Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Świeci się kontrolka od ładowania

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam problem z ładowaniem mojego u3512, cały czas mruga mi kontrolka od ładowania nawet na wysokich obrotach , a gdy włączę światła to przestaje świecić, mógłby mi ktoś doradzić co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tak oryginalny 15 lat już ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha, dzięki, kupie nowy i zobaczę czy coś da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

wymien szczotki w alternatorze!!!-szczotkotrzymacz

POWODZENIA i tu zapraszamy na dział techniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak myślicie diody są dobre? czy też trzeba by je wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Według mnie jak będziesz rozbierać alternator to i diody możesz wymienić koszty chyba nie są aż tak duże a nie wiadomo ile stare jeszcze wytrzymają.Jak wymienisz to na pewno nie zaszkodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Daj sobie spokój. Wymień te ustrojstwo przykręcone do obudowy na dwa kabelki i będzie git. Chyba że masz ten typ alternatora z szczotkami i regulatorem napięcia w jednym- to wymienisz jedno i drugie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

najpierw wymienię regulator bo najmniej roboty jak problem nie zniknie, to będę resztę wymieniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli diody wzbudzenia będą przebite kontrolka też może się świecić. U znajomego było to objawem. Ja bym jednak po tych 15 latach mu regenerację zrobił: łożyska, czyszczenie, nowy szczotkotrzymacz plus szczotki, do tego regulator i gra muzyka. Koszt góra 40-50zł. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a jak rozpoznać diodę czy jest popsuta czy dobra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Miernik, bądź żarówka i bateria.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a tak dokładniej kiedy ma żarówka świecić a kiedy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Elektrotech, tu nie chodzi o to czy ktoś jest surowy, tylko o zasady które wspólnie ustalaliśmy, a Ciebie jak dobrze pamiętam przy tym nie było..

w zasadzie miernik ale bateria i zarówka tez pomoże

..miernik za 20 zł w OBI sie kupi warto

 

preferowanie badanie napieciem powyżej 50V....

 

dioda przewodzi w jednym kierunku.. moze bedzie lepiej jak wpiszesz w google sprawdzenie diody:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Piotrze, zły fragment zacytowałeś, po drugie nie powinno się cytować wg. regulaminu. :) Żarówka powinna się świecić tylko przy odpowiedniej polaryzacji diody. Zgodnie z teorią dioda przewodzi prąd w jedną stronę. Jeżeli nie przewodzi go w ogóle albo w obie strony, to jest uszkodzona. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

jesli ktoś niewie jak sprawdzić diodę -lepiej jak odda alternator do sprawdzenia...

 

ps. na lodówkach sie nieznam i ktos przyjedzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Moje zdanie też takie, ale z odrobiną chęci i elementarnej wiedzy można to zrobić samemu. :) Przy rozkładaniu trzeba uważać, żeby nie rozerwać przewodów od stojana.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baza18    9

ja na twoim miejscu bym wymienił szczotki w alternatorze, zrobiłem tak u mojego mf 255 .


Baza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Wszystko ok, tylko jak włączy światła to kontrolka przestaje migać, to samo mam w C 360 i altek 55A z poldka, rozkręcany kilka razy i wsio mierzone, regiel podmieniany i dalej to samo, spowodowane jest to pełnym naładowaniem akumulatora i rozłączeniem przez regulator napięcia wzbudzenia na wirnik a następnie załączenie go od nowa, pisałem o tym w jednym z tematów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jesli ktoś niewie jak sprawdzić diodę -lepiej jak odda alternator do sprawdzenia...

 

Też tak myślę, wiec diód nie ruszam, wymienię szczotko trzymacz i może regulator,

 

@vcc, akumulator nie jest na pewno w pełni naładowany, bo nieraz ma problemu przekręcić wałem nawet jak silnik jest ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Mój błąd - myślałem, że alternator nie ładuje i dlatego piszesz ten temat. No tak jak kolega vcc wyżej pisał. Widziałem to wielokrotnie, że w tych alternatorach Elmotu, kiedy akumulator jest naładowany regulator odłącza prąd wzbudzenia, co powoduje świecenie kontrolki. Ja też sprawdzałem cały alternator u kolegi głównie z tej przyczyny diody, wirnik, stojan, szczotki, regulator także. Wszystko było ok, napięcie ładowania 14.3V. Świecenie znika pod obciążeniem np. światłami. Świadczy to chyba tylko o tym, że mamy bardzo dobrze naładowane akumulatory. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulator może być też w pełni naładowany, bo jak ładuje prostownikiem to po 30min jest full, a nie ma czym obrócić, chyba założę na instalacje amperomierz, bo ta cała elektryka w 3512 to nie jest zbyt udana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Może akumulator ci padł i nie przyjmuje prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj