Gumis32

Fendt 312 Vario

Polecane posty

hubertuss    4653

A z czym je porównywać z technologią rodem z c 330. Co było mineło. Świat idzie do przodu. Zresztą po co mamy się wszyscy truć. Świat i tak jest zatruty różnym badziewiem. To chociaż silniki spalinowe mniej trują. Pamiętam jak sąsiad c 360 przez wieś jechał. Siwo było jeszcze przez kilka minut. Zresztą dla mnie ta dyskusja jest bez sensu. To tak jak by debatować dlaczego są coraz nowsze komputery, telefony,samoloty samochody itd. Przypadki można by mnożyć a usilne wymyślanie dlaczego są gorsze od tych starych też jest mało sensowne.

Zresztą technologia c 330 też by porównania nie wytrzymała. Dzięki turbosprężarkom o zmiennej geometrii, intercoolerom wtryskowi wysokociśnienieowemu, wielozaworowym głowicom. Nowoczesne silniki a co zatym jdzie całe maszyny sa bardziej wydajne. Ale o tym już pisałem. Ocoraz bardziej wytrzymałych materiałach,dokładniejszej ich obróbce i nowocześniejszych olejach nie wspominam.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Skoro ktoś powtarza fałszywe hasła - chcę je zwyczajnie sprostować.

A jeżeli chodzi o postęp - oczywiście firmy opracowują coraz to nowe i bardziej ekonomiczne rozwiązania. I tego jestem zwolennikiem. Ale czy coraz bardziej restrykcujne normy emisji spalin powodują mniejsze zanieczyszczenie środowiska - stawiałbym pod dużym znakiem zapytania. Weźmy pod uwagę całokształt. Przecież samo wyprodukowanie zaawansowanych układów zmniejszających emisję spalin pociąga za sobą zużycie sporej ilości energii i emisję zanieczyszczeń przez zakłady przemysłowe. Zwiększone zużycie paliwa jakie wiąże sie ze spełnieniem tych norm. To podobnie jak z żarówkami energooszczędnymi, których użycie jest uzasadnione tylko w przypadku kiedy świecą się cały czas (ich "rozruch" pochłania ogromne ilości energii) a do produkcji używa się rtęci, która jest bardzo niebezpieczna dla środowiska. Tu rolę odgrywa nie ochrona środowiska a czysta polityka pod pozorem ochrony środowiska. W ten sposób duże koncerny pozbywają się tańszej konkurencji (chociażby ze wschodu). Stąd firmy o mniej rozwiniętych liniach podukcyjnych i biurach konstrukcyjnych nie są w stanie opracować i produkować silnika spełniającego aktualne normy emisji spalin. W efekcie albo wypadają z rynku albo kupują silnik od innych producentów (JD, FPT, Perkins itp).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zakłady przemysłowe też muszą spełniac coraz bardziej restrykcyjne normy ekologiczne. Myślicie, że wyprodukowanie silnika rodem z c 330 było by ekologiczne? Z drewna je robili? Dla mnie to rzadna argumentacja. Popatrzcie co dzieje się ze srodowiskiem w indiach, chinach i wielu innych tego typu krajach.Może ktos sobie myśleć, że to spisek czy polityka. Jednak współczuje mu bardzo z tego tytułu. Ja się z tego cieszę. Chociaz tak jak wszyscy musze więcej płacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Co ma do tego silnik od C330. Czy wytworzenie silnika od C330 w nowoczesnym zakładzie jest bardziej uciążliwe dla środowiska niż wytworzenie silnika np. Fendta 828? Chyba raczej nie...

Po prostu nie widzę sensu sztucznego nakręcania spirali: rozbudowane układy zmniejszające zanieczyszczenie środowiska ->większe zatrucie środowiska związane z ich wytworzeniem -> kolejne restrykcyjne normy dla zakładów przemysłowych -> kolejne koszty i montowanie dodatkowych urządzeń do oczyszczania spalin itd itp. Sztuczne komplikowanie sytuacji. Wiadomo że dąży się do zmniejszenia emisji szkodliwych związków do atmosfery. Ale tu tworzy się błędne koło...

Proponuję założenie oddzielnego wątku dla tej dyskusji. Cały czas jesteśmy w temacie Fendta 312...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A byłeś w Indiach ,Chinach czy w wielu innych tego typu krajach ? :D -czy też tylko powtarzasz obiegowe opinie ?Tak-myślimy że wyprodukowanie silnika rodem z C 330 byłoby bardziej ekologiczne niż jakiegoś potworka z SCR ,DPF i co tam sobie trzyliterowego wymyślisz...

Jeszcze bardziej ekologiczne byłoby ich niewyprodukowanie :D .

PS.Widziałeś kiedyś politykę bez spisków ?Jak teraz słucham wyśmiewania się z "teorii spiskowych" to ogarnia mnie czarna rozpacz nad stanem intelektualnym większości -tak się śmiesznie składa że w dziejach ludzkości roiło się od spisków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

A gdzie ja napisałem cokolwiek nt Indii czy Chin???

Z całą pewnością wyprodukowanie prostego silnika od C330 byłoby bardziej ekologiczne niż rozbudowanego, nowoczesnego silnika, chociażby ze względu na to, że składa się on z mniejszej liczby części, wymaga mniej zaawansowanej obróbki. Oczywiście nie twierdzę że użytkowanie takiego silnika byłoby bardziej ekologiczne czy ekonomiczne. Ale dążenie do sztucznego, nadmiernego komplikowania konstrukcji wiąże sie z większymi kosztami wyprodukowania, eksploatacji, większym ryzykiem awarii...

 

O stanie intelektualnym większości nie chcę się wypowadać. Jeżeli już mówisz o "teoriach spiskowych" to czy fakt istnienia wszelakich spisków od zamierzchłych czasów jest równoznaczny z przyzwoleniem na ich występowanie? Nie mam zamiaru rozbudzić jakiejś rewolucji, ale widzę że nawet posiadanie własnych poglądów na pewne tematy nie jest mile widziane przez "tłum".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Mam rozumieć że chcesz brać 716 scr, bo starej serii 700 już chyba nie mają. Pewnie ze 120 tys. euro albo i lepiej będzie kosztować. Dokładnie nie wiem. Jak masz duże, długie i prostokątne pola to możesz wziąć varioguide- system automatycznego prowadzenia na polu. Jeśli tego nie bierzesz to varioterminal bedziesz miał 7", ale jak tak to 10,4" bo tamten takich opcji jak Variodoc, kamera, mapy i varioguide nie posiada. Ja wybrałem tą lepszą wersję przy 724 vario i bym nie zamienił, ale trzeba miec proste pola bo na klinach nie użyjesz tego bo będziesz musiał poprawiać i ciągnik moze nie zawrócić sam.

Pola mam proste, ten system powinien pracować doskonale na moich działkach. A jak z wyposażeniem ?? Przyznam że to mój 1 nowy ciągnik resztę miałem używane, ale w końcu przyszedł czas na zmianę, zastanawiam się też nad 718

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jakoś emisję substancji szkodliwych czy to w motoryzacji czy przemylśle trzeba ograniczzać. Większośc chętnie korzysta ze zdobyczy cywilizacji i coraz nowszych rozwiązań. To wszystko kosztuje nawet jeśli chodzi o środowisko. Z drugiej strony mówi się, że to błędne koło. Proponuje zamieszkać w starej chacie najlepiej bez prądu i niczego innego. Pole orać koniem. Nie będziecie uczestniczyli w nakręcaniu błędnego koła.

Jaro nie trzeba gdzieś być, aby o czymś się dowiedzieć. Inaczej aby dowiedzieć się o Bitwie pod Grunwaldem np musieli byśmy się przenieść w czasie. Bo inaczej ktoś napisał by czy powiedziałbyłeś tam, że wiesz jak to było.

O Chinach czy Indiach napisałem dla przykładu. Jeszcze nie tak dawno podobne problemy mieli mieszkańcy wielu miast Europy,Japoni czy USA a nawet górnego śląska. Jednak przez nakręcanie błędnego koła jak piszą niektórzy. Polegającego na zaostrzeniu norm ekologicznych w motoryzacji czy przemyśle. Znacznie ograniczono zjawisko smogu czy kwasnych deszczy. I naprawde nie trzeba tam byc wystarczy poczytać. Nawet w podstawówce na geografi tak uczyli. I nauczycielka też tam nie była.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Jak masz wątpliwość to weź lepiej 718. Zawsze zapas mocy. Przyjedź do mnie to obejrzysz sobie 724 vario. Ja coś to na pw.

Ok może wpadnę do ciebie nie długo szgeóły napisałem na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

"Jaro nie trzeba gdzieś być, aby o czymś się dowiedzieć. Inaczej aby dowiedzieć się o Bitwie pod Grunwaldem np musieli byśmy się przenieść w czasie. Bo inaczej ktoś napisał by czy powiedziałbyłeś tam, że wiesz jak to było."-hmm a ile wiesz o bitwie pod Grunwaldem ?Wiesz tyle ile usłyszałeś na lekcji historii-coś tam że w lipcu i dwa nagie miecze-prawda ?

Prawdopodobnie tyle samo wiemy o tym jak jest ze środowiskiem w w/w krajach co i o owej bitwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Sory że się wtranżalam, i przerywam w sporach ale czy ktoś by mógł mi pomóc przy wyborze fendta i rozwiać moje wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Kolego a ty chcesz nowego 716?? bo jak nosilem sie z kupnem 716 to namawiali mnie na 718(820 juz niebylo mozliwosci kupic) ale tylko dlatego ze wiedzieli ze mam 820 i bede psioczyl ze duzo slabszy ostatecznie nabylem 724 scr . Fotki wstawialem w innym temacie

Jezeli nowy to polecam gdyz to prawie to samo co 820 a 718 to calkiem to samo co 820 . Ceny po dlugich targowaniach byly na poziomie 103tysiace euro za 718 99tysiakow za 716 bez pneumatycznej kabiny . ALe rok minol:) wiedz wiem ze byly podwyzki /

. w uzywkach niepomoge nigdy uzywanego niekupowalem .

 

Miecz 8 Pokaz fotki ja pokazalem moich 820 i 724 a ty splawiles mnie ze twoje gdziez zaginely . troszke czasu minelo moze pokaz tego 724 bo masz duzo lepiej wyposazony z duzym terminalem tak przynajmniej mowisz

Edytowano przez kgbck
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Ja chce nowego tylko w przedziale mocowym tak do 180 koni a 724 ma koło 240 km, aż taki duży mi nie potrzeba, w ostateczności 718

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

no ja ci niekaze kupic 724:) ale za 718 trzeba sie spieszyc po przezte normy emisji spalin przestaja je produkowac a calkiem nowa 718 scr kosztuje juz prawie 125-130tysiakow za stara mysle ze na 105tysiakow mozna zejsc

Przerebialem ten temat szukajac traktora i dowiedzialem sie ze fendt 716 ma slabszy tylni most w porownaniu do 718 ale rownierz wytrzymaly . 718 ma most z 820 roznia sie te 2 modele tylko tym ze 820 wychodzila bogato wyposazona a 718 niemiala pneumatycznej amortyzacji kabiny i czegos tam jescze to wszystko . wiedz ja bym sie spieszyl bo traktory sa klasy 820 wytrzymalosciowej a moja przebija juz 5000tysiakow i absolutnie nic w niej niebylo robione tylko tanken i doroboty przy moim areale okol 300ha ciagnik jest do wszystkiego i w kzdej robocie sie super sprawdza nawet przy zbieraniu snopkow z pola po 2 na tura srednie spalanie 3-5 litrow na godzinke przy spokojnej robocie ( Niezapierdzielaniu 40 km na godzine od snopka do snopka:) )

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Ja mam tylko trochę ponad 200ha. Ale nie będzie sam fendty będą mu pomagać(te starsze). pisałem z rmiecz8 i mam do niego jechać w tym tygodniu mieszka ode mnie 50km i obejrzeć tą serię scr. Z rmiecz8 znamy się jeszcze z liceum teraz znalazłem z nim kontakt.Coraz bardziej zastanawiam się nad nową serią scr. Pieniędzy starczy a później może będę sobie w brodę pluł że starą wziąłem. Wszystko się okaże po jeździe testowej u rmiecza8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Być może czemu nie ale wątpię żeby był na to czas ale czemu wy się tak śmiejecie z rmiecza8 ?? co on wam takiego zrobił czyżby czysta zazdrość ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Ale my sie niesmiejemy obiecal mi fotki swojego 724 bo ja mu pokazalem mojego i niedotrzymuje slowa a tak nic do niego niemam bo niechcial bym jego pracy .

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj