przemrolnik

Metody i sposoby na odpowietrzanie

Polecane posty

przemrolnik    14

Piszcie swoje metody na odpowietrzanie,wiem ze dużo czasu to zajmuje, niewiem jak dobrze i szybko go odpowietrzyć. Czekam na porady :) Głownie chodzi o silniki 4cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel820    1

Podpąpować trochę pąpka ręczną i próbować rozpalić tylko nie zadługo bo rozrusznik spalisz.


Moja stajnia km MTZ Belarus 820 i MF 255

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    23

Witam na początek odkręcam dwie śrubki na pompie paliwa (najpierw dolną) pompuje reczna pompką aż zacznie lecieć paliwo, to samo z górną śrubką, a potem popuszczam przewód na jednym wtryskiwaczu i krece rozrusznikiem( nie za długo) jak odpali dokręcam przewód i wszystko. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie mam Massey fergusona, ale odpowietrzanie każdego silnika Diesla powinno zaczynać się najbliższego punktu przy zbiorniku paliwa. Tym miejscem są najczęściej filtry paliwa. Pompuje się pompką kilka razy, odkręca śrubkę i czeka aż powietrze ucieknie. Potem znów trzeba pompować kilka razy i odkręcić, powtarzać aż do usunięcia powietrza. Drugim miejscem odpowietrzania może być śrubka na pompie paliwowej, procedura odpowietrzania jest ta sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal2    0

1.najpierw odpowietrzyć filtr na ile to jest możliwe(ja to robołem po przez odkręcanie śruby trzymającej filtr i do tego pompowanie pompką)

2.odkręcanie śrubek odpow. pompe(czyli pompowanie pompką chwilę i odkręcenie śrubki odpowiet)

Czasem te śrubki odpow.pompe trzeba całkiem odkrecic bo są bardzo szczelne,nie wystarczy ich delikatne poluzowanie,przynajmniej tak u mnie było,dopiero całkowite odkręcenie śrub odpow.zaskutkowało natychmiastowym odpowietrzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

Mam dwa mf-y,odpowietrzanie filtra można sobie darować.Najpierw dwie śrubki na pompie i pompujemy ręczną a póżniej przewód od wtryskiwacza[on jest najważniejszy inaczej nie odpali]gaz na maksa i kręcimy.Musi odpalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

Może mi ktoś napisać jak sprawnie odpowietrzyć mf255 po wymianie filtra paliwa tak dokładnie krok po kroku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Proszę , zdjęcia z książki zassanej z neta.

9b00a6e643233c5bm.jpg

dc360efd2d173098m.jpg

Link do książki jest na AF , tylko sam musisz poszukać :)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PALAX    32

Swego czasu jak miałem MF255 to nie odpowietrzałem go, tylko po wymianie filtra pompką zasilającą napompowałem filtr i następnie rozruch wspomagałem samostartem ( w spraju ) .


Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa mf-y,odpowietrzanie filtra można sobie darować.Najpierw dwie śrubki na pompie i pompujemy ręczną a póżniej przewód od wtryskiwacza[on jest najważniejszy inaczej nie odpali]gaz na maksa i kręcimy.Musi odpalić

Dokładnie tak jak mówisz filtra nie trzeba ogólnie Perkinsy są najgorsze do odpowietrzania w Urusach wystarczy pompka

i odpalać. Miałem kiedyś tak że co kilka metry mi się zapowietrzał odpowietrzałem z 15 razy okazało się że filterek

w pompce zasilającej był zasyfiony.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

To że miałes syf w pompce i ci się zapowietrzał to wina perkinsa. Po wymianie filtra pompuje ręczna pompką aż się napełni filtr. Przy pompowaniu trzeba pamiętac o odpowiednim ustawieniu wałka rozrządu pompka musi chodzić z oporem. W pompie paliwo jest więc Istnieje duże prawdopodobieństwo ze zapali bez odpowietrzania pompy powietrze z filtra zostanie wypchnięte do zbiornika odpływem.

Przy braku paliwa odkręcasz śróbke 8 na górze pompy przy cięgle gazu innych nie trzeba pompujesz pompka gdy juz leci same paliwo zakręcasz luzujesz przewód jednego wtrysku i odpalasz. Instalacje trzeba obejzeć i stwierdzić skąd mogło spłynąc paliwo po rozkręceniu każda jest inna. Jeśli wszytsko sie robi zgłowa to zajmuie chwilke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radi2001    0

Mam pytanko

Czy pęcherzyki powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo tj. między zbiornikiem paliwa a pompką wspomagającą to normalne? Jeśli nie powinno być pęcherzyków w tej rurce to jaka może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj