Badi23

[porzeczka] Czy porzeczki to dobry pomysł

Polecane posty

Badi23    1

Jestem zielony w temacie rolniczym ale muszę coś robić z moimi 7 ha gruntów . Do tej pory uprawiałem rzepak i zboża (jęczmień pszenżyto)ostatnim rokiem rzepak nawet ładnie plonował 4,4 z ha .

 

Niestety nie mam czasu i siły na tą ziemię dlatego postanowiłem dać w dzierżawę . Pierwszy i jedyny telefon miałem od faceta który chciał w dzierżawę na 12 lat z przeznaczeniem na porzeczki. Proponował 1 tyś zł na rok od ha + podatek płaci on i on odbiera dopłaty . Cena nie najgorsza chyba bynajmniej u nas ale problem z tymi porzeczkami. W tej chwili uważam że ziemia jest w bardzo dobrej kondycji jako że nawozu i innych dodatków (obornik) nigdy nie żałowałem ale co będzie za 12 lat gdy tam będzie porzeczka czy ta ziemia będzie się jeszcze do czegoś nadawała.

Z drugiej strony dziwię się że facetowi porzeczka się kalkuluję ale to jego problem.

Proszę o wasze opinie jako fachowców jestem ciekawy jakie kwoty za dzierżawę u was się płaci

Edytowano przez dogberry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Jest temat o cenach dzierzawm bys podal z jakiej czesci polski jestes to bedzie latwiej ocenic propozycje tego pana za dzierzawe bo wszedzie sa one inne tak samo jak ceny ziemi. Moj kuzyn (kujawsko-pomorskie) np. za dzierzawe w tym roku podpisal bedzie placil podatek za ziemi i dodatkowo 500kg przenicy za ha rocznie musi dac kolesiowi a ten kols bierze dla siebie doplaty jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

Witam,