Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Świeci się kontrolka od ładowania

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

też tak myślę, chyba czas na zmianę na nowy, a może mi ktoś doradzić jak założyć amperomierz do 3512?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Amperomierz należy wpiąć szeregowo między wyjście prądowe alternatora - 30 bądź B+, a biegun dodatni akumulatora. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a czy amperomierz 20A wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

ja na twoim miejscu bym wymienił szczotki w alternatorze, zrobiłem tak u mojego mf 255 .

Kolega ma racje i wymień szczotki bo albo ci się przywiesiły albo zwykłe zużycie , co do diod to po co je ruszać skoro będą dobre, a te nowe to nie powiem żeby były lepsze od tych starych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak będę miał czas to wymienię, bo po tylu latach na pewno się zużyły, a czy amperomierz 20A wystarczy do u3512?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Policz sobie maksymalne obciążenie, kiedy korzystasz z wszystkich świateł, i będziesz wiedział. :) Maksymalnie rozładowany akumulator także nie wiem czy będzie taki prąd pobierał z alternatora.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

amper to jest moc dzielona przez napięcie, dobrze piszę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak, P czyli moc P=U*I, z czego I czyli natężenie prądu I=P/U. U - napięcie. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wyszło mi ponad 40A wiec trzeba kupić 50A, chociaż jakbym ekologicznie jeździł to by 30A wystarczył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli zastosujesz amperomierz elektromagnetyczny, to taki na 30A wytrzyma chwilowe przeciążenie. Natomiast w przypadku magnetoelektrycznego z bocznikiem może być różnie. Bocznik może nie wytrzymać nadmiernej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, taki się nada. Tylko dobrze go podłącz, żeby pokazywał prąd płynący do/z akumulatora, a nie cały prąd jaki płynie z alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

tak dobry ale policz cenę z wysyłaką!!!! jedz do sklepu z czesciami do ciągnika kupisz do C360 za 22zł

ale cena wysyłki DHL liczy 13 zł

sprzedawca liczy wiele za wysyłkę -zdzierstwo!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie, jeżeli skończyłyby się szczotki to kontrolka nie świeciłaby wcale, ponieważ nie byłoby przejścia na wirnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Podam przykład z samochodu Cinqecento-żażąca sie żarówka - po właczeniu swiateł przygasała jak i tez -przy zwiększeniu obrotów silnika-po wyjęciu szczotkotrzymacza wraz z regulatorem -jedna z szczotek była o połowę mniejsza-po wymianie szczotki problem ustąpił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wymieniłem szczotkotrzymacz i jak narazie problem znikł, szczotek już prawie nic nie było, wiec chyba to była wina szczotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

czaem też tak jest że pomimo że szczotki są dobre :) a uwalone jest połaczenie między grafitem a stykiem-raz się na to nabrałem...

Jeśli wymieniłeś bedziesz sie cieszył długi czas-bez awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak najbardziej prawdopodobne <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj