Skocz do zawartości

Zdjęcie

lewy pobór prądu


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 27 marzec 2010 - 21:16

lewy pobór prądu witam.posiadam zetora 4340 z 2003r.W styczniu kupilem akumulator akcel 140 ah,już 4 od nowości.okazało się,że aku nie wytrzymuje nocy i codziennie trzeba go ładować.Stwierdziłem,że tak być nie może i oddałem go na gwarancje,lecz stwierdzili,że aku jest sprawny oraz polecili zdjąć na noc klemy i to właśnie pomaga.Po odłączeniu klem,lub wyłączeniu wyłącznikiem prądu trzyma tak jak powinien.
Więc moje pytanie-od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn tego "lewego poboru"

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
lewy pobór prądu Dzisiaj, 14:15
  •  

#2 Share boryss

boryss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 27 marzec 2010 - 21:33

lewy pobór prądu alternator lub regulator ale to mogą być inne historie

#3 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2010 - 21:38

lewy pobór prądu Czyli jak stwierdzasz że jest lewy pobór prądu to podczas podłączania klemy iskrzy? Tak?

#4 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 27 marzec 2010 - 21:47

lewy pobór prądu ;) musisz mieć zwarcie w instalacji ;[ lepiej usuń tę usterkę bo może się ciągnik sfajczyć :(
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#5 Share bartek140881

bartek140881

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 27 marzec 2010 - 21:50

lewy pobór prądu a alternator masz orginalny?moim zdaniem to wina alternatora.Najprosciej to wylanczac mase wylacznikiem i problem zniknie.

#6 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 27 marzec 2010 - 21:50

lewy pobór prądu nie iskrzy.a usunąć bym chciał ale nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i pewnie w poniedziałek trzeba będzie zawitac u jakiegos speca elektryka.

#7 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2010 - 22:00

lewy pobór prądu 1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko
2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika
3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[
4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia
5. Barak elektrolitu w aku

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
lewy pobór prądu Dzisiaj, 14:15
  •  

#8 Share boryss

boryss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 27 marzec 2010 - 22:11

lewy pobór prądu wystarczy odpiąć przewody na noc od alternat lub regulatora i na nastempny dzień bendzie diagnoza to proste

#9 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 27 marzec 2010 - 22:18

lewy pobór prądu

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko
2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika
3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[
4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia
5. Barak elektrolitu w aku

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)


heh gwozdzmi nie watuje,aku był w serwisie i jest ok a kontrolka od ładowania gaśnie i wez tu badz madry :) kurcze 9 lat ciągnik i juz 4 aku ileż można :(

#10 Share jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 27 marzec 2010 - 22:22

lewy pobór prądu Zobacz lampkę podświetlania kabiny. U wuja było tam pełno kurzu i nie było widać że się pali.
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

#11 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 27 marzec 2010 - 22:36

lewy pobór prądu pobór na klemach można sprawdzić podłączając żarówkę np. 12V 5W lub mocniejszą.. podłączasz żarówkę między zdjętą klemą a biegunem akumulatora. jeśli przy wyłączonych odbiornikach zapali się żarówka to masz pobór prądu.
ja bym stawiał na alternator tak jak kolega BORYSS radzi.. kiedyś miałem taki przypadek w DF. spalona była jedna z diod w alternatorze i przewodziła w obie strony.

#12 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 27 marzec 2010 - 22:55

lewy pobór prądu Najprostszy sposób to sprawdzanie napięć.
Odpinasz klemy i sprawdzasz napięcie na akumulatorze (powinno być 12,4V)
Podpinasz klemy - jeśli napięcie spadło, to coś ci zjada prąd.
Uruchamiasz silnik i mierzysz napięcie, jak dobrze pamiętam to ok. 14,4 V powinno być.
Jak jest mniej to jest coś nie tak z ładowaniem, jeśli ok. 14 to robisz dalej to co napisałem ;[

Teraz gasisz ciągnik i wyjmujesz kolejno bezpieczniki.
Pierwszy bezpiecznik - mierzenie napięcia.
Jeśli nie wzrosło do książkowych 12,4V - wkładasz go z powrotem na miejsce.
Wyjmujesz kolejny itd.
Jeśli znajdziesz ten, po wyjęciu którego wzrosło napięcie, sprawdzasz w instrukcji od czego on jest i pierwsze co sprawdzasz to kabelki i miejsca, gdzie mogły się przetrzeć, aż znajdziesz zwarcie.
Miłego poszukiwania ;)

Edit: Jeśli nie masz miernika napięcia - kup go. Nie kosztuje majątku, a przydaje się dosyć często w takich pracach.

#13 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 27 marzec 2010 - 23:07

lewy pobór prądu widze,że czeka mnie ciekawy poniedziałek ;) jeśli jest to wina alternatora to da sie naprawic czy trzeba drugi kupować?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
lewy pobór prądu Dzisiaj, 14:15
  •  

#14 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 marzec 2010 - 23:36

lewy pobór prądu Zamiast mierzyć napięcia(i tak nic w ten sposób nie znajdziesz) lepiej powyłączać wszystkie odbiorniki i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Jeśli płynie prąd to wiadomo, że jest gdzieś przebicie.

Podobne tematy