Skocz do zawartości

Zdjęcie

Diody - alternator Magneton 55A


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 20 marzec 2010 - 19:45

Diody - alternator Magneton 55A Witam.
Mam takowy problem. Dziś osoba "trzecia" przypadkowo dotknęła mi klemami do przeciwnych biegunów na akumulatorze(po prostu zamieniony + z -. Efektem czego są najprawdopodobniej spalone diody. Przy podłączaniu przez żarówkę 3 świecą (złe) a 3 nie świeca)
Uzwojenie, wirnik raczej dobry.

Czy mostek od Skody Felicji z TEGO LINKU będzie pasował do alternatora do Zetora??

A może macie inną alternatywę??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diody - alternator Magneton 55A Dzisiaj, 08:19
  •  

#2 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 20 marzec 2010 - 20:03

Diody - alternator Magneton 55A Pewnie padł ci regulator napięcia a nie diody.Żeby sprawdzić diody to trzeba rozlutować mostek.

#3 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 20 marzec 2010 - 20:07

Diody - alternator Magneton 55A @bongle na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek? Wiesz jak jest zbudowany regulator napięcia? Bo coś mi się wydaje że nie. @u3512 napisz jak sprawdzałeś te diody. Odłączyłeś (wylutowałeś je) przed sprawdzaniem? Sprawna dioda w jednym kierunku przewodzi (żarówka świeci), a w drugim nie. Jeżeli akumulator niezbyt długo był odwrotnie podłączony, to istnieją szanse (zerowe, ale zawsze Dodany obrazek), że diody są sprawne. Co do mostka, (jeżeli rzeczywiście okaże się, że diody są uszkodzone) to najlepiej wymontować go i zabrać na wzór do sklepu. Możesz także wymienić same diody. Koszt jednej to około 3-5 zł.

#4 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 20 marzec 2010 - 20:14

Diody - alternator Magneton 55A Tylko diody sprawdzamy napięciem stałym, bo kiedyś gość sprawdzał zmiennym i twierdził że diody są uszkodzone!!!!!!

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 20 marzec 2010 - 20:30

Diody - alternator Magneton 55A Tego jeszcze nie słyszałem. Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Czasami ludzka odporność na wiedzę jest porażająca.

#6 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 21 marzec 2010 - 14:00

Diody - alternator Magneton 55A Witam.
Elektrotechniknie wlutowałem jeszcze diod. Klema była dosłownie przez ułamek sekundy dotknięta do przeciwnego bieguna klemy. Następnie właściwie podłączając klemy (dotykając) znów zaiskrzyło. Postanowiłem odłączyć alternator i już nic nie iskrzyło. Tak wyglądała ta sytuacja.

Sprawdzałem tak: obudowa alternatora na masę a + do nóżek, lub też śrubek. Jedne świeciły, jedne nie:( (robiłem to na akumulatorze)

Prosiłbym Cię jak dokładnie i prostym sposobem sprawdzić co jest dokładnie uszkodzone. Jeśli uznasz za stosowne mogę również zrobić potrzebne zdjęcia.

#7 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 21 marzec 2010 - 14:15

Diody - alternator Magneton 55A To teraz zrób odwrotnie "+" na obudowę i dotykaj do końcówek diód i jeżeli na 3 będzie świecić a na 3 nie to jest ok, tzn jeżeli masz "-" na obudowę i żarówka świeci to jak dasz "+" na obudowę to na tej diodzie nie powinna już świecić .

A te iskrzenie to duże????

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#8 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 21 marzec 2010 - 14:23

Diody - alternator Magneton 55A czy duże iskrzenie ...hmm, po dotknięciu przysmażyło klemę.. po prostu widać ślad

Sprawdzę te diody jeszcze raz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diody - alternator Magneton 55A Dzisiaj, 08:19
  •  

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 marzec 2010 - 17:03

Diody - alternator Magneton 55A Diody musisz wylutować z mostka do sprawdzenia. I wtedy podłączasz "+" do wyjścia prądowego alternatora (śruba M6), a "-" dotykasz kolejno 3 diod w mostku. Żarówka nie powinna wtedy świecić. Gdy zamienisz bieguny żarówka powinna świecić. Pozostałe 3 diody sprawdzasz tak samo, z tym że jeden biegun podłączasz do masy, a drugi po kolei do diod. I tu jest sytuacja odwrotna, ponieważ diody mają odwrotną polaryzację. "+" na masę żarówka świeci, "-" na masę nie świeci.

#10 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 21 marzec 2010 - 22:33

Diody - alternator Magneton 55A Diody proponuję wylutować/wybić ze stelażu do sprawdzenia. Można się posłużyć zwykłym multimetrem cyfrowym, który można nabyć drogą kupna nawet za 25zł. Można je także sprawdzić domową metodą za pomocą żarówki. Dioda przy odpowiedniej polaryzacji powinna przewodzić tylko w jedną stronę. Jeżeli nie przewodzi w ogóle, bądź w obie strony znaczy, że jest przebita - uszkodzona. Ja używam do wzbudzenia diod bodaj 1N4007, a prostownicze do alternatorów Elmotu mam jeszcze kilka radzieckich Д204-20 od dziadka. Jeżeli masz alternator 55A,70A bądź 90A, który był montowany w Felicjach mostek powinien pasować bez problemu.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 marzec 2010 - 15:58

Diody - alternator Magneton 55A @u3512 nie wybijaj diod z radiatora, bo jeżeli okaże się, że są dobre niepotrzebnej roboty sobie narobisz, i jeszcze możesz uszkodzić diodę. Wystarczy wylutować jedną końcówkę i można bez problemu sprawdzić.

#12 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 23 marzec 2010 - 07:14

Diody - alternator Magneton 55A Są tam stosowane diody 1N3493 200V 25A
Dodany obrazek
O diodach już powiedziano jak i co ale też nie można wykluczyć że nie nastąpiło uszkodzenie regulatora.. a tego sie nie naprawia-ponizej schemat reg od skody


Dodany obrazek

#13 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 31 marzec 2010 - 12:26

Diody - alternator Magneton 55A A jak odlaczysz regulator napiecia od alternatora to tez i iskrzy?

Jak by na to nie patrzec to w regulatorze sa polprzewodniki. Pzy zmianie polaryzacji moglo dojsc do uszkodzenia.

Mowisz o iskrzeniu przy zakladaniu klemy. A jestes pewien ze zwarcie wystepuje przy alternatorze? A moze poprostu cos innego jest uwalone, a ty szukasz przy alternatorze.

Odlacz przewod ladowania od alternatora i sprawdz czy jest zwarcie.

Rutaj takze proponuje wykorzystac zarowke ale 12V 50/60 W od reflektora. Prad max ok 5-6A. Wtedy masz takze mozliwosc podlaczenia amperomierza w dany obwod i bedziesz widzial gdzie robi zwarcie. Bez zarowki idzie X00 A. Z zarowka ograniczysz sie do tych wlasnie max 6A. Mozesz nawet zrobic taki obwod miedzy klema, a slupkiem akumulatora. Najwyzej bedzie sie zarowka swiecila i delikatnie rozladowywala akumulator.

Mozesz wtedy np odlaczyc alternator, radio( o ile jest) wyciagac bezpieczniki. Ja w pewnym momecie zarowka zgasnie- bingo na 99% masz zlokalizowane zwarcie. 



PS.

Diody jak pisali koledzy sa na 25A. a ulamek sekundy spokojnie wytrzymaja duzo wiecej. Sa przeciez na radiatorach. Wiec zanim kupisz mostek prostowniczy czy regulator postaraj sie upewnic czy na pewno to wina alternatora.

#14 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 31 marzec 2010 - 16:23

Diody - alternator Magneton 55A Dużo pisania mało konkretów, do sprawdzenia diod trzeba odlutować stojan, diody sprawdzać przez żarówkę (miernik cyfrowy nieraz mnie oszukał), dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę, regulator napięcia też mogło spalić. Mostek od skody pasuje tylko ma inne wyjście diod wzbudzenia, gdyby się okazało że to mostek spalony to pisz na GG, mam alternator na części.

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#15 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 03 kwiecień 2010 - 22:57

Diody - alternator Magneton 55A Witam po długiej przerwie.
Problem rozwiązałem poprzez zakup i przylutowanie nowego mostka do uzwojenia. Myślałem nad mostkiem od skody ale nigdzie nie mogłem znaleźć (wyglądał praktycznie identycznie, tylko pytanie czy na pewno). Kupiłem w agromie oryginał.

Tak jak pisałem wszystkie te duże diody (25A) były uszkodzone. Sprawdziłem poprzez rozlutowanie całego mostka.

Jak pisałem ta sekunda przy innym biegunie spaliła mostek diodowy.

Dzięki wszystkim za pomoc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diody - alternator Magneton 55A Dzisiaj, 08:19
  •  

#16 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 05 kwiecień 2010 - 05:38

Diody - alternator Magneton 55A Jesli OK temat zamykamy

Podobne tematy