Skocz do zawartości

Zdjęcie

luzy na kierownicy


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share xsardas18

xsardas18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin

Napisany 02 czerwiec 2007 - 19:23

luzy na kierownicy :D Witam mam mały problem z moim zetorem 6211 (91r); mianowicie są luzy w przekładni i nie wiem jak je wyeliminowac;końcówki drązka kierowniczego wymieniłem ale to prawie nic nie pomogło. odziwo na siłowniku nie ma luzów ; - ( proszę o pomoc :D ?????????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
luzy na kierownicy Dzisiaj, 05:41
  •  

#2 Share Cree

Cree

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:jastrzębiec woj.podkarpackie

Napisany 23 grudzień 2007 - 23:17

luzy na kierownicy A więc: ściągasz pokrywkę pod kierownicą (tam jest cała instalacja elektryczna itd...), rozkręcasz (rozłączasz) sprzęgło na drążku kierowniczym, sprawdzasz czy drążek który jest w kolumnie nie ma przypadkiem luzów wzdłużnych (wysuwa się i wsuwa) :
1. Jeżeli ma takie luzy to:
Odkęcasz dwie śrubi M6 (10mm) na drążku następnie wykręcasz nakrętkę w której były te śrubki (ma prawy gwint) jak odkręcisz to pod nią jest następna nakrętka i TĄ nakrętkę dokręcasz ( ona ma też prawy gwint), zarazem likwidując luz, później skręcasz wszystko
2. Jeżeli nie ma takich luzów a dalej są luzy w kierownicy to masz trochę roboty:
-łapiesz kabinę z przodu za te boczne uchwyty, podciągasz trochę do góry, odkręcasz akumulator (skrzynkę), bak, przewody elektryczne i od hamulców zostają (ewentualnie sprawdź czy są lużne), odkręć śrubę z tuleii i wyciąg ją (tuleii trzymającej przód kabiny), podnieś maksymalnie przód kabiny
-z kolumny po lewej stronie jest dźwignia, która idzie do wspomagania, najpierw ściągasz z niej wszystko (przegub i takie niby lożysko) następnie, ściągasz tą dźwignię (będzie ciężko bo jest na sożku)
-odkręcasz pokrywy boczne z kolumny kierowniczej, odkręcasz także tą z góry od drążka kierowniczego
-I TU SIĘ ZACZYNAJĄ SCHODY!!! ;) Albo zatrudniasz jakiegoś fachowca który zrobi resztę, albo samemu ja robiłem sam ;) (nigdy tego wcześniej nawet na oczy nie widziałem i zrobiłem :D tylko trochę Ku...w się posypało ;)),
-jak to wszystko porozkręcasz tam jest taka śruba od drążka ona obraca cię w takiej nakrętce która znajduje się wewnątrz kolumny ( jak pościągasz wszystko to zobaczysz), teraz wykręcasz tą śrubę no i wyjmujesz na zewnątrzą tą srubę i narkętkę (NAJLEPIEJ ZAŁATW SOBIE OD KOGOŚ KATALOG I ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ TA ŚRUBA I NAKRĘTKA)
- możliwe że z tej śruby wyleciały kulki i przez to jest luz (ale sam ocenisz dlaczego tam był luz ), ja musiałem kupić nową śrubę i nakrętkę bo to jest KOMPLET!!!
- potem przy wkładaniu musisz!!!!!!!!UWAŻAĆ ABY CI TE ŚRUTY Z NAKRĘTKI NIE POWYLATYWAŁY!!!!, albo poproś jakiegoś mechanika niech Ci włoży tą nakrętkę i wkręci do niej śrubę, a resztę zrobisz sam.

POWODZENIA Życzę Ci, aby to był punkt nr. 1 :D

#3 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 25 grudzień 2007 - 10:25

luzy na kierownicy Ja dodam że te kulki najlepiej na smar włożyć wtedy nie wylatują tak szybko przy wkładaniu do obudowy przekładni ;)

#4 Share kraker

kraker

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Dolnośląskie

Napisany 25 grudzień 2007 - 18:46

luzy na kierownicy co do tych śrutów to przyda ci się ten temat http://www.agrofoto....zyca-t1154.html bo naprawdę ciężko jest to złożyć
MF & Zetor siłą naszej gospodarki
Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
luzy na kierownicy Dzisiaj, 05:41
  •  

#5 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 25 grudzień 2007 - 22:02

luzy na kierownicy to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#6 Share kraker

kraker

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Dolnośląskie

Napisany 26 grudzień 2007 - 12:31

luzy na kierownicy dokładnie jak kolega @jacus wyżej napisał, luzu całkowicie nie usuniesz, luz tylko się zmniejszy i po miesiącu znów będzie to samo. Ale wybór czy to robić należy do Ciebie, powodzenia w składaniu maglownicy
Pozdro Kraker
MF & Zetor siłą naszej gospodarki
Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

#7 Share Cree

Cree

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:jastrzębiec woj.podkarpackie

Napisany 19 sierpień 2009 - 21:56

luzy na kierownicy

to jest sporo roboty i nerwow.nie wie czy to sie oplaci robic.nowa kulka ze srutami 200 zl,dwa tygodnie i rozwalona,reklamacja i dali nowa.mam wszystko nowe oprocz kola kierownicy i luz dalej jest tylko mniejszy.przeguby lozyska silownik pompa galki ze 2000zl.kabiny nie trzeba sciagac,opisalem to dokladnie w lecie wie sobie znajdz

Niezgadzam się!!! Wymieniłeś wszystko wiesz też o tym, że luz na kole kierownicy ma być 15stopni. jak dalej jest większy to sprawdzenie przedniej osi DOKŁADNIE POMOŻE. Powodzenia

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
luzy na kierownicy Dzisiaj, 05:41
  •  

#8 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 23 sierpień 2009 - 10:23

luzy na kierownicy problem juz rozwiazalem
winna byla tuleja dystansowa,niby to zwykla rurka,ale wlozona jedna strona pasowala idealnie a druga robil sie luz,cos musialo byc wyrobione i nie pasowalo.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


Podobne tematy