Zaloguj się, aby obserwować  
powsinoga

olej hydrauliczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
powsinoga    0

mam pytanie jaki olej wlać do hydrauliki wg instrukcj lhl32 ale czy nie będzie za żadki a lejąc lhl 46 lub68 ta sama cena za gęsty do wspomagańia układu kierowniczego zaśilanego niestety z tego samego zbiornika zwłaszcza zimom nie wiem jaki był wlany orginalny traktor jest z Litwy i instrukcja nie do rozszyfrowańia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

u mnie mtz 82ts ma zalany w hydraulice superol bo tak w książce serwisowej podają i nic się nie dzieje zimą czy gęsty czy nie zawsze wszystko dobrze działa:) lej to co podają w instrukcji :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Miałem podobny problem,który w prosty sposób rozwiązał mechanik serwisu pytając się o olej w innych ciągnikach które mamy.Wlaliśmy hipol 11, bo ferdek na takim jeżdzi.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    1

u mnie w Belarusie 892 od nowości w hydraulice jest superol czyli olej silnikowy,tak mi doradzili że w razie uszczelniacz puści to oleje się nie zmieszają


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.

dzięki za rade zrobie tak jak ty zaleje LH 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    1

przecież niemożna jezdzic na oleju hydraulicznym w silniku w razie jakby się oleje zmieszały zatrzesz silnik


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

a do hydrauliki w 952.3 zalać lh32 czy lh100?

Pytam bo ciekaw jestem co wlać na pierwszym przeglądzie po 30-50MTH.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Oleje HL są mieszalne gdy 32 jest za rzadki to zagęścisz 100,u kolegi w rusku zalany był 46 po zaoraniu hektara pługa nie mógł z ziemi wyrwać,więc upuścił 3/4 i dolał 100 i życie wróciło do hydrauliki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Należy kupić gniazda ISO z gwintem M20x1,5 i to załatwia problem przekładek.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.

 

Gniazdka pasują do polskich wtyczek , tylko mała uwaga to przy wymianie gniazdka belaruskie mają mniejszy gwint niż polskie


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

czyli muszę pozbyć się tych gniazd iso jakie mam oryginalnie w belarusie i zakupić nowe?

pytam bo zaraz sprzęt rusza w pole i ostatni gwizdek aby coś zrobić :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie takie kroki musisz podjąć,zakup ISO z gwintem M20x1,5,i w pole.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A czy ja piszę po japońsku :) M 20x1,5!!! bynajmniej w moim 820 tak jest, w C360 jest M22x1,5.Dla pewności odkręć z ruska i zmierz.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

zmierzę zmierzę :)

zresztą odkręcę jeden i pojadę z nim aby mi w GRENE dobrali odpowiedni :)

 

PS: tak wiem, czasem leń jestem :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A w Twoich stronach tylko Grene handluje częściami,niema konkurencji????,przy zakupie zapytaj o gwarancję,ja kupiłem jakieś tanie (gniazda)i nie wytrzymały jednego sezonu.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

kupuję w dwóch największych składnicach, jedna z nich to GRENE a u nich myślę wziąć gniazda bo u nich brałem i gniazda do zetora i wszystkie wtyczki :)

Poza tym pewnie będę zakuwał 2 węże więc i tak muszę do nich jechać bo tylko oni zakuwają węże w mojej okolicy.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

I jak kupiłeś złączki? i z jakim gwintem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Nie kupowałem. Były tam jak pisałem wcześniej białoruskie złącza ISO.

Dziś podczepiliśmy tego KV Exacta pod 952.3.

O dziwo gniazda pasują ;)

Są szczelne i olej przepływa.

 

Pojawił sie natomiast problem taki że w rozsiewaczu mam siłowniki dwustronnego (miał pracować z innym ciągnikiem) działania czyli potrzebuje dwa gniazda dwustronnego działania i nie za bardzo wiem jak operować dzwigniami żeby czegoś nie spieprzyć.

Po prostu otwieranie i zamykanie mam hydrauliczne. Muszę dorwać jakąś dobrą instrukcję od MTZta bo ta z firmy PRONAR jest "cienka".


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A z boku kabiny nie masz wolnych gniazd hydrauliki,to do nich podłącz zasilanie do tego siłownika.Ja w swoim 820 wyprowadziłem z boku na tył jedną parę,teraz z tyłu mam 4-ry gniazda.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Gniazda mam wyprowadzone tak że mam z tyłu 2 pary + szybki powrót. Do szybkiego powrotu nic nie podpinam.

Pytanie jak używać dzwigni ;)

No i tak. Mam trzy dzwignie. Drugą dzwignią obsługuje się gniazda które są z przodu z prawej strony.

Lecimy.

Ruszam trzecią dzwignią i gonię olej w siłowniczki (dna w rozsiewaczu otwarte).

Żeby zamknąć dna w rozsiewaczu to muszę ruszyć pierwszą dźwignią aby z gniazda pogonić olej i wypchać ten co został wepchany na początku ale jednocześnie muszę trzecią dzwignię pchnąć chyba do przodu (tę co użyłem aby pogonić olej i otworzyć dna) i trzymając ją pogonić olej pierwszą dzwignią aby wepchała olej i zamknęła dna.

 

Pogmatwane wiem.

 

W zetorze 10145 jest to ładniej zrobione ale zależy mi aby MTZ robił w rozsiewaczu.

 

Jak masz jakiś pomysł to poproszę o radę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W 820 jest to proste:przy kierownicy są trzy wajchy,karda odpowiada jednej parze wyjścia,gdy wajchę daje do dołu (np.siłownik się wysuwa,wajcha raz do góry (pozycja pływająca wyjście i wejście otwarte,olej bez ciśnienia)jeszcze raz do góry (np.siłownik zamyka się)A u Ciebie nie są pomieszane pary,bo dziwne że raz sterujesz jedną wajchą,a drugą wracasz, co to jest szybki powrót?.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj