Zaloguj się, aby obserwować  
JohnDeere8320

MTZ 82 pytania

Polecane posty

Witam mam 2 pytania dotyczące ciągnika MTZ 82

Pierwsze dotyczy zapalającej się ostatnio często kontrolki zanieczyszczenia filtra powietrza. Nie wiem co może być przyczyną gdyż filtr był wymieniany niedawno, a w dużym zapyleniu to pracował ostatnio w żniwa.

Drugie pytanie dotyczy dźwigni zmiany półbiegu, którą trzeba podnieść lekko do góry, aby zmienić półbieg, gdyż inaczej nie chce wchodzić i słychać zgrzyty. Co tam się mogło stać , bo zauważyłem też ostatnio duży luz na niej, którego wcześniej nie było(tzn. aż tak dużego) Proszę o odpowiedzi

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys79    1

też prosiłbym użytkowników forum o pomoc niedawno kupiłem MTZa-82 i muszę wymienić olej i ktoś może mi podpowie ile do silnika wchodzi oleju??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys79    1

I jeszcze jedno pytanko przy wymianie oleju jak rozkręciłem filtr to wypadł mi śrucik (taki wałek) no i niewiem czy on jest potrzebny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Przepraszam, że się podłączam, ale mam małe pytanie i nie chce tworzyć do niego nowego tematu. Posiadam MTZ 52 i mam ramę poskręcaną na jednej stronie na 6 śrób i na drugiej też tyle, nie jest wzmocniona i chcę powiesić z przodu 200KG i nie wiem czy to wytrzyma dodam, że nie będzie ciągał on jakiś diabelsko ciężkich sprzętów jedynie pług i agregat. Nie szarżuję nim i się zastanawiam czy zda to egzamin żeby się nie połamał? Ma ktoś niewzmocnioną i powieszone z 200 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

wytrzyma bez problemu w moim bez wzmocnien ma zawieszone 250kg i trzy lata juz tak smiga i nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

krzyś79 chyba już złożyłeś bąka ;) i co wypadło

 

mchammer tak spokojnie prawie każdy mtz ma 200 kg z przodu niektóre nawet więcej, a wzmocnienia to przy dużooo większej masie. Przeważnie pęka rama przodu osi przed tym ceownikiem ale to przy częstym paleniu na zaciąg i w ekstremalnych warunkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

co do pęknięć przedniego wspornika to na pewno nie pęka od zaciąganie bo u mnie nigdy nie był ciągany a spękał i trzeba się dobrze przyglądnąć żeby zauważyć pęknięcia ja w 82ts mam dodatkowe 250kg obciązenia i wspornik zmieniany teraz są wzmocnienia wcześniej nie było a spękał pewnie od tego że kilka razy stawał dęba ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

A na serwie da rade kręcić kierownicą, bo bez obciążników ładnie się kręci.

 

 

kreci sie bez problemu jedna reka przy skrecia na maxa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Koledzy, a ile powinno być oleju w tej całej kolumnie z przodu, gdzie drążek od kierownicy wchodzi. Do pełna czy jak to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Podłącze się do tematu. Mam pytanie ile oleju wlac to miski filtra powietrza???? (MTZ 80 z 90 roku). Wlałem tam coś kolo 1 ltra i wydaje mi się że jest mało. Drugie pytanie jaki olej tam wlewać??? Silnik zalany mam turdusem a tam wlałem jakiś inny. czy to ma znaczenie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj