Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 312 Vario


403 odpowiedzi na ten temat

#361 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 listopad 2012 - 19:19

Fendt 312 Vario q

Edytowany przez rmiecz8, 11 październik 2013 - 18:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 Vario Dzisiaj, 00:11
  •  

#362 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 19:38

Fendt 312 Vario to zastanów sie czy widzisz coś złego w scr czy nie :D

#363 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 19:41

Fendt 312 Vario Co tam @rmiecz ma dosyć $ więc go to srednio obchodzi... zepsuje sie to sie kupi nowy!

#364 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 listopad 2012 - 19:51

Fendt 312 Vario q

Edytowany przez rmiecz8, 11 październik 2013 - 18:46.


#365 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 19:57

Fendt 312 Vario możesz wstawić fotki sowjego Fendta z SCR??
nie rozmawiałem jeszcze z nikim co byłby zadowolony z SCR czy tego typu dodatków nawet sami handlowcy przyznaja ze to badziewie

#366 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 listopad 2012 - 20:00

Fendt 312 Vario q

Edytowany przez rmiecz8, 11 październik 2013 - 18:47.


#367 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 20:14

Fendt 312 Vario Eee jak przedstawiciele chcą to sprzedać to jest fajne....i tyle.

#368 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 listopad 2012 - 20:20

Fendt 312 Vario q

Edytowany przez rmiecz8, 11 październik 2013 - 18:47.


#369 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 listopad 2012 - 14:24

Fendt 312 Vario Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. Niestety normy czystości spalin śrubowane są we wszystkim. Nie mylcie scr z filtrem dpf. To się nie zapycha. W ciężaqrówkach robi miliony kilometrów i jest dobrze. Napewno taki katalizator scr starczy na całe zycie ciągnika. I wytrzyma więcej niż dpf.Stare ciągniki może i były ekonomiczne na godzine zegarową. Ale jesli porównamy wydajność na hektary starych z tymi nowymi. To wyjdzie, że w przeliczeniu na hektar. A więc tym realnym ekonomiczniejsze będą te nowe. Na koniec dodam, że kto tylko może kupuje nowe, Jak ma więcej pieniędzy na słabsze marki nawet nie spojży. Więc taka gadka jest dla mnie nonsensem. Na dodatek kogo nie zapytasz, kto przesiądzie się na ciut nowwszy ciągnik nawet nie nowy fabrycznie. To zawsze jest lepiej.

Edytowany przez hubertuss, 06 listopad 2012 - 14:37.


#370 Share kamin60

kamin60

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 393 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2012 - 15:29

Fendt 312 Vario Mam kilka pytań odnośnie 716 vario. Wiem że temat jest o 312 ale tematy o 716 praktycznie nie ma w którym można było zapytać, ten temat cieszy się dużą ilością wypowiedzi więc postanowiłem zapytać tutaj.A więc chcę mojego już wysłużonego fendta 615 zamienić na fendta 716 vario. Orientuje się ktoś jaka jest zbliżona cena tego modelu ?? Co warto wziąć jako wyposażenie dodatkowe. Prosił bym również o wyrażenie opinii jakiegoś użytkownika tego modelu. I jak sprawuje się skrzynia vario w nim bo to dopiero początek mojej przygody z Vario.

Edytowany przez kamin60, 06 listopad 2012 - 15:45.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 Vario Dzisiaj, 00:11
  •  

#371 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 listopad 2012 - 16:16

Fendt 312 Vario

Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. (...)



W jaki sposób silnik z scr może spalać mniej?? W jaki sposób układ scr ingeruje w pracę silnika, aby mógł spalać mniej (paliwa - domyślam się)??

#372 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 06 listopad 2012 - 16:29

Fendt 312 Vario Bo SCR działa poza silnikiem. Wszystkie DPF czy EGR, się dopalają albo powodują że część spalin wraca do komory spalania. Ogólnie to wrócono do starego sposobu oszczędzania paliwa (zmodyfikowano bo teraz common rail), i dołożono SCR by silniki spełniały surowsze normy emisji spalin.

#373 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 listopad 2012 - 16:46

Fendt 312 Vario Kolego, nie musisz mi tłumaczyć jak działa układ scr czy egr. Dokładnie to wiem. Dlatego pytam w jaki sposób scr wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa...

Takie wypowiedzi to tylko powtarzanie sloganów głoszonych przez marketingowców. Każda sroka swój ogon chwali. Nie chcę dywagować nad przewagą systemu scr nad egr-em i odwrotnie. Ale umówmy się: ani jeden ani drugi układ nie redukuje zużycia paliwa. SCR w ogóle nie ingeruje w pracę silnika. Prawdopodobnie (bo nie dysponuję wynikami badań które by to potwierdzały) silniki z SCR-em są bardziej oszczędne niż silniki z recyrkulacją spalin. Te są bowiem "dławione" spalinami, których mniejsza zawartość tlenu powoduje obniżenie temperatury spalania i w konsekwencji zmniejszenie emisji tlenków azotu ale za to zwiększenie emisji cząstek stałych (stąd konieczność zastosowania filtra dpf). Samo wypalanie filtra też zużywa nieco paliwa. Stąd firmy stosujące układ scr mówią że silniki z scr palą mniej paliwa... Takie drobne niedopowiedzenie...

#374 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 listopad 2012 - 16:49

Fendt 312 Vario Wiesz jak działa scr a pytasz się jak silnik oszczędza paliwo. Dobre sobie
Tak pobierznie mówiąc scr nakkierowany jest na redukcje tlenków azotu. Powstają one w skutek spalania miedzy innymi ubogich mieszanek. Dlatego właśnie diesle w autach osobowych z lat 90 tych były tak ekonomiczne. Z czasem zaczęto redukować tlenki azotu, które są chyba bardziej szkodliwe dla człowieka niż co2. najprostszym sposobem ich redukcji było między innymi wzbogacanie mieszanki. Najpierw pomagał egr a potem filtr cząstek stałych. Dawka paliwa rosła. Wkońcu wrócono jak gdyby do punktu wyjścia. Obniżając dawkę paliwa zredukowano co2 bez egr i dpf. Przy pomocy scr zredukowano tlenki azotu. Dlatego między innymi własnie diesle aut z euro 4 nie są tak ekonomiczne jak te z euro 3 lub 2. Podobnie rzecz ma się przy ciagnikach. To by było na tyle tak ogólnie. Poszukajce sobie odcinka agromachiny gdzie testowano 2 modele nh z scr i wersję z przed scr chyba z normą 3a. Paliwo było w menzurce z podziałką a róznice w spalaniu spore. Zamiast uprawiac krytykancto i nazekać proponuje poczytać.

Edytowany przez hubertuss, 06 listopad 2012 - 16:51.


#375 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 listopad 2012 - 17:04

Fendt 312 Vario To pytanie było sarkastyczne. Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś...
Właśnie w tym momencie porównujesz zużycie paliwa silnika z recyrkulacją spalin i silnika z scr-em. No więc od początku:

Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. (...)

Porównujemy silniki spełniające normy emisji spalin dzięki wyposażeniu ich w układ scr z silnikami bez takiego wyposażenia (a nie z silnikami z egr-em).

Ponieważ wiem jak działa układ scr, pytam: w jaki sposób zmniejsza on zużycie paliwa?

#376 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 listopad 2012 - 17:40

Fendt 312 Vario A z czym je porównywać z technologią rodem z c 330. Co było mineło. Świat idzie do przodu. Zresztą po co mamy się wszyscy truć. Świat i tak jest zatruty różnym badziewiem. To chociaż silniki spalinowe mniej trują. Pamiętam jak sąsiad c 360 przez wieś jechał. Siwo było jeszcze przez kilka minut. Zresztą dla mnie ta dyskusja jest bez sensu. To tak jak by debatować dlaczego są coraz nowsze komputery, telefony,samoloty samochody itd. Przypadki można by mnożyć a usilne wymyślanie dlaczego są gorsze od tych starych też jest mało sensowne.
Zresztą technologia c 330 też by porównania nie wytrzymała. Dzięki turbosprężarkom o zmiennej geometrii, intercoolerom wtryskowi wysokociśnienieowemu, wielozaworowym głowicom. Nowoczesne silniki a co zatym jdzie całe maszyny sa bardziej wydajne. Ale o tym już pisałem. Ocoraz bardziej wytrzymałych materiałach,dokładniejszej ich obróbce i nowocześniejszych olejach nie wspominam.

Edytowany przez hubertuss, 06 listopad 2012 - 17:46.


#377 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 listopad 2012 - 17:57

Fendt 312 Vario Skoro ktoś powtarza fałszywe hasła - chcę je zwyczajnie sprostować.
A jeżeli chodzi o postęp - oczywiście firmy opracowują coraz to nowe i bardziej ekonomiczne rozwiązania. I tego jestem zwolennikiem. Ale czy coraz bardziej restrykcujne normy emisji spalin powodują mniejsze zanieczyszczenie środowiska - stawiałbym pod dużym znakiem zapytania. Weźmy pod uwagę całokształt. Przecież samo wyprodukowanie zaawansowanych układów zmniejszających emisję spalin pociąga za sobą zużycie sporej ilości energii i emisję zanieczyszczeń przez zakłady przemysłowe. Zwiększone zużycie paliwa jakie wiąże sie ze spełnieniem tych norm. To podobnie jak z żarówkami energooszczędnymi, których użycie jest uzasadnione tylko w przypadku kiedy świecą się cały czas (ich "rozruch" pochłania ogromne ilości energii) a do produkcji używa się rtęci, która jest bardzo niebezpieczna dla środowiska. Tu rolę odgrywa nie ochrona środowiska a czysta polityka pod pozorem ochrony środowiska. W ten sposób duże koncerny pozbywają się tańszej konkurencji (chociażby ze wschodu). Stąd firmy o mniej rozwiniętych liniach podukcyjnych i biurach konstrukcyjnych nie są w stanie opracować i produkować silnika spełniającego aktualne normy emisji spalin. W efekcie albo wypadają z rynku albo kupują silnik od innych producentów (JD, FPT, Perkins itp).

#378 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 listopad 2012 - 18:03

Fendt 312 Vario q

Edytowany przez rmiecz8, 11 październik 2013 - 18:47.


#379 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 listopad 2012 - 18:09

Fendt 312 Vario Zakłady przemysłowe też muszą spełniac coraz bardziej restrykcyjne normy ekologiczne. Myślicie, że wyprodukowanie silnika rodem z c 330 było by ekologiczne? Z drewna je robili? Dla mnie to rzadna argumentacja. Popatrzcie co dzieje się ze srodowiskiem w indiach, chinach i wielu innych tego typu krajach.Może ktos sobie myśleć, że to spisek czy polityka. Jednak współczuje mu bardzo z tego tytułu. Ja się z tego cieszę. Chociaz tak jak wszyscy musze więcej płacić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 Vario Dzisiaj, 00:11
  •  

#380 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 listopad 2012 - 18:22

Fendt 312 Vario Co ma do tego silnik od C330. Czy wytworzenie silnika od C330 w nowoczesnym zakładzie jest bardziej uciążliwe dla środowiska niż wytworzenie silnika np. Fendta 828? Chyba raczej nie...
Po prostu nie widzę sensu sztucznego nakręcania spirali: rozbudowane układy zmniejszające zanieczyszczenie środowiska ->większe zatrucie środowiska związane z ich wytworzeniem -> kolejne restrykcyjne normy dla zakładów przemysłowych -> kolejne koszty i montowanie dodatkowych urządzeń do oczyszczania spalin itd itp. Sztuczne komplikowanie sytuacji. Wiadomo że dąży się do zmniejszenia emisji szkodliwych związków do atmosfery. Ale tu tworzy się błędne koło...
Proponuję założenie oddzielnego wątku dla tej dyskusji. Cały czas jesteśmy w temacie Fendta 312...

Podobne tematy