewnie jakaś chińszczyzna) i to może to jest przyczyną?
Myślałem nawet już o założeniu alternatora samochodowego też 50A tylko nie mam zielonego pojęcia jak go założyć (mocowania, podłączenia itd.)
Bardzo prosiłbym o pomoc, Pilne!
pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny problem z alternatorem!? Dzisiaj, 06:20
  •  

#2 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 05 kwiecień 2010 - 18:50

Dziwny problem z alternatorem!? Nie ten dział...

#3 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 05 kwiecień 2010 - 22:10

Dziwny problem z alternatorem!? Tylko umiesz napisać "Nie ten dział..." - to zostaw moderatorowi, to jego robota i sobie postów nie nabijaj bo to niepotrzebnie piszesz :lol:

Sławek, a sprawdzałeś łożyska alternatora?

#4 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 06 kwiecień 2010 - 07:06

Dziwny problem z alternatorem!? dokładnie -łozyska do wymiany jak nic- co do podpięcia innego altka wazne aby mocowanie się nadało -tylko nie piszesz czy ten drugi ma wbudowany regulator czy nie..

#5 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 06 kwiecień 2010 - 07:44

Dziwny problem z alternatorem!? Ogólnie to ten alternator raczej ma dobre łożyska bo idzie lekko go kręcić.
Co najdziwniejsze na wolnych obrotach bez obciążenia jest 13v a przy wiekszych obrotach spada do 12.8v
Ten inny alternator co chciałbym zamontować ma wbudowany regulator napięcia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny problem z alternatorem!? Dzisiaj, 06:20
  •  

#6 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 06 kwiecień 2010 - 13:33

Dziwny problem z alternatorem!? A podczas pracy za bardzo się nie grzeje, skoro paski pali to stawia duży opór podczas pracy, mi wygląda na przestrzelone uzwojenie stojana

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 kwiecień 2010 - 20:35

Dziwny problem z alternatorem!? Co jeszcze napędza ten pasek klinowy? Pompę cieczy chłodzącej? Jakąś pompę olejową (wspomaganie itp.), sprężarkę, klimatyzację? Może być tak, że inny element napędzeny tym paskiem powoduje nadmierne jego zużycie oraz stawiając nadmierny opór mechaniczny powoduje poślizg na kole napędzającym, przez co alternator nie osiąga nominalnych obrotów. Stąd brak ładowania. Możliwe też, że po prostu zużyte są koła pasowe. Pasek jest "pojedyńczy" czy zespolony wieloklinowy?

#8 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 07 kwiecień 2010 - 06:09

Dziwny problem z alternatorem!? Sprawdź czy po odpaleniu od razu się grzeje alternator, zrób jego foto bo mam stojan od jakiegoś francuza w domu to mogę ci sprezentować jak by się okazało że to jego wina

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#9 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 07 kwiecień 2010 - 20:44

Dziwny problem z alternatorem!? Prawdopodobnie wiem już co może być przyczyną. Łożyska i wszystkie inne duperele myślę że są dobre, alternator się nie grzeje ani nic. Jednak koło pasowe jest wyrobione i zauważyłem że jest po lekkim skosie do koła pasowego od wentylatora i dlatego też pasek się pali. Tylko nie wiem czy jak to zrobię to zmniejszy się opór stawiany przez alternator mam nadzieje że tak. Dzisiaj znów się zdziwiłem bo na wolnych obrotach bez obciążenia pasek się nie ślizgał i ładowanie było 14.4v czyli ok. Jednak przy obciążeniu znów zaczął stawiać tak duży opór że pasek zaczął piszczeć dlatego zacznę od wymiany koła pasowego, chociaż ten stojan to nie wiem jak u mnie wygląda ale jakieś wżery są więc może to też być przyczyną.A wy co o tym myślicie? Wstawiam fotki alternatora:
http://img706.images...85/ssssssgx.jpg
http://img192.images...8344/ssslrm.jpg
http://img168.images...8/34/sssspk.jpg

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny problem z alternatorem!? Dzisiaj, 06:20
  •  

#10 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 08 kwiecień 2010 - 05:38

Dziwny problem z alternatorem!? z tego wynika że- łozysko albo pompy albo alternatora -podczas pracy łozysko się nagrzewa i zaczyna się problem-do wymiany łozysko alternatora .JAK ZACZNIE PISZCZEC WYŁACZ CIAGNIK SPRAWDZ DELIKATNIE WIRNIK CZY GORACY OD ALTERNATORA JESLI TAK ŁOZYSKO NA BANK -Alternator ładuje i jest dobry -nie kombinuj nawet jesli sie okaże że jednak łozysko pompy wiele nie stracisz altek bedzie odremontowany.Co do pompy wodnej jesli nie cieknie to mozna pobawić sie w wymianę łozyska ale to już wiecej roboty ale pierw wynień łozyska altka kpl

Podobne tematy