xsardas18

luzy na kierownicy

Polecane posty

xsardas18    0
:D Witam mam mały problem z moim zetorem 6211 (91r); mianowicie są luzy w przekładni i nie wiem jak je wyeliminowac;końcówki drązka kierowniczego wymieniłem ale to prawie nic nie pomogło. odziwo na siłowniku nie ma luzów ; - ( proszę o pomoc :D ?????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0

A więc: ściągasz pokrywkę pod kierownicą (tam jest cała instalacja elektryczna itd...), rozkręcasz (rozłączasz) sprzęgło na drążku kierowniczym, sprawdzasz czy drążek który jest w kolumnie nie ma przypadkiem luzów wzdłużnych (wysuwa się i wsuwa) :

1. Jeżeli ma takie luzy to:

Odkęcasz dwie śrubi M6 (10mm) na drążku następnie wykręcasz nakrętkę w której były te śrubki (ma prawy gwint) jak odkręcisz to pod nią jest następna nakrętka i TĄ nakrętkę dokręcasz ( ona ma też prawy gwint), zarazem likwidując luz, później skręcasz wszystko

2. Jeżeli nie ma takich luzów a dalej są luzy w kierownicy to masz trochę roboty:

-łapiesz kabinę z przodu za te boczne uchwyty, podciągasz trochę do góry, odkręcasz akumulator (skrzynkę), bak, przewody elektryczne i od hamulców zostają (ewentualnie sprawdź czy są lużne), odkręć śrubę z tuleii i wyciąg ją (tuleii trzymającej przód kabiny), podnieś maksymalnie przód kabiny

-z kolumny po lewej stronie jest dźwignia, która idzie do wspomagania, najpierw ściągasz z niej wszystko (przegub i takie niby lożysko) następnie, ściągasz tą dźwignię (będzie ciężko bo jest na sożku)

-odkręcasz pokrywy boczne z kolumny kierowniczej, odkręcasz także tą z góry od drążka kierowniczego

-I TU SIĘ ZACZYNAJĄ SCHODY!!! ;) Albo zatrudniasz jakiegoś fachowca który zrobi resztę, albo samemu ja robiłem sam ;) (nigdy tego wcześniej nawet na oczy nie widziałem i zrobiłem :D tylko trochę Ku...w się posypało ;)),

-jak to wszystko porozkręcasz tam jest taka śruba od drążka ona obraca cię w takiej nakrętce która znajduje się wewnątrz kolumny ( jak pościągasz wszystko to zobaczysz), teraz wykręcasz tą śrubę no i wyjmujesz na zewnątrzą tą srubę i narkętkę (NAJLEPIEJ ZAŁATW SOBIE OD KOGOŚ KATALOG I ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ TA ŚRUBA I NAKRĘTKA)

- możliwe że z tej śruby wyleciały kulki i przez to jest luz (ale sam ocenisz dlaczego tam był luz ), ja musiałem kupić nową śrubę i nakrętkę bo to jest KOMPLET!!!

- potem przy wkładaniu musisz!!!!!!!!UWAŻAĆ ABY CI TE ŚRUTY Z NAKRĘTKI NIE POWYLATYWAŁY!!!!, albo poproś jakiegoś mechanika niech Ci włoży tą nakrętkę i wkręci do niej śrubę, a resztę zrobisz sam.

 

POWODZENIA Życzę Ci, aby to był punkt nr. 1 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ja dodam że te kulki najlepiej na smar włożyć wtedy nie wylatują tak szybko przy wkładaniu do obudowy przekładni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

dokładnie jak kolega @jacus wyżej napisał, luzu całkowicie nie usuniesz, luz tylko się zmniejszy i po miesiącu znów będzie to samo. Ale wybór czy to robić należy do Ciebie, powodzenia w składaniu maglownicy

Pozdro Kraker


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0
to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Niezgadzam się!!! Wymieniłeś wszystko wiesz też o tym, że luz na kole kierownicy ma być 15stopni. jak dalej jest większy to sprawdzenie przedniej osi DOKŁADNIE POMOŻE. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

problem juz rozwiazalem

winna byla tuleja dystansowa,niby to zwykla rurka,ale wlozona jedna strona pasowala idealnie a druga robil sie luz,cos musialo byc wyrobione i nie pasowalo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj